Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da har jeg kommet meg til solskinnsbyen :) men uten å ha anledning til å få med meg Bergenfest :mad:

Har fremdeles ikke fått høyttalerkabler og hodetelefoner med forsterker i hus. Kan bli tøffe tak på flyplassen på lørdag ;)

Vis vedlegget 386383
    Har du itte fått reist sørover ennå:rolleyes:
    Eller er du bura inn hos tollen for evig og alltid:cool::cool:

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.426
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg kommet meg til solskinnsbyen :) men uten å ha anledning til å få med meg Bergenfest :mad:

Har fremdeles ikke fått høyttalerkabler og hodetelefoner med forsterker i hus. Kan bli tøffe tak på flyplassen på lørdag ;)

Vis vedlegget 386383

gismo

Han er blitt innlagt... kaller Bergen for "solskinnsbyen" på offentlig nettsted.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 386383

gismo

Han er blitt innlagt... kaller Bergen for "solskinnsbyen" på offentlig nettsted.. ;)

For å beholde sin glans må selv de vakreste steder vannes litt innimellom ;)

Høres ikke ut som det blir flyplass-streik likevel, så da har jeg et lønnlig håp om å komme meg til Nederlandene i morgen. Må først hive meg rundt å få hentet de tre siste haifai-pakkene :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt rusten i dag etter tøffe idrettsprestasjoner i går kveld!

image.jpg

Er ikke bare i Nederlandene en blir plaget med sild, dessverre. Heldigvis kom det kjøtt på bordet etter hvert :)

image.jpg

Endte til slutt opp på verdens beste vann, Nordåsvannet. Kan ikke klage på transporten :)

image.jpg
    image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er de siste eskene med haifai hanket inn. Det vanskeligste gjenstår, fraktingen av alt sammen til Hilversum :)

image.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser ut som godt liv dette karmana . Hva slags bowling hall er dette, ser ut som det er en ekslusiv engelsk herreklubb :). Gleder meg til du får pakket ut tingene , spent på hva du har fått i hus :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som godt liv dette karmana . Hva slags bowling hall er dette, ser ut som det er en ekslusiv engelsk herreklubb :). Gleder meg til du får pakket ut tingene , spent på hva du har fått i hus :)
    Har gjort et skikkelig magadrag på innkjøp av haifai. Må ta meg en pause nå og bruke tid på det jeg får i hus. Det er forsovet relativt rimelig utstyr, og bruktmarkedet i Norge er definitivt hyggelig hvis en kjøper istedenfor å selge :)

Bowling :mad: Kjegling :D i bergensk herreklubb. Man skal ikke kimse av idrett som kan kombineres med pjolter ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har gjort et skikkelig magadrag på innkjøp av haifai. Må ta meg en pause nå og bruke tid på det jeg får i hus. Det er forsovet relativt rimelig utstyr, og bruktmarkedet i Norge er definitivt hyggelig hvis en kjøper istedenfor å selge :)

Bowling :mad: Kjegling :D i bergensk herreklubb. Man skal ikke kimse av idrett som kan kombineres med pjolter ;)
    Kjegling, å skeiz..Nå fikk jeg den ekle bondske smaken i kjeften..Alldri vært borti det..Må vel få testet det hos deg når du har kommet deg hjem.. Silda skal du få beholde, styggedom som er så sunn at den gir ettersmak inn i eveigheten.:)

Er noe av det du har kjøpt oppgraderinger eller bare sideveis prosjekter :cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.426
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Vis vedlegget 386383

gismo

For å beholde sin glans må selv de vakreste steder vannes litt innimellom ;)

Høres ikke ut som det blir flyplass-streik likevel, så da har jeg et lønnlig håp om å komme meg til Nederlandene i morgen. Må først hive meg rundt å få hentet de tre siste haifai-pakkene :)
    Det har du rett i.. litt vanning må til :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Kjegling, å skeiz..Nå fikk jeg den ekle bondske smaken i kjeften..Alldri vært borti det..Må vel få testet det hos deg når du har kommet deg hjem.. Silda skal du få beholde, styggedom som er så sunn at den gir ettersmak inn i eveigheten.:)

Er noe av det du har kjøpt oppgraderinger eller bare sideveis prosjekter :cool:
    Ikke godt å si om det opp, ned eller til siden :)

