Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for svar :) ser ut som en artig sak og skal sjekkes opp

selv har jeg integrert Roon ,da har jeg både tidal og egne album og diverse spillelister på ett plan ,jeg bare kan switche imellom,ta ett lite søk på Roon
    "Noen" mener til og med lyden blir bedre :) men det skal man ikke tøyse med på forum som dette :)
    Hehe, er ikke alle som aksepterer opplevelser :) Har lest litt om Roon, og når jeg får gjort min egen musikksamling tilgjengelig via en NAS er det vel ikke utenkelig at jeg med tiden ender opp med Roon som plattform.

Hvis du skal sjekke ut Aries ville jeg tatt kontakt med Duet. De har et parti de selger 5K billigere enn veiledende.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som i Norge er det også litt treigt å selge haifai for tiden i Nederlandene, men de siste dagene har det løsnet litt :) På nyttårsaften kom det en kar og hentet mitt siste par med Blue Jeans høyttalerkabler. Ikke all verden å fylle haifai-kontoen med når det knapt rakk til første runde på byen på nyttårsaften. I dag kom det derimot et hyggelig par og hentet Primare DACen min, og da hjelper det jo litt på veien for neste prosjekt :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er neste prosjekt? Spennende :). Føler meg litt i dvale, til meg å være, om dagen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er neste prosjekt? Spennende :). Føler meg litt i dvale, til meg å være, om dagen.
    Neste prosjekt er ganske så uklart fremdeles :) Greit å la hodet surre og gå, drømme litt, uten at det er om å gjøre å minimere flash to bang time. Har bra lyd og mye å bli kjent med når det gjelder Bricasti DACen, men har likevel litt forskjellig i bakhodet...

Vurderte drivverket til Impulse. I tillegg vurderte jeg sterkt Eximus og Brio spilleren som var til salgs, men da jeg kom ut av denne tenkeboksen var de allerede solgt. Høyttalere surrer og går i bakhodet hele tiden, og fokus heller nå mot La Rosita istedenfor Blumenhofer. Problemet med høyttalerne til La Rosita er at de er like sjeldent å se på bruktmarkedet som de berømmelige hønsetennene. I tillegg har jeg jo monoblokkene hos Audio Valve for service og venter på et utspill derfra, men erfaringsmessig er det ingen vits å holde pusten når man venter svar fra den kanten. Hvis Audio Valve kommer opp å gå igjen må jeg kanskje ha meg en Aries mini. I tillegg lurer jeg jo litt på om jeg skal satse på en NAS for musikksamlingen min eller ordne meg på andre måter. For å ikke å snakke om at hele balletten skal inn i ny stue om et halvt års tid, et rom som nok kommer til å trenge noen diskre akustikktiltak. Sikkert noen andre greier også som jeg ikke kommer på i farten ;)

Alltid mye gøyalt å bruke penger på, men det er nå kjekt å være i prosess også :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nytt år K :)

O
    Et riktig godt nyttår tilbake Mr O! Gratulerer med ny RIAA! Full fart og ekstra spennende å følge med i tråden din for tiden. Regner med at du nå tar en pause i utbyttingstakten og nyter litt :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt nytt år Karmana,blir spennende å følge med videre på prosjektene dine :)

mvh
    Et riktig godt nytt år til deg, motoren! Kjekt at du følger med på haifai-veien min som er ispedd rause doser av bambusprat ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Drev ? Jøss...? Og jeg småkikker på streamer.. Hva skjer ? ;D. I morgen kommer Evo og Retep en tur... Om ikke annet skal de få kaffe... :cool:

Evt kan jeg få Tommy til å lage noen fine høyttalere til deg.. :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Drev ? Jøss...? Og jeg småkikker på streamer.. Hva skjer ? ;D. I morgen kommer Evo og Retep en tur... Om ikke annet skal de få kaffe... :cool:

Evt kan jeg få Tommy til å lage noen fine høyttalere til deg.. :rolleyes:
    Hehe, mange muligheter :) Krysser fingrene for at du får de fotside danskene i form igjen til besøket!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Har du kjøpt Bricasti M1 Karmana? Gratulerer! Den er litt av en godbit. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du kjøpt Bricasti M1 Karmana? Gratulerer! Den er litt av en godbit. :)
    Takker, fikk tak i en demobrukt til en håndterbar pris. Veldig fornøyd så langt, og kan bare bli bedre da jeg enda ikke har hatt tid til å teste ut filtrene skikkelig. Satser på et langt og lykkelig samliv :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La Rosita ser spennende ut. :)
    Jeg hørte streamer og forsterkeri fra La Rosita sammen med deres høyttalere La Montespan på en messe for ikke så lenge siden. Jeg var innom flere ganger da det var et eller annet med lyden som fikk meg i siklemodus. Det pirrer meg også litt å få tak i høyttalere som kan drives av et par monoblokker på 8W. Jeg er derfor lysten på å høre dem igjen, og gjerne også de to andre høyttalermodellene de fører. Relativt dyre saker som også er såpass ny at det nok er vanskelig å få tak i noe brukt. En demomodell hadde kanskje vært et alternativ, men det er vel såpass eksotisk at jeg bør være sikker i min sak da det sikkert ikke er de letteste høyttalerne å omsette i Norge når jeg en gang skulle få lyst å bytte.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da må du ha ny forsterker og. Holder ikke med tysk bling med PP topologi da nei. SET er det som gjelder :). Satser på å få siklet med deg i München
    Klart det! Nye ting generer flere nye ting. Kan det bli bedre :D

Bare å ta med siklesmekk til Munchen. Manna fra himmelen for entusiaster, men selvfølgelig mye provoserende for dem som skal veie alt i kroner og øre :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da må du ha ny forsterker og. Holder ikke med tysk bling med PP topologi da nei. SET er det som gjelder :). Satser på å få siklet med deg i München
    Du er en dårlig (les: dyr) venn, HC! ;)
    Neida, kan jo også ende opp med at jeg får frigjort kapital hvis jeg skulle bevege meg i den retningen :) Trenger heller ikke realiseres, små prosjekter og drømmer makes me tick :D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Bare å ta med siklesmekk til Munchen. Manna fra himmelen for entusiaster, men selvfølgelig mye provoserende for dem som skal veie alt i kroner og øre :)
    Der satt du fingeren korrekt i senter Karmana. Derfor er det viktig å stille med åpent sinn, og vente med å le seg skakk til man kommer tilbake på hotellrommet når folk skal selge deg en strømkabel til 14 780 EURO. Det er så uendelig mye snadder inn i mellom alt Midas gullet og slangeoljen.
    Og man må heller ikke glemme alt det gode selskap vi har i hverandre under høymessen, både i alvorlig modus og med rent vrøvel, tøys og spas på andres bekostning. Man får det ikke mer hyggelig enn man legger opp til selv, samt har med andre :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der satt du fingeren korrekt i senter Karmana. Derfor er det viktig å stille med åpent sinn, og vente med å le seg skakk til man kommer tilbake på hotellrommet når folk skal selge deg en strømkabel til 14 780 EURO. Det er så uendelig mye snadder inn i mellom alt Midas gullet og slangeoljen.
    Og man må heller ikke glemme alt det gode selskap vi har i hverandre under høymessen, både i alvorlig modus og med rent vrøvel, tøys og spas på andres bekostning. Man får det ikke mer hyggelig enn man legger opp til selv, samt har med andre :cool:
    En bukett som strekker seg fra sjarlataner til doktorerer i hobbydrømmenes teater :) Det beste utgangspunkt for siklesmekk, hoderysting og gapskratt som sammen med det sosiale vanskelig kan buklande. Skal bli kjekt å ses igjen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen ikke mye støtte å hente her inne! Jeg hadde heller ikke inntrykk av at kona innså alvoret i situasjonen. Jaja, hun stakk nå i hvert fall ut for å besøke en venninne, så da slapp jeg å gå til videre ytterligheter ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Faen ikke mye støtte å hente her inne! Jeg hadde heller ikke inntrykk av at kona innså alvoret i situasjonen. Jaja, hun stakk nå i hvert fall ut for å besøke en venninne, så da slapp jeg å gå til videre ytterligheter ;)
    Trodde akkurat det var var den tilsiktede effekten av å spille høyere enn din BEDRE halvdel liker det. :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde akkurat det var var den tilsiktede effekten av å spille høyere enn din BEDRE halvdel liker det. :rolleyes:
    Egentlig ikke. Når jeg lytter til høy musikk, liker jeg at hun oppfører seg som veloppdragne barn.....ses, men ikke høres.

Gøyalt å leke tøff når kona ikke er i nærheten ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Kona er litt uggen, og påstår jeg er litt raus med volumkontrollen. Jeg har derfor nå gått til ytterligheter for å vise henne hvem som er sjefen!

Vis vedlegget 420013
    TØFFE TOM i dag :cool:
    Hvordan er situasjonen nå?
    Ligger man i sengen med ømme bjeller, såret stolthet, fy på finger`n og æsj i ansiket?

Vi må se å få gjort noe med kostholdet eders kaftein :rolleyes:
    Burger King lager ikke mat vet du.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona er litt uggen, og påstår jeg er litt raus med volumkontrollen. Jeg har derfor nå gått til ytterligheter for å vise henne hvem som er sjefen!

Vis vedlegget 420013
    TØFFE TOM i dag :cool:
    Hvordan er situasjonen nå?
    Ligger man i sengen med ømme bjeller, såret stolthet, fy på finger`n og æsj i ansiket?

Vi må se å få gjort noe med kostholdet eders kaftein :rolleyes:
    Burger King lager ikke mat vet du.
    Hehe, må benytte sjansen til å bruse litt med fjærene når innenriksministeren er ute av huset ;)

Solgte for noen minutter siden headampen min. Premierer meg definitivt ikke med en slaskeburger, men kjører heller en liten helse-whisky :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Streamer NRK P1, og synes det er både interessant og underholdene. Bare å ta mål og slå inn de første sprikrene i kisten :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 420270
    -tror dette går deg til hode...
    Hadde jeg aldri trodd om deg,-slik en stødig kar.
    Trengte et pekk eller tre opp i disiplin her i Hilversum nå. Glem Willem Alexsander og andre demokratiske pudding royaliteter. Her er det Fyrsten og Machiavelli som gjelder! Kjører på videre!!! Skal bare ut å handle, lage middag, brette klær og vaske toalettene først :p;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn