Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Greit å være hjemme i Bergen også. Mer enn grei mat ute på byen i dag. Mye poteter og tomater på bildet, men torsken var fantastisk god (selv om vi ikke fikk rogn).

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, slappe saker i forhold til innpakningen på Karan :)
    Her i Nederland må du jo nesten på regjeringsnivå for å få tillatelse til å kappe ned et tre. Er jo derfor bare rett og rimelig at svenskene ikke har kappet ned et skogsbryn for å pakke inn noen nette små høyttalere ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.108
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Et tre er ikke papp, eller..... ;D ;D

Men hei, du! Mitt kun-en-dag-i-uka-på-HFS forsett holder fortsatt mål. Da skjer det mye i gode tråder mellom hvert besøk.
    Har notert tips fra deg, og lagt de inn som favorittartister i WiMP. :)

Her en dag spilte jeg denne låten.
    Cohen-cover fra Concrete Blonde, tror den var med i en film som heter "Pump up the volume" med Christian Slater som radiopirat. Men da bare sjangser jeg på min egen hukommelse.

Denne låten satte seg fast i hodet, så da jeg en gang i verden var i Tromsø og i platebutikken til Egon Holstad, tipset den samme Holstad meg om skiva med Concrete Blonde som heter Still In Hollywood. (En sånn samleopphopskive med mye rart i. Blant annet Everybody Knows)

På denne skiva er blant annet en cover av The Ship Song fra Cave. Der synger Steve Wynn.
    Må også skynde meg og si at Martha Wainright skal ha en flott versjon av denne låten et sted. Tenker Bluesbreaker ble glad nå ;)

Siden jeg er WiMPifisert så kunne jeg nå bare søke opp Wynn.
    Så fant jeg litt ut om han, men jeg fant også ut at han var med i The Dream Syndicate.
    De hadde en skive som heter Ghost Stories, og derfra kommer denne låten:

Jeg tenkte at dette kunne være litt TOMZisk musikk, men skal være den første til å beklage dersom det er skivebom alt i sammen.
    Dessuten skal jeg også villig motta smekk på pung dersom The Dream Syndicate og Steve Wynn ikke burde vært hull i kunnskapen...

God helg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her var mye interessant, RoDa :)

Gårskvelden ble tilbragt på for meg gjenngrodde stier i Bergen sentrum. På et eller annet tidspunkt endte vi opp med dobbelbokk fra Ringnes som vel holder nærmere 10%. Blir nok en rolig dag i dag ;) Like greit det med stormen som treffer om et par timer. Ganske så friskt allerede, men heldigvis tror de ikke stormen blir så sterk som den som traff oss i 1994. Da så det ut som en krigssone utenfor huset.

Fikk selv mange gode musikktips da jeg bodde i Tromsø. Holdt meg etter hvert til Platebaren på et nyåpnet kjøpesenter i sentrum (som jeg ikke husker navnet på). Beste tips jeg fikk der (ikke av Kent) var debutplaten til Rainmakers, men også Out of the Grey med Dream Syndicate. Begge kongeplater! Dream Syndicate og Steve Wynn sin solokarriere er behørig dokumentert på harddisken min og et par konserter med ham har jeg også fått med meg. Kraftig smekk på pung er derfor helt på sin plass ;)

Concrete Blonde surrer i hjernebarken, men jeg klarer ikke å plassere hvor jeg hørte om dem. Irriterende! Skal definitivt sjekke dem mer ut. Likte veldig godt Cohen-coveren. Tøft med kvinner som leverer med attitude, noe hun har til de grader. Litt lunken til at Steve Wynn kødde med materialet til kongen, men skal gi det en bedre sjekk når jeg kan spille det hjemme på fuglene :) Tror ikke jeg gjør noen skade på harddisken ved å bestille Still in Hollywood :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk akkurat en mail fra kjøperen av mine Miles 3. Han skrev blant annet dette:

I've got something to admit, the Marten's are too good :)) I've to pay attention to keep my mouth shut when I'm listening. I made a photo how the Marten's are looking in our livingroom.
    Thanks again for selling me the Martens!

Kjekt med fornøyde kjøpere :D Han har nok likevel noe å gå på når det gjelder plasseringen.....

image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

I've got something to admit, the Marten's are too good :)) I've to pay attention to keep my mouth shut when I'm listening. I made a photo how the Marten's are looking in our livingroom.

Kjekt med fornøyde kjøpere :D Han har nok likevel noe å gå på når det gjelder plasseringen.....

Vis vedlegget 299849
    Sånne tilbakemelder er alltid meget hyggelige TOMZ:)
    Men allikevel, utrolig å være så fornøyd ved å plassere dem der de står på denne bildet, ser jo ikke resten av rommet, men men..
    Nærheten til veggene må da være utfordrende:rolleyes:;)

gismo

M

musicus

Gjest

Vis vedlegget 299849
    Sånne tilbakemelder er alltid meget hyggelige TOMZ:)
    Men allikevel, utrolig å være så fornøyd ved å plassere dem der de står på denne bildet, ser jo ikke resten av rommet, men men..
    Nærheten til veggene må da være utfordrende:rolleyes:;)

gismo
    Hmmm. ikke bare veggen som er utfordringen der, det som er mellom hténe er også en utfordring, man ser jo rack fra tid til annen som helt tar opp plassen mellom höyttalerene, ikke bare bare det heller...men, er man fornöyd så vet man jo heller ikke hva man misser :cool:..

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vanlige nederlandske hjem er trange sammenlignet med norske så han har sikkert begrenset med valgmuligheter. Plasseringen var likevel verre enn jeg hadde forventet. Har ikke tenkt å komme med forslag til forbedringer hos ham. Det viktigste er at han er fornøyd og koser seg med både lyd og musikk :) Noen vil sikkert på et senere tidspunkt dryppe inn noen kommentarer om plasseringen, og da blir han til slutt kanskje enda mer fornøyd med lyden :D

M

musicus

Gjest
    Vanlige nederlandske hjem er trange sammenlignet med norske så han har sikkert begrenset med valgmuligheter. Plasseringen var likevel verre enn jeg hadde forventet. Har ikke tenkt å komme med forslag til forbedringer hos ham. Det viktigste er at han er fornøyd og koser seg med både lyd og musikk :) Noen vil sikkert på et senere tidspunkt dryppe inn noen kommentarer om plasseringen, og da blir han til slutt kanskje enda mer fornøyd med lyden :D
    Jo, kjenner meg igjen, mine Miles III gikk til Frankrike, og han hadde noen lignende oppstillings problemer, best å la de oppdage det selv, si så der..:cool: ...

men!!! kommentaren om rack! gjelder i höyeste grad også audiophile i Norge ;) ...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jo, kjenner meg igjen, mine Miles III gikk til Frankrike, og han hadde noen lignende oppstillings problemer, best å la de oppdage det selv, si så der..:cool: ...

men!!! kommentaren om rack! gjelder i höyeste grad også audiophile i Norge ;) ...

mvh
    Støttes musicus, her er vi helt på linje, mitt rack er nå på ca 50cm og Mementoene rager 124cm over gulvet, altså ikke noe tårnrack (vegg) mellom talerne;);)
    Og det merkes!!

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Støttes musicus, her er vi helt på linje, mitt rack er nå på ca 50cm og Mementoene rager 124cm over gulvet, altså ikke noe tårnrack (vegg) mellom talerne;);)
    Og det merkes!!

gismo
    Ikke farlig med høyt rack når man kan ha høyttalerne langt ut i rommet...:cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

mvh
    Og det merkes!!

gismo
    Der har du nok rett, men det er også en nødvendighet om man ønsker seg tårnrack:cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og det merkes!!

gismo
    Der har du nok rett, men det er også en nødvendighet om man ønsker seg tårnrack:cool:

gismo
    Tårnrack, makan til frekkhet! Du blander med tårnhøyttalere på stylter :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Og det merkes!!

gismo

gismo
    Hehe....ja du har vel rett der, tårnhøytalere:rolleyes: joa de er høye;) men de rager langt over racket (det finnes itte der imellom dom på en måte).....det er poenget kjære venn:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo
    Hehe....ja du har vel rett der, tårnhøytalere:rolleyes: joa de er høye;) men de rager langt over racket (det finnes itte der imellom dom på en måte).....det er poenget kjære venn:cool::cool:

gismo
    Vet jo det, men jeg bruker en hver mulighet til å spille forurettet og slenge litt med kjeften ;):cool:

En fin søndag til Kirkenær fra Bergen :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.369
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    hadde vi snakket om racket på et fruntimmer her så hadde ingen klaget over størrelsen.. ;) God søndag til både TOMZ og Gismo! :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, en skal aldri undervurdere viktigheten av et godt oppheng ;)

Har akkurat fått satt meg i godstolen og fyrt igang stereoen. Spiller oppsettet varmt med Neville Brothers, Brother's Keeper. Har av en eller annen grunn alltid likt brødrene. Setter til og med skikkelig pris på Aron Neville, selv om fraseringene noen ganger kan bli i overkant prentensiøst.

image.jpg

V

vinyl-jønki

Gjest
    Merkelig hvor for det dreier seg om oppheng,rack,hyller og dimensjoner i denne tråden,
    må dere se å komme dere ut av lyttestolen og kose med kvinnfolket deres;):cool:
    mvh
    S-mannen

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Merkelig hvor for det dreier seg om oppheng,rack,hyller og dimensjoner i denne tråden,
    mvh
    S-mannen
    Må da for faen være nok å ha det i kjeften om en ikke skal måtte dra seg opp av stolen og levere varene i tillegg!!! ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    mvh
    S-mannen
    Må da for faen være nok å ha det i kjeften om en ikke skal måtte dra seg opp av stolen og levere varene i tillegg!!! ;)
    Jepps, enig TOMZ, her stilles jo helt urimelige krav:cool::D

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    mvh
    S-mannen
    Helt enig TOMZ, det for holde med en hobby som krever egeninnsats. Og vi er da ikke mannssjåvinister, kvinnfolka for komme om det er noe de ønsker:cool:

roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter at Miles 3 forsvant sitter jeg igjen med 8 stk Black Diamond Racing Cones og Pucks (antar jeg, eller er det Pits?). Vurderer å legge dem ut for salg, men sitter litt langt inne siden jeg sleit fælt med å få tak i dem i sin tid. Kan jo komme til nytte senere.

Noen som har peiling på hva de kostet da Høium hadde dem i sortimentet? Thomas var usikker, men mente at Cones gikk for 300 kr stykket (høres litt stivt ut), mens han husket ikke prisen for Pucks (6,8 x 1,9 cm). Noen som er innom her og husker hva veiledende var hos Høium?

image.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.565
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    10 for de store og 5 for de små:cool::p:)
    Er nok like greit å beholde.
    -får nok sikkert bruk for det en vakker dag...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    10 for de store og 5 for de små:cool::p:)
    Er nok like greit å beholde.
    -får nok sikkert bruk for det en vakker dag...
    Nei men se der da, du gjemmer deg i sivet og stikker hodet frem innimellom :cool: Hyggelig :)
    Stor sjanse for at jeg beholder dem. Holdt vel på å styre halvannet år for å få tak i dem. Høium hadde inne en bestilling fra USA uten at noe skjedde. Lyktes til slutt på bruktmarkedet :)
    (Kona) liker jo å tenke at jeg har høyttalere for resten av livet, og aldri kommer til å trenge dem :rolleyes:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.565
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Går det an å bruke dem under en skikkelig solid LP-karusell?:rolleyes:

Har vært lite inne her i det siste,-heller ikke i sivet.
    Nå synes jeg nesten at jeg måtte se om ting er på stell her på HFS, og det er vel stort sett som i fjor?!

Må si at plasseringen av gamlehøyttalerne dine får meg til å tenke på noe om perler & svin...
    Man har heldigvis intet med å stikke nesen i saken, og så lenge karen er fornøyd osv.
    Ikke tvil om at Miles hadde bedre betingelser hos deg (-så lenge huset ikke var fullt av villtotninger og skogsmatroser ...)

Fy fader så bra fjorårets Lucinda er! Ligger vel på HDX`n?

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Går det an å bruke dem under en skikkelig solid LP-karusell?:rolleyes:

Har vært lite inne her i det siste,-heller ikke i sivet.
    Nå synes jeg nesten at jeg måtte se om ting er på stell her på HFS, og det er vel stort sett som i fjor?!

Må si at plasseringen av gamlehøyttalerne dine får meg til å tenke på noe om perler & svin...
    Man har heldigvis intet med å stikke nesen i saken, og så lenge karen er fornøyd osv.
    Ikke tvil om at Miles hadde bedre betingelser hos deg (-så lenge huset ikke var fullt av villtotninger og skogsmatroser ...)

Fy fader så bra fjorårets Lucinda er! Ligger vel på HDX`n?

mvh
    Ja, plasseringen på Miles var langt fra optimal. Likevel bedre at han koser seg med den lyden han har enn å sette griller i hodet på ham så han heller tenker på lyden han mangler. Han virket heller ikke som en fyr som fortalte kona hvordan tingene skal være eller plasseres......men det er vel lettere å være tøff i trynet på sosiale forum ;)

Må innrømme at inntil høsten i fjor var jeg ganske så tynn på Lucinda og den eneste jeg hadde var, Blessed. Har tatt seg opp og nå ligger det vel en 5-6 album inne. Har ingen problemer med å skjønne dem som mener at fjorårets hører med på en ti på topp liste.

Hva er det som skjer, HCS har pause, RoDa har nyttårsforsett om en gang i uken og du er sporadisk inne. I tillegg har flere av de mest interessante nickene tørket vekk med tanke på innlegg den siste tiden. Virker som det er en HFS fatigue som har spredd seg. Forhåpentligvis er det bare en bølgedal.....

Nå koser jeg med musikk og en liten whisky etter å ha ligget i bærplukkestilling med målestokken :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ennå godt man itte er blant de mest intr nickene TOMZ :cool::cool::rolleyes:
    Byr 50 Kr over blues pr stk;);)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blues, Sansui og Gismo, her har dere nok dessverre misforstått. Jeg vurderer å selge BDR Pucks og Cones. Dette er haifai tweaks og ikke en sammensettbar butt plug som dere nok er på jakt etter. Disse er til forveksling relativt lik, men her er et bilde på hva dere nok er ute etter.

image.jpg

V

vinyl-jønki

Gjest
    Blues, Sansui og Gismo, her har dere nok dessverre misforstått. Jeg vurderer å selge BDR Pucks og Cones. Dette er haifai tweaks og ikke en sammensettbar butt plug som dere nok er på jakt etter. Disse er til forveksling relativt lik, men her er et bilde på hva dere nok er ute etter.

Vis vedlegget 300273
    Tror jeg har en liggende, utrolig hva den gjør for lydbilde.
    Merkelig hvordan sansene skjerpes ved litt smerte!!:D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 300273
    Tror jeg har en liggende, utrolig hva den gjør for lydbilde.
    Merkelig hvordan sansene skjerpes ved litt smerte!!:D
    Hmmm, ingen dum ide. Fikk en cd med Solstafir i posten i dag. Skal ikke se bort fra at litt ekstra smerte drar metal til nye høyder ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.893
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har irritert meg en stund over den lille hvite vorten fra Apple som kom på plass i oppsettet i julen. Sikkert i overkant fokusert på hvordan ting ser ut, men ikke noe kjekt når en småirriterer seg hver gang en ser i retning av annlegget ;)

image.jpg

Heldigvis kom Bluesbreaker med et godt tips for påkledning av vorten. Kjempetweak, og man skal ikke undervurdere hva sjelefred har å si for gode lytteopplevelser :)

image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har irritert meg en stund over den lille hvite vorten fra Apple som kom på plass i oppsettet i julen. Sikkert i overkant fokusert på hvordan ting ser ut, men ikke noe kjekt når en småirriterer seg hver gang en ser i retning av annlegget ;)

Vis vedlegget 300326

Heldigvis kom Bluesbreaker med et godt tips for påkledning av vorten. Kjempetweak, og man skal ikke undervurdere hva sjelefred har å si for gode lytteopplevelser :)

Vis vedlegget 300327
    Se der ja, blues er likanes kar som deler med seg av gode tips;)
    Ble fett det der TOMZ !!

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn