D
Dåbbel J
Gjest
Hva syntes du om Sólstafir?
Litt for tidlig. Hadde min første gjennomspilling av Kold i går, men da i bakgrunnen og på for lavt volum. Fikk melding fra sofaen om å skru ned da det for henne minnet om begravelsesmusikk. Litt senere, på lavt volum, ble det kommentert at dette var heismusikk. Stiller meg spørsmål om hvilke heiser og begravelser min kone frekventererHva syntes du om Sólstafir?
Hehe, mener å huske at da jeg jobbet litt på et psykiatrisk sykehus på slutten av 80-tallet, ble det sagt at grønne vegger hadde en beroligende og positive innvirkning på pasientene. Dette må jo Kimber ha skjønt og videreført til kablene Det gir jo mening, spesielt siden det er en hårfin balanse mellom psykiatri og seriøs hifiTakk for smigrende omtaler av min ringe person vedr. fargetweaks.
Det er i grunn et forsømt område innen HiFi, og lite og mangelfull grunnforskning er gjort her.
I Norge blåser man i nesen av slikt, "tull", men i nederlandene der high End miljøet er relativt stort tar man heldigvis også dette på alvor.
I Hilversum kan man finne en god kilde for betydningsfull empirisk forskning, -og resultatene er oppløftende!
Mange mener at svarte komponenter leverer den beste lyden, men ikke Kimber Cables.
Jeg finner dessverre ikke artikkelen, men jeg har altså lest, (kors på halsen) at produsenten bak Kimber mente at fargen på kabelstrømpen har innvirkning på lyden.
Powerkabler skal da helst være GRØNNE for å få det beste resultat.
Har selvsagt en sånn til CD spilleren, slik at jeg får sove om natta...
Mvh
KIMBER PK 10 Gold
Støttes TOMZOver til noe helt annet. Mye har blitt sagt om terroren i Paris. Synes denne her er verdt å tenke litt over.
Vis vedlegget 300427
Jepp, de fleste av oss er nok oss selv nærmest (selv om vi liker å tro eller forestille oss om noe annet).Støttes TOMZOver til noe helt annet. Mye har blitt sagt om terroren i Paris. Synes denne her er verdt å tenke litt over.
Vis vedlegget 300427
Men de bor vel for langt vekke......
gismo
Takker, roeng2 Har faktisk ikke en gang hørt om Stone Sour. Alltid kjekt med ny musikk som må sjekkes utDet å ville ha i pose og sekk kan fort føre til mindre fleksibilitet ved valg av musikk, eller det kan bare være at man føler alt er hørt før
Har du hørt Stone Sour med House of Gold & Bones Part 1 og part 2???
Damene på Kirkenær blir nok spart for dette>
roeng2
Higeresaudio har albumene i 24/96Takker, roeng2 Har faktisk ikke en gang hørt om Stone Sour. Alltid kjekt med ny musikk som må sjekkes utDet å ville ha i pose og sekk kan fort føre til mindre fleksibilitet ved valg av musikk, eller det kan bare være at man føler alt er hørt før
roeng2
Det er vel ingen som helst tvil om at Khold setter endel ord på ting rundt døden, norsk doom/svartmetall.Hva syntes du om Sólstafir?
Men om du leser tekstene, så ser du at det er vakker poesi ...
Tekstene leses i diktform
KHOLD lyrics
Litt for tidlig. Hadde min første gjennomspilling av Kold i går, men da i bakgrunnen og på for lavt volum. Fikk melding fra sofaen om å skru ned da det for henne minnet om begravelsesmusikk. Litt senere, på lavt volum, ble det kommentert at dette var heismusikk. Stiller meg spørsmål om hvilke heiser og begravelser min kone frekventerer
Solstafir med Otta er et fint album, dem er på en måte en islandsk versjon av svenske Opeth, så jeg syntes du treffer greit med "båssettingen"
Forøvrig så har dem etter hva jeg hører håndstjålet flittig ifra noen Yes plater, når det gjelder "lyder".
Synes det er tøft og variert med alt fra fullt øs til fine og melodiøse partier. Tenker mer på hardcore prog enn metal, men begge deler er relativt upløyd mark for meg. Er lite imponert over lydkvaliteten, men det er kanskje meg som ikke skjønner greien. Skal gi den et par sjanser med høyere volum og ikke minst lyttefokus og se hva jeg synes. Av det jeg hørte til nå sitter jeg med en følelse av at jeg vil like Otta bedre. Forøvrig en urettferdig sammenligning da det er lettere å "male bilder" og sette stemning når en ser video samtidig (som er det eneste jeg har fått med meg av Otta).
Da er debutalbumet i bestilling. Liker jeg den har jeg House of Gold Part 1 og 2 å glede meg tilDet å ville ha i pose og sekk kan fort føre til mindre fleksibilitet ved valg av musikk, eller det kan bare være at man føler alt er hørt før
roeng2
Det er vel ingen som helst tvil om at Khold setter endel ord på ting rundt døden, norsk doom/svartmetall.
Men om du leser tekstene, så ser du at det er vakker poesi ...
Tekstene leses i diktform
KHOLD lyrics
Solstafir med Otta er et fint album, dem er på en måte en islandsk versjon av svenske Opeth, så jeg syntes du treffer greit med "båssettingen"
Forøvrig så har dem etter hva jeg hører håndstjålet flittig ifra noen Yes plater, når det gjelder "lyder".
Synes det er tøft og variert med alt fra fullt øs til fine og melodiøse partier. Tenker mer på hardcore prog enn metal, men begge deler er relativt upløyd mark for meg. Er lite imponert over lydkvaliteten, men det er kanskje meg som ikke skjønner greien. Skal gi den et par sjanser med høyere volum og ikke minst lyttefokus og se hva jeg synes. Av det jeg hørte til nå sitter jeg med en følelse av at jeg vil like Otta bedre. Forøvrig en urettferdig sammenligning da det er lettere å "male bilder" og sette stemning når en ser video samtidig (som er det eneste jeg har fått med meg av Otta).
Genialt med linken til tekstene. Styggvakkert kan helt klart være poesi Ut fra siden skjønner jeg nå endelig hvordan dere kan få med dere tekstene
Her har man tatt deg for å være en mann med smak, så feil kan man altså taSynes en av disse hadde vært knalltøff å henge over stereoanlegget. Selges nedi byen til en sympatisk pris. Kona er ikke i nærheten av å være enig Jaja, blir kanskje det nærmeste jeg kommer hornhøyttalere
Vis vedlegget 300547 Vis vedlegget 300546
Støtter både fruen og S-mannen her TOMZ, dette er ikke smakfult!!Synes en av disse hadde vært knalltøff å henge over stereoanlegget. Selges nedi byen til en sympatisk pris. Kona er ikke i nærheten av å være enig Jaja, blir kanskje det nærmeste jeg kommer hornhøyttalere
Kom igjen, Sansui! Her snakker vi mancorner i et noenlunde møblert hjem. Med tanke på allslags shait kvinner dekorerer med burde de tåle en aldri så liten bøffelskalle diskre plassert i det innerste hjørnet av stuenHer har man tatt deg for å være en mann med smak, så feil kan man altså taSynes en av disse hadde vært knalltøff å henge over stereoanlegget. Selges nedi byen til en sympatisk pris. Kona er ikke i nærheten av å være enig Jaja, blir kanskje det nærmeste jeg kommer hornhøyttalere
I en mancave er dette et obligatorisk tilbehør TOMZ, i et møblert hjem? NEI....
mvh
Ser ikke at dette ikke skulle passe i et manne hjørne i stuen, den hadde jeg lett fått godkjent av fruen. En stue må være en balanse mellom det feminine og maskulineEnda et bakholdsangrep Ingen støtte fra deg heller, gismo. Går vel sikkert den veien, men en bøffelskalle er sjeldent feil mener nå jeg
Slike koner vil gode gamle Norge ha!!! Selv er jeg mest klar for den nedersteSer ikke at dette ikke skulle passe i et manne hjørne i stuen, den hadde jeg lett fått godkjent av fruen. En stue må være en balanse mellom det feminine og maskulineEnda et bakholdsangrep Ingen støtte fra deg heller, gismo. Går vel sikkert den veien, men en bøffelskalle er sjeldent feil mener nå jeg
roeng2
"Edit" Er nå vist til fruen og hun kunne godt tenkt seg den første av de;D
Hehe...ikke ment som noe bakholdsangrep TOMZ, her går je rett på med fronten førstEnda et bakholdsangrep Ingen støtte fra deg heller, gismo. Går vel sikkert den veien, men en bøffelskalle er sjeldent feil mener nå jeg
Hehe....ja burde kanskje ha tenkt litt på Sundkoien blues, men her snakker vi jo om to forskjellige ting.Et innspill fra blåskogen vedr. horn på vegg eller trofe`vegg.
Her bør sundkoien konsulteres.
Han er nok den som har mest greie på slikt her på hfs.
Flere av oss har vært hjemme hos han, og der fikk vi se en i norsk målestokk sjelden stor samling med horn.
Hadde jeg vært gismo, som er der på kaffe relativt ofte, hadde jeg vært forsiktig med horndissing.
Han har sikkert glømt seg bort...
Her jeg bor, skal jeg gå for et slik.
Og det trofeet skal jeg ta sjøl,- i ridestien vår, der slike må sees på som inntrengere og forurensning.
Hører absolutt ikke hjemme i norsk natur imo.
mvh
Det var som faen da, her forsøker jeg å skaffe meg horn, så må de faen meg være fotsie også for å være innaforHorn skal stå på gulvet, gjerne på hver sin side av "racket" .........
Ellers så stusser jeg over at dere er nødt til og konferere med kjerringene deres om dere vil ha noe, lurer på hvem som er kjerringer
Goo hælj kara!!
/JR