Skink_123
Bransjeaktør
Også årets cd spiller da!Chr. R. skrev:Så er det helt slut med SACD afspillere fra Wadia:
Trist at SACD mediet ikke længere kan sælgesWadia skrev:The 781i is not in production anymore
Også årets cd spiller da!Chr. R. skrev:Så er det helt slut med SACD afspillere fra Wadia:
Trist at SACD mediet ikke længere kan sælgesWadia skrev:The 781i is not in production anymore
Jeg håper kunnskapen ikke går tapt!Chr. R. skrev:Så blev Wadia endnu engang solgt.
Det har vel også kun været et spørgsmål om tid, når man har fulgt med i firmaets problemer med at få lanceret de varslede produkter (1-serien, 971, 981i og 932), samt levere de ordre firmaet har modtaget fra deres distributører. Desværre har også kvaliteten været meget svingende her på det sidste, og salget er heller ikke forløbet som forventet.
Spørgsmålet bliver nu, hvad dette ejerskifte vil medfører, for kun 1-serien synes omtalt...
Jeg har købt mit sidste Wadia produkt.TomTom skrev:...Ellers heter denne tråden Wadia's vennekrets, men er usikker på om du er venn, Chr.R.? Finnes det fortsatt noen som er glad i sine Wadia produkter der ute?
Link?Chr. R. skrev:Så lukker Wadia.
Denne meddelelse er at finde på deres hjemmeside:
"Subject: Wadia Shut Down
:'(
The new owners have shut Wadia down and will eventually move it to Minnesota from Michigan.
Wadia Support"
Har akkurat kjøpt en 381i som kobles direkte i aktive høyttalere, låter fantastisk! MEN, når jeg skal bruke den som forforsterker til tv, digital ut, får jeg ingen lyd. Spilleren "ser at det er signal" i inputen, men ingen lyd.Roysen skrev:Velkommen inn i GNSCs fantastiske verden. Jeg tror nok du har kjøpt en av verdens topp 5 CD-spillere under 200K. Vær imidlertid oppmerksom på at Wadia ikke er helt i toppsjiktet når det gjelder SACD avspilling.
Mvh
Roysen
Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for rådHolmium skrev:Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
...og en annen ting; har utgangsnivå noe å si når wadia kobles i aktive høyttalere? (beolab5)Fnatt skrev:Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for rådHolmium skrev:Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
Du må legge den på siden og skru ut 4 skruer, en i hvert hjørne som er like lange som spilleren er høy. Skal være under bena som du må fjerne først.Fnatt skrev:Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for rådHolmium skrev:Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
Jeg ville ikke vært så bekymret. Fine Sounds har virkelig tatt godt hånd om Sonus Faber og Audio Research. Wadia's tidlgiere CEO John Schaefer har blitt flyttet opp i styret til Fine Sounds for å gi Wadia mer innflytelse. Ansettelsen av Jim Kinnie som ny teknisk honcho er også svært positivt. Han var den opprinellige sjefsteknikeren når Wadia startet opp og frem til de fikk problemer første gang på begynnelsen av 2000-tallet. Steve Huntley fra GNSC sier blant annet at Jim Kinnie er den beste teknikeren han har jobbet sammen med. Ansettelsen av ny CEO i Jeff Haagenstad ser jeg også som et positivt bidrag. Den forrige ledelsen viste store problemer i å realisere sine produktplaner og få de ut på markedet. Det er selvsagt trist at staben har fått fyken, men for Wadia som selskap er det for tidlig å si om det var positivt eller negativt. Staben fra de store glansdagene er uansett forsvunnet over alle hauger for lenge siden og den staben som har fungert de siste ti-tolv årene har ikke vært helt overbevisende i sin evne til markedsføring, kundesupport og å få produktene ut på markedet i henhold til lovt tidshorisont.Holmium skrev:Synd dette med Wadia, men det har vel vært litt trøblete der en stund.
Fikk nyhetsbrev fra Sonus Faber der de hadde demorom sammen med REL og nettopp Wadia.
Beolab har egen volumkontroll, så jeg bruker denneHolmium skrev:Oppskriften på bryterkonfigurasjon ligger på nett vil jeg anta, ellers kan jeg se om jeg har den slik at du kan få den på mail om du ønsker.
Jeg har ikke 381, men tror det er ganske likt uansett modell.
Eneste jeg stusser litt over er at den leser et innsignal, da skulle man jo tro inngangen er aktivert. Rart om utkoling skjer i etterkant. Og fabrikksetting er vel at de er aktivert. På min står det "No data" når det ikke er inngangssignal.
Synes det er rart du ikke har lyd.
Nå kjenner jeg ikke beolab, har den noen form for volumregulering?
Hvis ikke lønner det seg å anpasse Wadiaen til et fornuftig utgangsnivå, gjøres også vha dip-brytere under lokket. Også dette kan jeg sende om du ønsker.
Du burde nu have fået en hjælpende mail fra migFnatt skrev:Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for rådHolmium skrev:Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
Først av alt; gratulerer med kjøpet! Når det gjelder digitalinngangene på spilleren så pass på atFnatt skrev:Har akkurat kjøpt en 381i som kobles direkte i aktive høyttalere, låter fantastisk! MEN, når jeg skal bruke den som forforsterker til tv, digital ut, får jeg ingen lyd. Spilleren "ser at det er signal" i inputen, men ingen lyd.
Gode råd?
Takker!
Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?Holmium skrev:Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
Må visst begrense meg litt, det gjelder kun utgangene og ikke inngangene.Serial skrev:Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?
MVH. Serial
kursiv er Wadias utheving.Digital output can be disabled (this result in slightly better overall performance)
Serial skrev:Først av alt; gratulerer med kjøpet! Når det gjelder digitalinngangene på spilleren så pass på atFnatt skrev:Har akkurat kjøpt en 381i som kobles direkte i aktive høyttalere, låter fantastisk! MEN, når jeg skal bruke den som forforsterker til tv, digital ut, får jeg ingen lyd. Spilleren "ser at det er signal" i inputen, men ingen lyd.
Gode råd?
Takker!
du ikke kjører høyere enn 24-bit, 96kHz signal inn. Gjør du det så ser alt ut som det er i orden,
men det kommer ikke noe lyd ut. Så sjekk TV'n din at den downsampler digitalsignalet.
Takk for det! Sender tver ut høyere signal enn 24/96? I såfall en fabelaktig ide å prøve å nedsample tv, hadde det gått an... Philips 21:9 platinum generasjon 2. Må vel åpne spiller og se...Holmium skrev:Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?
MVH. Serial
Dette er interessant. Må prøve å finne bruksanvisningen. Jeg har lest den. Tror jeg 8)Holmium skrev:Må visst begrense meg litt, det gjelder kun utgangene og ikke inngangene.Serial skrev:Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?
MVH. Serial
Som Wadia-instruksjonene for regulering av outputlevel til 381/S7i sier:
kursiv er Wadias utheving.Digital output can be disabled (this result in slightly better overall performance)
Med andre ord er det likegyldig ;D
Hver digitale utgang kan settes til følgende:
- enabled
- disabled
- tape loop
- servo
Hva tv og dvd sender ut har jeg nesten like lite greie på som hvordan man justerer det.Fnatt skrev:Takk for det! Sender tver ut høyere signal enn 24/96? I såfall en fabelaktig ide å prøve å nedsample tv, hadde det gått an... Philips 21:9 platinum generasjon 2. Må vel åpne spiller og se...
Det er ikke korrekt. Man skal blot åbne maskinen, og da stille de 8 switch rigtigt. Dermed kan alle digitale outputs blive lukket.Serial skrev:...En ting jeg vet er at det ikke er lett tilgjengelige brytere for digitaldelen når du åpner maskinen.
Da må i såfall hovedkortet ut og faren for å ødelegge spilleren er stor. Men Tømmerviken har flere
maskiner til salgs han . Garanti kan du se langt etter.
MVH. Serial
Det er fire stk. dipswitcher med hver fire vipper i 381\381i. Kan du vise hvordan de skal stilles.Chr. R. skrev:Det er ikke korrekt. Man skal blot åbne maskinen, og da stille de 8 switch rigtigt. Dermed kan alle digitale outputs blive lukket.Serial skrev:...En ting jeg vet er at det ikke er lett tilgjengelige brytere for digitaldelen når du åpner maskinen.
Da må i såfall hovedkortet ut og faren for å ødelegge spilleren er stor. Men Tømmerviken har flere
MVH. Serial
HejSerial skrev:Det er fire stk. dipswitcher med hver fire vipper i 381\381i. Kan du vise hvordan de skal stilles.Chr. R. skrev:Det er ikke korrekt. Man skal blot åbne maskinen, og da stille de 8 switch rigtigt. Dermed kan alle digitale outputs blive lukket.Serial skrev:...En ting jeg vet er at det ikke er lett tilgjengelige brytere for digitaldelen når du åpner maskinen.
MVH. Serial
Jeg har fått inntrykk av at de kun har med gain å gjøre.
MVH. Serial
Holmium skrev:Må visst begrense meg litt, det gjelder kun utgangene og ikke inngangene.Serial skrev:Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?
MVH. Serial
Som Wadia-instruksjonene for regulering av outputlevel til 381/S7i sier:
Med andre ord er det likegyldig ;D
Hm. har testet to forskjellige kabler og to forskjellige signalkilder inn i wadia, inngang 2 coax bnc. Siden switchene kun kontrollerer utgangene, og jeg har lyd fra intern cd transport må det vel være noe feil fra inngang 2 til utgang 2? Vinduet sier coax 44.1khz
Hver digitale utgang kan settes til følgende:
- enabled
- disabled
- tape loop
- servo
Hvorledes er du nu stillet med din transportskadet 971'er?Roysen skrev:Dette er en trist dag for alle som har kjøpt eller hadde planlagt å kjøpe GNSC modifisert Wadia utstyr. GNSC har nå lagt ned virksomheten.
www.greatnorthernsound.com
Mvh
Roysen
Jeg har fått helt ny transport mekanisme av GNSC rett før de avsluttet firmaet. Den fikk de tilsendt av Wadia rett før de avsluttet sin business i deres gamle lokaler. Jeg trenger bare å få den installert av en lokal service mann.Chr. R. skrev:Hvorledes er du nu stillet med din transportskadet 971'er?Roysen skrev:Dette er en trist dag for alle som har kjøpt eller hadde planlagt å kjøpe GNSC modifisert Wadia utstyr. GNSC har nå lagt ned virksomheten.
www.greatnorthernsound.com
Mvh
Roysen
Måske kan Steve nu indtræde i en stilling hos Wadia.