Headfi er enkelt. Helt klart oppgradering siden jeg ikke har noe fra før av.
    Høyttaler, strøm og optisk kabel er forhåpentligvis ikke dårligere enn sideveis da de skal konkurrere med Blue Jeans, Belkin og skolisser. Helt klart en visuell oppgradering :D
    Monoblokker og DAC er for et parallelt oppsett og er ikke ment å skulle ta over for det eksisterende. Prismessig en nedgradering, men det er jo ikke sikkert det også gjelder lyden....
    Preampen jeg også venter på er helt klart kun en visuell oppgradering....:rolleyes:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Store rør er ofte en visuell oppgradering... I motsetning til flate bokser med transistorer inni. Smårør er søtt , passer for de søte..:). Skjønner ikke at du ble skremt etter fadesen med AudioValve og rør....:rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Et konkret spm..Om en skal rippe en vanlig cd plate, i flac feks. Hvor lang tid tar det nå om dagen ? :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et konkret spm..Om en skal rippe en vanlig cd plate, i flac feks. Hvor lang tid tar det nå om dagen ? :rolleyes:
    Er vel litt forskjellig ift. utstyr og hvor full harddisken er vil jeg anta. Min Naim HDX brukte vanligvis 6 min for ripping av en cd til WAV-format på harddisken.

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Store rør er ofte en visuell oppgradering... I motsetning til flate bokser med transistorer inni. Smårør er søtt , passer for de søte..:). Skjønner ikke at du ble skremt etter fadesen med AudioValve og rør....:rolleyes:
    Kan ikke gi opp selv om man buklander en gang. Det skal gløde i Hilversum til høsten :D

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er vel litt forskjellig ift. utstyr og hvor full harddisken er vil jeg anta. Min Naim HDX brukte vanligvis 6 min for ripping av en cd til WAV-format på harddisken.
    En full mnd med ripping for min del... Hmm...Kjente ikke lysten stige noe jæ her nå.. Får spille skiver så lenge en har spillere som funker tror jeg.. Misunner mulighet for system, men ikke mulighet for datakræsj og server error.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En full mnd med ripping for min del... Hmm...Kjente ikke lysten stige noe jæ her nå.. Får spille skiver så lenge en har spillere som funker tror jeg.. Misunner mulighet for system, men ikke mulighet for datakræsj og server error.. :)
    Begynner å bli litt hakk i platen, HCS :) Datakræsj og server error må du snart slutte å gjenta :D Selvfølgelig må man ha backup (selv om jeg foreløpig ikke har trengt det). Da er det jo greit at SSD bare blir billigere og billigere. Det skader selvfølgelig aldri med et ekstra alternativ for avspilling, men har man Tidal i tillegg til harddiskavspilling burde man ha nok redundans. Jeg har selv kun hatt Tidal som eneste mulighet i vel ett år, og det er ikke mange minuttene jeg har opplevd av knot med dette i denne perioden :)

Selve rippingen er selvfølgelig ikke lykken i livet, men man behøver jo ikke gjøre alt i ett magadrag, og man kan jo ha dette som et sideshow mens man hører musikk og/eller gnager på HFS :)

Jeg skjønner bedre det følelsemessige argumentet ved det å ha en fysisk samling, men datakræsj og server error.....nope :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå er det et argument at endel ikke fås in the air.. Har du en fysisk skive så har du den. Uansett føler jeg meg ikke på glid ifht dette, ser ikke at fordel er større enn bakdelen. For meg :). Og tiden til ripping har jeg foreløpig ikke.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå er det et argument at endel ikke fås in the air.. Har du en fysisk skive så har du den. Uansett føler jeg meg ikke på glid ifht dette, ser ikke at fordel er større enn bakdelen. For meg :). Og tiden til ripping har jeg foreløpig ikke.
    Når man til stadighet nevner det er man på glid :rolleyes::) Tar bare litt lengre tid for noen :cool:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel, jeg VAR på glid.. Nå innser jeg at det er andre aspekt en computer haifai som opptar meg.. Driver å lodder sammen min første hode telefon forsterker , med rør, her. Artig og lærerikt. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel, jeg VAR på glid.. Nå innser jeg at det er andre aspekt en computer haifai som opptar meg.. Driver å lodder sammen min første hode telefon forsterker , med rør, her. Artig og lærerikt. :)
    Åh, jeg hører hva du sier, men det er nok likevel bare et spørsmål om tid, og noen må gå litt flere runder med seg selv :D

Spennende at du driver og skrur sammen hifi igjen. Lykke til! Sånne som meg har heller kjøpt hodetelefon-forsterker med rør :)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nissen fikk jaggu alt stashet til Hilversum uten problemer. Nå er det bare å håpe at utstyret ikke har fått for mye juling, men det er pakket godt og kartongene ser hel og fin ut :)

image.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.675
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 386586

Er ikke bare i Nederlandene en blir plaget med sild, dessverre. Heldigvis kom det kjøtt på bordet etter hvert :)

Vis vedlegget 386590

Endte til slutt opp på verdens beste vann, Nordåsvannet. Kan ikke klage på transporten :)

Vis vedlegget 386592 Vis vedlegget 386593
    Jeg er oppvokst på Nordåsvannet, med Dromedille m/ 9.9hk. Ahaa. den som var 15 igjen :)
    Liten verden, jorwed :) Jeg er oppvokst på Hop så Nordåsvannet har vært mye benyttet både sommer og vinter. Det er maaaange år siden jeg har vært i båt på Nordåsen. Det var derfor veldig hyggelig med båtturen forbi husene til gamle barndomstjommier for ikke å glemme Troldhaugen og Marmorøyene. Det er noe dritt å være 15 år mellom ørene, men mer skranten i eksteriøret ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.426
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.675
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

Vis vedlegget 386586

Vis vedlegget 386590

Vis vedlegget 386592 Vis vedlegget 386593
    Jeg er oppvokst på Nordåsvannet, med Dromedille m/ 9.9hk. Ahaa. den som var 15 igjen :)
    Liten verden, jorwed :) Jeg er oppvokst på Hop så Nordåsvannet har vært mye benyttet både sommer og vinter. Det er maaaange år siden jeg har vært i båt på Nordåsen. Det var derfor veldig hyggelig med båtturen forbi husene til gamle barndomstjommier for ikke å glemme Troldhaugen og Marmorøyene. Det er noe dritt å være 15 år mellom ørene, men mer skranten i eksteriøret ;)
    He he, vi var over på Hop-siden og kikket på damene i ny og ne. Men Marmorøyene og Kyrketangen var vel der vi var mest. Selv bodde jeg i Søvik (ved/Steinsvik).
    Så jo ut som en staselig farkost å tuffe på vannet med :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg får så smått begynne å pakke opp greiene jeg har fraktet med meg til Hilversum :)

Først en liten kinarøver som skal erstatte dagens optiske kabel som har slarkete kontakt i DACen. Fin å se på da :D

image.jpg

Monoblokkene jeg har kjøpt er så vakre at de fortjener noe litt finere enn skolisser :)

image.jpg

Nå man har svarte forsterkere og høyttalere må det likevel matches mot de hvite høyttalerelementene ;) Pappesken for kontorrekvisita som de kommer i gir et tydelig eksklusivt preg ;)

image.jpg

Rosinen i pølsen er likevel sertifikatet, som i kraft av størrelse og foliering, fortjener hedersplassen over peisen ;)

image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.282
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med masse design-kabler, dette blir jo bærre lekkert i Hilversum;)
    Må tro de kvalitetsmessig lever opp til sitt ytre:)
    Men du hadde da med mer?.....:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strømkablene overtar jeg gjerne ;)
    Skulle sagt fra litt før, så hadde jeg selvfølgelig sendt de i en gave-eske nordover istedenfor å ta dem med meg sørover. Nå blir det litt tullete, så vi shaiter i det ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med masse design-kabler, dette blir jo bærre lekkert i Hilversum;)
    Må tro de kvalitetsmessig lever opp til sitt ytre:)
    Men du hadde da med mer?.....:cool::cool:

gismo
    Ingen av kablene er kjøpt nye, og jeg er for tiden forskånet for den norske momsen så lenge jeg kan ta med meg greiene på flyet. Anser det derfor som en høyst begrenset utgift relatert til estetikk og eierglede, og har ikke tenkt å strilytte etter forskjeller :D Når andre ting er på plass og har roet seg kan det jo være jeg leker meg litt med kabler igjen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Primare I32 som sto på øverste hylle er byttet ut med en Primare DAC 30. Ikke store visuelle forskjellen :) Førsteinntrykket er at dette låter riktig så bra, noe annet skulle tatt seg ut når jeg er positivt innstilt ;) Spilte tidligere i dag med min Naim DAC, men det er vanskelig å gjøre en skikkelig sammenligning da Naimen er ubalansert, Primaren balansert og preampen har forskjellig følsomhet på inngangene. Vet ikke hvor langt liv Primaren vil få, men meningen er å ha den i et oppsett nummer to, så lenge jeg gidder å styre med det :)

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har fortsatt oppakkingen. Nå har jeg fått headfi-riggen opp å gå, og koser meg med litt usosial lyd. Det som er kommet i hus er Audeze LCD-2 (uten fazer eller hva det nå heter) og en Schiit Lyr hodetelefonforsterker. Min erfaring med hodetelefoner de siste årene her hjemme er Sennheiser HD650 og Beyerdynamic T70 på en Naim Headline. Dette "nye" oppsettet knuser HD650 med soleklar margin og T70 med god margin. I tillegg har jeg 7 par med rør å rulle på så jeg finner forhåpentligvis noe som låter enda bedre enn det jeg bruker nå. Good Schait :)

image.jpg
    image.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn