Fortsetter utpakkingen i Hilversum. Det går ikke så fort, men forhåpentligvis blir det bra til slutt
Denne saken på bildet har kommet i hus etter en ganske lang tankeprosess. Det begynte med at jeg ville forsøke meg med et alternativ til min Airport Express. Fant relativt raskt ut at Auralic Aries burde være et bra alternativ. Så begynte hodet å surre med tanken om at det da også kunne være kjekt med en streamer som også hadde intern DAC, og ikke minst harddisk. Endte da opp med to alternativer, Auralic Altair og Aurender a10.
Fikk arrangert en demo hvor jeg testet de to alternativene opp mot hverandre. Av litt forskjellige grunner, som jeg har skrevet om tidligere, falt valget ned på Altair. Deretter var det å hive seg rundt for å finne noen passende SSD disker. Etter hvert falt valget på en Samsung 2TB disk (SSD er sikkert blitt billigere, men er fremdeles langt fra billig
). Mens jeg holdt på med dette kom det plutselig på markedet en demokjørt DAC som jeg lenge har hatt i baktankene.
La inn et par bud på DACen og samme dag som jeg skulle betale fakturaen for Altair, fikk jeg litt overraskende tilslaget på DACen. Hva gjør man så? Det er liten vits å kjøpe Altair med intern DAC når det er en høykvalitets-DAC på inngående. Jo man rykker tilbake til start, og kjøper en Auralic Aries