Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Massey Hall skal du ha på vinyl RoDa.
    Du som har platespiller og all ting!
    Koster kr 379,- på Dipper, men gruser Platekompaniets CD til 39.90.
    Tidal kommer heller ikke halvveis er jeg redd.
    Sorry karma.
    :p
    Hehe, kan godt være den låter mye bedre på vinyl, BB :) Det kan jo også være at forskjellene ikke hadde vært like store om du hadde lagt like mye ressurser i streamingen som du har gjort på vinylsiden :rolleyes: Dette er vel generelt sett ikke en referanseproduksjon, men for meg låt det i hvert fall flott nok i stuen i går kveld :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.386
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    -på vinyl nærmer dette seg refereranse jo.
    Dette er lyden av analog tilstedeværelse.
    Spør de to som var hos meg i går kveld:rolleyes:

Uansett et fantastisk dokument ettersom Young her framfører flere av hans mest kjente låter for første gang.
    Konsertpublikummet i Massey Hall hører altså disse sangene for første gang.
    Og DET får vi være med på i dag. Tidsmaskin!

Ellers er det klart at digitalutstyret ditt banker greiene mine grundig.
    Jeg er ikke så dum at jeg vil påstå noe annet.;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Viktigst er vel å kose seg med musikken ? Uansett topologi. Forfektninger om ting en MÅ ha blir litt for enkelt uansett. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    :)
    Enig! Denne MÅ du ha på vinyl!

M
    Og den kan bare spilles med godt resultat hvis man har Orangutan O/96 :cool:;)

Nei min venn, ordet MÅ hører ikke med i mitt ordforråd hverken når det gjelder kilde eller utgivelse :)

Edit: Du var visst litt raskere, HC, ble bare gjentakelser på meg :)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Måtte stjele dette fine bildet fra AUDIOphile sine sider som ble tatt på et besøk hos Musik Magazinet i Bergen. Grunnen til at jeg tar det med er at alle mine Auralic komponenter er med på bildet. Ikke nok med det, foruten Aries streameren er det faktisk mine komponenter som er avbildet. Auralic DACen kjøpte jeg av en kar som hadde kjøpt demomodellen til Musik Magazinet, mens monoblokkene og preampen kjøpte jeg selv nylig demobrukt av Musik Magazinet. Aries streameren er ikke min, min ble kjøpt hos Duet i Bergen. Likte bildet så godt at jeg nesten må se om jeg finner meg et Solid Tech rack :)

IMG_1135.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.977
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette er flotte rack Karmana, har hatt et par stykker, angrer på at jeg solgte det siste;D

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fine greier!
    Jaggu plass til platespiller også!:p

Vis vedlegget 432219
    Har faktisk planer om å hanke inn en platespiller når jeg kommer hjem til Bergen. Kunne vært gøyalt å spille min far sin platesamling for ham, eventuelt på et forhåpentligvis senere tidspunkt å benytte den som en "walk down memory lane". Blir nok definitivt ikke divisjonen som godsaken på bildet :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er flotte rack Karmana, har hatt et par stykker, angrer på at jeg solgte det siste;D

gismo
    Har hatt endel dempegreier fra Solid Tech og kjøpte faktisk endel strømkabler fra eieren av Solid Tech i sin tid, men visuelt har jeg aldri helt hatt sansen for rackene. Kanskje jeg begynner å bli voksen.....eller gammel ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.694
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.066
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

M

Nei min venn, ordet MÅ hører ikke med i mitt ordforråd hverken når det gjelder kilde eller utgivelse :)

Skjønner at jeg ble VEL kategorisk..

Det jeg mener er; dette er den LP'n jeg har som jeg syns det er best lyd på. Av alle.

Orangutan'er burde vi ha hatt alle ;)

M

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blås nå i sematikk, det betyr så lite... Den STORE nyheten på denne siden er at Karmana sier han skal ha seg platespiller når han kommer hjem, han har forpliktet seg til å kjøpe en slik...Kryss i taket... Moro :)

V

vinyl-mannen

Gjest

M

Det jeg mener er; dette er den LP'n jeg har som jeg syns det er best lyd på. Av alle.

M
    Du får ta en tur sørover etterhvert sundkoien:)
    Hvis ting ikke går aldeles galt, blir jeg eier av ett par slike:
    devore 8.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blås nå i sematikk, det betyr så lite... Den STORE nyheten på denne siden er at Karmana sier han skal ha seg platespiller når han kommer hjem, han har forpliktet seg til å kjøpe en slik...Kryss i taket... Moro :)
    Hehe, hanke inn kan vel bety alt fra stjele, låne til å kjøpe ;) Blir vel et eller annet etter hvert tenker, uten at jeg har noen konkrete planer. Det eneste som er sikkert er at den ikke skal konkurrere med digitalis, så hvis jeg ikke blir revet med blir det nok bare noe sympatisk priset ræl. Hadde vært kjekt å spilt de gamle platene til min far for ham, plater som han sikkert ikke har hørt på minst 30 år :) Sikkert kjekt for meg også. Husker noe Mungo Jerry, Cat Stevens og Biafra-konsert. Når jeg tenker meg om så har nok platesamlingen hovedvekt på jazz. Totalt uinteressant når jeg var yngre, men nå har jeg jo selv blitt en halvgammel haifai-sullik som drikker rødvin og hører på trio-jazz :p;)

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.066
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

M

M
    Vis vedlegget 432273
    Å dæven!!

Kødder du??
    Hvis dette er sant står jeg i stua di raskere enn du kan si "apekatt" !

M

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Prøvde å si at det var et slik sett i nærheten sundkoien, men du sov i timen.. :rolleyes:

V

vinyl-mannen

Gjest

M
    Vis vedlegget 432273
    Å dæven!!

Kødder du??
    Hvis dette er sant står jeg i stua di raskere enn du kan si "apekatt" !

M
    Vi får prøve å få til noe.
    Tar litt tid før de blir hentet, du får stikke innom tråden min for eventuelle oppdateringer:cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner egentlig å bli lei av alt rotet testingen/lekingen min medfører. Gleder meg litt til å komme tilbake til ett oppsett, eller kanskje i større grad, få meg en romslig benk hvor jeg kan leke meg med litt forskjellige greier. Det er jo heller ikke noen fryd for øyet når alt er stablet litt provisorisk her og der :p

En annen ting er at ormegården(e) begynner å bli ganske så anselig. Nytter ikke å være salongberuset når det skal kobles litt frem og tilbake ;)

IMG_3631.jpg

IMG_3635.jpg

Venstre side fra lytteposisjonen er heller ikke noe fryd for øyet.

IMG_3638.jpg

Jeg får satse på å komme tilbake til min minimalistiske ryddighet når vi igjen er vel installert i Bergen :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.386
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    1)"Har faktisk planer om å hanke inn en platespiller når jeg kommer hjem til Bergen."

2)"Hehe, hanke inn kan vel bety alt fra stjele, låne til å kjøpe ;)"

Si meg karma; -har du egentlig advokatbevilling???:cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    1)"Har faktisk planer om å hanke inn en platespiller når jeg kommer hjem til Bergen."

Trodde DU ville bli glad for at karmana vurderer å skaffe seg en spiller? Betyr vel ikke så mye hvordan den anskaffes :).

Skal du ga meg alt stæsj hjem og selge det her igjen? Eller åpnes det flea market etter påske i kåken? Tiden går fort til lasset går. Og staten dekker vel så så stort flyttelass? :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Har planer om en tur til Blåskogen, og dra med meg en dau ravn under frakken ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Trodde DU ville bli glad for at karmana vurderer å skaffe seg en spiller? Betyr vel ikke så mye hvordan den anskaffes :).

Skal du ga meg alt stæsj hjem og selge det her igjen? Eller åpnes det flea market etter påske i kåken? Tiden går fort til lasset går. Og staten dekker vel så så stort flyttelass? :)
    Hvis han staten krangler må det prioriteres, og da er det helt klart ikke haifai som blir stående igjen i Nederlandene ;)

Har vel en god del liggende ute for salg allerede. Markedet får avgjøre hva jeg drar med meg hjem, så slipper jeg å ta noen avgjørelser selv :D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.386
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Har planer om en tur til Blåskogen, og dra med meg en dau ravn under frakken ;)
    Nei, fysj!

Vis vedlegget 432346
    Hvis det skal være på den måten velger jeg å campere med Gismo istedenfor Smilla :mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er etter hvert kommet i en alder hvor lesebriller er en nødvendighet. Har akkurat fått meg et par nye. Heldekkende og ubrukelig til konsentrert lytting. Da trengs det fri sikt eller mørke. Med de nye brillene snakker vi helt klart om et slør foran musikken.

IMG_3629.jpg

De gamle brillene har derfor rykket opp en divisjon, og benyttes nå som haifai-briller :D

IMG_3627.jpg

Tweak eller ekte uforfalsket galskap. De lærde strides ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror det er all peroksyden i sveisen som har mest i si... 8)... Dvs S----T---R---I---P---E---R.... Hadde slikt en gang..På 80 tallet.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli vår i Nederlandene :) Årets første sykkeltur lengre enn supern på hjørnet er gjennomført. Premieres med lager.

Ellers så spiller jeg meg opp på platen den gamle sjefen for stoner rockerne Kyuss kommer for å promotere i Hilversum i kveld. Kona truer med å bli med. Blir bra :)

IMG_1142.JPG

V

vinyl-mannen

Gjest
    hode.jpg

Svaret er vel ganske opplagt men brillene er ett kapittel for seg selv:D
    Hovedproblemet er selvsagt altfor mye hår på knollen, tenker ikke bare på nese og ørehår:rolleyes:;)
    Merkelig at ingen har prøvd en blindtest på dette tema??
    Selv merker jeg en påtagelig forbedring etter bytte av briller og barbering;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skummelt bilde, VM, veldig veldig skummelt :cool:;:D Jeg får rusle bortover på konsert og se om John Garcia rocker netthinnene mine tilbake i vater :cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En kopp kaffe, en skive bunost og litt klassisk musikk. Det finnes knapt en bedre måte å starte lørdagen :)

Jeg anser meg fremdeles i treningsfasen i det å like klassisk musikk, så jeg skal være forsiktig med å komme med anbefalinger. Likevel. Fikk i går mail med nyhetsbrevet fra Chesky Records hvor de skryter av deres nylige utgitte, The Audiophile Classical Collection. Den finnes også på Tidal og har kanskje interesse for flere her inne. Fungerer i hvert fall for meg, selv om det er et helvete å finne riktig innstilling på volumknotten ;)

IMG_1143.JPG

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å, du får kanskje slik "dynamikk" med den musikken? :). Kjenner problemet ja, og for egen del. Var konserten bra i går? Selv blir det sløy jazz på morran og en bok. Kos deg med dagen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.612
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å, du får kanskje slik "dynamikk" med den musikken? :). Kjenner problemet ja, og for egen del. Var konserten bra i går? Selv blir det sløy jazz på morran og en bok. Kos deg med dagen :)
    Hehe, ja med klassisk musikk er det som oftest alltid en utfordring å finne riktig nivå. Husker det var en gang en kar som kom med et triks i ludo for å finne riktig nivå på volumkontrollen, men jeg er blitt så gammel at jeg ikke husker hva det var ;) Konserten var ikke noe særlig, dessverre, men vi fikk nå i hvert fall luftet oss litt. Ha en fin dag :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.024
    En kopp kaffe, en skive bunost og litt klassisk musikk. Det finnes knapt en bedre måte å starte lørdagen :)

Jeg anser meg fremdeles i treningsfasen i det å like klassisk musikk, så jeg skal være forsiktig med å komme med anbefalinger. Likevel. Fikk i går mail med nyhetsbrevet fra Chesky Records hvor de skryter av deres nylige utgitte, The Audiophile Classical Collection. Den finnes også på Tidal og har kanskje interesse for flere her inne. Fungerer i hvert fall for meg, selv om det er et helvete å finne riktig innstilling på volumknotten ;)

Vis vedlegget 432595
    Det skal være sånn med klassisk musikk vet du. Setter man volumet for lavt så får man ikke med seg de sarte esoteriske partiene i stykket, men samtidig åpner man opp for at tutti passasjene kan gi et dynamisk utsving så man hopper i stolen. Det er da om å gjøre at briller, kaffekopp og brunt brennvin står på et bord til en av sidene slik at sikkel briller, kaffe og brennvin danner en udelikat symbiose i fanget :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn