Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Oppe nå, starter pent. Starbucks og pannekaker med bacon, sirup og krem..

Tror din Hovland var et mandagsprodukt, men synd at det var slik.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    På tide å begynne med litt utpakning. Kjøpte noen brukte strømkabler før sommerferien for å bytte ut noen skolisser, men de var så stiv at jeg bokstavelig talt måtte brekke dem på plass. Fant heldigvis raskt en nederlender som ville forbarme seg over dem.

Høgget raskt til da det ble lagt ut noen Xindak FP-Gold til sympatisk pris. De har vel fått noen år på baken, men ser ganske så strøkne ut og har fått gode tilbakemeldinger også her på HFS. Om det kommer til å gjøre stor forskjell? Kanskje, kanskje ikke, men litt visuelt godteri klarer helt uproblematisk å løfte min subjektive opplevelse :D

Vis vedlegget 410328
    Gratulerer, hadde selv ALLE strømkabler fra Xindak i sin tid, pent å se på....:cool:;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner ikke helt sammenhengen med at jeg setter meg i bilen med en DAC som trenger service, og rør...:p Jaja, det er mye jeg ikke forstår :)

Skikkelig sikringskost du starter dagen med, HC. Kan bli tøft å få plass i flysetet hvis du øker etter hvert ;) Kos dokkar!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å begynne med litt utpakning. Kjøpte noen brukte strømkabler før sommerferien for å bytte ut noen skolisser, men de var så stiv at jeg bokstavelig talt måtte brekke dem på plass. Fant heldigvis raskt en nederlender som ville forbarme seg over dem.

Høgget raskt til da det ble lagt ut noen Xindak FP-Gold til sympatisk pris. De har vel fått noen år på baken, men ser ganske så strøkne ut og har fått gode tilbakemeldinger også her på HFS. Om det kommer til å gjøre stor forskjell? Kanskje, kanskje ikke, men litt visuelt godteri klarer helt uproblematisk å løfte min subjektive opplevelse :D

Vis vedlegget 410328
    Gratulerer, hadde selv ALLE strømkabler fra Xindak i sin tid, pent å se på....:cool:;);)

gismo
    Viktig at det er pent å se på! Det kan jo du alt om ;)

U

utgatt25555

Gjest
    Skjønner ikke helt sammenhengen med at jeg setter meg i bilen med en DAC som trenger service, og rør...:p Jaja, det er mye jeg ikke forstår :)

Det var en henspeiling på at service og vente på noe godt osv...var noe jeg opplevde med en 100K + pre amp, der fikk jeg dra den avgårde på service (x2) etter relativt kort eierskap, og selv om jeg ventet på noe godt osv...mens den ble fixet, ble det hele til noe jeg ikke lenger var fortrolig med (rør) og ville bruke tid på, ikke verre! ;) så det var en slags forståelse for at å dra ting avgårde på service ikke alltid er så morsomt...

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det bare å hive seg i bilen. Nesten to timer hver vei for å levere den nye DACen på service :mad: Jaja, den som venter på noe godt og de greiene der....:)
    Service?? Har du ikke akkurat kjøpt/fått den i hus da Karama?

gismo
    Jepp, men amerikaneren likte visst ikke transporten :mad: Løse skruer og muttere innvendig :mad: Ordner seg greit, men hadde ikke tenkt at service var det første jeg måtte i gang med :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Det var mer enn henspeiling på at service og vente på noe godt osv...var noe jeg opplevde med en 100K + pre amp, der fikk jeg dra den avgårde på service (x2) etter relativt kort eierskap, og selv om jeg ventet på noe godt osv...mens den ble fixet, ble det hele til noe jeg ikke lenger var fortrolig med (rør) og ville bruke tid på, ikke verre! ;) så det var en slags forståelse for at å dra ting avgårde på service ikke alltid er så morsomt...

mvh
    Ah, empati og forståelse. Kjekke ting begge deler :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig kan man gratulere!:)

Jeg tar fram den empatiske siden i dag og håper dacen kommer tilbake til deg i tipp-topp stand.:)

Jeg håper dette går bra også, sjøl om prognosen er mer usikker:cool:;

"Oppe nå, starter pent. Starbucks og pannekaker med bacon, sirup og krem.. "

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjer litt på haifai-fronten for tiden :)

I dag kom en liten kabel fra California med posten. Må være favorittmerket mitt. Det er i hvert fall det merket jeg har flest meter av i oppsettet mitt ;)

IMG_3212.jpg

Etter å ha lagt ca et halvt år ute på markedet ser det ut som min Naim DAC skal starte et nytt liv hos ny eier. Han skal komme i morgen. Får bare håpe han dukker opp. Har blitt skuffet noen ganger før, senest med han som mente han hadde kjøpt mine Blumenhofer høyttalere :mad:

IMG_3213.jpg

I går ble headfien min lagt ut for salg. Det virker i hvert fall som om interessen er tilstede for hodetelefonene. Har allerede kommet inn et par bud, så gjenstår det bare å vente på det rette budet :)

IMG_3200.jpg
    IMG_3203.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å komme hjem etter altfor mange timer i bilen. Enda bedre med litt rødt i glasset. Ualminnelig bra med musikk på anlegget og katten som maler fornøyd til musikken :)

IMG_3214.jpg

Mye knask i butikken til han som skal få skikk på min nye DAC. Dette oppsettet hørte vi litt på, mens han var ivrig opptatt med å selge inn en harddiskspiller jeg bare måtte ha og som i følge ham gruser Aurender (som han også fører) :rolleyes::)

IMG_3210.jpg
    IMG_3206.jpg

Masse forskjellig i alle kriker og kroker. Her et lite utvalg.

IMG_3205.jpg
    IMG_3211.jpg

Det var også stor hifi i et av hjørnene.

IMG_3209.jpg

Han var forresten også importør av Hørning. I følge ham låt de gamle modellene skikkelig dårlig i forhold til den nye serien. VM og HC, er det bare noe ræl dere spiller på? :cool::cool:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, alt det gamle er ræl når en skal selge nytt... Blir gjerne med en tur til han, uten at han vet hva jeg spiller på, så jeg kan høre argumentasjonen hans ;).

Forøvrig ingen fare med vekta her. Midt på dagen og jeg har visstnok passert 22000 skritt.. Og enda er det langt over halve dagen :rolleyes: for spising og gåing..

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Spent på hvilken dac det ble...amerikansk...hmmm...er den avbildet på butikkbildene, feks den ved siden av Pass? Nei, det er vel tvilsomt at Madrigal gutta lager ting som faller fra hverandre:confused:

Kom med hint da vel...:p

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spent på hvilken dac det ble...amerikansk...hmmm...er den avbildet på butikkbildene, feks den ved siden av Pass? Nei, det er vel tvilsomt at Madrigal gutta lager ting som faller fra hverandre:confused:

mvh
    Du trenger ikke noen hint :D Faller fra hverandre er vel å ta litt i, men skruene på noen av kjøleribbene har løsnet. En mutter mangler og da må mutteren på flytur fra USandA helt alene stakkar ;)

Sist redigert:

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18

mvh
    Du trenger ikke noen hint :D Faller fra hverandre er vel å ta litt i, men skruene på noen av kjøleribbene har løsnet. En mutter mangler og da må den på flytur fra USandA helt alene stakkar ;)
    WOW. Gratulerer med fantastisk flott DAC;).

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Du trenger ikke noen hint :D Faller fra hverandre er vel å ta litt i, men skruene på noen av kjøleribbene har løsnet. En mutter mangler og da må den på flytur fra USandA helt alene stakkar ;)
    Takk skal du ha, soa :) Har ikke hørt den hverken i mitt eget oppsett eller på demo tidligere. Satser på at det blir bra. Det er vel vanskelig å finne annet enn fornøyde kunder på nettet eller HFS. Blir spennende å høre om den også klarer å ta over plassen til Karan preampen :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gruser Aurender:rolleyes::cool:
    Da må jeg virkelig gratulere, om dette medfører riktighet så er du vel på oppe i
    elitedivisjonen nå da eller;);)

gismo

Edit: Gjeldende VM og HCS, så har jeg også lurt litt....:cool::cool::cool:;);)...ert ert:D

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da må jeg virkelig gratulere, om dette medfører riktighet så er du vel på oppe i

gismo

Edit: Gjeldende VM og HCS, så har jeg også lurt litt....:cool::cool::cool:;);)...ert ert:D
    Jeg har ikke kjøpt harddiskspiller, men har lyst på det :) Går nok heller mot en NAS av en eller annen sak. Det var selger som hevdet at antipodes er bedre enn Aurender. Ham om det, men det var stilig å se hvor sømløst det gikk i Roon. Ikke akkurat billig, men SSD disker fra Samsung laget for antipodes er nok heller ikke akkurat gratis :)

IMG_1490.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har ikke lurt gismo :cool:. Høyttalere som takler maks 95db er uansett ikke noe for meg. Vil ha musikken, ikke sirup.. ;)

Gratulerer karmana. Blir sikkert greit dette. Elite? Tja, men så lenge du er fornøyd så toppers. Hva er forresten et elite produkt? :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.117
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Deilig å komme hjem etter altfor mange timer i bilen. Enda bedre med litt rødt i glasset. Ualminnelig bra med musikk på anlegget og katten som maler fornøyd til musikken :)

Vis vedlegget 410743

Mye knask i butikken til han som skal få skikk på min nye DAC. Dette oppsettet hørte vi litt på, mens han var ivrig opptatt med å selge inn en harddiskspiller jeg bare måtte ha og som i følge ham gruser Aurender (som han også fører) :rolleyes::)

Vis vedlegget 410744 Vis vedlegget 410748

Masse forskjellig i alle kriker og kroker. Her et lite utvalg.

Vis vedlegget 410745 Vis vedlegget 410746

Det var også stor hifi i et av hjørnene.

Vis vedlegget 410751

Han var forresten også importør av Hørning. I følge ham låt de gamle modellene skikkelig dårlig i forhold til den nye serien. VM og HC, er det bare noe ræl dere spiller på? :cool::cool:;)
    Det er det jeg prøver og si til de jo! Men av en eller anen merkelig grunn hører de ikke på meg??? ;)

O

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18

mvh
    Takk skal du ha, soa :) Har ikke hørt den hverken i mitt eget oppsett eller på demo tidligere. Satser på at det blir bra. Det er vel vanskelig å finne annet enn fornøyde kunder på nettet eller HFS. Blir spennende å høre om den også klarer å ta over plassen til Karan preampen :)
    Ja, den har fått mye lovord. Tipper det blir strålende. Oppgraderer du til SE med det samme den er i USA?

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, den har fått mye lovord. Tipper det blir strålende. Oppgraderer du til SE med det samme den er i USA?

mvh
    Skrev det litt misvisende. Det er bare en liten mutter som skal ta turen fra USA. Blir ikke noe SE versjon foreløpig. Det er alltid kjekt å ha noe å strekke seg etter :)

Mye lyd i et par av de andre karene her, men tror egentlig det bare er du som har skjønt hva jeg har kjøpt :cool: Skjønner det vel når SE ble nevnt :D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo

Jeg har ikke kjøpt harddiskspiller, men har lyst på det :) Går nok heller mot en NAS av en eller annen sak. Det var selger som hevdet at antipodes er bedre enn Aurender. Ham om det, men det var stilig å se hvor sømløst det gikk i Roon. Ikke akkurat billig, men SSD disker fra Samsung laget for antipodes er nok heller ikke akkurat gratis :)

Vis vedlegget 410841
    Ok, skjønner, trodde du hadde smelt til med både ?????SE dac og grom harddiskspiller jeg.....vet jo aldri da sjømenn handler:cool:;)

@HC......95dB og sirup.....er det itte du som spiser sirup på læfsa om dagen da:cool::p

gismo

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.577

mvh
    Skrev det litt misvisende. Det er bare en liten mutter som skal ta turen fra USA. Blir ikke noe SE versjon foreløpig. Det er alltid kjekt å ha noe å strekke seg etter :)

Mye lyd i et par av de andre karene her, men tror egentlig det bare er du som har skjønt hva jeg har kjøpt :cool: Skjønner det vel når SE ble nevnt :D
    Tipper vi har dac med samme forbokstav jeg. Grattis med üBerfet dac!!

Ett tips til streamer, har du vurdert en Mac mini? Kan blodtrimmes etter hva lommeboka tillater og jeg våger å påstå at den da spiller i aller høyeste divisjon. Min Mac mini kombo med UpTone, Rednet 16 og Mutec gjør nå ikke skam på resten av anlegget mitt, mener nå jeg ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo

Vis vedlegget 410841
    Ok, skjønner, trodde du hadde smelt til med både ?????SE dac og grom harddiskspiller jeg.....vet jo aldri da sjømenn handler:cool:;)

@HC......95dB og sirup.....er det itte du som spiser sirup på læfsa om dagen da:cool::p

gismo
    Absolutt! Fulle sjømenn kan være skikkelig ustadig i handlingen......men jeg er alt for sjelden full og begynner å bli kjedelig lite ustadig. Middelaldrende besteborger. Her må noe gjøres :mad:;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Rett på fylla, din slyngel! Her skjenker jeg meg en tidlig Monkey's Shoulder i indignasjon over å lese slikt. :mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh

Tipper vi har dac med samme forbokstav jeg. Grattis med üBerfet dac!!

Ett tips til streamer, har du vurdert en Mac mini? Kan blodtrimmes etter hva lommeboka tillater og jeg våger å påstå at den da spiller i aller høyeste divisjon. Min Mac mini kombo med UpTone, Rednet 16 og Mutec gjør nå ikke skam på resten av anlegget mitt, mener nå jeg ;)
    Det har vi ja. Takker! :)

Nå har Auralic Aries akkurat kommet i hus så må nesten gi den en sjanse :) Blir svimmel når du henger på resten av fremmedordene etter Mac minien din :D Blir nok en NAS etter hvert. Har hatt en tidligere, men er vel likevel ikke kommet lengre enn at jeg såvidt vet hva forkortelsen står for ;) Blir nok derfor å se etter den mest lettvinte løsningen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rett på fylla, din slyngel! Her skjenker jeg meg en tidlig Monkey's Shoulder i indignasjon over å lese slikt. :mad:
    Hehe, holder meg til besteborgerligheten foreløpig og skjenker meg et glass rødvin. I morgen blir det nok både whisky og andre greier på byen med noen tjommier. Blir nok ikke Monkey's Shoulder, men litt ape skal jeg klare å bli ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For første gang på 5-6 år står det ingen komponenter fra Naim i oppsettet mitt. Kjøper holdt seg til avtalen og hentet DACen i dag. Han hadde en spesiell måte å vise at beløpet stemte :rolleyes: Deilig dekadent bilde ;)

IMG_1487.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087
    Da sier vi DAC for seg til Naim i Karmanas anlegg for denne gang :rolleyes:
    Man får mye fint brennevin og sigarer for 1550 LURO Karmana.
    Kos deg med dårlige venner på byen i dag, og sjekk apefaktoren i morgen tidlig :cool:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.113
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er som vanlig litt treg av meg, og antydningens kunst går meg fullstendig hus forbi: Hva slags DAC har du egentlig kjøpt da :confused:

Mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn