Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.643
    Sted
    Skien
    Kortversjonen av en strålende onsdag på Bergenfest :)

Begynte med Tom Russell. En eldre mann alene med gitaren gjør seg som oftest best på en liten pub. Det blir likevel stemning når man har laget et utall bra låter og kommuniserer og fjaser med publikum. Hyggelig start :)

Vis vedlegget 497621

Hadde egentlig ikke tenkt meg på Angus & Julia Stone. Forestilte meg at dette ble hyggelige koringer, men litt kjedelig. Stakk likevel innom......og ble stånde (og traff Ivarlo som jeg tror har svart belte i Bergenfest). Dette var kvalitet, og jeg ble spesielt imponert av Julia Stone (også meg som rynker på nesen av de fleste kvinnelige vokalister). Må sjekke disse ut. Helt klart en positiv overraskelse!

Deretter fulgte jeg planen og dro over for å høre hva Alex Cameron hadde å melde. Hva skal jeg si, iørefallende australsk pop-soul, uten sanger som løftet han fra mengden. Helt greit, men fort glemt.

Vis vedlegget 497622

Deretter ble det gjennhør med Sparks. Hørte kun de tre første låtene, og det var overraskende vitalt. Grunnen til det handlet nok i stor grad om kompet, og en trommeslager som hadde dreis på stikkene. Gøyalt, Russell sang som en kråke og Ron så lur ut på keybordet (at han sang som en kråke skulle strengt tatt bare mangle. Sparks er en krevende vokal eksersis).

Grunnen til at jeg forlot Sparks tidlig var John Moreland. Han spilte inne i Haakonshallen, og der er det bare kapasitet til 400 mennesker. Stilte meg tidlig opp og var faktisk først inn. Fikk meg en plass på første benk, noe som ble lydmessig så dårlig som fryktet. Jeg liker John Moreland, men for meg ble dette buklanding. Hele greien ble monoton og lite variert, og da hjelper det heller ikke at den godeste John er så til de grader introvert. Kjedelige greier, og gårsdagens skuffelse!

Vis vedlegget 497624

Deretter overtok Nick Cave & The Bad Seeds. Min femte konsert med mannen. Han (og de) leverer alltid bra, men dette var en konsert helt der oppe. Uten å overdrive kan dette best beskrives som legendarisk. Helt klart terningkast 7!

Både mann og band var helt elektrisk og med et trøkk uten sidestykke. De som var kommet for å høre «balladekongen» ble nok sørgelig skuffet. Her rocket det!

Vis vedlegget 497636

En sjelden gang var han litt nedpå.....

Vis vedlegget 497637

.....men det ble raskt fullt trøkk igjen.

Vis vedlegget 497638

Han tok jaggu meg en tur langt ut til publikum......

Vis vedlegget 497639

......og på de siste par sangene dro han et 50-talls publikummere opp på scenen.

Vis vedlegget 497640

Når han arm i arm med to fra publikum avsluttet med Push the Sky Away (for meg med referanser til sønnen hans som forulykket) var gåsehudsfaktoren skyhøy. For en mann!

Blir snart nok en bra dag på Bergenfest. Selv om Herr Cave nok har reist videre er line-upen sterkere i dag enn i går :)
    Nick Cave er stor! Punktum

Mvh: Espen L

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fullt trøkk på jobben kombinert med Bergenfest er en smått heftig kombinasjon. Blir nok en rolig kveld hjemme i dag sammen med en platebunke jeg akkurat hentet. Først ut er debuten til Dire Straits. Passende musikk i dag :)

Runder av Bergenfest med noen kommentarer om gårsdagens konserter.

Årets første høststorm gjorde at det ble en avlysning og flytting av en konsert. Skapte ingen problemer for hva jeg hadde bestemt meg for av konserter. Forventningsfull begynte jeg med Colter Wall, en mann med et knippe veldige gode låter og en røst etter min smak. Skuffelsen var stor da jeg oppdaget at han stilte uten band. Lite karismatisk mann i dongerijakke med gitar på en altfor stor scene fungerer bare ikke (for meg). Jeg gikk rett og slett lei, og la røyk halveis i konserten. Dagens skuffelse!

0BDB5E15-57BC-4818-B80B-7EBCF2E14A6B.jpg

Trakk så bort i Haakonshallen for å høre på Gospelbeach. Etter å ha hørt dem på plate regnet jeg med en relativt rolig greie, men de kjørte full rockepakke. Rart det der, synes ofte band drar på litt ekstra på konsert, sammenlignet med hvordan de låter på plate. En steinhall og rockepakke er en dårlig kombinasjon. Til å begynne med var lyden skandaløs, men de fikk etter hvert skrudd seg litt inn, men bra ble det aldri. Samma det, forfriskende pust fra en gjeng amerikanere som forsøkte å få liv i et ganske så traurig publikum. Gøyal gjeng og absolutt grei å få med seg :)

182BDE50-08D3-4916-9C76-A1032D7A6465.jpg

Videre bar det i drittværet. Nå var det tid for noe av det jeg gledet meg mest til, Jason Isbell & the 400 Unit. Hva kan jeg si, musikk og lyd (kunne vel skrudd litt mot høyre) på absolutt øverste hylle. Mine høye forventninger ble innfridd til fulle, og tjommien min som ikke hadde hørt om ham før var mektig imponert. En konsert jeg kommer til å huske (har vært på konsert med ham før, uten at jeg husker noe særlig) ;)

2955FD41-C212-4A1F-8AD4-C0095E8A1BA7.jpg

Deretter var det Thåstrøm. For meg er det ingen over eller ved siden her oppe i nord når det handler om rockevokalist og låtsnekrer. Dette var rått, fysisk og kompromissløst med Thåstrøm i sin sedvanlige maniske stil, alltid i bevegelse med fingrene flagrende. Konserten var som et hammerslag i brystkassen både fysisk og visuelt. Likevel må jeg innrømme at jeg begynner å bli lei av det «industrielle» lydbildet han har lagt seg til på de siste platene og han også kjører på konsertene. I tillegg er han så kompromissløs og sær at han spiller det han selv vil, og driter vel tildels i hva publikum ønsker av låter. Ganske betegnende er kanskje at han etter massiv applaus etter en låt, svarte med.......værsegod :D En strålende konsert, men for meg stopper nok terningkastet på fem :)

FC3B27CF-AA32-4493-87B9-CC5696E7AD17.jpg
    D68119F9-7759-436F-B41C-8F967942B47A.jpg

Synes dette mobilbildet mitt av Thåstrøm ble riktig så kult :)

244D2A35-3AA8-4BFA-B1B6-1350A3BA44B2.jpg

Mange som sutret over drittværet i går. Selv syntes jeg det var helt genialt. Alle de som går på Bergenfest for stemningen, og driter i musikken, holdt seg hjemme :) Ikke noe stress å få gode plasser foran scenen, og ingen av de kjatrende folkene som knapt gidder å følge med på hva som skjer på scenen. Gjelder bare å kle seg godt, så er en god opplevelse sikret. Avslutningsvis vil jeg komme med Karmanas konserttips i drittvær. Bruk hette, men husk å vippe hetten vekk fra ørene. Sammen med en god dose snus, røslig inntak av øl og vin, ser man helt tilbakestående ut, men hvem faen bryr seg ;)

3F7A9621-92D4-430C-B9AF-B236CEE8019C.jpg

M

MusicBear

Gjest
    Til å begynne med var lyden skandaløs, men de fikk etter hvert skrudd seg litt inn, men bra ble det aldri.
    Dette her, de gangene det er et ulidelig og uforståelig faktum. Jeg undres hvordan en fyr på bak stort miksebord rett og slett i får det til - dvs. ikke får det til. Hvordan han er tildelt denne viktige plassen, noen ganger med tusenvis av publikummere som tross alt kom for å LYTTE, hvor én eneste fyr nesten klarer å ødelegge opplevelen.

I Gran Ole Opry i Nashville, som jeg besøker en gang i året, der virker det som om gutta bak miksebordet har en policy om at de første musikerne SKAL låte som en blikkboks på vokalen. Inntil hovedgjesten entrer scenen, og det samme skjer hver gang og forskjellen er ikke akkurat liten...
    Når vi først er i Nashville, verdens råeste by hva live musikk angår med rundt trevetalls live music barer som er åpne 364 dager i året (stengt nyttårsaften) fra formiddag til natterstid (det er sant!) og med gratis inngang, noen av pubene der har lydanlegg som sommeråpne strandbarer i Bulgaria slår med 10-gangeren i lydkvalitet. Blir som bilmekaniker ikke skulle ha fastnøkler men kun skiftenøkkel - dårlig lyd.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tråden din er sommerens høydepunkt her inne uten tvil T. Blant kabel diskusjoner, det helt "åpenbare" med støttemedlemskap, størst og dyrest først osv osv er tråden din en sann oase. Fikk forresten mail ifra vår, snart, felles bekjente Peter Q i går. Han gleder seg til å se oss. Får håpe det blir gjensidig etter en lang natt på pub...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Til å begynne med var lyden skandaløs, men de fikk etter hvert skrudd seg litt inn, men bra ble det aldri.
    Dette her, de gangene det er et ulidelig og uforståelig faktum. Jeg undres hvordan en fyr på bak stort miksebord rett og slett i får det til - dvs. ikke får det til. Hvordan han er tildelt denne viktige plassen, noen ganger med tusenvis av publikummere som tross alt kom for å LYTTE, hvor én eneste fyr nesten klarer å ødelegge opplevelen.

I Gran Ole Opry i Nashville, som jeg besøker en gang i året, der virker det som om gutta bak miksebordet har en policy om at de første musikerne SKAL låte som en blikkboks på vokalen. Inntil hovedgjesten entrer scenen, og det samme skjer hver gang og forskjellen er ikke akkurat liten...
    Når vi først er i Nashville, verdens råeste by hva live musikk angår med rundt trevetalls live music barer som er åpne 364 dager i året (stengt nyttårsaften) fra formiddag til natterstid (det er sant!) og med gratis inngang, noen av pubene der har lydanlegg som sommeråpne strandbarer i Bulgaria slår med 10-gangeren i lydkvalitet. Blir som bilmekaniker ikke skulle ha fastnøkler men kun skiftenøkkel - dårlig lyd.
    Ja, skruing av lyd på konsert er et tema i seg selv. Alt fra strålende til inkompetanse til bevisst dårlig lyd for oppvarmerne slik at hovedartisten skal kunne skinne litt ekstra. Husker også Vestlandshallen i Bergen, som var regnet som en elendig hall for god lyd, helt til folkene til Roger Waters stakk innom....:)

I rettferdighetens navn så er vel ikke Haakonshallen det beste utgangspunkt for PA-lyd. John Moreland var heller ikke bra dagen før, men tok det på kontoen for at jeg satt på første benk. Generelt på Bergenfest synes jeg lyden er riktig så god :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.790
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for rapport fra Bergenfest.:)
    Fint at du tar deg tid og deler.
    I samsvar med hva jeg forventet, Isbell og Thåstrôm og Cave på topp.
    Colter Wall burde kanskje vært plassert innendørs? Er vel mer egnet på ei klubbscene vil jeg tro.
    Settingen har faktisk ganske mye å si.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tråden din er sommerens høydepunkt her inne uten tvil T. Blant kabel diskusjoner, det helt "åpenbare" med støttemedlemskap, størst og dyrest først osv osv er tråden din en sann oase. Fikk forresten mail ifra vår, snart, felles bekjente Peter Q i går. Han gleder seg til å se oss. Får håpe det blir gjensidig etter en lang natt på pub...
    Må innrømmes at jeg innimellom tenker, hvorfor gidder jeg å bruke tid på dette. Da er det jo hyggelig at man lett rødmende får en slik tilbakemelding :D Strålende den linken du har fått til med Peter. Gleder meg stort til besøket og skravling med nye og gamle haifai-kamerater :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for rapport fra Bergenfest.:)
    Fint at du tar deg tid og deler.
    I samsvar med hva jeg forventet, Isbell og Thåstrôm og Cave på topp.
    Colter Wall burde kanskje vært plassert innendørs? Er vel mer egnet på ei klubbscene vil jeg tro.
    Settingen har faktisk ganske mye å si.
    Takker :) Helt enig med deg, og vi diskuterte det under konsertene. Colter Wall er en bra mann, men har ingenting å gjøre på en så stor scene (uten band). Eksempelvis, Gospelbeach på utendørsscene og Colter Wall i Haakonshallen. Tror det hadde gitt begge et skikkelig løft :)

M

MusicBear

Gjest
    Husker også Vestlandshallen i Bergen, som var regnet som en elendig hall for god lyd, helt til folkene til Roger Waters stakk innom....:)
    Klarer ikke la være å spørre; dannet du deg noe mening om hva Roger Waters gutta gjorde for å få det til?

Må bare fortelle, Karmana, min bedre halvdel var invitert til Alan Jackson under hans siste konsert i Skien, mens et trønderband varmet opp. Jeg ruslet ned til miksebordet under lydprøvene, nikker "hello" til fyren bak spakene og sier "my girl" og peker mens hun og bandet kjører lydprøve. En svenske, som straks strekker ut hånden, drar meg så opp bak bordet og sier; "ni måste gi honom rätte klangen själv - jag kjenner inte ers fru" :) Well, jeg behøvde ikke leke lydmann, men trodde ikke disse gutta kunne være så ydmyke.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husker også Vestlandshallen i Bergen, som var regnet som en elendig hall for god lyd, helt til folkene til Roger Waters stakk innom....:)
    Klarer ikke la være å spørre; dannet du deg noe mening om hva Roger Waters gutta gjorde for å få det til?

Må bare fortelle, Karmana, min bedre halvdel var invitert til Alan Jackson under hans siste konsert i Skien, mens et trønderband varmet opp. Jeg ruslet ned til miksebordet under lydprøvene, nikker "hello" til fyren bak spakene og sier "my girl" og peker mens hun og bandet kjører lydprøve. En svenske, som straks strekker ut hånden, drar meg så opp bak bordet og sier; "ni måste gi honom rätte klangen själv - jag kjenner inte ers fru" :) Well, jeg behøvde ikke leke lydmann, men trodde ikke disse gutta kunne være så ydmyke.
    Ja, man treffer en og annen ydmyk svenske innimellom :cool:;)

Beveger meg langt utenom eget kompetanseområde og inn i knallhard synsing når det gjelder hvorfor noen klarer å få til god lyd. I utgangspunkt handler det selvfølgelig om kunnskap, kjennskap til artisten, bruke tid og ta jobben som lydmann alvorlig (samspill mellom artist og lydmann). Når man leser litt her på HFS av de som skrur lyd hjemme i eget oppsett, sier det seg selv at det ikke bare er å komme til et nytt konsertlokale, og stole på at de kjente kjære innstillingene gjør nytten.

Har skrevet før om en konsert jeg var på med Elektrisk Regn. Var vel en 30 års jubileumskonsert. Først spilte Dennis Reksten med originaloppsetningen (som ikke er musikere i dag). Gøyalt, men lydmessig låt det helt jævlig. Deretter gikk han på scenen med dagens oppsetning med erfarne studiomusikere (vet ikke om det ble byttet lydmann), og det låt kanonbra. Tenker at Roger Waters i Vestlandshallen handlet om det samme. Gode lydfolk som i samspill med gode musikere tok lyden på alvor. Mine 5 cent :)

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Alle konserter jeg har vært på med Pink Floyd og Roger Waters har hatt veldig bra lyd, til og med på Fornebu hvor det visstnok ikke skal være mulig å få det til. Siste gang satt jeg rett foran miksepulten og der var låt det veldig bra.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alle konserter jeg har vært på med Pink Floyd og Roger Waters har hatt veldig bra lyd, til og med på Fornebu hvor det visstnok ikke skal være mulig å få det til. Siste gang satt jeg rett foran miksepulten og der var låt det veldig bra.
    Pink Floyd og RW har sikkert bare flaks :rolleyes:;)

Litt mer seriøst, men desto mer spissformulert; folkene bak miksebord reflekterer haifai-interesserte. Noe lokker godlyd ut av begrenset utstyr, mens noen produserer shait med det beste av utstyr :)

Heia Island!!!

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Takk for at du gidder å dele dine opplevelser fra en imponerende festivalmaraton fra din side på Bergenfest.
    Men når det dukker opp slike godsaker er det vel lurt å kjenne sin besøkelsestid.
    Jeg fikk en salig følelse av gode gamle Kalvøyafestivalen hvor hode, kropp og sjel ble badet i lyd fra mangt et band/artist gjennom 11-12 år av å lese om dine opplevelser. For ikke å snakke om øl og vin :rolleyes:

Det var et par band/artister jeg gjerne skulle hatt med meg der. Ad topp tre er jeg merkelig nok på samme bølgelengde som skogens kongle på Hedmark :cool: Nå er det jo små 9 dager siden man hygget seg meg YES konsert på Sentrum Scene, så jeg skal ikke surve.
    I dag tar Konemor og jeg en tur på Øssfolds lokale helter Pulse of Floyd som skal spille i Kulåsparken her i Særp.
    Så får vi lytte a la cartè på Brit Floyd når anledningen byr seg.

Onsdag til uka går turen til Fredriksten festning på Tons of Rock festivalen for og overvære en mann som vel burde vært under torva for lengst Ozzy Osborne. Så står King Crimson på kjøreplan 10 juli.
    Inn i mellom skal man jobbe lange dager ute uavhengig av vær og føreforhold frem mot sommerferien.
    Da er det viktig med slik avbrekk som skissert over.

Ha en strålende helg på Vestlandet godeste herr kaptein.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for at du gidder å dele dine opplevelser fra en imponerende festivalmaraton fra din side på Bergenfest.
    Men når det dukker opp slike godsaker er det vel lurt å kjenne sin besøkelsestid.
    Jeg fikk en salig følelse av gode gamle Kalvøyafestivalen hvor hode, kropp og sjel ble badet i lyd fra mangt et band/artist gjennom 11-12 år av å lese om dine opplevelser. For ikke å snakke om øl og vin :rolleyes:

Det var et par band/artister jeg gjerne skulle hatt med meg der. Ad topp tre er jeg merkelig nok på samme bølgelengde som skogens kongle på Hedmark :cool: Nå er det jo små 9 dager siden man hygget seg meg YES konsert på Sentrum Scene, så jeg skal ikke surve.
    I dag tar Konemor og jeg en tur på Øssfolds lokale helter Pulse of Floyd som skal spille i Kulåsparken her i Særp.
    Så får vi lytte a la cartè på Brit Floyd når anledningen byr seg.

Onsdag til uka går turen til Fredriksten festning på Tons of Rock festivalen for og overvære en mann som vel burde vært under torva for lengst Ozzy Osborne. Så står King Crimson på kjøreplan 10 juli.
    Inn i mellom skal man jobbe lange dager ute uavhengig av vær og føreforhold frem mot sommerferien.
    Da er det viktig med slik avbrekk som skissert over.

Ha en strålende helg på Vestlandet godeste herr kaptein.
    Vi er nok på bølgelengde alle tre på hva vi forventet på topp tre av konserter her. Hadde John Moreland som en dark horse, men han skuffet (meg).

Fikk med meg at proghodet ble badet i vellyd fra Yes. Når attpåtil King Crimson er rett rundt hjørnet, kan ikke proghodet annet enn å være fornøyd :) Imponerende konserttrøkk i østfold når det i tillegg logges inn en gammel «hedersmann» og et PF tribute-band. Her flyttes vel fokus over på fotball. Vi skal på en liten fest i kveld. Verten har invitert gjestene kl 19 (pausen), slik at vi ikke skal gå glipp av noe. Strengt tatt er jeg litt lunken til de første par ukene av VM, men overlever sikkert med en kald bayer i lanken :)

Nyt sommer og konserter, og siden vi er behagelig forankret i middelklassen må vi vel også krydre med litt jobb innimellom, forhåpentligvis i moderate doser :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En sedvanlig søndag morgen med litt klassisk musikk. Blar litt i platebunken jeg fikk inn forleden dag. Mye kvalitetsnostalgi fra 70-tallet som i dag kanskje ville blitt kalt musikk i americana-landskapet. Noen og førti plater hvorav flesteparten er i bemerkelsvis god stand :)

Noe ræl er det selvfølgelig og 10-15 av dem havner nok rett i ut-haugen. Den avbildede hører sikkert hjemme i den haugen, men er så «far out» at den må gis en avspilling. Country Casanova med et tilhørende strålende sleskt bilde, og en gjeng med godgutter på baksiden. Smått legendarisk ;)

4B900BDF-A25F-4770-8669-38D09FEA0523.jpg

2972D421-D329-4EF0-892B-078842130B0C.jpg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.622
    Sted
    Langesund
    En sedvanlig søndag morgen med litt klassisk musikk, sier du, og en liten tur innom en kabeltråd for å frarøve en troende godlyden ved å anbefale han og lukke øynene ved lytting - fy deg, skjerpings;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En sedvanlig søndag morgen med litt klassisk musikk, sier du, og en liten tur innom en kabeltråd for å frarøve en troende godlyden ved å anbefale han og lukke øynene ved lytting - fy deg, skjerpings;)
    Hehe, tenkte i et anfall av min uendelige godhet at dette supplementet kunne gi ham nok et lite løft mot lyd-nirvana ;)

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.278
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

DSC_0812.jpg

Fra andre siden av fjorden ser det ut som du har fått været du bestilte. Kan ikke lengre se Den royale bukten i bakgrunnen. Nyter litt sentimental Jon Eberson Group I gråværet før ettermiddagsvakt. Venter I spenning på fortsettelsen, "liker" fra Brattholmen.

MVH Atle

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.130
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Heisann

Vis vedlegget 497956

Fra andre siden av fjorden ser det ut som du har fått været du bestilte. Kan ikke lengre se Den royale bukten i bakgrunnen. Nyter litt sentimental Jon Eberson Group I gråværet før ettermiddagsvakt. Venter I spenning på fortsettelsen, "liker" fra Brattholmen.

MVH Atle
    Du verden. En nesten-nabo! Bor du i et av nybyggene oppe på haugen?

mvh

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.278
    Torget vurderinger
    1
    Hei tkr.

Svartamyra, ved gamle feriekolonien. Trives godt her. En gang det passer serverer jeg gjerne kaffe.

Mvh Atle

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.130
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei tkr.

Svartamyra, ved gamle feriekolonien. Trives godt her. En gang det passer serverer jeg gjerne kaffe.

Mvh Atle
    Hehe, kjente igjen tårnet på feriekolonien, ja. :). Var akkurat nede på kaien og handlet. Tipper at det er knappe 300 m luftlinje fra tkr Towers og bort til Svartamyra. Har kaffe her også.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heisann

Vis vedlegget 497956

MVH Atle
    Jepp, heldig med været, Atle :rolleyes:;) Hadde håpet at eskene sto hjemme når jeg kom fra jobb, men slik gikk det ikke. Jaja, Schenker har i hvert fall rapportert at de er i gang med utkjøring.

Tydelig at det også finnes dannede hjem på Sotra ;) Tre forskjellige kilder på topp av reolen tyder på et møblert hjem :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei tkr.

Mvh Atle
    Hehe, kjente igjen tårnet på feriekolonien, ja. :). Var akkurat nede på kaien og handlet. Tipper at det er knappe 300 m luftlinje fra tkr Towers og bort til Svartamyra. Har kaffe her også.

Mvh
    Trivilig når tråden min for Sotra blir et supplement til Tinder :D;)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.130
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ikke skrot den plata.

Hehe, skal spilles, men ble ikke veldig styrket i troen på permanent oppholdstillatelse ;)
    Den kan få innvilget asyl på andre siden av broen. Vi er adskillig mer tolerante her. :D

mvh
    Det er vel ikke helt usannsynlig. Selvfølgelig under forutsetning av at du kler deg som Commander Cody på neste dans på lokalet :D
    :confused: :confused: :confused:

Jeg kler meg da alltid slik når jeg drar på dans på lokalet!

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.130
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Den kan få innvilget asyl på andre siden av broen. Vi er adskillig mer tolerante her. :D

mvh
    Det er vel ikke helt usannsynlig. Selvfølgelig under forutsetning av at du kler deg som Commander Cody på neste dans på lokalet :D
    :confused: :confused: :confused:

Jeg kler meg da alltid slik når jeg drar på dans på lokalet!

mvh
    Skal huske det når jeg krysser broen. When in Rome....:D
    Du slipper faen ikke inn døra her uten lisseslips!

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn