Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-mannen

Gjest
    Ser at karmis er ute etter ny kablasj, siden du er en reser på DIY løsninger kan du
    vel selge han noe av de du har avbildet i egen tråd HC?
    Karma, dette for å flytte sjikanen dit den hører hjemme:cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nope, men begynner alltid å kjede meg etter et par tre dager alene i huset. Ender lett opp i ukritisk tastaturkløing ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er blitt så mild og forsagt... Godt å se litt zoo-fili i tråden til en sjøoffiser... :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skader vel ikke å skjene tilbake til litt haifai :)

Finite-racket mitt står pent oppstilt i gangen og venter på nye eiere som kommer fra Tyskland og henter det i morgen. Forhåpentligvis går det bedre enn kabelsalget fra forrige torsdag. Som sagt var kjøper strålende fornøyd og skulle rett bort i minibanken og ta ut penger. Sendte meg etter en stund en tekstmelding om at han hadde vært utsatt for en ulykke og skulle ta kontakt senere. Har etter det ikke hørt et kvidder og mobilen hans går rett på telefonsvarer. Litt spooky. Satser på at tyskerne kjører pent i morgen :)

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nedgradere? Kabler, rack.. Og så mindre, billigere duppedingser... Hmm, skulle tro du begynner å høre på musikk for musikken sin skyld. Ikke anlegget :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nedgradere? Kabler, rack.. Og så mindre, billigere duppedingser... Hmm, skulle tro du begynner å høre på musikk for musikken sin skyld. Ikke anlegget :cool:
    Nedgradere. Pøh! Har kommet litt ekstra haifai i hus for å sjekke ut hvordan jeg skal prioritere på sikt for å få best mulig lyd for pengene. Det betyr ikke at jeg har tenkt å beholde noe av "billig"-haifaien jeg anskaffer. Mer schwung over bruktmarkedet her nede :) Kommer jo også en liten integrert sak neste helg :) Nytt rack blir det nok med tid og stunder, om enn ikke i Finite-klassen (når det gjelder pris). Det samme går også for kabler. Høgger plutselig skikkelig til når du minst venter det! :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og best lyd for pengene får du aldri... Dessverre.. Men god lyd, bevares, ja helt klart. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og best lyd for pengene får du aldri... Dessverre.. Men god lyd, bevares, ja helt klart. ;)
    Du leser av og til litt fort :rolleyes: Skrev vel, best mulig lyd for pengene. Det bør jo være et lønnlig håp :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er det helt klart... Låt bra sist. Så spennende å se hvor du trekker det videre. En får gjerne gode skussmål fra folk som har samme preferanser som en selv. Har hatt to horn folk innom i det siste. Og de liker det de hører. Men innser at lyden her kan være for direkte for noen.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.105
    Ser at karmis er ute etter ny kablasj, siden du er en reser på DIY løsninger kan du
    vel selge han noe av de du har avbildet i egen tråd HC?
    Karma, dette for å flytte sjikanen dit den hører hjemme:cool:
    Gjør meg klar for det værste.

Vis vedlegget 374033

Hornmannen, HC, skal vel ha et ord med i laget.

Vis vedlegget 374034
    Det er ingenting som å bli bakstappet av en våryr hingst :cool:
    N`Tore lik å ta`i to`en.
    Neste bilde er vel på bølge med "Honk if You are horny"?
    Dette tåler vi Karmana.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sommeren er kommet til Hilversum :) Har ikke fått benyttet meg av den foreløpig da jeg har vært opptatt med å få mitt Finite Elemente rack ut av huset. Dette salget gikk i motsetning til salget av høyttalerkablene mine i orden :)

Kjøper var et usedvanlig hyggelig ektepar fra Tyskland hvor fruen i huset var kunstner. Hun stilte på døren med en liten sjokoladegave, og da hun gikk la hun igjen kunstkatalogen sin :) De var forresten bare sånn passe interessert i haifai, men var desto mer interessert i design. Finite Elemente racket vil da sikkert fungere fint :rolleyes::)

image.jpg

Vi er jo en liten kjerne som holder liv i tråden. Ser at VortexSurfer har vært inne og lagt igjen en håndfull likes. Veldig kjekt at du setter pris på tråden :) Ellers er det selvfølgelig åpent for alle å skrible i tråden enten du heter VortexSurfer eller noe annet :D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.361
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hepp!
    Er det de store & viktige spørsmål innen hifi du nå utforsker, Karmana?
    - Er det enkelt å lage en transparent DAC?
    - Betyr kabler egentlig lite?
    - Er det høyttaler-rom tilpasningen som er det store?

Pass på! Gjør du testene altfor gode, så kan det bli ekkelt.
    Du må være beredt på å kunne miste noe av gleden og mystikken. Ikke bare bra. Det kan bli som å blindteste Jasper og Martin Dean, og de to galningene er det mest moro å la forbli som de er 8)

T

TT.

Gjest
    Hi hi. Er man fra Bergen og laget er Brann, da er man foppalhue. Det er et kompliment!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hepp!

Du må være beredt på å kunne miste noe av gleden og mystikken. Ikke bare bra. Det kan bli som å blindteste Jasper og Martin Dean, og de to galningene er det mest moro å la forbli som de er 8)
    Hallaien :) Det er definitivt ikke de store og viktige spørsmålene innen hifi jeg utforsker ;) Bare leker meg litt, og det er nå i grunnen det denne hobbyen handler om for meg :)

I tillegg forsøker jeg meg litt frem for å se hvor jeg eventuelt kan gjøre det billigere for å plassere overskytende et annet sted i kjeden. Most bang for the buck :) Erfaringsgrunnlaget og økonomien i dette er vel mest forberedelser til vi flytter hjem til Bergen. Det er ikke sikkert dette oppsettet passer inn i det huset vi da kjøper, og det kan jo også være jeg ønsker å forsøke noe annet gøyalt :) Uavhengig om anlegget passer inn kan det jo også være et alternativ å selge unna før vi flytter hjem, dette da bruktmarkedet her nede er bedre for selger sammenlignet med Norge. Kjipt å flytte hjem og se at høyttalerne blir 50K mindre verdt av en fergetur :rolleyes:;) Dette gjør det jo også kjekt å kjøpe litt småknask når jeg er innom Norge, leke litt med det, og så selge det videre her nede :)

For meg er høyttalere og rom helt klart det viktigste, mens kabler kommer på sisteplass. Rommet kan jeg gjøre lite med da vi leier her nede. Jeg er ellers veldig fornøyd med mine Bird 2. Det er likevel mye annet spennende jeg kunne tenkt meg å forsøke av høyttalere, men det blir meningsløst å gjøre noen store stunt når jeg ikke vet hvor vi bor om vel et år. Siden jeg benytter Tidal Hifi gjenstår det da stort sett DAC og forsterkeri å leke med. Gøyalt det også :)

Som du skjønner, lite revolusjonerende. Kun litt lek og moro for et overmodent mannfolk :D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.179
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å tenker...Hva er neste utvikling...Målinger virker temmelig tørt...Hmm, tror en må komme seg ut enda mer, få hørt ting...For egen del, usikker..Spilte så det suste i ørene i dag, sikkert forvrengning.. Sitter å ser på ferier til sommeren... Dragen vil til Kroatia, Pula...Litt av et navn...Men likte stedet... :)
    Har vært i Pula.
    Sjekk HC-tråden for info:)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har en historie som sjømann, og hva er da mer riktig enn at jeg bruker penger som en full sjømann. Mye greier på inngående nå. Som tidligere nevnt står det en integrert forsterker og venter på meg i Bergen, ekstern PSU er på vei fra Kina, en DAC er på vei til Bergen og det er også en skjøteledning til nettfilteret mitt. I tillegg er høyttalerkabler og et sett signalkabler på vei fra USandA. Satser på mye drittvær fremover ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har mye spennende i vente ja,men håper ikke på drittvær ;)

mvh
    Hehe, vi får gjøre en avtale, motoren. Sommerlig slik at du kan vasse i fjæren på Sørlandet, og knipse ut lakrisbiter mellom tærne samtidig som du svetter ned kalde øl, mens her på kontinentet, vindfullt med horisontalt regn :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.036
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du har mye spennende i vente ja,men håper ikke på drittvær ;)

mvh
    Hehe, vi får gjøre en avtale, motoren. Sommerlig slik at du kan vasse i fjæren på Sørlandet, og knipse ut lakrisbiter mellom tærne samtidig som du svetter ned kalde øl, mens her på kontinentet, vindfullt med horisontalt regn :)
    Hehe we have a deal :cool:

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hepp!

Hallaien :) Det er definitivt ikke de store og viktige spørsmålene innen hifi jeg utforsker ;) Bare leker meg litt, og det er nå i grunnen det denne hobbyen handler om for meg :)

I tillegg forsøker jeg meg litt frem for å se hvor jeg eventuelt kan gjøre det billigere for å plassere overskytende et annet sted i kjeden. Most bang for the buck :) Erfaringsgrunnlaget og økonomien i dette er vel mest forberedelser til vi flytter hjem til Bergen. Det er ikke sikkert dette oppsettet passer inn i det huset vi da kjøper, og det kan jo også være jeg ønsker å forsøke noe annet gøyalt :) Uavhengig om anlegget passer inn kan det jo også være et alternativ å selge unna før vi flytter hjem, dette da bruktmarkedet her nede er bedre for selger sammenlignet med Norge. Kjipt å flytte hjem og se at høyttalerne blir 50K mindre verdt av en fergetur :rolleyes:;) Dette gjør det jo også kjekt å kjøpe litt småknask når jeg er innom Norge, leke litt med det, og så selge det videre her nede :)

For meg er høyttalere og rom helt klart det viktigste, mens kabler kommer på sisteplass. Rommet kan jeg gjøre lite med da vi leier her nede. Jeg er ellers veldig fornøyd med mine Bird 2. Det er likevel mye annet spennende jeg kunne tenkt meg å forsøke av høyttalere, men det blir meningsløst å gjøre noen store stunt når jeg ikke vet hvor vi bor om vel et år. Siden jeg benytter Tidal Hifi gjenstår det da stort sett DAC og forsterkeri å leke med. Gøyalt det også :)

Som du skjønner, lite revolusjonerende. Kun litt lek og moro for et overmodent mannfolk :D
    Her er det klart for SF på stativ skjønner je.....:rolleyes::cool::cool::p

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hepp!

gismo
    Er jo en mulighet, men vi planlegger ikke pikerom :cool::cool::cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er du deprimert for Karmana ? 8). All den shoppingen minner påtaglig om noen av en annen art som bruker shopping som terapi... Sikkert billigere med Viagara... :rolleyes:.. Men det var kanskje ikke ståp__ du skulle ha, men ståPELS... :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hepp!

gismo
    Er jo en mulighet, men vi planlegger ikke pikerom :cool::cool::cool:
    image.png

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er du deprimert for Karmana ? 8). All den shoppingen minner påtaglig om noen av en annen art som bruker shopping som terapi... Sikkert billigere med Viagara... :rolleyes:.. Men det var kanskje ikke ståp__ du skulle ha, men ståPELS... :)
    ;) Får satse på ståpels, ryddigere sånn, de andre greiene medfører så jævla mye søl ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Genialt, dette hadde jeg ikke fått med meg :) Takker! Da har jeg noe å kose meg med i påvente av deres nye plate :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.564
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bestilte et par slike dongeribuksekabler på søndag fra USA. FedEx påstår nå at kablene leveres på døren i morgen. Ikke kostet forsendelsen allverden heller :) Holder de denne ETAen er jeg imponert!

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.465
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Bestilte et par slike dongeribuksekabler på søndag fra USA. FedEx påstår nå at kablene leveres på døren i morgen. Ikke kostet forsendelsen allverden heller :) Holder de denne ETAen er jeg imponert!
    Vis de holder den ETAen så fortjener de skryt.. brev fra trøndelag sendt på fredag er enda ikke kommet hit... posten i norge er et kroneksempel på ineffektivitet...mye likt NAV..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn