Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Power - på den tiden av døgnet burde du hatt helt andre saker på stokken...:D Og 19 grader er ikke rare vinkelen!
    Hehe, strålende ;) Likevel, en endring på 38 grader skal man ikke kimse av. Hvorvidt det er en forbedring handler vel om vi snakker elevasjon eller plongé, sideveis er kanskje mer problematisk, men hvem vet :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremover hos meg blir det Audio Valve på bergenske sommerdager, og Karan transistor klasse A på de dagene fra helvete som drysser ned over oss nå for tiden. Ved å hjemme seg bort, kan jeg overleve 35 på dagtid bare ølet er kaldt nok, men 26 på natten er et helvete :mad: Nok syting, tar en øl :)
    Syt i vei Karmana. I forgårs kveld møt jeg en god kopp kaffe, en Davidoff sigar og en calvados av edel årgang kl.23.30 på verandaen. Da var det 19 grader på stokken. Det er bare å nyte for om 5-6 mnd er +19 blitt til -19 grader. Ingen tvil om hva jeg foretrekker.
    Tett på min ideal-temperatur og med strålende tilbehør. Perfekt utgangspunkt for å kontemplere over livets viderverdigheter :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Power - på den tiden av døgnet burde du hatt helt andre saker på stokken...:D Og 19 grader er ikke rare vinkelen!
    Hehe, strålende ;) Likevel, en endring på 38 grader skal man ikke kimse av. Hvorvidt det er en forbedring handler vel om vi snakker elevasjon eller plongé, sideveis er kanskje mer problematisk, men hvem vet :D
    Kommer an på hva du sikter etter med kanonen - her inne er det mange som kjører med maks plonge på 0 grader, og derved skyter seg selv i foten til stadighet!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommer an på hva du sikter etter med kanonen - her inne er det mange som kjører med maks plonge på 0 grader, og derved skyter seg selv i foten til stadighet!
    Et utgangspunkt med høy elevasjon som ender med maks plonge er sjeldent vakkert :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088

Hvis vi legger til at på en god sommerdag er tempen oppe i +40 og vel så det i sola, og -20 grader en god vinterdag i januar.
    Så har vi et sprang på 60 grader. Midt på dagen i forgårs hadde vi 26-28 grader i skyggen.
    Da er det kjekt med basseng i hagen, og Isesjøen et kvarter unna :cool:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, ser ut som om fuktigheten har klumpet seg litt mer på Kirkenær :)
    Helt klart hybrid-temperatur, noe som i dag også brukes som motor i Hilversum. Ferien har akkurat startet, men gjemmer meg foreløpig innendørs med Marcus Miller og bokkøl. God start! :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Basseng i hagen hører med til et MØBLERT hjem...
    Enkelte vil hevde overmøblert :cool:
    Har ikke sett for mange bilder av at dragen og deg bruser med fjærene i og rundt det bassenget..... Har det egentlig vært noe annet enn regnvann i bassenget etter at dere flyttet inn :confused::D
    Nei, egentlig ikke... :p. For mye jobb. Har mer lyst på en fett-koker som en kan sitte oppi på vinteren . Fise og drikke øl.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har familiens dieselbil fått ny eier. Jeg er nå skikkelig forbannet! Bilen ble selvfølgelig kjøpt etter råd fra Arbeiderpartiet for å kjøre mest mulig miljøbevisst. Nå taper vi en masse penger. Takk skal du faen meg ha Jens Stoltenberg!!!

Hvis jeg skal være litt mer ærlig, og det skal man jo være blant venner, så ble bilen, i motsetning til sikkert alle andres dieselbil-kjøp, innkjøpt av rent egoistiske grunner, dessverre uten en eneste konstruktiv tanke på miljøet. Den eneste grunnen for salget er at selv om vi som de fleste andre nordmenn er født med en sølvskje godt opp i aslet, er vi for kjip til betale avgiftene med å ta bilen med tilbake til Norge. Vi anser oss nå som medlem av en liten og eksklusiv klubb; vi som ikke ble lurt til å kjøpe dieselbil.

Det kan kanskje ubevisst ha sneket seg inn litt ironi og lyskespark i innlegget :cool::D

image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Diesel er noe dritt, endelig en miljø bevist musikkmann:cool::cool:
    Du sa det sjøl.....det er hybrid som gjelder over hele fjøla:D
    Ferie skål herfra!!

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Diesel er noe dritt, endelig en miljø bevist musikkmann:cool::cool:
    Du sa det sjøl.....det er hybrid som gjelder over hele fjøla:D
    Ferie skål herfra!!

gismo
    Ja jeg kan fjase, men seriøst så har jeg et mål om å bli mer miljøbevisst. Ender litt for lett opp i den norske tilnærming; heier på miljøet bare det ikke har noen omkostninger for meg personlig :p

Helt klart en hybrid-dag for oss begge. Heldigvis er jeg nå skodd for alle værforhold, og kan med et håndgrep eller to skifte mellom transe, rør og hybrid :D

Ferieskålen sendes tilbake med litt single malt. Feirer feriestart og ikke minst nok et småbylag som måtte reise slukøret hjem fra Staddaen ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ...men seriøst så har jeg et mål om å bli mer miljøbevisst. Ender litt for lett opp i den norske tilnærming; heier på miljøet bare det ikke har noen omkostninger for meg personlig :p
    Liker denne delen;)
    1 ut av 3 er dårligere enn Meat Loaf :mad:;)
    Ehem, husk hva jeg sa!:mad:;)

Karmana, ingen som rett som det er kan ta seg en øl, er berettiget til å syte! ;):cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Nuvel, for vår del dreier seg om et sammenleggbart basseng på 3,5 kubikk i sveiset plast og sammenleggbar metallramme.
    Konemor sier det er 6 året vi har det, og både liten og stor har glede av bassenget.
    Undertegnede er selvutnevnt bademester og bassengvokter, og renser daglig filteret og etterfyller bassenget flere ganger om dagen i ferien. Det herjes og sprutes :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel, for vår del dreier seg om et sammenleggbart basseng på 3,5 kubikk i sveiset plast og sammenleggbar metallramme.
    Konemor sier det er 6 året vi har det, og både liten og stor har glede av bassenget.
    Undertegnede er selvutnevnt bademester og bassengvokter, og renser daglig filteret og etterfyller bassenget flere ganger om dagen i ferien. Det herjes og sprutes :cool:
    Tror helt klart at du kler rollen som bademester :D Høres ut som en koselig bijobb :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skjønner ikke alt dette med bil. Du finnes ikke interessert i bil karmana... At du kjører drosje - kloning er mer av sosial opplæring enn av teknisk interesse :) :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner ikke alt dette med bil. Du finnes ikke interessert i bil karmana... At du kjører drosje - kloning er mer av sosial opplæring enn av teknisk interesse :) :rolleyes:
    Hehe, der har du funnet en treffende analogi, i motsetning til de pakistanske selvskuddene ;)

Jeg er da interessert i bil :mad: Jeg er blant annet interessert i fargen, hvor mange høyttalere de har og om de er god å sitte i ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par ord på morgenkvisten etter en liten demo-tur på Rhapsody i går.

Som vanlig et høyst oppegående system med Magico S5 MKII, Spectral/MIT, Meridian Ultra DAC og TechDash Air Force III med Audio Research. Jeg har hørt alle komponentene tidligere, men ikke i denne komboen.

image.jpg

Det spilte nydelig, men jeg ble ikke lenge da det rett og slett var for varmt innendørs til å lytte på haifai. Slike demoer blir for meg kun underholdning og referanse da det blir umulig å identifisere hvorfor det låter spesielt bra. Det nærliggende og største bidraget blir selvfølgelig høyttalerne og rom, men hvilke bidrag gir de andre komponentene enkeltvis og sammen og hvor mye spiller tuningen inn på resultatet. Slike demoer blir derfor bare en referanse på hvordan det kan låte, men man kan ikke kjøpe enkeltkomponenter eller hele greien for den saks skyld om det låter aldri så bra da det er vanskelig å si hva som gav x-faktoren i lyden, eller forutsi resultatet i egen stue/lytterom. Er vel egentlig å slå inn åpne dører, men ment som et perspektiv på feilmarginene når jeg og andre kommenterer hvordan eksempelvis noen høyttalere eller en forsterker låter, og da har jeg ikke engang nevnt egne preferanser og dagsform :)

Jeg hører til stadighet at folk er drittlei av den vanlige haifai-musikken på messer og at utstillerne spiller det samme i mange av rommene. Selv synes jeg dette er ønskelig da det bedrer mulighetene for å identifisere forskjeller mellom oppsettene. Dette reduserer selvfølgelig muligheten til å oppdage ny musikk på messer og demoer, men dette er nå likevel kun en bonus. Jeg ba derfor om å få høre Keith Don't go i går. Må dessverre innrømme at gitarplukkingen på demoen var mer distinkt og med fyldigere strenger enn hvordan det låter i egen stue :)

Har minimal interesse for Spectral. Sikkert fantastiske produkter, men har ikke sansen for at du da bare må matche med MIT-kabler. Du har betalt skjorta for forsterkeri og så må du jaggu meg ut med enda en skjorte :)

image.jpg

Når jeg lukker øynene begynner jeg å få mer og mer sansen for TechDash.

image.jpg
    image.jpg

Alltid mye flott å hvile blikket på i lokalene til Rhapsody.

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Strengt talt mer en e'n skjorte for de MIT kablene der ..? :). Det er når jeg ser slike kabler jeg får lyst til å starte med DSP fullt ut. Betale så mye for noe som er en korreksjon av signalet.. Temmelig blåst , slik jeg tenker.. Men lysten til DSP går heldigvis fort over, er ikke smart nok, eller er jeg for lat ? Kanskje like gjerne det..:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strengt talt mer en e'n skjorte for de MIT kablene der ..? :). Det er når jeg ser slike kabler jeg får lyst til å starte med DSP fullt ut. Betale så mye for noe som er en korreksjon av signalet.. Temmelig blåst , slik jeg tenker.. Men lysten til DSP går heldigvis fort over, er ikke smart nok, eller er jeg for lat ? Kanskje like gjerne det..:)
    Jepp, spurte for en stund siden om den boksen på bildet (eller var det en enda større sak) og innstillingene som kunne gjøres på dem. Lurte da på om funksjonen ikke bare var en snever equalizer. Det eneste jeg husker av svaret var at jeg ikke skjønte en puck ;) Kjenner jeg meg selv rett kommer det nok en gang DSP inn i kjeden, men jeg er vel troende til å skru meg ut i skoddeheimen. Kanskje fremtiden for meg er aktive høyttalere med integrert DSP og rom-korreksjon. Hvem vet :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, det du skisserer er enden på veien for meg.. Da sitter jeg med nedsatt hørsel i en eller annen blokk og tenker på livet som gikk.. :). Og det med skoddeheimen er noe jeg og frykter.. Når jeg ser en hva et nytt operativ system medfører av trøbbel er en PC løsning scary.. Og hvor mye bedre er nådagens topp dacér? Usikker der ja. Hørte en gammel Theta dac her om dagen, imponerende for å si det forsiktig... Hvor mye bedre blir det..Og pris ifht ytelse ? Uff, blasfemi dette...Vi liker jo å tro at det bare blir bedre om vi legger mer i potten.. Men bordet fanger og hørselen synker.. En får finne den illusjonen en kan tro på. Til en betalbar penger. Og tross alt, Harry skal jo selge skiten.. ;)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.451
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Tja, det du skisserer er enden på veien for meg.. Da sitter jeg med nedsatt hørsel i en eller annen blokk og tenker på livet som gikk.. :). Og det med skoddeheimen er noe jeg og frykter.. Når jeg ser en hva et nytt operativ system medfører av trøbbel er en PC løsning scary.. Og hvor mye bedre er nådagens topp dacér? Usikker der ja. Hørte en gammel Theta dac her om dagen, imponerende for å si det forsiktig... Hvor mye bedre blir det..Og pris ifht ytelse ? Uff, blasfemi dette...Vi liker jo å tro at det bare blir bedre om vi legger mer i potten.. Men bordet fanger og hørselen synker.. En får finne den illusjonen en kan tro på. Til en betalbar penger. Og tross alt, Harry skal jo selge skiten.. ;)
    PC avspilling kan ha sine sider ja - vurderer oppgradering til Windows 10 - men vil det virke etterpå???. Gruble gruble. Litt usikkert er det - omtrent som med rør:cool:.

Theta DAC,er ja de har jo et svært godt omdømme lydmessig - også måler de ikke så verst heller for å si det litt forsiktig. DAC prisene for topp DAC'er er voldsomme. Man kan nok komme langt med en rimelig DAC, bare man finner den rette:).

Final

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei!

Har ikke fulgt med på tråden din, men har du besøkt dette stedet?

Dolby just opened the most advanced cinema in the world | TechRadar

Skal jo være en av verdens beste kinosaler. Jeg skal iallefall ta turen dit eller til en tilsvarende sal i Eindhoven neste gang jeg er i Nederland.

Mvh Jan E.
    Hei, JENO, hyggelig at du stikker innom :) Det er lokalkinoen noen hundre meter borti gaten. Jeg er innom nå og da, men går vel helt klart for sjelden på kino. Er blitt en Netflix-sløkkas. Min sønn fortalte noe greier om at det var Europas eller verdens mest avanserte kino, men jeg tenkte bare at det var en fjær som var blitt til en hønsegård i hans hode. Får visst fortelle ham at han hadde et poeng :) Skal forresten snart en tur. Er klar for et par timer med Suicide Squad!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje ikke Munchen, men kan ikke klage på utvalget når nederlenderne arrangerer hifi-messe.

Hvis ikke jobben har andre planer, vet jeg hvor jeg skal tilbringe helgen om to måneder :)

Homepage • X-fi Audioshow 2016

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kanskje ikke Munchen, men kan ikke klage på utvalget når nederlenderne arrangerer hifi-messe.

Hvis ikke jobben har andre planer, vet jeg hvor jeg skal tilbringe helgen om to måneder :)

DÆVEN du, da er fruen, småjintene og je i Spania, så fyldig rapport fra Genever messa forventes :cool:
    Støttes helhjertet powern. Her skal han få skrive og ta bilder til krampa tar´n. Det er i stand tilm siden han sitter stort sett på kontor og flytter papir... ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

DÆVEN du, da er fruen, småjintene og je i Spania, så fyldig rapport fra Genever messa forventes :cool:
    Rapport på hva som konsumeres av oude og junge vil selvfølgelig bli behørig kommentert. Ser ikke bort fra at jeg skriver litt om noe haifai-greier også ;) Komplimenter for valg av tidspunkt for syden-ferie!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Støttes helhjertet powern. Her skal han få skrive og ta bilder til krampa tar´n. Det er i stand tilm siden han sitter stort sett på kontor og flytter papir... ;)
    Selvfølgelig, på samme måte som deg som alltid drysser ut en overflod av bilder fra Horten :rolleyes::cool: Er forøvrig skikkelig missunnelig på dem som jobber i forsikringsbransjen og sitter på kontor, men slipper å pushe papir :rolleyes::cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn