Her var det mange meninger! (Og det er bra det!) ;D
Jeg og fruen er nettopp tilbake fra en finfin padletur inn i et våtmarksområde/fuglereservat i tilknytning til det vannet som danner utgangspunktet for Glomma, kan anbefales! (En liten avstikker til HFS-labyrinten her..)
nb skrev:
cybervision_ skrev:
Mer egent som konebil enn Landcruiser i alle fall... men jeg antar du egentlig spør om hva pappabilen er dersom Touareg er konebilen?
Jeps den er konebilen. Bilen ble kjøpt inn som "morgengave" til fruen når vi giftet oss. (Jeg hadde bil og hun var uten men hadde behov for bil.) Dog skal det sies at den også benyttes når familien er på langturer, dvs den er familiens turbil.
Her er bilde av den ene pappabilen (delvis ombygget 1986 modell), ihvertfall ikke samme komfort i denne! ;D:
I forhold til Touareg'en så er denne GW'en å regne som en trakor å kjøre. Videre føles LC'en som en liten lastebil å kjøre sammenlignet med nevnte Touareg. (Men det glemmer man etter en kort stund bak rattet.)
Finn M skrev:
Skal man svare fornuftig på dette spørsmålet må man få vite hva bilen egentlig skal brukes til: Er det slik at kona di (som jeg) stadig står i båtslippen og drar opp med tunge båter på henger? Eller skal hun kjøre mye i terrenget eller på ubrøytete veier om vinteren? Eller skal hun egentlig ha noe å vise seg frem med på Oslo V?
Kona bruker den til/fra jobb/barnehage, samt familien bruker den som tur&bruksbil (Har kjørt mye rart i denne!)
Før småttisene (på snart 1 år og 2,5 år) kom til så hadde jeg 60-100 dager på ski å året (mye toppturer), samt hadde en god del helger på fjellet utenom + på vann/sjø med kajakk, etc. Det var ikke alle turene som var på veistandard tilsvarende Oslo-gryta...
På turen vi er nå så har vi med oss 2 havkajakker, sykkler, sykkelvogn til de små etc. Ting som tar litt plass, og det er større bagasjeplass bak i LC'en som frister mest. Og det er faktisk fruen som er mest på å bytte bil.
Voff skrev:
Det er totalt forskjellige biler. Landcruiser er en terrengbil. Tuareg er luksus SUV.
Hadde jeg bodt på Island har Landcruiseren vært et fornuftig valg.
Tja.. er enig i at det er forskjellige biler mtp "luksusfølelsen" kontra arbeidshest, men de er strengt tatt ikke så forksjellige.
Begge biler er bygget på ramme, de har høy og lavgir, samt sperrer. Videre så har faktisk Touaregen høyere lastekapasitet på tak og trekk av henger. LC'en har en absolutt fordel med mykere fjærgang i terrenget, tilsvarende så har Touareg'en nytte av stivere fjæring på vei.
Mer facts listet opp side om side her:
Noen bilder av Touareg'en som terrengbil etc. (Ikke überombygget "Paris-Dakar" versjoner.) for å gi dere noen intrykk av hva den kan:
Og en litt annen variant!
