Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    Ække feil det der heller. Men jeg holder en knapp på Solid Tech's flexibilitet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei Svullo :) Kablene med «integrerte» løftere ble laget til meg av Karan-importøren/forhandleren. De på bildet var et lite demo/DIY prosjekt for hans eget kabelmerke. En masse teorier om materiale og konstruksjon som jeg knapt husker noenting av i dag. Hvorvidt han kjøpte disse kabelbukkene eller spikket dem selv aner jeg ikke :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.814
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Riktig som du sier karma; Både RoDa`s bilder og Finite-racket er topp kvalitet, og platespiller hadde du fått på toppen.
    Bricasti og Auralic kunne du solgt:p:cool:;)

Sånne kabelløftere bør man kunne lage sjøl, om man har en bit med Huntonitt.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    Hva skal de hjelpe på, annet enn det rent estetiske?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Riktig som du sier karma; Både RoDa`s bilder og Finite-racket er topp kvalitet, og platespiller hadde du fått på toppen.
    Bricasti og Auralic kunne du solgt:p:cool:;)

Sånne kabelløftere bør man kunne lage sjøl, om man har en bit med Huntonitt.
    Kanke selge hjertet i oppsettet :cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selg syntes jeg det estetiske var lite vellykket. Fikk senere lagt en svart krympestrømpe rundt kablene :) Som sagt, jeg fulgte dårlig med og husker lite av utlegningene om kablenes fortreffelighet. Det var noe med å bestille kabelen fra en gitt produsent som hadde noe spesiell NOS kabel på lager. I tillegg var det noe med paralelle strekk på de fire lederne gjennom hullene i kabelløfterne. Det var helst han som laget kablene som var engasjert i det tekniske og hvor mye bedre de låt en annet på markedet. Selv var jeg mer opptatt av å være høflig, og forsikre meg om at kablene ikke kostet meg mer enn en lagringsdyktig rødvin ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.359
    Torget vurderinger
    1
    Selg syntes jeg det estetiske var lite vellykket. Fikk senere lagt en svart krympestrømpe rundt kablene :) Som sagt, jeg fulgte dårlig med og husker lite av utlegningene om kablenes fortreffelighet. Det var noe med å bestille kabelen fra en gitt produsent som hadde noe spesiell NOS kabel på lager. I tillegg var det noe med paralelle strekk på de fire lederne gjennom hullene i kabelløfterne. Det var helst han som laget kablene som var engasjert i det tekniske og hvor mye bedre de låt en annet på markedet. Selv var jeg mer opptatt av å være høflig, og forsikre meg om at kablene ikke kostet meg mer enn en lagringsdyktig rødvin ;)
    Jeg husker at på 90-tallet så var mange opptatt av å "mekanisk isolere kabler fra gulvet" -jeg har sett mange kreative løsninger med papp-kryss og bruk av eggekartong.

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.509
    Sted
    vest
    Hei Svullo :) Kablene med «integrerte» løftere ble laget til meg av Karan-importøren/forhandleren. De på bildet var et lite demo/DIY prosjekt for hans eget kabelmerke. En masse teorier om materiale og konstruksjon som jeg knapt husker noenting av i dag. Hvorvidt han kjøpte disse kabelbukkene eller spikket dem selv aner jeg ikke :)
    Arait, dom var kule åkkesåm!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Porto er ikke det værste stedet å være på jobb. Mest jobb, men forhåpentligvis blir det mulig å komme seg til sentrum i løpet av uken. Litt annet har jeg nå likevel fått tid til å røre med :)

Fikk meg en tur så nærmt Atlanterhavet som det er mulig å komme her nede.

B9CF83F3-4801-4576-84D7-1A426C687592.jpg

Havblikk, men likevel litt skum i vannet. Er nok tøffe tak her om vinteren.

A2A60058-0213-49B4-810A-D46A45801C38.jpg

Sentrum, så nærmt men dog så fjernt (foreløpig).

1A05301B-42C0-4114-8AD0-AFD4E5929978.jpg

Et hvert NATO-møte har litt ekskursjoner. Jeg er en enkel kar, og synes det er stas med bodyguards og motorsykkelvakter med blålys. Har opplevd det noen ganger tidligere og lurer hver gang på om jeg skal føle meg trygg eller utrygg ;) Her begynner gutta å bli klar til ettermiddagens transport.

EF61D6BC-BD0D-4328-B678-0042B009C63B.jpg

Staselig sjåfør som fikk meg til å tenke på en tegneseriefigur.

7FD2B4E4-C49C-4C61-8E07-20A6AA379607.jpg

Slike møter har vanligvis en icebreaker første kvelden. Jeg er lite begeistret for akkurat den greien. Small talk er ikke der jeg er sterkest. Da var det ekstra gledelig at det denne gangen var omvisning istedenfor fjasepreik.

Portvin var selvfølgelig temaet.

9F192C6B-6388-47EA-AB21-CE64703DC7E3.jpg

Det var vel rundt 7 millioner liter portvink på flasker og tønner i lokalet.

E32BB997-88DD-4D73-BD67-BA74A1ADC3B3.jpg
    8DB14EAC-FDD8-4233-B205-E247D3559715.jpg
    C7722295-FD4D-4528-B5AA-1191F4CE7A4D.jpg

En liten smaksprøve ble det selvfølgelig også plass til.

42EAA172-B625-4854-B72A-EA9D52569736.jpg

Dette var i går, men i dag var vi faktisk tilbake på samme plassen for å nyte en bedre middag med tilhørende drikke. Ikke den værste plassen å være når natten faller på og lysene tennes.

777B5DEE-5013-4CCB-8B02-49474DED42B6.jpg

I morgen kveld blir det vel endelig en tur til sentrum, men strengt tatt er det vel lite å sutre over så langt, selv om downtown Porto foreløpig ikke er undersøkt :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har fremdeles ikke klart å kreke meg til sentrum av Porto. Ser at det er minst fire platebutikker i sentrum, så forhåpentligvis blir det en runde i morgen før instinktene styrer meg mot vin og fanteri :)

I dag har vi røra rundt nord i Portugal med verftsbesøk, og avsluttet med en lunsj i en småby som gjør at jeg nok kommer til å bli mett i et par dager fremover.

Denne lokale Vinho Verden under lunsjen var så frisk at jeg hadde drept for å kunne gå usynlig inn på flyet med en kasse under armen!

0B967A62-6E08-4FF6-B17F-226D68B62959.jpg

Gøyalt og nytt for meg var rød Vinho Verde, drukket i tradisjonelle krus. Kanskje ikke noe jeg ville drept for å ha med under armen på flyet, men en spennende smaksopplevelse. I en blindtest ville jeg gjettet på at den var hvit.

E380197E-D3FD-44BA-9090-8E5AB72A735C.jpg

Kvelden ble avsluttet langs Douro-elven og et par rolige karafler med bordvin. Deilig å slappe av og kikke på elven, og jaggu var ikke en av båtene som passerte en norsk hotellbåt.

8BC2CBC6-CF2C-43F2-9DB5-1255D8DD14F5.jpg

Mye fjas nå. Kanskje det blir musikksjapper i tråden i morgen. Hvem vet, sannsynligheten er vel høy for at tintoen biter meg i leggen før jeg når frem til haifai og musikksjapper :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan virkelig anbefale Kopke Portvin av god gammel årgang, Fikk denne av kona. Nesten like dyr "hobby " som Hifi :)

Vis vedlegget 495676
    Finnes nok helt sikkert verre hobbyer enn portvin. Blir raskt dyrt når flaskene er eldre enn oss selv. Sikkert «snop» det som er på den flasken der, men tror jeg får nøye meg med å kraftsamle på haifai :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Seks timer venting på flyet fra Schiphol. Skal ikke være særlig oppegående for å finne bedre ting å gjøre på en lørdag :mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjedelig på Schiphol! Har jo etter hvert et rack på vei, noe som krever ommøblering på ampene. Bestilte derfor nå ett par med 6fots kabler fra husmerket. Da har jeg i hvert fall gjort noe fornuftig på flyplassen :)

BB12F727-6129-4BA1-8756-B9C6EBA7AD7D.jpeg

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Andre er på mini - messe, prater mye musikk, kjøper litt vinyl og henter pick up... Må vel påregne litt venting når utkanten av kongeriket skal nås? :rolleyes:. Vel hjem! :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Andre er på mini - messe, prater mye musikk, kjøper litt vinyl og henter pick up... Må vel påregne litt venting når utkanten av kongeriket skal nås? :rolleyes:. Vel hjem! :)
    Så du var på messe. Du så jo ut som en ungfole i selskapet :D Må se å få lyd i den platespilleren nå da :)

Det er noe deilig befriende når folk på Biri plasserer andre folk i utkanten. Av og til har du en lettvint omgang med egen selvinnsikt :cool:;)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Navlen er i nærheten når rumpa er bak... ;). Ja, mye grått hår. Men trivelig for de som turde dukke opp. Så en som snek seg ut døra da han så folket der inne.. ;D. Ja, er planen det. Men med en effektiv fridag i uka er hifi langt nede om dagen. Men kommer tilbake til gleden igjen. Og pusler litt innimellom :)

M

medlem215396

Gjest
    Å kopiere en sjefsuttalelse fra en historisk begivenhet (innenfor fotballsegmentet), over til en middelmådig fotballkamp er vel ikke særlig oppfinnsomt :) Når det er sagt, det minst dårlige laget vant vel fortjent :rolleyes:

Dæm prøvd, Trønderan. Dem ska dem ha. Dæm prøvd.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Å kopiere en sjefsuttalelse fra en historisk begivenhet (innenfor fotballsegmentet), over til en middelmådig fotballkamp er vel ikke særlig oppfinnsomt :) Når det er sagt, det minst dårlige laget vant vel fortjent :rolleyes:

Dæm prøvd, Trønderan. Dem ska dem ha. Dæm prøvd.
    Vel, jeg skal ikke ta på meg æren for denne versjonen. Vi bruker den i Bergen hver gang vi gruser Rosenborg.
    Bakgrunn for de historieløse:
    https://www.ba.no/brann/det-ska-dam-ha-rosenborg-dam-provd/s/1-41-6250965
    plakat_4518818a.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at både skap/reservetrøndere og annet som er utstyrt med bart ikke er så eplekjekke lenger :cool:

Når de nå skjønner at Tollungan med primadonnanykker ikke bare kan rusle inn til seriemesterskap, ja da blir plutselig kvaliteten i Tippeligaen ett tema. Videre sutres det i det vide og brede om en dommertabbe. Sammenlignet med andre lag er det vel ikke Tollungan som bør klage høyest når det gjelder dommeravgjørelser de siste årene :rolleyes: Spillemessig er vel Rosenborg det nye Lillestrøm; kun farlig på dødballer!!! :cool: Nei, det nytter ikke å støvsuge spillermarkedet for de beste spillerne når lille furtne Kåre ikke klarer å bygge et lag :cool::)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Søtt dette... Men rett skal være rett, Brann har vært gode i år. Og kommer til å være gode, en stund til. I den store sammenhengen har de ikke så mye å vise til de siste ti årene så unner de fremgang. Kåre er uansett ikke den treneren som RBK behøver.. Han som kunne gjort en forskjell er dessverre litt for glad i det sterke..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvetes drittvær :mad: Har ikke skrudd på haifaien på 12 dager, og føler meg ikke særlig fristet i dag heller. Heldigvis vil ryktene ha det til at det begynner å nærme seg sommer- og ikke saunavarme ;)

Fikk en «liten» pakke i posten i dag. Begynner i det små, men det kommer vel etter hvert også et helt rack. I dag er jeg egentlig mest opptatt av det femte beinet :)

06F95024-59E8-4BE4-A103-68D5A1425922.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Været og CUP-resultater gjør noe med en... 8).

Her er det for varmt til at jeg gidder noe som helst når jeg har fri. Akkurat slik en SOMMER skal være... God helg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Været og CUP-resultater gjør noe med en... 8).

Her er det for varmt til at jeg gidder noe som helst når jeg har fri. Akkurat slik en SOMMER skal være... God helg!
    Hadde ventet noen syrlige kommentarer fra medgangssupporteren samme kveld. Varmen får vel ta skylden for at det tar litt tid :D Jeg har forbausende lave skuldre for at B-laget vårt ble slått ut av cupen. No worries :)

Her sløkkes det med noe Alvarinho og rolige bevegelser så ikke svetten blir for påtrengende. God helg min venn :)

• Liker

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.092
    Her sydpå har Konemor klokket 36 grader i skyggen under markisa på veranden. Klokkerskogen bad er åpnet for en drøy uke siden, og kampen mot gulalger i bassenget og suicidale biller pågår til alle døgnets tider. Som selvutnevnte "poolguy" er det hele tiden kald øl i kjøleskapet.

DSC_0748.jpg

Gårsdagens "gjemme" kontor var et lite hælvete, ikke for det det er jo slettes ikke noe bedre å sitte i glassburet på jobb. Jeg ble svimmel av å gå opp i varmen. En ting som stadig slår meg er at jeg slutter aldri og undres over disse oppdragsgiverne som bare må få gjort unna dette "miljøtullet" i fjor som ALLTID kommer i siste liten før oppstart utgraving av eiendommen. Her har vi hatt lover og regler om hvordan man forholder seg til miljø i flere 10 år, men neida så, joda....

Straks må man desinfisere kroppen, og trekke i presentable gevanter. Nok en konfirmasjon venter på odden.
    Etter 3 jubileumsbursdager, 2 konfirmasjoner og 2 vanlige bursdager på 6 uker har selv møllen flyttet ut av pængboka :p
    Det er bare å ta det som en mann buuuhhhuuuuu.....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn