Hei, PowerpointPowerpoint skrev:Hei til dere Wadia gutter.
Jeg lurte på om noen av dere kunne fortelle meg når Wadia 6 CD ble produsert, og hvor finner jeg relevant informasjon om tanksen?
Må ha meg en ny transport.
På forhånd takk for hjelpen 8)
Jeg har hatt noe annet før. Neppe igjen....Roysen skrev:Har så langt aldri hatt noe annet enn Wadia signalkilder og har alltid vært strålende fornøyd.
Mvh
Roysen
Nei, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg angående denne saken. Men Wadia lager jo generelt solide produkter. Tviler strekt på at AD converterne er noe dårligere enn det andre de lager. Men ifht pris.... ja da finnes det sikkert andre alternativer også.mortentolg skrev:... Jeg må tilkoble platespilleren og radioen også. Derfor vurderer jeg å kjøpe
Wadia 130 eller 150 Analog-to-digital Converter.
Er det noen som har erfaring med disse?
Wadia selv legger ikke skjul på hvordan dette fungerer så det er da ingen grunn til å tvile på det. De sier at dersom volumkontrollen justeres under 70 vil den ha kuttet såpass mange bits at det går ut over lydkvaliteten. Digimaster algoritmen er avhengig av så mange bits som mulig - helst 24 for å kunne oversample maksimalt og dermed gi best resultat. Dette sier altså Wadia selv. Så hvorfor målinger skal være nødvendig kan jeg ikke skjønne. Nå er det imidlertid slik at alle Wadia spillere har dipswitcher som man kan benytte til å justere utgangsnivået. Av den grunn skulle det la seg gjøre nærmest uansett hvor stort eller lite rom å kunne justere utgangsnivået slik at ditt foretrukne lidnivå blir mellom 70 og 100 på volumkontrollen.DAChild skrev:Ang. Wadia's digitale volumkontroll. Det har vært en del diskusjoner ang. lydforringelse på lavere volum: Har selv lyttet kritisk til dette, men kan ikke si at jeg har funnet noen svakheter med denne. Andre meninger vil jeg gjerne ha svart på hvitt gjennom målinger (tror ikke de finnes).
Sakset forøvrig dette fra Wadia's hjemmesider:
Does the WADIA Volume Control compromise resolution?
The Wadia Compact Disc Players and Decoding Computers and all upgrades featuring volume control use the latest generation of Wadia's proprietary Digital Volume Control. The volume level is adjusted in the digital domain by means of mathematical manipulation of the signal, eliminating the distortion and noise that are inevitable with even the best analog volume controls. While conventional thinking indicates that reducing the volume digitally can sacrifice low-level resolution, Wadia has created an innovative solution. Wadia's patented DigiMaster digital filtering algorithm produces a 24-bit output rather than the 16 bits stored on the CD. This high-resolution signal is then used in the computations which in turn reduce the volume level. This new signal is fed directly to the DAC chips. Through this innovative method, Wadia products featuring volume control maintain high resolution even at the lowest volume control settings.
Skal du selge Wadiaen allerede? Likte du ikke lyden?raymcman skrev:Jeg har i mange år drømt om en wadia spiller. Så for et år siden
begynnte jeg å kikke etter brukt 302 på nettet. Var nær å vinne
en europeisk versjon på ebay men ble overbydd i siste liten. Mer
jeg leste.. mer fikk jeg lyst på 581. Så jeg begynnte å følge med
på audiogon. OHC ble for dyrt. Etter hvert som dollaren sank, så
ble det mer og mer realistisk. Jeg kom over en ny 581i SE hos en
amerikansk forhandler. Den skulle jeg få for 8700$ med frakt. Men
de hadde vanskeligheter mer å hjelpe meg med konverteringen
fra 110 til 220V. Oppskrift på justering av dippsvitchene var også
vanskelig. Noen ganger har man fest, andre ganger vil man bare
ha bakgrunnsmusikk. Men full oppløsning vil man jo ha uansett.
Wadia prøver hardt å unngå at folk kjøper utenom sin lokale
forhandler. Så skal det være sånn...? At kun de med de feiteste
lommebøkene skal kunne eie det beste av det beste..?
Nei!! Jeg kontaktet GreatNordicSound CO og spurte om de kunne
ta seg av konverteringen. Siden dette var en ny spiller ville de
kun gjøre det hvis jeg kjøpte Statement oppgraderingen til 4000$
inkl frakt. De skulle også sende med oppskrift på justering av
dippsvitchene. Etter en liten tenkepause slo jeg til.
Om et par uker har jeg den her. 581iSE GNSC Statement. Det
blir en melepel i mitt oppsett.
Ny pris på 23 var rundt 20000.- billigste wadia den gang.Sjuris skrev:Hei.
Jeg vurderer å gå til innkjøp av en brukt Wadia cd 23. Er det noen som har noe mere info eller erfaringer med denne spilleren. Hva som er akseptabel bruktpris etc??
Sjuris
Jeg er desværre temmelig sikker på der ikke kommer en Esoteric baseret SACD transporter/afspiller. En skam, idet de bedste SACD maskiner (afspillere og transport) i dag, netop er opbygget med drev fra Esoteric (VMK-5 drevet). Wadia burde ellers trække på de gode erfaringer de havde med 861se og 270se produkterne.Roysen skrev:Jeg har min egen lille teori om at Wadia nå er i utviklingsfasen av 981i med en nyutviklet transportmekanisme fra Streams Unlimited. Om dette løser seg tror jeg også vi kan forvente en egen Serie-9 SACD transport.
Mvh
Roysen
Ble det noe A/D converter på deg?mortentolg skrev:Hei.
Dette er mitt første inlegg på HIFI sentralen.
Hentet min første Wadia nå på Lørdag.
Etter demo hos Geir Tømmervik, var jeg ikke i tvil.
Det ble en 581 I SE i sølv/alu. farge.
Har koblet den direkte til Adyton Cordis 1,8 S.
Det låter helt fantastisk gjennom mine Adyton Imagic 1.6 høytalere m.Rel subber.
Har fått justert utgangsinpedansen i dag, for å passe resten av anlegget.
Jeg må tilkoble platespilleren og radioen også. Derfor vurderer jeg å kjøpe
Wadia 130 eller 150 Analog-to-digital Converter.
Er det noen som har erfaring med disse?
Jeg vet ikke hvordan den sorte låter, men den i sølv låter fortreffeligMartin OHC skrev:S7i 8)
Hvilken Cd-afspiller har du brugt for at bedømme S7i?Skink_123 skrev:Jeg vet ikke hvordan den sorte låter, men den i sølv låter fortreffeligMartin OHC skrev:S7i 8)