Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har både TAS og Hi-Fi News som leses, som et supplement. Det er uansett det beste å teste selv, både ting i anlegget og musikk. Lister er å blir lett fordummende om en ikke har fått prøvd det selv. Og rene sannheter, de er meget få. Heldigvis, synes jeg. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Følte meg forpliktet til å støtte opp om det lokale næringslivet i helgen :) Harry og Michael, som driver Rhapsody Audio, har nettopp gitt ut en dobbel-cd i bokformat. I innledningen av boken kjenner jeg igjen mange av Harrys tanker om lytting. Resten av boken på nesten hundre sider er viet til forskjellige dikt og presentasjon av folkene bak produksjonen. Har ikke hørt på "musikken", men har en følelse av at jeg raskt kommer til å falle i søvn :rolleyes::)

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fikk meg til å tenke på den nyeste Pink Floyd. Den har jeg ikke hørt enda.. Men poesi er fint det..

1 uke.. Så er det i boks her. Hva er din status :)?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk meg til å tenke på den nyeste Pink Floyd. Den har jeg ikke hørt enda.. Men poesi er fint det..

Tror den siste til Pink Floyd er ganske så rocka sammenlignet med denne ;)
    Skal ikke påstå at jeg er en røver på poesi, men ser at blant alle visdomsordene fra tibetanske munker er det dikt av både Bukowski og Kerouac, og da fenger det jo til og med meg :)

Status :mad: Tror jeg må nøye meg med å glede meg på dine vegne. Min siste ETA var for minst et par uker siden ;) Har egentlig ingen hast. Neste uke tilbringes i USandA, og deretter er det bare en uke til sommerferie.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når du får utferdstrang kan du sjekke ut en ny butikk..Ser de har endel litt uvanlige ting der.. ;)

Live Fidelity - High End Audio

Bastianis, Zugspitz og DPA kjenner jeg godt, men det kan hende du hadde syntes det var gøy :)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når du får utferdstrang kan du sjekke ut en ny butikk..Ser de har endel litt uvanlige ting der.. ;)

Live Fidelity - High End Audio

Bastianis, Zugspitz og DPA kjenner jeg godt, men det kan hende du hadde syntes det var gøy :)
    Takker! :) Mener jeg var litt borti dem for et par år siden ifm et bruktkjøp (som ikke ble noe av). Har av en eller annen grunn aldri stukket innom butikken. Egentlig litt rart da det ikke er så langt fra meg. Får kanskje gjøre noe med det. En bonus med siden deres var, at jeg ser det skal være et større hifi-show i Eindhoven i slutten av september...:)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha sydd høyttalerne fast med Paradox Singularity kabling, har jeg havnet på kabelkjøret igjen. Kjedet meg så mye i dag at 3 sett XLR kabler nå er på vei fra USA. Bare det beste er godt nok! :rolleyes:;)

image.jpg

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.200
    han zugzpits fyren er ikke riktig klok. flere av de minner om billige PA woofere, et par rimelige diskanter og kondensator? ser en av de på 6moons til i overkant av 250.000kr + moms. selv budsjettshøyttalere er bygget langt mer fornuftig enn dette.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    han zugzpits fyren er ikke riktig klok. flere av de minner om billige PA woofere, et par rimelige diskanter og kondensator? ser en av de på 6moons til i overkant av 250.000kr + moms. selv budsjettshøyttalere er bygget langt mer fornuftig enn dette.
    Takker for tipset, ufo :) Har vel ingen tanker om å kjøpe, men greit å klistre slike synspunkt bak øret. Høyeste fjell i Tyskland (Zugspitze) fordrer kanskje også den høyeste pris i landet ;) Mener dette høyttalermerket het noe annet tidligere og var da mer sympatisk priset :confused:

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.200
    under 10 lapper håper jeg? høyttalere som dette vil aldri fungere uansett hvilke deler som benyttes. stakkars kunder. :eek:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    under 10 lapper håper jeg? høyttalere som dette vil aldri fungere uansett hvilke deler som benyttes. stakkars kunder. :eek:
    Har du eid, hørt eller prøvd disse høyttalere? Synes du er i overkant bombastisk, uten at jeg nødvendigvis er uenig med deg.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.200
    fremgangsmåten til kommersielle aktører er svært bombastiske også, fordi de følger fysikkens lover. her er det galematias og tilfeldigheter hele veien. digre membraner som strekker seg til frekvenser med bølgelengder som er en promille av arealet. ingen justeringer overhode? kan ikke se et mål noen sted. de vil iallefall stryke i samtlige målinger og det høres.
    det er en grunn til at de fleste varer i butikken ser så like ut som de gjør. når det gjelder dipolene se f.eks på linkwitz som har dusinvis av sider med data og observasjon, er det for ingenting?
    det er min mening etter å ha rotet med tulleløsninger før som aldri gikk noen vei. men har ikke tenkt å starte en debatt her.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.092
    Etter å ha sydd høyttalerne fast med Paradox Singularity kabling, har jeg havnet på kabelkjøret igjen. Kjedet meg så mye i dag at 3 sett XLR kabler nå er på vei fra USA. Bare det beste er godt nok! :rolleyes:;)

Vis vedlegget 388243

E det itt deiliiiiii... å vær på kjøret igjæn? :rolleyes:
    Det er bare å legge seg på ryggen å flire vet du.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fra USA? Så Paradox imponerte ikke, siden du skal andre kabler? :). Artig å teste litt.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.272
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 388243

Ja ja....så lenge varte det ja:cool::cool:
    Men det var jo litt tøffe/flotte svarte strømper på dem da:p
    Til lykke med kommende XLR kabel-sett;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel egentlig ikke havnet tilbake på kabelkjøret igjen :) Paradox Singularity demobrukt kostet noen knapper, og når man kjøper mikrofonkabler koster det bare et par glansbilder å gå for noe av det ypperste i markedet :D

image.jpeg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å fa.. Nå følte jeg pendelen pekte denne veien.. ;). Ha en glimrende dag.. Anbudskonkurranse og skriving rundt dette for min del i dag. Noe av det kjedeligste jeg vet...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Låt litt tynt.. Og røyk? WTF, er ikke helt Disney heller.. Takk for tipset forresten, den skal lånes.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Ser lyset, og denne gangen tror jeg ikke det er et tog imot :) UPS har registrert 18 kg med preamp som skal sendes til meg fra Tyskland. Kanskje jeg likevel har en boks i hus før deg :rolleyes::D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Gleder meg på dine vegne. Blir fint å se bilder når alt er koblet opp :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Horten, kommer du? Vurderer å ta en tur. Med overnatting.
    Tenkte faktisk akkurat på det. Foreløpig alt for langt frem. Har det i bakhodet :)
    Ikke drøy for lenge. Tror det kan bli en fin gjeng der. Messeområdet er greit nok, maten er ræva der. Men finnes faktisk en indisk restaurant med bra mat etter sigende der. Kommer du så skal jeg spise der, de har sikkert karbonader.. ;). Og nachspiel kan en evt ta i båten til LMC.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.092
    Hvis dette er et hornsystem så er det vel ingen på HFS som har noe annet enn hornhøyttalere :cool:

BÆLTØFT, men som HCS påpeker noe tynt i målet, men det har nok noe med valget av musikk i videosnutten å gjøre.
    Hornet i midten over scenen var utstilt på Munchen messa i fjor.

DSC_6507.jpg

Det er kanskje ikke like smart å ta "selfie" i det offentlige rom alltid ;)

DSC_6513.jpg

Inn i tuten...

DSC_6497.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har tilbrakt en liten uke i Norfolk, antakeligvis østkysten kjedeligste by! Heldigvis vendes nesen mot Nederlandene i morgen. Kommer hjem til tomt hus, men skal overleve med å holde min nye preamp med selskap. Stakkaren har stått i kartongen sin og ventet på meg siden mandag :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.272
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har tilbrakt en liten uke i Norfolk, antakeligvis østkysten kjedeligste by! Heldigvis vendes nesen mot Nederlandene i morgen. Kommer hjem til tomt hus, men skal overleve med å holde min nye preamp med selskap. Stakkaren har stått i kartongen sin og ventet på meg siden mandag :)
    Det blir spennende Karmana, får du også satt opp denne i kombo med rørblokkene dine nå da??;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det blir spennende Karmana, får du også satt opp denne i kombo med rørblokkene dine nå da??;)

gismo
    Jepp! Nå skal det bli schwung på rørblokkene bare jeg får rotet meg hjem :)

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.081
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Artig å høre at vi har vært på samme kontinent, om ikke akkurat så nærme hverandre ??????
    Vi er i Minneapolis nå, men setter kursen for Yellowstone på mandag :D

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.272
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Jepp! Nå skal det bli schwung på rørblokkene bare jeg får rotet meg hjem :)
    Så bra, dette blir meget artig å høre hva du syns når du nå får rørbokser fra samme lekegrind gjennom hele kjeden;)
    "Kjør" pent hjemmover, vi talas:rolleyes:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Artig å høre at vi har vært på samme kontinent, om ikke akkurat så nærme hverandre ������
    Vi er i Minneapolis nå, men setter kursen for Yellowstone på mandag :D

M
    Av FB ser det ut som dere har det atskillig kjekkere enn jeg har det på jobb i Norfolk :) Krysser fingrene for levelige temperaturer i Yellowstone!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn