Høyttalere Vrel Bequadro

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
96
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Noen som har kjennskap med nevnte merke som kan dele erfaringer? Finner disse interessant på papiret, men blir ikke ofte nevnt i diverse tråder.

Ernst-Helge

Fersking
Ble medlem
27.04.2020
Antall liker
6
Hei -) Har hatt Bequadro 3 i ca en måned nu.

Jeg er veldig fornøyd. Har hatt mye forskjellig de siste årene; Klipschhorn, Klipsch La Scala, Heco Dreiklang og Elac. Ser ut til at disse kan bli værende lengre enn mye av det andre som har vært her. Bassen er tørr og distinkt. Mellomtonen er mest av alt fyldig og varm, men likefullt åpen. Opplever at de skaper et stort og mektig lydbilde, kanskje er det ikke typisk nøytralt- med optimal plassering og «riktig størrelse» på alt, men jeg liker totalen svært godt. Engasjerende lyd, og finnes ikke lyttetretthet å spore.

De får også mye skryt for utseende;)

kjetil71

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
96
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Hvordan fungerer disse på den litt hardere type musikk ala Motorhead, Rammstein osv? Vil kanskje tro at det vil bli akilleshælen på disse?
Syns å huske igjen denne stuen - pleide det ikke å stå noen LM Audio 812 høyttalere der?

Ernst-Helge

Fersking
Ble medlem
27.04.2020
Antall liker
6
Synes de spiller bra på det aller meste, men tung metall er kanskje ikke favoritten nei. Skal se om jeg tør å spille litt :)

Stemmer at LM 818 stod i stua tidligere. Ble litt liten plass til de her, som man kan se. 812 står hos en kamerat nå, der kommer de mer til sin rett og spiller veldig bra der!

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
125
Sted
Grenland
Torget vurderinger
12
Artige høyttalere. Hørte dem hos Mala; fikk inntrykk at de var best på stemmer, orkestre, jazz, kanskje ikke akkurat en heavy metal høyttaler?

Topp Bunn