Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sett landskamp ja.. Fysj. Glass kan være problematisk ifht at de absorberer lite energi. Da får refleksjoner fort. Men gardiner, møbler og et par Buddha stående så er du i havn. Hva med et par boller fra Harry? Blir uansett en blast å komme på gjenvisit når tiden er moden for det. Dragen er klar :)
    Forrige eier har satt igjen en Buddha i hagen. Det får holde! Vi har dragebåtfestival i Bergen, så det fikser vi :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sett landskamp ja.. Fysj. Glass kan være problematisk ifht at de absorberer lite energi. Da får refleksjoner fort. Men gardiner, møbler og et par Buddha stående så er du i havn. Hva med et par boller fra Harry? Blir uansett en blast å komme på gjenvisit når tiden er moden for det. Dragen er klar :)
    Forrige eier har satt igjen en Buddha i hagen. Det får holde! Vi har dragebåtfestival i Bergen, så det fikser vi :)
    Forrige eier satte en hjort i noe nips utførelse her.. Hagla "omdisponerte" den til søppel fyllinga..

Må igjen få takke for Lee Harvey. Fått hørt endel, knakende godt album ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott hus - og som vanlig, nesten håpløst sett ut ifra en godlydentusiast's ståsted! Lykke til.
    Takker, Sluket! Arkitekter driter i minoriteter :mad: På tide med et haifai-fakkeltog ;) Helt klart ikke optimalt, men velger foreløpig å ikke se på rommet som håpløst. Det er så mange variabler at jeg driter i teorien og satser på flaksen ;) Gjetter forresten på at jeg på dagtid reduserer støygulvet nærmere 10dB i denne stuen, sammenlignet med stuen i Hilversum. Forøvrig et viktig og underkommunisert parameter på HFS!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forrige eier satte en hjort i noe nips utførelse her.. Hagla "omdisponerte" den til søppel fyllinga..

Må igjen få takke for Lee Harvey. Fått hørt endel, knakende godt album ;)
    Bra! Nipshjorter i hagen skal selvfølgelig resirkuleres umiddelbart! :cool:

Bra du liker LHO :) Tror jaggu det er håp for deg likevel :cool:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den siste pakken jeg hentet i går var hos Duet Audio på Nordnes. Det er alltid kjekt å komme inn i denne relativt nystartede butikken. De som bor i Bergen og ikke har vært innom, ta turen! Innehaveren, Martin, er en oppvisning i entusiasme parret med kunnskap og integritet. Det første får man i de fleste butikker, men kanskje ikke alltid parret med de to siste (spesielt den siste) :)

Jeg fikk plutselig en telefon som gjorde at jeg måtte legge røyk litt fort, og fikk derfor ikke så lang tid i lytterommet som jeg ønsket, men noen spor ble det tid til :) Martin hadde satt opp et gromt anlegg med platespiller fra Dr Feickert, streaming med Auralic Aries, en solid kasse fra Solution og mastodontene, Piega Master Line Source 2. Fikk for kort tid i sofaen til å danne meg et helhetlig inntrykk, men det er noe med store høyttalere som mindre høyttalere ikke kan fake seg til :)

IMG_3252.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når man har brukt kvelden til å drikke pinnekjøtt, er det ingen fornøyelse å tilbringe den påfølgende dagen på flyplasser. Desto bedre når man er kommet hjem og kan sige sammen i godstolen, lytte til litt musikk og hvile blikket på fangsten fra Bergen :)

IMG_3195.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Når man har brukt kvelden til å drikke pinnekjøtt, er det ingen fornøyelse å tilbringe den påfølgende dagen på flyplasser. Desto bedre når man er kommet hjem og kan sige sammen i godstolen, lytte til litt musikk og hvile blikket på fangsten fra Bergen :)

Vis vedlegget 410152
    Du er jo snart på "Harry nivå" nå, riv opp pakkene unge mann;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva skjedde med det å ha rack på siden av anlegget ? Søtt med de støvklutene på toppene, passer ditt image bra de..Men de må skaffes i hvitt, ikke skittengrå ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva skjedde med det å ha rack på siden av anlegget ? Søtt med de støvklutene på toppene, passer ditt image bra de..Men de må skaffes i hvitt, ikke skittengrå ;)
    Jeg har da fremdeles rack på siden av anlegget, men det er ikke til å komme forbi at det hoper seg litt opp mellom høyttalerne for tiden :) De nye greiene skal forresten i racket.

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva leveres i alu-stresskoffert :confused:.......seriøse greier:rolleyes:;)

Vis vedlegget 410171

gismo
    Strømkabler og det gjelder også den brune esken i forkant. Etter hva jeg har lest på HFS var de ganske så populær for noen år siden. Koster(t) ikke allverden ny (trur eg), men selvfølgelig mer enn skolisser. Kostet meg ikke mange kronene så nå skal de siste skolissene i oppsettet få seg en pause :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kabler ? ;)..Ja, ja, en må jo ha det og..Her går bla søndags kvelden på å lese om rør, jommen er det mye subjektivt vås.. :cool:;). Så pakke koffert og et par speedos.. Livet er helt ok.. Hørt litt på plata under..Ikke det værste jeg har hørt..

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.894
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har vært på befaring i huset vi nylig har kjøpt i Bergen. Har tre alternativer til stereoen å tenke på før det skal iverksettes til sommeren.

Det mest nærliggende alternativet er å ha det store spisebordet vårt på kjøkkenet, og bruke spisestueplassen til stereoen. Har målt og det er 370 cm fra vinduet til skyvedøren.

Vis vedlegget 409738

Alternativet er dette, men siden poden skal regjere i loftstuen er det vel mulig vi må plassere TVen her.

Vis vedlegget 409739

Dette er også en mulighet, men det lukter sofa.

Vis vedlegget 409740

Hvis jeg velger spisestue-alternativet, kommer nok denne bjelke-jævelen i taket til å gi meg større utfordringer enn alle vinduene i stuen.....

Vis vedlegget 409741
    Virkelig et flott hus du har fått deg!!
    Håper vi hedmarkingene kan få besøke deg en gang i framtida? ;)

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har du fått med deg denne remastered versjonen + noen bonustraks Karmana?;)

image.jpg

Ligger på Tidal!

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kabler ? ;)..Ja, ja, en må jo ha det og..Her går bla søndags kvelden på å lese om rør, jommen er det mye subjektivt vås.. :cool:;). Så pakke koffert og et par speedos.. Livet er helt ok.. Hørt litt på plata under..Ikke det værste jeg har hørt..

Sturgill Simpson er helt klart en bra mann! Bra låt, men syntes albumet ble litt for mye køntri etter min smak. Forgjengeren derimot, Metamodern Sounds in Country Music, er en kanonplate :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virkelig et flott hus du har fått deg!!
    Håper vi hedmarkingene kan få besøke deg en gang i framtida? ;)

M

Takker, sundkoien! Vi bør ha plass til å huse åsgårdsreien fra innlandet. Fordrer at du kan oppføre deg i byen og ikke går på trofejakt i nabolaget ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du fått med deg denne remastered versjonen + noen bonustraks Karmana?;)

Vis vedlegget 410191

Ligger på Tidal!

gismo
    Skikkelig sammentreff. Fikk akkurat tips på mail fra Tidal om denne (og flere). La den inn på spillelisten min, og åpnet deretter tråden min og det første jeg så var anbefalingen fra deg :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er mange forskjellige band og artister som har formet min musikksmak og vært mitt favorittband i ulike perioder av livet. Likevel er det vel ingen som har vært så viktig for meg som The Band og senere solokarrieren til Robbie Robertson. Spennende da at han i disse dager kommer ut med bok og musikk som oppsummerer karrieren. På den annen side kan det nesten bli litt for spennende! Når jeg ser navnet på platen, er det lett å tenke på de andre store som har falt fra i 2016......

Vis vedlegget 410209

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ser den ligger på Tidal, om dog noe spor fattigere enn hva som trolig utgis på sølvplate eller vinyl;)

image.jpg

Angående tittel.....:rolleyes:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser den ligger på Tidal, om dog noe spor fattigere enn hva som trolig utgis på sølvplate eller vinyl;)

Vis vedlegget 410215

Angående tittel.....:rolleyes:

gismo
    .....og i forlengelsen av dette kan jeg rapportere om at The Last Waltz nå endelig er tilgjengelig på Spotify og Tidal. Fire deilige sider med vellyd :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fant DVD-en i en puff i forgårs. Den, Stop Making Sence og The Wall. Får se å få koblet opp en DVD-spiller med digital utgang for jeg har også funnet strømforsyningen til Audio Alchemy. Det blir musikkvideokveld snart i krypten. :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.052
    Torget vurderinger
    23
    Flott hus - og som vanlig, nesten håpløst sett ut ifra en godlydentusiast's ståsted! Lykke til.
    Takker, Sluket! Arkitekter driter i minoriteter :mad: På tide med et haifai-fakkeltog ;) Helt klart ikke optimalt, men velger foreløpig å ikke se på rommet som håpløst. Det er så mange variabler at jeg driter i teorien og satser på flaksen ;) Gjetter forresten på at jeg på dagtid reduserer støygulvet nærmere 10dB i denne stuen, sammenlignet med stuen i Hilversum. Forøvrig et viktig og underkommunisert parameter på HFS!
    Helt klart, en av mine få men mange kjepphester! :D Vi kan vel enes om at arkitekter er noen rasshøl, vurdert fra hififolkets ståsted!

D

Dåbbel J

Gjest
    Hvorfor skal vi klage på arkitekter når vi audiofile ikke engang klarer og enes om hva et bra lytterom er?

Kanskje vi må spørre hjemmekinogutta? For dem har virkelig skjønt tegninga på hva et godt rom er og hvordan det skal customiseres........

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.199
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hvorfor skal vi klage på arkitekter når vi audiofile ikke engang klarer og enes om hva et bra lytterom er?

Kanskje vi må spørre hjemmekinogutta? For dem har virkelig skjønt tegninga på hva et godt rom er og hvordan det skal customiseres........
    .
    Ikke enes om lytterom, høytalere, forsterkere osv osv ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.052
    Torget vurderinger
    23

På tide at arkitektene får sin velfortjente deng - disse oppstyltede egoene som bare går etter egne sære prisvinnende dilldallløsninger - priser som attpåtil bedømmes av likesinnede og like håpløse folk hva praktiske ting angår. Et forferdelig folkeferd! De lurer kunder utpå ved å vise frem sine hjem - som selvsagt er noe helt annet og langt mer praktisk og smart. De er akkurat som slakteren - tar det beste kjøttet sjæl! Men bare se hva som skjedde med slakterne.... hvor mange er det igjen i Oslo? Jeg bare spør! :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er vel ikke bare arkitekter som kunne trenge deng innimellom... :rolleyes:. Håndverkere generelt til tider.. Kommer ikke når de sier, fakturer alt mellom himmel og jord.. Og leverer ikke til avtalt tid..:mad::)

karmana.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.052
    Torget vurderinger
    23
    En doja i arslet...

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å begynne med litt utpakning. Kjøpte noen brukte strømkabler før sommerferien for å bytte ut noen skolisser, men de var så stiv at jeg bokstavelig talt måtte brekke dem på plass. Fant heldigvis raskt en nederlender som ville forbarme seg over dem.

Høgget raskt til da det ble lagt ut noen Xindak FP-Gold til sympatisk pris. De har vel fått noen år på baken, men ser ganske så strøkne ut og har fått gode tilbakemeldinger også her på HFS. Om det kommer til å gjøre stor forskjell? Kanskje, kanskje ikke, men litt visuelt godteri klarer helt uproblematisk å løfte min subjektive opplevelse :D

IMG_3197.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.052
    Torget vurderinger
    23
    Dødelig bra! Han tar seg skikkelig inn igjen da... Hadde han ikke hatt horn så kunne det gått galt..:cool:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.108
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    På tide å begynne med litt utpakning. Kjøpte noen brukte strømkabler før sommerferien for å bytte ut noen skolisser, men de var så stiv at jeg bokstavelig talt måtte brekke dem på plass. Fant heldigvis raskt en nederlender som ville forbarme seg over dem.

Høgget raskt til da det ble lagt ut noen Xindak FP-Gold til sympatisk pris. De har vel fått noen år på baken, men ser ganske så strøkne ut og har fått gode tilbakemeldinger også her på HFS. Om det kommer til å gjøre stor forskjell? Kanskje, kanskje ikke, men litt visuelt godteri klarer helt uproblematisk å løfte min subjektive opplevelse :D

Vis vedlegget 410328
    Om det gjør noen forskjell eller ikke så øker det i alle fall eier gleden kontra lakris :)

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kina kabler, sikkert bra. Og, som du rett påpeker, de var vel likt i sin tid.. Du må såklart ha like kabler på alt..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kina kabler, sikkert bra. Og, som du rett påpeker, de var vel likt i sin tid.. Du må såklart ha like kabler på alt..
    Mine kabler er ulik i lengde og tykkelse uken i gjennom. Vanskelig å gjøre noe med ;)
    Tviler på at alle fører strøm ja.. Men høy ledeevne, uten tvil.. ;). Forøvrig er det meldt 26 grader på dagen i Vegas, skal sende deg en vennlig tanke når jeg presser ned en altfor stor biff... :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fortsetter utpakkingen i Hilversum. Det går ikke så fort, men forhåpentligvis blir det bra til slutt :)

Denne saken på bildet har kommet i hus etter en ganske lang tankeprosess. Det begynte med at jeg ville forsøke meg med et alternativ til min Airport Express. Fant relativt raskt ut at Auralic Aries burde være et bra alternativ. Så begynte hodet å surre med tanken om at det da også kunne være kjekt med en streamer som også hadde intern DAC, og ikke minst harddisk. Endte da opp med to alternativer, Auralic Altair og Aurender a10.

Fikk arrangert en demo hvor jeg testet de to alternativene opp mot hverandre. Av litt forskjellige grunner, som jeg har skrevet om tidligere, falt valget ned på Altair. Deretter var det å hive seg rundt for å finne noen passende SSD disker. Etter hvert falt valget på en Samsung 2TB disk (SSD er sikkert blitt billigere, men er fremdeles langt fra billig :p). Mens jeg holdt på med dette kom det plutselig på markedet en demokjørt DAC som jeg lenge har hatt i baktankene.

La inn et par bud på DACen og samme dag som jeg skulle betale fakturaen for Altair, fikk jeg litt overraskende tilslaget på DACen. Hva gjør man så? Det er liten vits å kjøpe Altair med intern DAC når det er en høykvalitets-DAC på inngående. Jo man rykker tilbake til start, og kjøper en Auralic Aries ;)

IMG_3199.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har nå forsøkt i to omganger med headfi. Funker ikke hjemme, kun med propper når jeg er på reise. Får se å få utstyret ut på markedet slik at jeg kan frigjøre litt plass i hyllen. Kanskje jeg har for snill kone til at headfi fanger interessen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bare å hive seg i bilen. Nesten to timer hver vei for å levere den nye DACen på service :mad: Jaja, den som venter på noe godt og de greiene der....:)

U

utgatt25555

Gjest
    Stemmer ikke alltid det der, noen ganger blir det for mye venting på ting som en ikke burde vente på, det er derfor jeg ikke har rør mer ;)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stemmer ikke alltid det der, noen ganger blir det for mye venting på ting som en ikke burde vente på, det er derfor jeg ikke har rør mer ;)

mvh
    Dette er fordi du har blitt en soft tusseladd på dine gamle dager musicus.. ;). Ja, det kan bli problemer med rør, men potensial for mange timer med ukomplisert drift om en kjøper noe skikkelig. Forøvrig er jetlag noe dritt.:p

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Dette er fordi du har blitt en soft tusseladd på dine gamle dager musicus.. ;). Ja, det kan bli problemer med rør, men potensial for mange timer med ukomplisert drift om en kjøper noe skikkelig. Forøvrig er jetlag noe dritt.:p
    hehehe soft og soft, men med halve året uten stereo´n er det viktig at den optimalt funker det andre, mer optimalt enn Hovland ble det ikke (iaf kostbart) men min daværende Hp200P måtte til stereo-doktoren to ganger innen relativt, kort tid...ha det kult over there, jetlag kureres med Bud og shots ;)

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn