Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva syntes du om Sólstafir?
    Litt for tidlig. Hadde min første gjennomspilling av Kold i går, men da i bakgrunnen og på for lavt volum. Fikk melding fra sofaen om å skru ned da det for henne minnet om begravelsesmusikk. Litt senere, på lavt volum, ble det kommentert at dette var heismusikk. Stiller meg spørsmål om hvilke heiser og begravelser min kone frekventerer ;)

Synes det er tøft og variert med alt fra fullt øs til fine og melodiøse partier. Tenker mer på hardcore prog enn metal, men begge deler er relativt upløyd mark for meg. Er lite imponert over lydkvaliteten, men det er kanskje meg som ikke skjønner greien. Skal gi den et par sjanser med høyere volum og ikke minst lyttefokus og se hva jeg synes. Av det jeg hørte til nå sitter jeg med en følelse av at jeg vil like Otta bedre. Forøvrig en urettferdig sammenligning da det er lettere å "male bilder" og sette stemning når en ser video samtidig (som er det eneste jeg har fått med meg av Otta).

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for smigrende omtaler av min ringe person vedr. fargetweaks.

Det er i grunn et forsømt område innen HiFi, og lite og mangelfull grunnforskning er gjort her.
    I Norge blåser man i nesen av slikt, "tull", men i nederlandene der high End miljøet er relativt stort tar man heldigvis også dette på alvor.
    I Hilversum kan man finne en god kilde for betydningsfull empirisk forskning, -og resultatene er oppløftende!

Mange mener at svarte komponenter leverer den beste lyden:cool:, men ikke Kimber Cables.
    Jeg finner dessverre ikke artikkelen, men jeg har altså lest, (kors på halsen) at produsenten bak Kimber mente at fargen på kabelstrømpen har innvirkning på lyden.
    Powerkabler skal da helst være GRØNNE for å få det beste resultat.
    Har selvsagt en sånn til CD spilleren, slik at jeg får sove om natta...:rolleyes:

Mvh

KIMBER PK 10 Gold

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for smigrende omtaler av min ringe person vedr. fargetweaks.

Det er i grunn et forsømt område innen HiFi, og lite og mangelfull grunnforskning er gjort her.
    I Norge blåser man i nesen av slikt, "tull", men i nederlandene der high End miljøet er relativt stort tar man heldigvis også dette på alvor.
    I Hilversum kan man finne en god kilde for betydningsfull empirisk forskning, -og resultatene er oppløftende!

Mange mener at svarte komponenter leverer den beste lyden:cool:, men ikke Kimber Cables.
    Jeg finner dessverre ikke artikkelen, men jeg har altså lest, (kors på halsen) at produsenten bak Kimber mente at fargen på kabelstrømpen har innvirkning på lyden.
    Powerkabler skal da helst være GRØNNE for å få det beste resultat.
    Har selvsagt en sånn til CD spilleren, slik at jeg får sove om natta...:rolleyes:

Mvh

KIMBER PK 10 Gold
    Hehe, mener å huske at da jeg jobbet litt på et psykiatrisk sykehus på slutten av 80-tallet, ble det sagt at grønne vegger hadde en beroligende og positive innvirkning på pasientene. Dette må jo Kimber ha skjønt og videreført til kablene ;) Det gir jo mening, spesielt siden det er en hårfin balanse mellom psykiatri og seriøs hifi :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vært i byen, spist middag og tatt noen glass med rødvin. Gode ting :) Har fyrt i gang den siste til AC/DC. Intet nytt under solen, uten at jeg synes det er et problem. Synes det er noe fjas at en gruppe som har en god greie gående absolutt skal fornye seg (i hvert fall hvis en skal høre på musikkritikerne). Problemet er at det funker ikke lenger for meg, blir for kjedelig. Enten har jeg blitt en slik haifai-nisse eller jeg har blitt for gammel for straight god gammel rock. Hmmm, kanskje begge deler ;)

image.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Det å ville ha i pose og sekk kan fort føre til mindre fleksibilitet ved valg av musikk, eller det kan bare være at man føler alt er hørt før:rolleyes:

Har du hørt Stone Sour med House of Gold & Bones Part 1 og part 2???
    Damene på Kirkenær blir nok spart for dette>:D

roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det å ville ha i pose og sekk kan fort føre til mindre fleksibilitet ved valg av musikk, eller det kan bare være at man føler alt er hørt før:rolleyes:

roeng2
    Takker, roeng2 :) Har faktisk ikke en gang hørt om Stone Sour. Alltid kjekt med ny musikk som må sjekkes ut :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2
    Takker, roeng2 :) Har faktisk ikke en gang hørt om Stone Sour. Alltid kjekt med ny musikk som må sjekkes ut :)
    Higeresaudio har albumene i 24/96

D

Dåbbel J

Gjest
    Hva syntes du om Sólstafir?
    Det er vel ingen som helst tvil om at Khold setter endel ord på ting rundt døden, norsk doom/svartmetall.
    Men om du leser tekstene, så ser du at det er vakker poesi ... :rolleyes: :cool:
    Tekstene leses i diktform

KHOLD lyrics

Litt for tidlig. Hadde min første gjennomspilling av Kold i går, men da i bakgrunnen og på for lavt volum. Fikk melding fra sofaen om å skru ned da det for henne minnet om begravelsesmusikk. Litt senere, på lavt volum, ble det kommentert at dette var heismusikk. Stiller meg spørsmål om hvilke heiser og begravelser min kone frekventerer ;)

Solstafir med Otta er et fint album, dem er på en måte en islandsk versjon av svenske Opeth, så jeg syntes du treffer greit med "båssettingen"
    Forøvrig så har dem etter hva jeg hører håndstjålet flittig ifra noen Yes plater, når det gjelder "lyder".

Synes det er tøft og variert med alt fra fullt øs til fine og melodiøse partier. Tenker mer på hardcore prog enn metal, men begge deler er relativt upløyd mark for meg. Er lite imponert over lydkvaliteten, men det er kanskje meg som ikke skjønner greien. Skal gi den et par sjanser med høyere volum og ikke minst lyttefokus og se hva jeg synes. Av det jeg hørte til nå sitter jeg med en følelse av at jeg vil like Otta bedre. Forøvrig en urettferdig sammenligning da det er lettere å "male bilder" og sette stemning når en ser video samtidig (som er det eneste jeg har fått med meg av Otta).

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

roeng2
    Da er debutalbumet i bestilling. Liker jeg den har jeg House of Gold Part 1 og 2 å glede meg til :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel ingen som helst tvil om at Khold setter endel ord på ting rundt døden, norsk doom/svartmetall.
    Men om du leser tekstene, så ser du at det er vakker poesi ... :rolleyes: :cool:
    Tekstene leses i diktform

KHOLD lyrics

Solstafir med Otta er et fint album, dem er på en måte en islandsk versjon av svenske Opeth, så jeg syntes du treffer greit med "båssettingen"
    Forøvrig så har dem etter hva jeg hører håndstjålet flittig ifra noen Yes plater, når det gjelder "lyder".

Genialt med linken til tekstene. Styggvakkert kan helt klart være poesi :) Ut fra siden skjønner jeg nå endelig hvordan dere kan få med dere tekstene ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk, som nevnt, ikke helt fot for den siste til AC/DC. Har nå spilt noen ganger gjennom Justin Townes Earle sin siste utgivelse. I motsetning til de to forrige fungerer ikke dette i det hele tatt. Ikke dårlig, men kjedelig. Den heter Single Mothers, og etter hva jeg forstår kommer han om ikke lenge ut med en som heter Single Fathers. Etter å hørt ham komme med noen mer enn klare meldinger på Bergensfest om sin far, Steve Earle, kan det sikkert bli et fyrrig album :)

Må ha et par gode plater nå. Safer da inn med de to siste til Sons of Bill. Americana er alltid trygt og godt ;)

image.jpg
    image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes en av disse hadde vært knalltøff å henge over stereoanlegget. Selges nedi byen til en sympatisk pris. Kona er ikke i nærheten av å være enig :mad: Jaja, blir kanskje det nærmeste jeg kommer hornhøyttalere ;)

image.jpg
    image.jpg

V

vinyl-jønki

Gjest
    Synes en av disse hadde vært knalltøff å henge over stereoanlegget. Selges nedi byen til en sympatisk pris. Kona er ikke i nærheten av å være enig :mad: Jaja, blir kanskje det nærmeste jeg kommer hornhøyttalere ;)

Vis vedlegget 300547 Vis vedlegget 300546
    Her har man tatt deg for å være en mann med smak, så feil kan man altså ta:eek:
    I en mancave er dette et obligatorisk tilbehør TOMZ, i et møblert hjem? NEI....
    mvh
    ;)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Har kun hørt de to nevnte album så kan ikke si noe om andre album holder samme nivå. Men ut fra disse tipper jeg det andre de har gitt ut også gir rocke fot og mulig nakkesleng

roeng2

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Støtter både fruen og S-mannen her TOMZ, dette er ikke smakfult!!
    Hold deg unna både horn og horn-høyttalere du, Marten er noe helt annet og mye bedre og flottere, også uten horn veggen:cool:;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Her har man tatt deg for å være en mann med smak, så feil kan man altså ta:eek:
    I en mancave er dette et obligatorisk tilbehør TOMZ, i et møblert hjem? NEI....
    mvh
    ;)
    Kom igjen, Sansui! Her snakker vi mancorner i et noenlunde møblert hjem. Med tanke på allslags shait kvinner dekorerer med burde de tåle en aldri så liten bøffelskalle diskre plassert i det innerste hjørnet av stuen :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enda et bakholdsangrep ;) Ingen støtte fra deg heller, gismo. Går vel sikkert den veien, men en bøffelskalle er sjeldent feil mener nå jeg :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.373
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Du har min fulle støtte.. :D bæææltøft og en dose testo må inn i ettvært møblert hjem!! :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her bør noen bare låse dører og få skoddene foran vinduene! Dokkar vet kem dokkar e ;)

Bare vel en uke til haifa og trappist demo i Belgia. Har begynt treningen. Var nettopp borte på supern og hanket inn denne trappist-buketten. Lykken i livet er ikke billig brennevin og øl, men det er likevel ganske så ok at damen bare ville ha 10 euro for buketten. Skål!

image.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Enda et bakholdsangrep ;) Ingen støtte fra deg heller, gismo. Går vel sikkert den veien, men en bøffelskalle er sjeldent feil mener nå jeg :)
    Ser ikke at dette ikke skulle passe i et manne hjørne i stuen, den hadde jeg lett fått godkjent av fruen. En stue må være en balanse mellom det feminine og maskuline:cool:

roeng2

"Edit" Er nå vist til fruen og hun kunne godt tenkt seg den første av de;D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ikke at dette ikke skulle passe i et manne hjørne i stuen, den hadde jeg lett fått godkjent av fruen. En stue må være en balanse mellom det feminine og maskuline:cool:

roeng2

"Edit" Er nå vist til fruen og hun kunne godt tenkt seg den første av de;D
    Slike koner vil gode gamle Norge ha!!! Selv er jeg mest klar for den nederste :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hehe...ikke ment som noe bakholdsangrep TOMZ, her går je rett på med fronten først:D:cool:
    Om du hadde hatt en furtebu så ja da, ok da, men her må du lyden fruene ønsker, vi snakker stue mann;);)
    De andre småflaskene du har der, de er helt akseptable i stuen, kjenner misunnelse her nå....:rolleyes:;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Et innspill fra blåskogen vedr. horn på vegg eller trofe`vegg.
    Her bør sundkoien konsulteres.
    Han er nok den som har mest greie på slikt her på hfs.
    Flere av oss har vært hjemme hos han, og der fikk vi se en i norsk målestokk sjelden stor samling med horn.
    Hadde jeg vært gismo, som er der på kaffe relativt ofte:), hadde jeg vært forsiktig med horndissing.:cool:
    Han har sikkert glømt seg bort...:rolleyes:

Her jeg bor, skal jeg gå for et slik.
    Og det trofeet skal jeg ta sjøl,- i ridestien vår:mad:, der slike må sees på som inntrengere og forurensning.
    Hører absolutt ikke hjemme i norsk natur imo.

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ellers liker jeg denne godt:

Liksom noe ikke alle har.
    -i motsetning til bøfler og Texas Longhorns.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.101
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Et innspill fra blåskogen vedr. horn på vegg eller trofe`vegg.
    Her bør sundkoien konsulteres.
    Han er nok den som har mest greie på slikt her på hfs.
    Flere av oss har vært hjemme hos han, og der fikk vi se en i norsk målestokk sjelden stor samling med horn.
    Hadde jeg vært gismo, som er der på kaffe relativt ofte:), hadde jeg vært forsiktig med horndissing.:cool:
    Han har sikkert glømt seg bort...:rolleyes:

Her jeg bor, skal jeg gå for et slik.
    Og det trofeet skal jeg ta sjøl,- i ridestien vår:mad:, der slike må sees på som inntrengere og forurensning.
    Hører absolutt ikke hjemme i norsk natur imo.

mvh
    Hehe....ja burde kanskje ha tenkt litt på Sundkoien blues, men her snakker vi jo om to forskjellige ting.
    Trofe som er ervervet ved egen jakt eller veggpryd kjøpt i en design butikk, to meget store forskjeller:D
    Derimot, det du er ute etter støtter je, disse sykkelfantomene som tror de kan sykle hvor de vil og hvordan de vil, de bør holde seg kun sykkel og gang veier:cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Horn på veggen fungerer for de fleste anledninger. Rein eller elg hvis du har en hang up mot norsk folkemusikk, sykkelratt i ulike sjatteringer hvis du har problemer med ridestien, og noe i stål hvis du liker Electronica og/eller bor på Grunerløkka. Har man en alvorlig slagside mot Americana er det bøfler og Longhorns som gjelder!!!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, vær forsiktig når du går etter han med chopper styret ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.566
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring er at birkebeinere er adskillig verre å hanskes med enn de som har merker på ryggen.
    De siste har en hobby eller livsstil.
    De første er fanatikere og går over lik for merkene sine...

D

Dåbbel J

Gjest
    Horn skal stå på gulvet, gjerne på hver sin side av "racket" ......... :cool:

Ellers så stusser jeg over at dere er nødt til og konferere med kjerringene deres om dere vil ha noe, lurer på hvem som er kjerringer :rolleyes: :cool:

Goo hælj kara!! ;)

/JR

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Horn skal stå på gulvet, gjerne på hver sin side av "racket" ......... :cool:

Ellers så stusser jeg over at dere er nødt til og konferere med kjerringene deres om dere vil ha noe, lurer på hvem som er kjerringer :rolleyes: :cool:

Goo hælj kara!! ;)

/JR
    Det var som faen da, her forsøker jeg å skaffe meg horn, så må de faen meg være fotsie også for å være innafor :mad:;)

God helg til Vestbredden!

mvh Fru TomZ

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mine nye DIY høyttalerkabler har kommet med Posten :) Får se når jeg får somlet meg til å bytte om, men uten at jeg gidder å ta diskusjonen, så opplevde jeg forskjeller med en tidligere modell av samme type :rolleyes: Høyttalerkabler og signalkabler kommer på under tusenlappen, men det er nok fremdeles i overkant dyrt for Clasern gutta :cool:

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.896
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Starter helgen med en trappist og en samleplate med Wall of Voodoo som kom i posten i dag. Hyggelig gjenhør og en skikkelig nostalgitrip :) Platen er delt opp på samme måte som karrieren til gruppen, første halvdel med Stan Ridgway som vokalist og den andre med Andy Prieboy. Musikkritikerne er vel klar på at storhetstiden deres var de to første platene med Stan Ridgway. Selv har jeg mest forhold til tredje platen, Seven Days in Sammystown med Andy Prieboy.

Kem e best? Hørte jo mye på Stan Ridgway, og Camouflage gikk jo jevnt og trutt på festene i hine hårde dager. Hørte ham forresten på konsert i Oslo for ikke så mange år siden, og etter min smak var han en gammel mann som burde gitt seg for lengst. Om ikke det beste, var nok gjenhør med sangene fra Sammystown det kjekkeste med denne platen. Er forresten skikkelig god lyd på platen. Legge ved en med Stan og en med Andy så kan de som gidder sjekke ut kem som e best :)

image.jpg

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    For å gi basselementene i Marten Bird noe å tygge på, The Haxan Cloak - Excavation.

Creed

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn