Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    M

mo ha dk

Gjest

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, ser sånn ut, og at jeg har fått med meg det viktigste ;)

Ikke tøff deg! Du er i elitedivisjonen på kjellerhifi, men på stuehifi er du i småguttklassen ;)
    Svar på det vi spør om! Hvor er hifien? Hifi kommer som kjent på paller :cool:
    Grrrrrr:mad:;)
    Velkommen hjem! Det er bare å hente Allegroene - jeg har et par paller vi kan sette de på ;)
    Hehe, takker! Forhåpentligvis planlegger hoffleverdøren levering om ikke så lenge :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sniker meg til litt pusling med anlegget innimellom alt annet som skal ordnes i huset. Nå er det vel egentlig kun kabler som mangler før det blir lyd, men tror egentlig jeg kommer til å prioritere en kald øl utenfor huset :)

Fremdeles DAC og streamer på siden av oppsettet.

IMG_4150.jpg

Synes det ble stilrent og fint :) Satser på at bokhyllene både virker som diffuser og absorbent :D

IMG_4153.jpg

Deilig at jeg har mulighet til litt luft bak høyttalerne, og det er mer å gå på :)

IMG_4155.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.141
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sniker meg til litt pusling med anlegget innimellom alt annet som skal ordnes i huset. Nå er det vel egentlig kun kabler som mangler før det blir lyd, men tror egentlig jeg kommer til å prioritere en kald øl utenfor huset :)

Vis vedlegget 450089

Synes det ble stilrent og fint :) Satser på at bokhyllene både virker som diffuser og absorbent :D

Vis vedlegget 450090

Deilig at jeg har mulighet til litt luft bak høyttalerne, og det er mer å gå på :)

Vis vedlegget 450091
    Mener å huske at en eller annen skrev om bokhyller/platehyller som diffusorer.

Hans patent var å dra bøkene forskjellig langt frem i hyllene og å blande større og mindre bøker, slik at refleksjonsflatene ble mer uregelmessige. Vet ikke om det funker, men det koster jo ikke noe å forsøke.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 450089

Vis vedlegget 450090

Vis vedlegget 450091
    Mener å huske at en eller annen skrev om bokhyller/platehyller som diffusorer.

Hans patent var å dra bøkene forskjellig langt frem i hyllene og å blande større og mindre bøker, slik at refleksjonsflatene ble mer uregelmessige. Vet ikke om det funker, men det koster jo ikke noe å forsøke.

Mvh
    Har lest det samme tidligere, og det var grunnen til at bokhyllene fikk denne plasseringen. Kommer nok ikke til å ta meg bryet med å flytte på hyllene, så hvor mye/ om det hjelper får jeg nok aldri vite, men jeg er sterk i troen (og i haifai-sammenheng kan det som kjent flytte fjell) :) Foreløpig står bøkene snorrett, men jeg får dytte de litt inn her og der når kona snur ryggen til ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Dette ser jo bra ut! Venter i åndeløs spenning på lange og billedlige utgreiinger om lyden. Ikeabokhyller er jo helt i orden! Det er mye værre å ikke ha bokhyller i det hele tatt.....

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.720
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser veldig bra ut! Har trua på at et trivelig rom også er trivelig å spille musikk i ;) 8)
    Huumm, var den til meg eller;):):)
    Har også opplevd at rom med glavaindeks betydelig over gjennomsnittet kan være veldig trivelige å spille musikk i.
    Ikke minst arti for ungan med Helmholtzresonatorer som det går an å leke gjemsel i 8) ;D

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.875
    Sted
    Langesund
    Ser veldig bra ut! Har trua på at et trivelig rom også er trivelig å spille musikk i ;) 8)
    Huumm, var den til meg eller;):):)
    Har også opplevd at rom med glavaindeks betydelig over gjennomsnittet kan være veldig trivelige å spille musikk i.
    Ikke minst arti for ungan med Helmholtzresonatorer som det går an å leke gjemsel i 8) ;D
    He-he, burde vel montert en taustige i åpningen da(på toppen)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker, RoDa! Tror jeg og anlegget kommer til å trives her. Var deilig å få lyd igjen, så en del andre gjøremål er satt på pause :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette ser jo bra ut! Venter i åndeløs spenning på lange og billedlige utgreiinger om lyden. Ikeabokhyller er jo helt i orden! Det er mye værre å ikke ha bokhyller i det hele tatt.....
    Takker, Trond! Kommer nok etter hvert til å gnage litt om lyden, men må først bli kjent med rommet og finne en noenlunde optimal oppstilling for høyttalerne.

Bøker hører til i et møblert hjem, og når kunsten etter hvert kommer opp på veggene skal det bli riktig så trivelig :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når gresset ikke har vært klippet siden i begynnelsen av mai og jeg bare har en liten Flymo til rådighet, virker en gjennomsnittlig gressplen som en svææær åker :mad:;)

IMG_4157.jpg

V

vinyl-mannen

Gjest
    Ang bokhyller.
    Hvorfor ikke ta kontakt med noen lokale møbelsnekkere og få noen forslag?
    Tror resultatet kan bli bra, vil sikkert koste noe.
    mvh
    :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når gresset ikke har vært klippet siden i begynnelsen av mai og jeg bare har en liten Flymo til rådighet, virker en gjennomsnittlig gressplen som en svææær åker :mad:;)

Vis vedlegget 450216
    Au.

Har du ingen som kan låne deg noe mer dugelig redskap?

Mvh
    Får vurdere litt større redskap etter hvert (tenker da ikke på meg selv, man skal da ikke drepe folk) :cool:;) Litt raking i dag, og deretter får jeg finne et fint gjemmested for gresset under Sotra-broen :D

Ha en fin dag on the other side :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ang bokhyller.
    Hvorfor ikke ta kontakt med noen lokale møbelsnekkere og få noen forslag?
    Tror resultatet kan bli bra, vil sikkert koste noe.
    mvh
    :)
    Nja, bokhyllene har rette fargen og gjør jobben, men med tid og stunder blir det sikkert noe penere å hvile blikket på :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt fornøyd med meg selv nå. Jeg har nå 244 cm mellom diskantene, og regnet ut at lytteposisjonen skulle være 211 cm fra midt mellom fronten på høyttalerne. Da jeg skulle måle hvor jeg hadde justert meg inn med lyttestolen de siste dagene var avstanden nøyaktig 211 cm. Kjekt når teori og praksis/ører passer sammen :)

V

vinyl-mannen

Gjest
    Jaja, så lenge det ikke er mellom øra er vel alt ok:rolleyes:;)
    Selv bruker jeg en slik, man kan ikke være nøyaktig nok:)
    avstand.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.758
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Husk bare heretter å spill kjedelig musikk da, uten trommer, slik at hodet ikke får en takt å røre seg til. :)

Bruk whiplash-krage og skru fast hodet, det fins vel et egnet torturinstrument fra middelalderen som kan brukes? En yrkesmilitær klarer vel det.:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husk bare heretter å spill kjedelig musikk da, uten trommer, slik at hodet ikke får en takt å røre seg til. :)

Bruk whiplash-krage og skru fast hodet, det fins vel et egnet torturinstrument fra middelalderen som kan brukes? En yrkesmilitær klarer vel det.:)
    ;) verden blir et kjedelig sted uten en liten nevrose eller to :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen

Tør det foreslås en gammel tannlegestol?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.552
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Akkurat ferdig med å rake gresset utenfor, og fikk etterpå en gledelig overraskelse. Tror jaggu Buddhaen her i Drotningsvik virker, og har begynt å samle haifai :D

Vis vedlegget 450309
    Buddha, ja. Nå er det her vel mer hinduisme, men man bør ikke eie mer enn syv ting, ellers vil tingene eie deg. Da står du igjen med et minimalistisk oppsett. Resten hiver du ut/gir bort (til meg!);)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Akkurat ferdig med å rake gresset utenfor, og fikk etterpå en gledelig overraskelse. Tror jaggu Buddhaen her i Drotningsvik virker, og har begynt å samle haifai :D

Vis vedlegget 450309
    Buddha, ja. Nå er det her vel mer hinduisme, men man bør ikke eie mer enn syv ting, ellers vil tingene eie deg. Da står du igjen med et minimalistisk oppsett. Resten hiver du ut/gir bort (til meg!);)
    Hehe, en hver audiofil går vel da i bånd med sin eier, tingene :) Kaste eller gi bort haifai? Fritt etter Gollum; So black......so beautiful.....ah, Precious :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.337
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Velkommen hjem da:) Har ikke haft noen tanker om og besøke Bergen men i September er det sykkel VM i byn og det hade vært morro og oppleve:) dessutom er vel Bergen solsikkert på den tiden:rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Velkommen hjem da:) Har ikke haft noen tanker om og besøke Bergen men i September er det sykkel VM i byn og det hade vært morro og oppleve:) dessutom er vel Bergen solsikkert på den tiden:rolleyes:
    Takker! Hvis vi er hjemme er det sikkert mulighet for forlegning hos oss. Værmessig bør det være bra i Bergen i september. Litt mindre solsikkert enn Gobi ørkenen, men svalere på dagtid og varmere om natten ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er egentlig veldig fornøyd med at jeg ikke kjøpte meg rack, men holdt greiene på gulvet :)

IMG_4165.jpg

Må bare få inn noen lange signalkabler til Audio Valven til venstre så har jeg det jeg trenger av kabler. Synes det ble høvelig ryddig :)

IMG_4166.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble trigget av en herværende tråd til et gjennhør med Rattus Norvegicus av Stranglers. Kjører såpass røslig volum at kona emigrerte til kjøkkenavdelingen, mens katta ligger fjellstøtt rett foran høyttaleren. Kan ikke be om bedre katt! :D

IMG_4168.jpg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.151
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Lekkert Karmana!

Velkommen hjem til Moderlandet.
    Omtrent når du kom hjem migrerte det 2 par Bergensere ned til Campingen jeg ligger på og jeg mistenker at du sto i ledetog med de. De la seg selvsagt på hver sin side av vårt telt og det finnes kun 1 ting som er verre enn 1 Bergenser og det er å få 2 i stereo! ;)

Han på Høyre side var en rolig og sindig Bergenser, men på Venstre side fikk vi en Brautgenser ( en brautete Bergenser )
    Han snakket med Caps locken på konstant og bannet enten på begynnelsen av setningen eller så avsluttet av med et banneord. Dessuten drev han med voksenopplæring gjevnt og trutt. Han hadde alltid rett!

Nice..

Nå har vi hippier på den ene siden og et surt par fra Bærum på den andre siden og en i midten som savner Bergenserene..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    70.988
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekkert Karmana!

Velkommen hjem til Moderlandet.
    Omtrent når du kom hjem migrerte det 2 par Bergensere ned til Campingen jeg ligger på og jeg mistenker at du sto i ledetog med de. De la seg selvsagt på hver sin side av vårt telt og det finnes kun 1 ting som er verre enn 1 Bergenser og det er å få 2 i stereo! ;)

Han på Høyre side var en rolig og sindig Bergenser, men på Venstre side fikk vi en Brautgenser ( en brautete Bergenser )
    Han snakket med Caps locken på konstant og bannet enten på begynnelsen av setningen eller så avsluttet av med et banneord. Dessuten drev han med voksenopplæring gjevnt og trutt. Han hadde alltid rett!

Nice..

Nå har vi hippier på den ene siden og et surt par fra Bærum på den andre siden og en i midten som savner Bergenserene..
    ;) Strålende med en god latter på kvisten ;) Sjelden har vel fra asken til ilden passet bedre ;)

Mange av oss Bergensere kan vel være litt for høylytt innimellom, og det kan jo være alt fra gøyalt til litt plagsomt for omgivelsene, men når det kombineres med å være besserwisser, blir det veldig langt fra sjarmerende. Da snakker vi på bergensk om et skikkelig klessetryne!!!

Må være en skikkelig bra plass dere camper siden dere fortsatt blir liggende, eller snarere en høyst lokal variant av masochisme ;) Uansett, ha en fortsatt god ferie! :)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.350
    Sted
    Skien
    Ble trigget av en herværende tråd til et gjennhør med Rattus Norvegicus av Stranglers. Kjører såpass røslig volum at kona emigrerte til kjøkkenavdelingen, mens katta ligger fjellstøtt rett foran høyttaleren. Kan ikke be om bedre katt! :D

Vis vedlegget 450482
    Se der ja karmana ting begynner å komme på plass :)
    Hvordan virker stuen lydmessig og fungere synes du?

Mvh: Espen L

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn