Ser din kurve er ikke fult så bratt i bassen som min. Tror det er å foretrekke slik din ser ut fra 500 og ned for litt mer smekk.Her er min så langt.
Jeg lurer på om størrelse på rom og rombidrag spiller target kurver et lite puss, man må vel alltid gjøre noen individuelle justeringer.
Så langt høres det ut som at den reelle responsen i lytteposisjon er lysere enn det grafene i Dirac forteller.
Ergo, min grønne kurve vil bli justert enda litt ned i 1-10K området for å redusere ørlite hzzz på skarpe innspillinger.
Men Snickers kommer i morgen kveld på måling, Grandiosa og noe subjektivt så får vi se
Vanlige folk ønsker jo gjerne å høre på sin favorittmusikk når det passer seg på en nogenlunde anstendig måte.
Jeg tror de skal være lykkelig uvitende om mulighetene og fallgruvene som er annonsert bl.a i denne tråden.
Det blir som med mat.....noen tror pæreskinka er av ypperste kvalitet og lever lykkelig med den, helt til de setter tenna i en san-daniele eller iberico bellota.
Pga. skinka?
Ja det er spennende å se på resultatene isolert.Nå som jeg får erfaring med automatisk korrigering med Dirac så vil jeg sammenligne basskorrigeringer gjort manuelt med Groundsound som allikevel er i systemet.
Targetkurve kan jeg jo justere selv, også puristisk ved å justere gain individuelt med driverne og allikevel lage gode summeringer. Toe in vil også kunne påvirke her. Da vil det være mulig å dempe mindre digitalt over et bredt område.
Det blir også spennende og se hvor innafor tidsdomenet er uten bruk av Dirac. Målet mitt er å ha færrest mulige bokser, men ikke for enhver pris.
Ja det er spennende å se på resultatene isolert.Nå som jeg får erfaring med automatisk korrigering med Dirac så vil jeg sammenligne basskorrigeringer gjort manuelt med Groundsound som allikevel er i systemet.
Targetkurve kan jeg jo justere selv, også puristisk ved å justere gain individuelt med driverne og allikevel lage gode summeringer. Toe in vil også kunne påvirke her. Da vil det være mulig å dempe mindre digitalt over et bredt område.
Det blir også spennende og se hvor innafor tidsdomenet er uten bruk av Dirac. Målet mitt er å ha færrest mulige bokser, men ikke for enhver pris.
Hva er det som er den største forskjellen på de to mon tro? Er groundsound kun en manuell skruknotteboks??
Hvilke type filter er det som benyttes i dirac? IIR FIR eller begge? Kan man bestemme Oppløsning på den automatiske korr. på Dirac og tar den hensyn til grad av refleksjoner? Kjenner ikke Dirac eller Groundsound.