Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da spilles det gamle plater fra kassen som kom med posten :) Skikkelig forundringspakke (da mesteparten av innholdet var ukjent for meg) med ca 50 godt innpakkede plater. En del av dem var strengt tatt kun forunderlig, men også mye jeg skal kose meg med innimellom. Hovedgrunnen til at jeg slo til var at pakken innholdt tre plater av min eldgamle favorittgruppe, Lake (de som husker godt, fikk kanskje med seg at jeg skrev litt om dem tidligere). At jeg nå er innehaver av 3-4 Abba-plater er i hvert fall forunderlig! Så ikke helt den komme ;)

0DCFA630-5F5A-42F5-BE74-CC0786C7BBBA.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.166
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Grattis. Lowell George er ihvertfall bra. Abba er kanskje en accquired taste, men de er bedre enn sitt rykte, IMO. Flotte produksjoner, og lyden er bedre enn forventet.

Mvh

Edit: Men det vil du først høre når du har oppgradert platespilleren. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis. Lowell George er ihvertfall bra. Abba er kanskje en accquired taste, men de er bedre enn sitt rykte, IMO. Flotte produksjoner, og lyden er bedre enn forventet.

Mvh

Edit: Men det vil du først høre når du har oppgradert platespilleren. ;)
    Grrrrrrrrrrrrrrrr :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var nok Abba platene du først og fremst ville ha tenker jeg! :):)

O
    Hehe, er nok andre ting i denne haugen som er enda mindre stueren enn, Abba :rolleyes::D
    Det er i alle fall ikke det Grammy-vinnende albumet som tilfeldigvis er det samme baluba junior kjøpte forleden. :)
    Neida, er vel ca 25% av bunken som er avbildet, og de er innafor. En god del spillbart av resten også, men også mange som nok kun bruker Drotningsvik som transittstasjon :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Feil George - her er favoritten til Karmis!

Vis vedlegget 462652
    Don’t You Want Me Baby.......flørter du? ;) Nei, faen, det var jo Human League. Jaja, den vokalisten hadde vel også gresset litt i sminkeskrinet til moren.

Forøvrig lå det en plate med George Michael i bunken. Litt samme greiene som Boy George, men i en mer konservativ innpakking :D

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.166
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 462652
    Don’t You Want Me Baby.......flørter du? ;) Nei, faen, det var jo Human League. Jaja, den vokalisten hadde vel også gresset litt i sminkeskrinet til moren.

Forøvrig lå det en plate med George Michael i bunken. Litt samme greiene som Boy George, men i en mer konservativ innpakking :D
    George Michael var kjent som en perfeksjonist i studio. På et så godt anlegg som ditt vil du kanskje ha glede av ham også. Prøv å navigere mellom Scylla og Charybdis (i.e. Last Christmas hhv. Wake me up before you go-go) og inn i litt smulere farvann, sjøulk som du er, så vil du finne en god del høykvalitetspop der. :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 462652

George Michael var kjent som en perfeksjonist i studio. På et så godt anlegg som ditt vil du kanskje ha glede av ham også. Prøv å navigere mellom Scylla og Charybdis (i.e. Last Christmas hhv. Wake me up before you go-go) og inn i litt smulere farvann, sjøulk som du er, så vil du finne en god del høykvalitetspop der. :)

mvh
    Njaaa, jeg stiller meg tvilende, men jeg blir jo til stadighet overrasket av meg selv på godt og vondt :D

Det var forresten denne her som lå i bunken....

55665686-E5D8-41BD-B00D-A5B6DB0B9858.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    George? Med tanke på vinglinga di innen hifi om dagen: rør/SS, rørvennlige ht/SSvennlige ht, vinyl/digital osv

"Karmana, karmana, kamelon, you come and go"!:p

Hehe, måtte vel komme når Culture Club svevde i kulissene ;) Vingle :confused::mad: Jeg forsøker jo hardnakket å følge den brede sti. Ja takk til alt :D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    RO I SALEN!:mad:

La oss høre Karmana-Kamelon synge hjerteskjærende videre:

"I'm a man without conviction
    I'm a man who doesn't know
    How to sale a contradiction?
    You come and go, you come and go"

Hirr, hirr, hirr! :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.096
    Nuvel, jeg tror nok sjøulken i Drotningvik står rettere enn demses på slutten av en helaften med en drøy spansk brandy i hånden, uten å få akutt behov for å tafse noen i to`en. Så knekken i håndleddet kan de ha for dem selv. Makan til tøys :rolleyes:
    Hrrrummfff..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, imponerende når den hvite ridder fra innlandet ikler seg sin rustning og iler til min unnsetning. Hva mer kan man ønske seg ;)

Min kjære vinagunner, vi vil treffes en gang. Forbered deg da til min lyriske fremføring av Karmana Kamelon. Det vil gi deg et nytt perspektiv på hjerteskjærende ;)

Forøvrig består vel kanskje HFS for tiden av for mange:

I'm a man with a convicton.
    I'm a man who surely know
    I don't see the contradicton
    I come an go, to much for shure
    Cable-Cable-Cable-Cable-Cable.....Cable-Cabledelirium.......:cool:;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, imponerende når den hvite ridder fra innlandet ikler seg sin rustning og iler til min unnsetning. Hva mer kan man ønske seg ;)

Min kjære vinagunner, vi vil treffes en gang. Forbered deg da til min lyriske fremføring av Karmana Kamelon. Det vil gi deg et nytt perspektiv på hjerteskjærende ;)

Hahaha, well done!

Siterer videre denne dype og tidløse lyrikken, med en liten forandring for å passe konteksten, for å understreke at jeg ikke hadde noe hensikt å fornærme godeste Karmana;):

"Every day is like survival
    You're my friend, not my rival
    Every day is like survival
    You're my friend, not my rival"

(Håper denne ikke vekker riddergenene til Hr Powerpoint!)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Hahaha, well done!

Siterer videre denne dype og tidløse lyrikken, med en liten forandring for å passe konteksten, for å understreke at jeg ikke hadde noe hensikt å fornærme godeste Karmana;):

Bare å sette seg med bena i kors, holde hender og synge kumbaya i perfekt harmoni :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har en eller annen filtmatte på platespilleren. Irriterende at den veldig ofte blir med platen opp på grunn statisk elektrisitet. Lure triks i ludo? Korkmatte eller noe sånt?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.200
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Potteplanter, Zerostat pistol, vannskåla til katta.
    Eller nei, det var dassen det :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.166
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har en eller annen filtmatte på platespilleren. Irriterende at den veldig ofte blir med platen opp på grunn statisk elektrisitet. Lure triks i ludo? Korkmatte eller noe sånt?
    Korkmatte hjelper iallfall ikke. Jeg bruker en korkmatte, og den blir med opp den også. Har lurt på å lime hele greia fast i platetallerkenen.

Mvh

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.797
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hadde en Rega med filtmatte en gang i tiden. Den var veldig irriterende.
    Nå har jeg en vanlig tung gummimatte, den er problemfri.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Potteplanter, Zerostat pistol, vannskåla til katta.
    Eller nei, det var dassen det :)
    Korkmatte hjelper iallfall ikke. Jeg bruker en korkmatte, og den blir med opp den også. Har lurt på å lime hele greia fast i platetallerkenen.

Mvh
    Hadde en Rega med filtmatte en gang i tiden. Den var veldig irriterende.
    Nå har jeg en vanlig tung gummimatte, den er problemfri.
    Godt vinylridderne rider en liten uanselig væpner til unnsetning :D

Katta begynner å lære å drikke fra skål, men hver gang jeg snur ryggen til henger hun over doskålen. Er nok alet opp på en mer shady side av byen enn jeg ;)

Zerostat (vil ha minst mulig remedier), potteplanter (et annet departement), ikke korkmatte (det var som faen da), tung gummimatte (ah, nice) :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lang dag i Grieghallen med foredrag fra Statsministeren og en mange andre. Interessant dag, men godt det nå er fredagskveld. Kona er på hyttetur og poden har lagt røyk. Da er det bare å jekke en Duvel og vente på dårlige kamerater. Kjører på med Telegraph Road på et volum som hadde gjort kona mer enn hysterisk. Ah, lykke :)

65EBBA08-B5B3-4D2D-BFC6-BE62AD525135.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.096
    Lang dag i Grieghallen med foredrag fra Statsministeren og en mange andre. Interessant dag, men godt det nå er fredagskveld. Kona er på hyttetur og poden har lagt røyk. Da er det bare å jekke en Duvel og vente på dårlige kamerater. Kjører på med Telegraph Road på et volum som hadde gjort kona mer enn hysterisk. Ah, lykke :)

Vis vedlegget 463077
    Det lukter besøk av Dieselmannen i 2-tiden i morgen dette Karmana :rolleyes:

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.096

Hahaha, well done!

Blir en venn antastet eller grovt harselert med hiver jeg meg på den benløse hesten, og galopperer avgårde tungt bevæpnet med eder og galle. Gammel kriger som man er :rolleyes:
    Man har kjempet i uttalige sammenhenger med overmot mot overmakt :rolleyes:
    GERONIMO!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og der kommer Powern drassende med den derre s*tans Dieselmannen sin igjen ;)
    Ser han til stadighet kommer tilbake til denne dieselmannen. Tviler på han kommer til å utdype det, men siden klokken nå er fire minutter på kl 2, er det vel bare å begynne å bekymre seg. Som om det ikke er ille nok fra før :mad:;)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Bartistan
    Han har utdypet Dieselmannen, men det er lenge siden og jeg har glemt evt fortengt detaljene.
    Klokka er over 3 nå og jeg regner meg du klarte deg :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble nesten enig med selger om kjøp av sub, men det strandet til slutt på pris. Får vente litt tålmodig og se om han revurderer. Har egentlig ingen hast, men alltid litt irriterende når en handel strander. Jaja, koser meg med kaffe og litt gammel vinyl :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er en subfarsott på asylet for tiden. Forstår det godt, en liten sub fra Goldenear utførte små mirakler med lyden fra min brors Rega Ela 2, så hva en litt større og tyngre kan gjøre er noe jeg for tiden kun kan forestille meg. Føler ikke at jeg trenger noe drahjelp i bunn med Monopulse 82A i Krypten, men det hadde vært artig å teste ut noe seriøst. Ergerlig at den dealen ser ut til å gå den feile veien, men det er jo mulig at selger ombestemmer seg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er en subfarsott på asylet for tiden. Forstår det godt, en liten sub fra Goldenear utførte små mirakler med lyden fra min brors Rega Ela 2, så hva en litt større og tyngre kan gjøre er noe jeg for tiden kun kan forestille meg. Føler ikke at jeg trenger noe drahjelp i bunn med Monopulse 82A i Krypten, men det hadde vært artig å teste ut noe seriøst. Ergerlig at den dealen ser ut til å gå den feile veien, men det er jo mulig at selger ombestemmer seg.
    Kan godt være selger ombestemmer seg. Hvem vet. Jeg er likevel ikke i et må-ha-mode :) Det er vel også slik at mange av dem som selger og ikke frekventerer HFS, prissetter i forhold til hva bruktmarkedet burde være. Hva som burde være rett kan fort bli feil :)

Definitivt ikke vanskelig å hente inspirasjon angående sub på HFS. Jo flere, jo bedre synes å være mantraet. Det er sikkert rett, men for meg som har oppsettet i stuen blir det først en og maks to. Jeg er kun ute etter å fylle litt opp der Allegroene ruller av, og tilnærming blir at jeg ikke skal legge skikkelig merke til subben før jeg fjerner den :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn