Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-mannen

Gjest
    Skikkelige yttercovere skal jo selvfølgelig ha søm i bakkant. Det gir jo en mer estetisk opplevelse (og helt sikkert bedre lyd). VM er jo litt ute og sykler i så henseende ;)

Vis vedlegget 451626
    Søm på strømper er ok men ikke på plastcover, liker de ikke. Etter en stund sprekker de i sømmen.
    Er noen dager siden jeg var ute på sykkeltur;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens gjøremål er unnagjort og lørdagskvelden sniker seg sakte inn. Nice!

Sprettet for noen dager siden en Macallan, men ikke uventet ble det litt som å drikke sterk sherry. Flasken får derfor hvile litt til fordel for et sikkert stikk, den kjente og kjære whiskyen min fra Jura :)

IMG_4244.jpg

Hadde en god tjommi på besøk tidligere i dag. Han har de siste årene bygget opp en relativt stor samling av nye plater. Da er det jo kjekt at det gjerne går litt i surr, så det drysser litt dubletter på meg. Spesielt kjekt når det er to virkelig gode dubletter :)

IMG_4242.jpg

Spiller ufortrødent videre gjennom min far sin gamle platesamling. Da er Tonar Tacky-Cleaner et nødvendig og enestående produkt for meg som ikke har platevasker. Mange av platene ser ut som de har vært ute en vinterdag før, men likevel er det ofte minimalt med ulyder. Forunderlig, men desto bedre for meg :) Platene har nå fått plass i en bokhylle, og etter hvert blir nye plastomslag og bytting av mange av innercoverne.

IMG_4243.jpg

Har fått første bilde på veggen. Litt høyt, men skitt au. Mange bilder som skal opp, så får jeg heller gjøre noen småjusteringer senere :)

IMG_4240.jpg

Skål til Haifaisentralens medlemmer som er innom :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sikkert et dumt spørsmål, men det er nå en gang ofte dem jeg lærer av :) Har en Altibox (eller hva det nå heter) hovedenhet i andre etasje. Fra denne er det strukket en ethernet kabel ned til første etasje. Hvis jeg kjøper meg en NAS, kan jeg plugge den i ethernet-kabelen og enkelt sette den opp sammen med min Auralic Aries streamer over WIFI? Noen gode forslag på en brukervennlig NAS på 3TB + 3TB (speiling)?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.909
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Altibox routeren er det sikkert lurt å koble opp mot NAS kablet, om du skal/bør kable Aries er jeg usikker på.
    Det jeg er sikker på er at om du skal ha en NAS så den være lydløs om du skal ha den i et rom du oppholder deg.

EDIT: Men egentlig er det vel ikke så nøye siden du kommer til å spille mest vinyl uansett?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Altibox routeren er det sikkert lurt å koble opp mot NAS kablet, om du skal/bør kable Aries er jeg usikker på.
    Det jeg er sikker på er at om du skal ha en NAS så den være lydløs om du skal ha den i et rom du oppholder deg.

EDIT: Men egentlig er det vel ikke så nøye siden du kommer til å spille mest vinyl uansett?
    Skal med tid og stunder ha meg en NAS her i stuen. Den kommer såpass langt fra lytteposisjonen(e) at litt viftestøy er uproblematisk. Kommer sikkert ikke til å bli så mye brukt, men jeg vil ha min gamle CD-samling tilgjengelig (ligger nå på harddisk). Auralic anbefaler Aries koblet over wifi, så en NAS i tillegg går sikkert fint :)

Mest vinyl :) Tror nok ikke det. Hovedkilde: streaming med Tidal Hifi (og etter hvert med en NAS), Backup ved wifi/Tidal problemer: CD og litt kos innimellom med vinyl. Blir så bra så :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    V

vinyl-mannen

Gjest
    /\ Skal bli artig å følge utviklingen i tråden, forsiktig med for bastante utsagn:cool:
    Redd du blir skuffet ;)
    Nei, det er vel ikke for mye ryggrad:rolleyes:
    Ateister liker ikke noe, fundamentalister holder ukritisk på det eneste saliggjørende for dem mens vi pragmatikere plukker litt her og der så lenge vi har glede av det :)
    Pragmatiker= ett menneske uten prinsipper:rolleyes:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble ingen nye høyttalere i dag, men det nærmer seg :) Har istedenfor fått bilder på veggene i stuen og på kjøkkenet. Helt klart finere rom å oppholde seg i nå. Kona hadde heller ingen innsigelser når jeg foreslo å henge "Bob Dylan bildet" over haifai-kildene mine :)

IMG_4247.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det tar seg til, bit for bit blir et hjem møblert. Men jeg må innrømme at jeg kanskje er nesten like spent som deg på høyttalerne som er i anmarsj.

V

vinyl-mannen

Gjest
    2 timer siden første utpakkingsbilde, har det å begynne på jobb igjen tatt
    futten ut av gutten:rolleyes::confused:;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.348
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hva med noen lengder med grovt dimensjonert kobberledning? Hvis det er jumpers, er det jo ikke akkurat lange strekk det er snakk om.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva med noen lengder med grovt dimensjonert kobberledning? Hvis det er jumpers, er det jo ikke akkurat lange strekk det er snakk om.

mvh
    Hadde sikkert gått fint det, men man holder nå på med å forsøke å gjøre huset til et møblert hjem :cool:;) Mener bestemt jeg har et par DIY biwire kabler på ekornlageret som Karan-importøren i Nederlande skrudde sammen for meg. Gidder ikke i dag. Kjører heller på med et glass rødt og den siste til John Murry. Må tviholde på de kontinentale drikkevanene ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tøffe tak å flytte hjem. Føler jeg løper som en bikkje for tiden. Welcome to the real world :mad:;) Har ikke en gang tatt meg tid til å koble opp de nye høyttalerne. Står gjemt bak et teppe og venter på oppmerksomhet.

Voksne elementer. Her snakker vi to tommer større enn hva John Holmes påsto han var utrustet med ;) Tiden får vise om jeg ender opp med å mene det er størrelsen det kommer an på ;)

IMG_4263.jpg

Har akkurat landet på sofaen med et glass rødt og en veldig bra sak med Yazz Ahmed. Nå reiser jeg meg ikke før jeg eventuelt skal vurdere et glass nummer to :)

IMG_1292.JPG

A

ANM

Gjest
    Tør jeg minne dem om at disse kostet meg en halvtime med irritasjon for nøyaktig en uke siden. :mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kaffemaskinen, som er kjøpt i Nederland, døde rett før vi dro fra Hilversum. Det var derfor ikke mulig å få den reparert på garantien før vi reiste. Tenkte likevel at det skulle gå bra i Norge da vi som Nederland har to års garanti. Ble overrasket da et stort selskap som DeLonghi ikke hadde europeisk/internasjonal garanti. Sendte likevel kaffemaskinen til Servicecompaniet i Oslo med en forklaring. Fikk den i dag tilbake i god stand med et brev om hva som var skiftet av deler, og at de uavhengig av at garantien ikke gjaldt i Norge, hadde reparert den gratis som en goodwill-reperasjon :)

Masse brownie-points til Servicecompaniet :) smekk på pung til DeLonghi :mad: og jeg kan innlede helgen uten pulverkaffe :D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.888
    Som kjent har de siste 3 årene avstedkommet en fin høst i sommerferien :p
    Jeg får gå å ta meg et kveldsbad i hagen før morgendagens regn, tordenvær og hælvete i Særp :rolleyes:
    Hiver innpå en fin brun genver jeg har fått av kjernekar før jeg stikker fotsoppen i bassenget.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.563
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg får gå å ta meg et kveldsbad i hagen før morgendagens regn, tordenvær og hælvete i Særp :rolleyes:
    Hiver innpå en fin brun genver jeg har fått av kjernekar før jeg stikker fotsoppen i bassenget.
    Holdt på å si at jeg gjerne skulle joinet deg i den utvidede stampen, men kjenner at det kom litt feil ut ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.888
    Holdt på å si at jeg gjerne skulle joinet deg i den utvidede stampen, men kjenner at det kom litt feil ut ;)
    Neida Karmana, det er ingenting som kjærlighet mellom menn vet du :rolleyes:
    Det blir ingen tafsing fra min side, kun spas med vann og verbale utfall :cool:
    Så våre fruer kan slappe helt av.

Både geneveren og badet satt fortreffelig.
    Senere ble det marsipanbløtkake, kaffe og en raus slant med god spansk brandy (Pettersen XO) i det nattemærket senket seg over Klavestadhaugen.
    Brandyen anbefales på det varmeste, og fås på et pol med litt godt utvalg også på din kant skulle jeg tro.
    Prisen ligger på rundt 400 pesetas, og hva annet får man for den summen!?
    i hvert fall ikke en kabel :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn