HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Gratulerer! Dette blir bra. Godt med nymotens ting hos gamle gubber. Mens vi unge, som er trygge nok på oss selv, kan tillate oss å kose oss med både gamle og nye topologier. Og ja, pen var den
Trodde et øyeblikk det var tkr som hadde skrevet innlegget, og ble mildest talt sjokkert Følger deg på alt du skriver, men det med dialekt tror jeg vi må komme tilbake tilDette ser flott ut Karmana, rent, ryddig, enkelt og velspillende, hva skal man da med masse rot (CD og vinyl cover etc)!!!Vaktavløsning i Hilversum
Har spilt stabilt gjennom helgen, og jeg slipper knotingen med Airport Expressen. Har alltid vært fornøyd med Airport Express, men Aries gir meg selvfølgelig mange flere muligheter og i tillegg er den jo fin å hvile blikket på. Den styres gjennom en egen app på IPaden hvor Tidal er integrert. Selve Tidal-delen suger med tanke på brukervennlighet, men det visste jeg fra før og etter hva jeg hører er det en oppdatering på gang som skal forbedre dette. Gøyalt med haifai som oppdaterer seg, uten at den må leveres inn noen steder
Grattis, NÅ snakker vi samme dialekt snart
gismo
Takker, tkr! Blir bra detteSlit `an!
Mvh
Hehe, du kaller det dubletter og i moderne terminologi kalles det backup eller sky. Gjett hvem av oss som har den sikreste tilgangen hvis vi blir utsatt for en brannCd og vinylcover.. ROT...?Dette ser flott ut Karmana, rent, ryddig, enkelt og velspillende, hva skal man da med masse rot (CD og vinyl cover etc)!!!Vaktavløsning i Hilversum
Har spilt stabilt gjennom helgen, og jeg slipper knotingen med Airport Expressen. Har alltid vært fornøyd med Airport Express, men Aries gir meg selvfølgelig mange flere muligheter og i tillegg er den jo fin å hvile blikket på. Den styres gjennom en egen app på IPaden hvor Tidal er integrert. Selve Tidal-delen suger med tanke på brukervennlighet, men det visste jeg fra før og etter hva jeg hører er det en oppdatering på gang som skal forbedre dette. Gøyalt med haifai som oppdaterer seg, uten at den må leveres inn noen steder
Grattis, NÅ snakker vi samme dialekt snart
gismo
Hrmf.....������
Den som ler sist osv.
Gleder meg til "delete c:" inntreffer hos dere
M
Hehe, under tvil, takkGratulerer! Dette blir bra. Godt med nymotens ting hos gamle gubber. Mens vi unge, som er trygge nok på oss selv, kan tillate oss å kose oss med både gamle og nye topologier. Og ja, pen var den
Hehe, under tvil takk nr 2Stilig sak, i alle fall.
Min venn, du må huske at streaming er mer enn Tidal og Spotify. Selv har jeg hele cd-samlingen min på harddisk, noe som gjør at folk har lettere tilgang til historien min enn gjennom en mer eller mindre sortert vegg av cder. Kompenserer heller med å fremdeles ha bøker i stuenCD / Vinyl kontra Digitalis Streaming: En samling med et fysisk medie er en historiefortelling, noe som sier noe om deg som person.
Hvilke epoker som har vært igjennom livet...... Det og bla i andres samlinger er alltid en fin ting......
DET har ikke streaming noe som helst sjans med imo. Selvom det klart har sine fordeler andre steder.......
Vet det Tvilen lå i uttalelsen "Mens vi som er unge og trygge nok på oss selv...."Må ikke tvile.. Unner deg alle de dippedutter du kan dra i hus..
Har forhåpninger til at Bricastien gjør en forskjell når den kommer i hus Foreløpig får jeg leke meg litt med ny streamer. Jeg har ikke testet den opp mot Airport Express som fremdeles er tilkoblet samme DAC som Aries. Skal nok tidsnok få sammenlignet litt da det er enkelt å switche mellom dem.Du nevner litt om bruker-snittet på ny streameren, og ventet kanskje på en oppgradering der
Men er det noen forskjell på lyd? Selve streameren gjør vel liten forskjell, dacen derimot kan man jo høre merkbare forskjeller på??
Husker godt min blindtest her hjemme med RoDa
gismo
Ja, vi menn tenderer vel som oftest mot å være mer komfortabel med ekorngenet og nøtter på display enn våre bedre halvdelerJaggu ikke mange her inne som har peil på Sutherland Brothers and Quiver, Karmana! Stjerne i boka! (..og gratulerer med ny strømmedings!)
Etter å ha fylt et av gjesterommene til randen med plater, samt lagt beslag på mye hylleplass i biblioteket, (eller som en venn av meg kalte det " En entre med mange bokhyller".. ) føler jeg presset fra husets førstedame. Valget står mellom å begrense innkjøp av fysisk format eller finne en strømme/harddiskløsning. Større hus er utelukket. Nabotomta er som du vet solgt...
Jeg regner med at du eller en av de andre utmerkede herrene som ramler innom, vet hvilken søttitallsmonsterhit våre venner i Sutherland Brothers stod bak?
Hehe, slår meg at nøttene på display kan ha flere betydninger.......som det ikke er grunn til å gå nærmere inn på herSelvfølgelig visste du det. ;D
Det med "nøttene på display" måtte jeg tenke over etpar ganger før femmer´n datt ned, men du har selvfølgelig rett der også.8)
Alle har vel perioder i livet hvor de hører mer på spesielle typer musikk. Det betyr ikke nødvendigvis endring av musikksmak, men like mye utvidelse i bredde. Jeg har alltid hørt på rock jeg, og det kommer jeg vel til å fortsette med frem til jeg blir kald for godt. Må vel likevel innrømme at det blir mer neddempa greier med åreneDet STORE spørsmålet er endringene i musikk-smak, hvorfor? Og punk, hvorfor ikke rock? Noe med er bedre konservativt hjem og å finne sin egen vei...? . For så å ende ved røttene igjen i dag... 8)
Lå og murret i bakhodet etter at Final anbefalte den for en stund siden etter at jeg nevnte jeg ønsket meg en transparent DAC. Når det var mulig å skaffe en til levelig pris var det bare å høgge til Jeg har jo ikke hørt den i demo (idioten), men satser på at den faller i smak. At den ikke har analog inngang er nok ikke noe jeg kommer til å slite særlig medEn Bricasti M1 DAC! Det må jeg si. Det er av den type produkter jeg kun leser om (og jeg innbiller meg at jeg har lest mye bra om den), men alldri får hørt. Kanskje jeg kan vurdere et kjøp hvis/når du selger din pent brukt..
Litt dumt for meg dog at den ikke har noe analog inngang inn slik som MSB analog DAC har, for den kunne jeg også ha brukt som pre for platespilleren (riaa-en). Men for deg som ikke har slike forhistoriske formater gjør vel det ingenting.
Se der ja, du har hatt din omgang med dem du ogsåSutherland Brothers and quiver - laying in the arms of Mary - ungdomsminne det - tåler et gjenhør. Mange av oss har hatt vår Mary
Ja, USandA har heldigvis eksportert annet enn TrumpJeg er nok læregutt ifht rock, selv om prog har jeg brukt mye tid på. Jazz har vært en glede. Nå om dagen går det i mye sort musikk, og den er forløperen til begge.
Skulle vært artig å hørt en shoot out imot gismo sin Weiss. Basert på proff dac som de begge er. Men din er nok mer rendyrket
Hehe, pussig du skrev det nå. Jeg hadde tenkt å skrive en PM til deg å spørre om du kunne skrive litt om dine opplevelser med de forskjellige filtrene. Har vel et greit utgangspunkt her sammen med det andre innlegget@ Karmana - ikke la deg skremme av 15 filtre - 15 DAC' er i en vet du!.
Lineær fasefiltrene låter mer "ordinære" enn minimumfase. Lytt på minimum fase først. De fleste foretrekker dem. Aller mykest er kanskje lineær 8 IMO.
Uansett å switche vileløst mellom alle filtrene har lite for seg.
Final
Hehe....skal dac'er sammenlignes MÅ det finlyttes, ikke noe mer å diskutere det gutterJa, USandA har heldigvis eksportert annet enn TrumpJeg er nok læregutt ifht rock, selv om prog har jeg brukt mye tid på. Jazz har vært en glede. Nå om dagen går det i mye sort musikk, og den er forløperen til begge.
Skulle vært artig å hørt en shoot out imot gismo sin Weiss. Basert på proff dac som de begge er. Men din er nok mer rendyrket
Hadde vært gøyalt hvis vi hadde lurt gismo til å ta med seg Weissen under armen til Hilversum. Blir nok vanskelig. Han vil nok heller sitte å finlytte her nede, og uttale: "det er veldig bra det jeg hører, og du er på rett vei, men jeg synes det er noen små detaljer som mangler som ikke DACen din graver frem".
Så da tar du den med? Skal hjelpe deg å bære, veier jo en fis og ingentingHehe....skal dac'er sammenlignes MÅ det finlyttes, ikke noe mer å diskutere det gutterJa, USandA har heldigvis eksportert annet enn TrumpJeg er nok læregutt ifht rock, selv om prog har jeg brukt mye tid på. Jazz har vært en glede. Nå om dagen går det i mye sort musikk, og den er forløperen til begge.
Hadde vært gøyalt hvis vi hadde lurt gismo til å ta med seg Weissen under armen til Hilversum. Blir nok vanskelig. Han vil nok heller sitte å finlytte her nede, og uttale: "det er veldig bra det jeg hører, og du er på rett vei, men jeg synes det er noen små detaljer som mangler som ikke DACen din graver frem".
Skal dac'er settes opp mot hverandre må de veksles mellom i samme oppsett, samme rom og samme kabling
gismo
Hehe, takk skal du ha, RBN Regner med du har ekstra gode dager på lytterommet ditt for tiden. Har vel ikke skjedd like store endringer siden 92 i området dittHeisan
Gratulerer med super DAC. Den lå på min short list også, men det ble MSB her i huset.
Kos deg med digitalis vulgaris
RBN
Sånn leste jeg det ogsåSå da tar du den med? Skal hjelpe deg å bære, veier jo en fis og ingentingHehe....skal dac'er sammenlignes MÅ det finlyttes, ikke noe mer å diskutere det gutterJa, USandA har heldigvis eksportert annet enn TrumpJeg er nok læregutt ifht rock, selv om prog har jeg brukt mye tid på. Jazz har vært en glede. Nå om dagen går det i mye sort musikk, og den er forløperen til begge.
Skal dac'er settes opp mot hverandre må de veksles mellom i samme oppsett, samme rom og samme kabling
gismo
Hadde nok da blitt litt for mye haifai, og litt for lite tid til ljuging og drekking!Den vesle Weiss-klædden blir borte i tollen er jeg redd.
Vi kan vente til Bricasti kommer til Norge igjen.
Da kan HC ta med sin eksotiske også.
Jeg har dessuten en billig NAD-dac stående...
Det hadde jaggu vært moro...
Har egentlig ikke peiling på hvordan de gjør det med juleøl her nede. De siste dagene er det helst bokkøl som har vært på display i butikkene. Geneveren drakk jeg opp i helgen. Julejointen er det vel 35 år siden var aktuell, men tror kona har noe greier i kjøleskapet som etter litt jord og kjærlighet blir til tulipaner. En ut av fire er atskillig dårligere enn KjøttpuddingenHuff, ja.
Du sier noe.
Fri og bevare,-sånn kan vi ikke ha...
Blir det FOR seriøst med den gjengen?
Neppe.
Nå er det vel juleøl og julegenever og julejoint og juletulipaner i Amsterdam?
Regner med det er juleølslipp, -akkurat som i DK?