Stille og fredelig ettermiddag hvor jeg har fått lekt meg litt med målebåndet
Allegro har til nå vært plassert i samme posisjon som Bird 2. Synes det har medført en litt "sammenklemt scene", noe jeg antar er naturlig da Allegro er en god del bredere enn Bird 2. Fikk dradd de vel 20 cm fra hverandre, noe jeg føler hjalp ganske mye. I tillegg synes jeg lyden slapp høyttalerne litt bedre. Var litt redd for å komme for nærmt vinduet, men registrerer ingen unoter.
I tillegg benytter jeg nå samme vinkling som forrige eier. Dette er en god del mer enn hva jeg er vant med. Synes det fungerer riktig så bra, men jeg må eksprimentere litt mer før de blir stående med denne vinklingen.
Begynner å bli riktig så fornøyd med hva jeg hører. Et par ting føler jeg at jeg begynner å bli noenlunde sikker på sammenlignet med Bird 2. Lyden er fyldigere, og når jeg sjekker med dB-måleren, registrerer jeg at jeg spiller betraktelig høyere med Allegro enn hva jeg pleier å gjøre med Bird 2 (hva nå det skulle indikere). Allegro skal gå ned til 38Hz, mens Bird 2 skal grave frem 25Hz. Jeg mener å huske at forrige eier hadde målt at Allegro gikk atskillig dypere enn 38 Hz. Det kan så være, men mener bestemt at Bird 2 går dypere da jeg opplever bassen mer fysisk når jeg drar på litt med Bird 2. Hovedkonklusjonen er at jeg koser meg med godlyd i stuen
Vis vedlegget 452883
Vis vedlegget 452888
En ting jeg lurer på er hvordan jeg stille supetweeterne i riktig avstand så de er i fase med de andre elementene. Det selvfølgelige er jo å prøve seg frem, men er det noen som vet om noen "tommelregler" eller har synspunkter på en fornuftig posisjon?
Vis vedlegget 452887