Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En god bøff og en flaske rødvin på deling. Akkurat nok til en behagelig salongberuselse :) Hjalp godt på med en GT i forkant. Hvis du ikke har smakt Hendrick's med tonic og agurkskiver har du en positiv opplevelse i vente. Hvis du er rutinert på denne kombinasjonen gir det en ekstra piff med en liten busk med rosmarin i glasset :)

Vis vedlegget 392001

Hendrick`s med en agurk bifalles. Sommerens dop her på Klavestadhaugen i indre Enfold :cool:
    Men me måtte juksa lite med en kaffe og litt +40 år gammel armagnac inn i mellom.
    Tar et glass rødvin på fødelsesdagen i aften.
    I morgen er det atter slutt på slaraffenlivet :p
    Høres ut som dagene behandler deg godt :)
    Nederlandene gratulerer så mye med burdagen, og hvis den gjelder en annen i familen.....send gratulasjonene videre :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nok et småbylag har måttet bite i gresset for Bergens stolthet! Gøy å slå Odd, men ender kjekkere å stoppe kjeften på Fagermo. Forresten, man stopper ikke kjeften på Fagermo, men det er bedre å høre ham sutre enn hovere :)

image.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, Brann på medalje plass, det hadde de færreste trodd. Det som alltid knekker Brann er de selv, så spennende å se om de holder helt ut. Slik laget mitt gjør.. ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En god bøff og en flaske rødvin på deling. Akkurat nok til en behagelig salongberuselse :) Hjalp godt på med en GT i forkant. Hvis du ikke har smakt Hendrick's med tonic og agurkskiver har du en positiv opplevelse i vente. Hvis du er rutinert på denne kombinasjonen gir det en ekstra piff med en liten busk med rosmarin i glasset :)

Vis vedlegget 392001

Hendrick`s med en agurk bifalles. Sommerens dop her på Klavestadhaugen i indre Enfold :cool:
    Men me måtte juksa lite med en kaffe og litt +40 år gammel armagnac inn i mellom.
    Tar et glass rødvin på fødelsesdagen i aften.
    I morgen er det atter slutt på slaraffenlivet :p
    Gratulerer med dagen Power'n, satser på at det gjelder deg;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, Brann på medalje plass, det hadde de færreste trodd. Det som alltid knekker Brann er de selv, så spennende å se om de holder helt ut. Slik laget mitt gjør.. ;)
    Nja, vet ikke om den floskelen blir mer sann av at den alltid gjentas :D

Er litt usikker på de greiene med ditt lag :rolleyes: Gikk på skole med en kar fra Hamar. Han holdt med Molde. Det var selvfølgelig det året de ble seriemestre.....:cool:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Er litt usikker på de greiene med ditt lag :rolleyes: Gikk på skole med en kar fra Hamar. Han holdt med Molde. Det var selvfølgelig det året de ble seriemestre.....:cool:
    Født på Ørlandet og bodd mine 7 første år i Nærøy...Så jeg er på trygg grunn. Begynte å holde med de i 1979 ..:mad::) Og Molde er det bare tullinger som holder med anyway.. :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Født på Ørlandet og bodd mine 7 første år i Nærøy...Så jeg er på trygg grunn. Begynte å holde med de i 1979 ..:mad::) Og Molde er det bare tullinger som holder med anyway.. :cool:
    Det er jo ikke en gang i samme fylke :cool:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tydelig at du har bodd for lenge borte. De to fylkene er ett. Ørlandet var forøvrig i sør. Men én kan ikke forvente for mye fra en som kommer fra byen hvor bryggehandelen har blitt rene markedet i Sousse.. :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Mr T 8)
    Skal du bevilge deg et besøk til fyll og rør i Horten til høstens evenement?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tydelig at du har bodd for lenge borte. De to fylkene er ett. Ørlandet var forøvrig i sør. Men én kan ikke forvente for mye fra en som kommer fra byen hvor bryggehandelen har blitt rene markedet i Sousse.. :)
    Har mottatt tilbakemelding på at du vil bli saksøkt av markedet i Sousse ;)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mr T 8)
    Skal du bevilge deg et besøk til fyll og rør i Horten til høstens evenement?
    Eneste messen på høsten for min del blir i Eindhoven. Hadde vært kjekt å debutere på Horten-messen, men det får bli neste år når vi igjen er vel installert i kongeriket :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig har bergensværet forflyttet seg fra Hilversum :) (i hvert fall for i dag :mad:).

Bor i innlandet, men skal ikke lenger enn vel en mil for å oppleve sjølivet :)

image.jpg

Turen ble tatt på sykkel, noe tykkelsen på lårene og den blåhvite fargen viser har skjedd for sjelden den siste tiden.

image.jpg

Mulig jeg har fått gjort noe med kefirfargen, men tykkelsen er fortsatt vel ivaretatt :D

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har arvingen hevet seg på flyet til Bergen. Enda litt mer feriefølelse :cool: Markeres med en ettermiddags-whisky og det nærmeste man kom Steely Dan i 2006 :)

Mesteparten av musikken som poden har spilt den siste tiden går for meg under betegnelsen søppelmusikk, mens han kategorisk kaller min musikk for gæmlis-musikk :mad:;) Minner mye om greiene til min far og meg for 35 år i siden. Forskjellen er jo selvfølgelig at jeg da spilte bra musikk og han gæmlis-musikk :rolleyes: Trenger ikke kommentarer eller realitetsorientering på den ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg var litt for ung for den Zeppelin-greien. Min generasjon "holdt med" heavy-grupper som Uriah Heep, Nazareth, Deep Purple, Status Que osv. Har jo hørt litt LZ opp gjennom årene, men uten å skjønne genialiteten som mange forfekter.

Nytt forsøk i dag med følgende to album:

image.jpeg
    image.jpeg

Skjønner fremdeles ikke greien. Jeg liker vokalister som synger som en kråke, men ikke Plant som best kan kategoriseres som en litt hysterisk skjærende kråke. Kompet og ikke minst Page svinger så det holder (innimellom). Nei takk til Plant, ja takk til Page. Oppskrytte greier, men hva er grunnen til alt gneget om denne gruppen. Sikkert noen gæmliser som har gode minner fra den gang det ikke knaket i leddene. Uriah Heep knuser jo denne "supergruppen" på en litt bakfyrt dag!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.788
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^
    Psykologisk skjevutvikling?

Den Zeppelin-posten ga grunn til bekymring...
    Er det noe jeg kan hjelpe med???:p

Alle digger Zep unntatt deg og gismo.
    Tror jammen dere mangler blues-genet:(

Se Obama koser seg med gitarøset til Kravitz!:)

Denne har vi klistra inn noen ganger før,-men det gjør ingenting.

Denne må du bare tåle:cool:
    -puh.

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.451
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @Karmana - du har min fulle støtte og sympati. Hva er det egentlig med LZ. Vet ikke helt. Uriah Heep og Purple derimot - det er saker!

U

utgatt25555

Gjest
    Ahh, det er derfor jeg heller aldri har fått det store kicket av LZ, selv om de glimter til på noen spor, jeg synes jo generelt blues er kjedelig! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Nå kan det (tar det ikke for gitt før det er avklart) vise seg at det er Bergensere (står visst fødested Bergen i passet mitt også) som trår fram når det gjelder, fikk ett bud på Audionet SAM V2 idag, fra en i Bergen, og aksepterer han schedulen for forsendelse, så går den over fjellet! :cool:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^^
    Psykologisk skjevutvikling?

Den Zeppelin-posten ga grunn til bekymring...
    Er det noe jeg kan hjelpe med???:p

Alle digger Zep unntatt deg og gismo.
    Tror jammen dere mangler blues-genet:(

Se Obama koser seg med gitarøset til Kravitz!:)

Denne har vi klistra inn noen ganger før,-men det gjør ingenting.

Denne må du bare tåle:cool:
    -puh.
    Hehe, kunne jo fortsatt med å raljere om at det er mange år siden jeg gikk lei av blues og aldri hadde sansen for den glatte radio-rocken til Heart :cool: Videre understreker vel denne tribute-konserten at farligheten ved rocken er død og overtatt av the establishment :cool: og det eneste som mangler på Stairway to Heaven versjonen er at den avsluttes med å slippe ut noen hvite duer :cool: Ble egentlig litt overrasket da det ikke kom duer ;)

Gårsdagens innlegg ble selvfølgelig skrevet med et smil i øyenkroken. LZ har selvfølgelig levert mye bra, men det kommer nok aldri til å bli min greie. Det er vel så enkelt at de aldri hørte med til the soundtrack of my life :) Foo Fighters versjonen er nå tøff da! :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå kan det (tar det ikke for gitt før det er avklart) vise seg at det er Bergensere (står visst fødested Bergen i passet mitt også) som trår fram når det gjelder, fikk ett bud på Audionet SAM V2 idag, fra en i Bergen, og aksepterer han schedulen for forsendelse, så går den over fjellet! :cool:

mvh
    Strålende! Går som oftest greit når man selger kvalitet til fornuftig pris. Får håpe Audionet tåler fuktighet ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.788
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir litt pes her nå Karmana.
    Dette er jo et flott tema vi aldri behøver å bli enig om.
    Jeg skjønner at du har smil i øyekroken!;)

Jeg kan ikke skjønne at du var for ung for Zeppelin, men samtidig har et nærmere forhold til Uriah Heep.
    Gå tilbake i kalenderen, og se når sentrale album ble utgitt.
    Look at Yourself 1971. Demons and Wizards 1972.
    Zeppelin-albumene I til og med Physical Graffiti (V) kom fortløpende fra 1968 til 1975.
    Jeg tror du må skylde på miljøet du vanket i, og innflytelse derfra, for det er jo samme tidsperiode, -røffli.
    :p

Uriah Heep var ikke noe dårlig band, misforstå meg rett.
    Heep var etter min mening for ujevnt til å måles mot de tre andre bandene i kjerneperioden, nemlig Sabbath, Purple og Zeppelin.
    Samme hvordan man snur og vender på den lista, så vil Heep alltid havne nederst.

De hadde en god periode fra 1970-73, og det er vel den de huskes for også.
    Demons and Wizards , 1972, er det albumet som mange holder opp som Uriah Heeps kreative peak.
    Er aldri ute av coveret her mer.:p

Tipper du er Stonesmann vs Beatles til tross for tunge blueselementer i mye Stones.:cool:

Beste hilsen fra blåskogen.

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Strålende! Går som oftest greit når man selger kvalitet til fornuftig pris. Får håpe Audionet tåler fuktighet ;)

Da er intensjons avtale inngått og han SAM drar over fjellet når jeg skal på jobb i riket neste gang :) skal kle ham etterforholdene så han klarer seg godt ;)

mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Det blir litt pes her nå Karmana.
    Dette er jo et flott tema vi aldri behøver å bli enig om.
    Jeg skjønner at du har smil i øyekroken!;)

Jeg kan ikke skjønne at du var for ung for Zeppelin, men samtidig har et nærmere forhold til Uriah Heep.
    Gå tilbake i kalenderen, og se når sentrale album ble utgitt.
    Look at Yourself 1971. Demons and Wizards 1972.
    Zeppelin-albumene I til og med Physical Graffiti (V) kom fortløpende fra 1968 til 1975.
    Jeg tror du må skylde på miljøet du vanket i, og innflytelse derfra, for det er jo samme tidsperiode, -røffli.
    :p

Uriah Heep var ikke noe dårlig band, misforstå meg rett.
    Heep var etter min mening for ujevnt til å måles mot de tre andre bandene i kjerneperioden, nemlig Sabbath, Purple og Zeppelin.
    Samme hvordan man snur og vender på den lista, så vil Heep alltid havne nederst.

De hadde en god periode fra 1970-73, og det er vel den de huskes for også.
    Demons and Wizards , 1972, er det albumet som mange holder opp som Uriah Heeps kreative peak.
    Er aldri ute av coveret her mer.:p

Tipper du er Stonesmann vs Beatles til tross for tunge blueselementer i mye Stones.:cool:

Beste hilsen fra blåskogen.

Godt innlegg Bluesbreaker som jeg støtter helhjertet, uten at det i nevnverdig grad vil påvirke Karmanas standpunkt.
    Uriah Heep nådde aldri de 3 store til sokkeholderne efter mitt skjønn, men deres utsøkte hippie fremtoning avstedkom en hvis dragning.
    I tillegg er ennå ikke nevnt Pink Floyd, Yes, Gentle Giant m.fl. fra samme gullalder.
    Dog inneholder egen platesamling Uriah Heep - Demons and Wizards og Magicians Birthday.
    Litt puddelprog må man jo også ha ;)

Obligatorisk lytting i kveld på Karmana blir Led Zepplin II og Houses of the Holy :cool:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.324
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, hva skal man si, gismo. Denne Bluesbreaker hevder jo i tillegg at han er ute på en mission from God. Tøffe tak for en sart og sårbar bergenser :D Som om ikke dette var nok så får denne Bluesbreaker, ikke uventet, helhjertet støtte fra denne Powerpoint, som i tillegg drysser ut litt av sitt rikholdige utvalg med prognavn. Ja, hva skal man si til sånt :)

Egentlig er jeg enig i det meste av det BB skriver i innlegget sitt. Svakheten i innlegget er at han tufter alt på logikk mens det her i stor grad handler om følelser :) Den første kassetten jeg kjøpte for egne penger var Wonderworld med Uriah Heep. Den ble kjøpt da den kom ut i 1974 for sikkert surt oppsparte skillinger for en 11-åring. Mye i musikksmaken kunne nok ha fortonet seg annerledes i dag hvis jeg hadde ventet ett år med å kjøpe min første plate og da slått til med Physical Graffiti. Gud bedre, jeg kunne endt opp som et prog-hode :cool: Nå ble det heller Uriah Heep som fikk mest fokus i ungdomstiden :)

Som jeg skrev tidligere så hadde vi favorittband på samme måte som vi hadde engelske favoritt fotballklubber. Hvis man klarer å sette opp noen tildels objektive parametre så er nok LZ et bedre band enn UH, og Manchester United har vel et par fortrinn ift. Stoke som jeg fremdeles holder med. Basert på følelser er det likevel udiskutabelt, Uriah Heep var verdens beste heavy-band, og Stoke er verdens beste fotballklubb. Dette ubestridelige faktum vil jeg selvfølgelig hevde til min dødsdag ;)

Når det gjelder Rolling Stones Vs. Beatles, har BB helt rett. Rolling Stones er gutta for meg. Jeg anerkjenner jo selvfølgelig bluesen som fundament for mye bra musikk, eksempelvis Rolling Stones. Jeg liker fremdeles blues jeg, men svingende glad-blues og mainstream er ikke min greie :D Da skal det være en skikkelig nedpå låt med beksvart tekst, sunget av en mann. Teksten må selvfølgelig handle om kjærlighetssorg, problemer, selvmord, og alkohol og dopmisbruk i en salig blanding ;)

Et eksempel på kvalitetsblues for meg hvor både sangen (Down in the Hole) og platetittelen (Howling Mercy) eksemplifiserer hvilken blues som trigger meg :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.408
    Torget vurderinger
    12
    Jeg synes bildet og sprettrumpa var flotte og, jeg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn