Sånne tilbakemelder er alltid meget hyggelige TOMZFikk akkurat en mail fra kjøperen av mine Miles 3. Han skrev blant annet dette:
I've got something to admit, the Marten's are too good ) I've to pay attention to keep my mouth shut when I'm listening. I made a photo how the Marten's are looking in our livingroom.
Thanks again for selling me the Martens!
Kjekt med fornøyde kjøpere Han har nok likevel noe å gå på når det gjelder plasseringen.....
Vis vedlegget 299849
Hmmm. ikke bare veggen som er utfordringen der, det som er mellom hténe er også en utfordring, man ser jo rack fra tid til annen som helt tar opp plassen mellom höyttalerene, ikke bare bare det heller...men, er man fornöyd så vet man jo heller ikke hva man misser ..Sånne tilbakemelder er alltid meget hyggelige TOMZFikk akkurat en mail fra kjøperen av mine Miles 3. Han skrev blant annet dette:
I've got something to admit, the Marten's are too good ) I've to pay attention to keep my mouth shut when I'm listening. I made a photo how the Marten's are looking in our livingroom.
Thanks again for selling me the Martens!
Kjekt med fornøyde kjøpere Han har nok likevel noe å gå på når det gjelder plasseringen.....
Vis vedlegget 299849
Men allikevel, utrolig å være så fornøyd ved å plassere dem der de står på denne bildet, ser jo ikke resten av rommet, men men..
Nærheten til veggene må da være utfordrende
gismo
Jo, kjenner meg igjen, mine Miles III gikk til Frankrike, og han hadde noen lignende oppstillings problemer, best å la de oppdage det selv, si så der.. ...Vanlige nederlandske hjem er trange sammenlignet med norske så han har sikkert begrenset med valgmuligheter. Plasseringen var likevel verre enn jeg hadde forventet. Har ikke tenkt å komme med forslag til forbedringer hos ham. Det viktigste er at han er fornøyd og koser seg med både lyd og musikk Noen vil sikkert på et senere tidspunkt dryppe inn noen kommentarer om plasseringen, og da blir han til slutt kanskje enda mer fornøyd med lyden
Støttes musicus, her er vi helt på linje, mitt rack er nå på ca 50cm og Mementoene rager 124cm over gulvet, altså ikke noe tårnrack (vegg) mellom talerneJo, kjenner meg igjen, mine Miles III gikk til Frankrike, og han hadde noen lignende oppstillings problemer, best å la de oppdage det selv, si så der.. ...Vanlige nederlandske hjem er trange sammenlignet med norske så han har sikkert begrenset med valgmuligheter. Plasseringen var likevel verre enn jeg hadde forventet. Har ikke tenkt å komme med forslag til forbedringer hos ham. Det viktigste er at han er fornøyd og koser seg med både lyd og musikk Noen vil sikkert på et senere tidspunkt dryppe inn noen kommentarer om plasseringen, og da blir han til slutt kanskje enda mer fornøyd med lyden
men!!! kommentaren om rack! gjelder i höyeste grad også audiophile i Norge ...
mvh
Ikke farlig med høyt rack når man kan ha høyttalerne langt ut i rommet...Støttes musicus, her er vi helt på linje, mitt rack er nå på ca 50cm og Mementoene rager 124cm over gulvet, altså ikke noe tårnrack (vegg) mellom talerneJo, kjenner meg igjen, mine Miles III gikk til Frankrike, og han hadde noen lignende oppstillings problemer, best å la de oppdage det selv, si så der.. ...Vanlige nederlandske hjem er trange sammenlignet med norske så han har sikkert begrenset med valgmuligheter. Plasseringen var likevel verre enn jeg hadde forventet. Har ikke tenkt å komme med forslag til forbedringer hos ham. Det viktigste er at han er fornøyd og koser seg med både lyd og musikk Noen vil sikkert på et senere tidspunkt dryppe inn noen kommentarer om plasseringen, og da blir han til slutt kanskje enda mer fornøyd med lyden
mvh
Og det merkes!!
gismo
Der har du nok rett, men det er også en nødvendighet om man ønsker seg tårnrackIkke farlig med høyt rack når man kan ha høyttalerne langt ut i rommet...Støttes musicus, her er vi helt på linje, mitt rack er nå på ca 50cm og Mementoene rager 124cm over gulvet, altså ikke noe tårnrack (vegg) mellom talerneJo, kjenner meg igjen, mine Miles III gikk til Frankrike, og han hadde noen lignende oppstillings problemer, best å la de oppdage det selv, si så der.. ...Vanlige nederlandske hjem er trange sammenlignet med norske så han har sikkert begrenset med valgmuligheter. Plasseringen var likevel verre enn jeg hadde forventet. Har ikke tenkt å komme med forslag til forbedringer hos ham. Det viktigste er at han er fornøyd og koser seg med både lyd og musikk Noen vil sikkert på et senere tidspunkt dryppe inn noen kommentarer om plasseringen, og da blir han til slutt kanskje enda mer fornøyd med lyden
mvh
Og det merkes!!
gismo
Tårnrack, makan til frekkhet! Du blander med tårnhøyttalere på stylterDer har du nok rett, men det er også en nødvendighet om man ønsker seg tårnrackIkke farlig med høyt rack når man kan ha høyttalerne langt ut i rommet...Støttes musicus, her er vi helt på linje, mitt rack er nå på ca 50cm og Mementoene rager 124cm over gulvet, altså ikke noe tårnrack (vegg) mellom talerne
Og det merkes!!
gismo
gismo
Hehe....ja du har vel rett der, tårnhøytalere joa de er høye men de rager langt over racket (det finnes itte der imellom dom på en måte).....det er poenget kjære vennTårnrack, makan til frekkhet! Du blander med tårnhøyttalere på stylterDer har du nok rett, men det er også en nødvendighet om man ønsker seg tårnrackIkke farlig med høyt rack når man kan ha høyttalerne langt ut i rommet...Støttes musicus, her er vi helt på linje, mitt rack er nå på ca 50cm og Mementoene rager 124cm over gulvet, altså ikke noe tårnrack (vegg) mellom talerne
Og det merkes!!
gismo
gismo
Vet jo det, men jeg bruker en hver mulighet til å spille forurettet og slenge litt med kjeftenHehe....ja du har vel rett der, tårnhøytalere joa de er høye men de rager langt over racket (det finnes itte der imellom dom på en måte).....det er poenget kjære vennTårnrack, makan til frekkhet! Du blander med tårnhøyttalere på stylterDer har du nok rett, men det er også en nødvendighet om man ønsker seg tårnrack
gismo
gismo
Hehe, enig! Da skal det være godt synelighadde vi snakket om racket på et fruntimmer her så hadde ingen klaget over størrelsen.. God søndag til både TOMZ og Gismo!
Må da for faen være nok å ha det i kjeften om en ikke skal måtte dra seg opp av stolen og levere varene i tillegg!!!Merkelig hvor for det dreier seg om oppheng,rack,hyller og dimensjoner i denne tråden,
må dere se å komme dere ut av lyttestolen og kose med kvinnfolket deres
mvh
S-mannen
Jepps, enig TOMZ, her stilles jo helt urimelige kravMå da for faen være nok å ha det i kjeften om en ikke skal måtte dra seg opp av stolen og levere varene i tillegg!!!Merkelig hvor for det dreier seg om oppheng,rack,hyller og dimensjoner i denne tråden,
mvh
S-mannen
Helt enig TOMZ, det for holde med en hobby som krever egeninnsats. Og vi er da ikke mannssjåvinister, kvinnfolka for komme om det er noe de ønskerMå da for faen være nok å ha det i kjeften om en ikke skal måtte dra seg opp av stolen og levere varene i tillegg!!!Merkelig hvor for det dreier seg om oppheng,rack,hyller og dimensjoner i denne tråden,
mvh
S-mannen
Nei men se der da, du gjemmer deg i sivet og stikker hodet frem innimellom Hyggelig10 for de store og 5 for de små
Er nok like greit å beholde.
-får nok sikkert bruk for det en vakker dag...
Ja, plasseringen på Miles var langt fra optimal. Likevel bedre at han koser seg med den lyden han har enn å sette griller i hodet på ham så han heller tenker på lyden han mangler. Han virket heller ikke som en fyr som fortalte kona hvordan tingene skal være eller plasseres......men det er vel lettere å være tøff i trynet på sosiale forumGår det an å bruke dem under en skikkelig solid LP-karusell?
Har vært lite inne her i det siste,-heller ikke i sivet.
Nå synes jeg nesten at jeg måtte se om ting er på stell her på HFS, og det er vel stort sett som i fjor?!
Må si at plasseringen av gamlehøyttalerne dine får meg til å tenke på noe om perler & svin...
Man har heldigvis intet med å stikke nesen i saken, og så lenge karen er fornøyd osv.
Ikke tvil om at Miles hadde bedre betingelser hos deg (-så lenge huset ikke var fullt av villtotninger og skogsmatroser ...)
Fy fader så bra fjorårets Lucinda er! Ligger vel på HDX`n?
mvh
Tror jeg har en liggende, utrolig hva den gjør for lydbilde.Blues, Sansui og Gismo, her har dere nok dessverre misforstått. Jeg vurderer å selge BDR Pucks og Cones. Dette er haifai tweaks og ikke en sammensettbar butt plug som dere nok er på jakt etter. Disse er til forveksling relativt lik, men her er et bilde på hva dere nok er ute etter.
Vis vedlegget 300273
Hmmm, ingen dum ide. Fikk en cd med Solstafir i posten i dag. Skal ikke se bort fra at litt ekstra smerte drar metal til nye høyderTror jeg har en liggende, utrolig hva den gjør for lydbilde.Blues, Sansui og Gismo, her har dere nok dessverre misforstått. Jeg vurderer å selge BDR Pucks og Cones. Dette er haifai tweaks og ikke en sammensettbar butt plug som dere nok er på jakt etter. Disse er til forveksling relativt lik, men her er et bilde på hva dere nok er ute etter.
Vis vedlegget 300273
Merkelig hvordan sansene skjerpes ved litt smerte!!
Se der ja, blues er likanes kar som deler med seg av gode tipsHar irritert meg en stund over den lille hvite vorten fra Apple som kom på plass i oppsettet i julen. Sikkert i overkant fokusert på hvordan ting ser ut, men ikke noe kjekt når en småirriterer seg hver gang en ser i retning av annlegget
Vis vedlegget 300326
Heldigvis kom Bluesbreaker med et godt tips for påkledning av vorten. Kjempetweak, og man skal ikke undervurdere hva sjelefred har å si for gode lytteopplevelser
Vis vedlegget 300327
Elementært, min kjære Watson!Alle vet at sorte komponenter låter best!
/ Morten