Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Såså... Ikke mobbe en av de bedre gitarister som har bodd på Toten.. Hallgrim Bratberg er en annen,en viss Rypdal en annen.. Hørte jeg Eggum? ;D... Forøvrig, under link til studio hvor noe av TNT er innspilt. Keyboardist Dag Stokke var en venn, før kreft tok han altfor ung.

Studio Studio Nyhagen
    Trist med kompisen, men resten er jo dradd vidunderlig ut av kontekst ;)

Har vel ikke sagt noe gærnt om Tekrø uten at hans sans for vokalprestasjoner må stamme fra sterke farmasøytiske midler :cool: Har faktisk vært på konsert med mannen (sammen med Rypdal). Ingen tvil om at han er strålende gitarist, men for meg ble det for mye av det gode. Heldigvis er ikke Tony Harnell fra Toten. Da hadde du vel gått helt ut av ditt gode skinn ;)
    Herlig musikk politisk ukorrekt som alltid.
    Tony Harnell regnes for å være en av puddelrockens bedre vokalister.
    Ronnie Le Tekrø er så definitivt en av heavy rockens mest undervurderte gitarister.

Forøvrig har Kartago falt :rolleyes:
    Dette forklarer vel greit noe av min manglende entusiasme for sjangeren ;)
    Hvis du begrenser deg til Harnell sier jeg amen :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hvor mange ganger fikk egentlig Harnell "sparken" i TNT?

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087
    Jadajaoda, men rett skal være rett - jeg ELSKA dem da de var på sitt største og beste.
    Men forholdet har jo kjølna en smule etter 1987
    Det ligger et konsertopptak (jubileumsturne) fra Madrid mener jeg av relativt ny dato (2-3-4 år gammel) hvor Tony Harnell er med.
    Her får vi en mer moden Harnell.
    Ronnie Le Tekrø er i toppform, og blåser den ene heavygitaristen etter den andre av scenen i mitt hode.
    Du milde for et beist av en gitarist han er :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner jeg er litt misunnelig på at vi ikke har noe lignende av vårPULS her i Bergen. Da er det bare å gjøre så godt man kan ut fra hva som er tilgjengelig. Derfor begynner morgendagen hos Renaissance Audio med demo av SPEC forsterkere. Må jo sjekke ut hva som gjør at Håkon R. drar frem de store superlativene. Etter litt lunsj med god drikke går turen til Duet for å lytte til mastodontene fra McIntosh. Deretter må nok demoene rekapituleres med noen øl på et passende sted (gjetter på Apollon). Ække så gærnt i Bergen heller :)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.980
    Sted
    Bartistan
    @ powern:
    Uten å ha søkt opp viddåien; enig i det, og da shredderne kom og tok over hele scenen var Ronnie den som underspilte teknikken og kjørte den uhørte 'taste' vinklinga i stedet. Class over flash? Jeg fikk mer enn bare litt Schenker-vibber av denslags.
    Ikke at det hjalp Harnell all verdens, men... :p

Det sagt, jeg datt inn på Rockefeller da de turnerte Tell No Tales (stOr takk til den adskillig mer voksne nordlendingen som var med på å drive stedet, hadde sett meg der ørten ganger før og slapp meg og daværende madam inn uten billett) og Wow! Det låt som det klareste stereoanlegget jeg aldri hadde hørt! :cool:

Akkurat nå går det i Fireball på purple vinyl her i Chez Skrangl :cool:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.112
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner jeg er litt misunnelig på at vi ikke har noe lignende av vårPULS her i Bergen. Da er det bare å gjøre så godt man kan ut fra hva som er tilgjengelig. Derfor begynner morgendagen hos Renaissance Audio med demo av SPEC forsterkere. Må jo sjekke ut hva som gjør at Håkon R. drar frem de store superlativene. Etter litt lunsj med god drikke går turen til Duet for å lytte til mastodontene fra McIntosh. Deretter må nok demoene rekapituleres med noen øl på et passende sted (gjetter på Apollon). Ække så gærnt i Bergen heller :)
    Kanskje vi sees.

mvh

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.980
    Sted
    Bartistan
    Kanskje vi sees.

mvh
    Arme jævler ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble en fin tur til byen i går med haifai og gamle røverhistorier :)

Vi begynte hos Roald på Renaissance Audio for demo av SPEC forsterkere på Cabasse høyttalere med Aurender som kilde. For meg blir det meningsløst å si noe om kvalitetene til SPEC når jeg ikke kjenner rom og høyttalere inngående. Blir derfor noen linjer om Cabasse. Jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet var skeptisk til Cabasse høyttalerne sammen med sub av samme merke. Utseendemessig ser det liksom ikke ut som det skal bli godlyd av slikt. Overraskelsen var derfor stor da Roald gikk i gang. Dette var ikke annet enn imponerende. Flott oppløst lyd med stor scene i bredde, høyde og dybde, samt strålende dynamikk. Hadde det ikke vært for utseende kunne jeg veldig godt levd med disse høyttalerne. Hvis jeg skal være kritisk kunne jeg innimellom tenkt meg litt mer «kjøtt» på instrumenter og stemmer, men for alt jeg vet handlet det bare om innspillingen. Cabasse kom definitivt lenger frem i pannebrasken hos meg etter denne demoen :)

9873D34A-3252-4469-B738-57516FB86E9A.jpg

Mye egenprodusert i ormegården.

8CC4665F-34E4-4438-9EF6-C6359DB0E1BD.jpg

Deretter bar det ned for å høre hva Martin på Duet hadde fått til med McIntosh. Selv liker jeg ikke utseende på McIntosh, men høyttalerne synes jeg var råtøffe. Lydmessig var det definitivt tyngre og mer kraftfullt enn Cabasse. Skulle bare mangle (vi snakker 10 gangen i prisforskjell, og en haug med elementer). Har lest at flere har vært imponert av lyden. Han som foresto demoen har tidligere jobbet på OHC, og mente de låt bedre hos Duet enn på demoen hos OHC. Selv syntes jeg det låt tøft, men jeg satt likevel med følelsen av at de ikke fikk vist sitt fulle potensiale. Jeg tror de hadde imponert atskillig mer i et større rom, noe som kanskje ikke er helt vanlig i norske hjem. Hva skal jeg si; tøft, men kanskje ikke så veldig raffinert :)

A7C8C532-79DB-460C-A168-4F92484F9B8A.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.112
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ble også imponert over Cabassene. Låt veldig homogent og "impulsrespons-riktig". Utseendet krevde riktignok en del tilvenning, men lyden var det lite å innvende på. Hadde tenkt meg ned og høre på MacIntosh også, men ørene gikk i metning, og hadde ikke sisu til enda en lyttesesjon.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble også imponert over Cabassene. Låt veldig homogent og "impulsrespons-riktig". Utseendet krevde riktignok en del tilvenning, men lyden var det lite å innvende på. Hadde tenkt meg ned og høre på MacIntosh også, men ørene gikk i metning, og hadde ikke sisu til enda en lyttesesjon.

Mvh
    Vi nullstilte med et par øl på Dr. Wiesener på vei mot Duet. Etter det var ørene klar igjen :)

• Liker
    Reaksjoner: MFA

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.112
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Mvh
    Vi nullstilte med et par øl på Dr. Wiesener på vei mot Duet. Etter det var ørene klar igjen :)
    Og jeg kjørte bil.....:p

Men, on the bright side: Vi pensjonister har jo tid i uken også, og når jeg tenker etter, har jeg tur til byen i morgen. :D

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enten man er på feil side av fjellene eller i Munchen, er det en heller tynnhåret gjeng, gjerne med krans som benker seg opp i demorommene. En feltstudie på lørdag tilsier at dette kun gjelder for 16,7% av dem som frekventerer demoer i Bergen. Det må da være riktig å konkludere med at vi i Bergen er mer viril og ungdommelig enn andre haifai-nisser ;)

941DEC91-B76B-45CB-A790-1B62A55DAF76.jpg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    all mat går til kjønnsdrift, ingenting igjen til hårvekst.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ehh, skallethet er jo nettopp et tegn på virilitet.
    all mat går til kjønnsdrift, ingenting igjen til hårvekst.
    Skumle greier! Har alltid trodd at haifai-demoer var litt trauste og trygge greier. Skjønner nå at jeg er omgitt av en gjeng kåte sex-maskiner. Antar dette også forklarer den røslige manken du er utstyrt med, rama :cool:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg spiser nok til begge deler!
    men dessverre ikke til så nye annet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen så bra The Ghost of Tom Joad er! Bedre enn jeg husket. I tillegg er det minimalt å utsette på innspillingen. Good times :)

Har syslet en del med mulig bytting av Bird 2 og/eller supplering med billige gøytalere. Mange alternativer har vært vurdert og vurderes fremdeles. Bare tull i grunn, og handler (nesten) bare om forandring fryder. Blir ekstra tullete når det nå spiller bedre enn det noen gang har gjort i stuen. Har de siste par ukene lekt meg med å dele litt høyere på subben og kjøre på med litt ekstra gain. Syntes foreløpig det fungerer riktig så bra :)

Ellers spilles det som vanlig mye musikk. Slo for et par dager siden et slag for Paul Wellers manglende genialitet som soloartist. Det er jo selvfølgelig noe umusikalsk siden han er et ikon og da spesielt i hjemlandet. Et par plater med The Jam kunne derimot fått oppholdstillatelse i Drotningsvik.

Siden jeg er i farten kan jeg vel også ta for meg Elvis Costello. Han er vel også tildels geniforklart. Har hørt litt på de fire fem platene jeg har med mannen. Konkluderer med at han i bunn og grunn er dørgande kjedelig med en irriterende stemme. Disse platene skal helt klart videre. Av nostalgiske grunner kommer likevel kanskje hans to første plater til Drotningsvik en eller annen gang i fremtiden.

Snurret i går Radio Kaos med Roger Waters. Inngangsverdien min var at dette sannsynligvis er den av platene hans (eller PF for den saks skyld) som minst har tålt tidens tann. Er vel egentlig fremdeles av samme oppfatning, men jaggu er det en del perler på det albumet også. Siste sang på albumet gav meg både gåsehud og fliring. The Tide is Turning er en tvers i gjennom vakker låt (gåsehud). I parentes heter låten After Live Aid (hoderystende fliring) :)

DD35B397-209C-435C-BEFD-A497CD0F05DA.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En ting er iallefall sikkert... Ingen av de alternativene du har listet opp vil se like lekkert ut som deg gjør hos deg nå... :). Rett og slett pent dette noe som jeg vet betyr mye for en med velpleid fipp skjegg.. Forøvrig, ekteparet Castello er ikke helt my cup of tea. "Hesten" gir meg lett brekninger under demo på messer.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ting er iallefall sikkert... Ingen av de alternativene du har listet opp vil se like lekkert ut som deg gjør hos deg nå... :). Rett og slett pent dette noe som jeg vet betyr mye for en med velpleid fipp skjegg.. Forøvrig, ekteparet Castello er ikke helt my cup of tea. "Hesten" gir meg lett brekninger under demo på messer.
    Hyggelig å høre :)

Måtte ha voksenopplæring av deg på Castello. Hadde sikkert vært litt lettere hvis du skrev ekteparet Costello, men med litt tenking burde jeg selvfølgelig tatt den likevel. Låste meg helt på at jeg kikker på Casta høyttalere for tiden ;) Kona er heller ikke min greie :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten sjekk av det siste bryggeproduktet som akkurat er ferdig med flaskegjæringen. Fin farge, lukt og med skum som holder lenge. Er en IPA. Det er ikke en øltype jeg har som favoritt, men denne var ikke så gærn. Hjelper på ukritisk sans å ha brygget greiene selv :)

Smaking blir pent akkompagnert av en jazz-plate jeg setter veldig høyt. Avslappende, men samtidig variert og spennende. Kan ikke be om så mye mere da :)

C010F6D5-7D67-4923-9A06-5580E55579C2.jpg

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.080
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

Måtte ha voksenopplæring av deg på Castello. Hadde sikkert vært litt lettere hvis du skrev ekteparet Costello, men med litt tenking burde jeg selvfølgelig tatt den likevel. Låste meg helt på at jeg kikker på Casta høyttalere for tiden ;) Kona er heller ikke min greie :)
    Castello er vel en ost? ;)

De Casta som ligger på Finn/Brukten er spennende, selv om modellen med 15 tommer er mer attraktiv.

M

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Enig ang stemmen til fake Elvis. Jævlig irriterende. Mange gode låter, men tåler bare stemmen i små doser. Kona hans tåler jeg langt større doser av.

Snasent oppsett, Karmana. Å være fornøyd kan også være en forbannelse, til tider.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Castello er vel en ost? ;)

De Casta som ligger på Finn/Brukten er spennende, selv om modellen med 15 tommer er mer attraktiv.

M
    De på Finn er ikke aktuell. Hvis det blir noe av, noe jeg strengt tatt betviler, så er det modellen med 15 tommerne som er aktuell :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enig ang stemmen til fake Elvis. Jævlig irriterende. Mange gode låter, men tåler bare stemmen i små doser. Kona hans tåler jeg langt større doser av.

Snasent oppsett, Karmana. Å være fornøyd kan også være en forbannelse, til tider.
    Takker! :) Alt blir, uavhengig av om man er aldri så førnøyd, etter hvert en vane (dessverre). Helvete beskrives av enkelte geistlige som stillstand hvor alt er pip likt dag ut og dag inn. Da må jo himmelen være forandring fryder, eller litt pirring av nysjerrigheten ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Full fart på jobben i dag. Skal bli usannsynlig godt med helg. Kjenner på følelsen av at det er en ting som er mye verre enn negative mennesker........og det er helt ukritisk positive mennesker :mad::)

Er for lat til å snu LPer i dag, så rørforsterkeren som er koblet mot streaming har overtatt. Kyler innpå en Gammel Dansk og pils og satser på at jeg blir mer lett og leken senere i kveld. Hjalp litt med en smaksprøve fra Rodrigo y Gabriela (takker BB). For meg er de alltid definert som Miles 3 dødare, men dette svinger så det holder! Spent klar for albumet når det etter hvert blir sluppet :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmmm... Dunkle minner om rå sild, blafrende keramikk, liter på liter med genever og Thåstrøm som påpekte tingenes tilstand.. Samt humør som var høyt oppe.. Alt dette kan gjentas.. Men siden alderen har unnfanget den mentale tilstand får en nøye seg med en Brigg.. ;)

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.205
    Torget vurderinger
    11
    Ang Casta Står noen par hos Arild (Hifiguiden) uten at jeg kjenner modellene, han har vel og importen. og Arild er en kjerne kar... God Helg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm... Dunkle minner om rå sild, blafrende keramikk, liter på liter med genever og Thåstrøm som påpekte tingenes tilstand.. Samt humør som var høyt oppe.. Alt dette kan gjentas.. Men siden alderen har unnfanget den mentale tilstand får en nøye seg med en Brigg.. ;)
    Sørgelig å høre at alderen har unnfanget den mentale tilstanden så du må nøye deg med Brigg. Selv drikker jeg pjolter :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.026
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sørgelig å høre at alderen har unnfanget den mentale tilstanden så du må nøye deg med Brigg. Selv drikker jeg pjolter :D
    Det blir nok en pjolter her også i helgen :cool:
    Ha en fin helg karmana

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ang Casta Står noen par hos Arild (Hifiguiden) uten at jeg kjenner modellene, han har vel og importen. og Arild er en kjerne kar... God Helg.

Takker for tips, srtorp! Jeg er ikke så målrettet mot Casta at jeg har funnet på det selv. Har fått et byttetilbud fra en annen forhandler. Har deretter lest litt og også snakket med Arild. Har ikke hørt dem enda, men har troen. Hvorvidt forhandler og jeg kommer til enighet er jeg mer tvilende til :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det blir nok en pjolter her også i helgen :cool:
    Ha en fin helg karmana

mvh
    Excellent choice Mr. Motoren! Ha en fin helg :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig start på helgen. Poden i huset og jeg hadde planer om en skitur på Kvamskogen på søndag. Optimal timing med stort snøfall på lørdag og sol og minusgrader på søndag. Hva gjør poden? Jo han rapporterer at han må kansellere da han har en tattis-time. Faen, ungdommen er ikke blitt bedre enn jeg var :mad:;) Kjipt, men til å leve med. Tenkte jeg skulle drukne mine sorger med en Tripel, men den var grumset og smakte dårlig :mad: Da er det enda bra at kong Dawson med soda alltid leverer :)

6D32EEDE-C152-4109-B76A-77E50673F3FF.jpg

Ellers så er det streaming i casa Drotningsvik i kveld. Da er det rørampen fra Audio Valve som pumper liv i musikken. Begynner å bli glad i den. Silkemyk lyd, men den får pustevansker når jeg skal plage kona. Har vel konkludert med at det kan være gøyere med to sett høyttalere enn to sett amper i oppsettet, men på den annen side er den jo en kraftkar hvis Casta høyttalere kommer i hus :confused: Får kanskje dumpe prisen så det ikke bare er dekksparkere som tar kontakt :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn