Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.885
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hva er dette for en box du har fått i hus? snart på tide å kjøpe en skikkelig riaa ;)

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Måtte se to ganger på bildet da dette med "vorte" kom opp... Synd det ikke klaffet helt denne gangen heller, men det blir nok flere sjanser til å salluttere Das Kapitan :)

FB_IMG_1562524152926.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, trodde jeg skrev et positivt innlegg :D Ventevorten er en Pro-Ject Phono Box S. Den gjør nytten frem til min nye RIAA kommer. Aura RIAAen har problemer med inngangen, men avtalen har hele tiden vært at jeg skulle få bytte den inn kostnadsfritt i en flunka ny Aura RIAA når den blir tilgjengelig i nytt svart chassis. Det har vært noen forsinkelser på dette, men i følge Aura er den rett rundt hjørnet. Derfor ikke noe stort problem at RIAAen streiker litt :)

Vet ikke hvordan du definerer en skikkelig RIAA, motoren. Rognlien synes ikke RIAAen min er så pissgærn :)

https://rognlien.wordpress.com/2018/11/11/oppgradert-aura/

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.885
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hehe, trodde jeg skrev et positivt innlegg :D Ventevorten er en Pro-Ject Phono Box S. Den gjør nytten frem til min nye RIAA kommer. Aura RIAAen har problemer med inngangen, men avtalen har hele tiden vært at jeg skulle få bytte den inn kostnadsfritt i en flunka ny Aura RIAA når den blir tilgjengelig i nytt svart chassis. Det har vært noen forsinkelser på dette, men i følge Aura er den rett rundt hjørnet. Derfor ikke noe stort problem at RIAAen streiker litt :)

Vet ikke hvordan du definerer en skikkelig RIAA, motoren. Rognlien synes ikke RIAAen min er så pissgærn :)

https://rognlien.wordpress.com/2018/11/11/oppgradert-aura/
    Bare tuller litt karmana, riaaen din er sikker helt topp :) Håper det ordner seg snarlig for deg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelig dust! La for en stund siden ut min Bricasti DAC på Torget (uten helt å ha bestemt meg for å selge). Har hatt en del interesserte og også et par konkrete bud. Pleier ikke ha problemer med avgjørelser rundt kjøp/salg av haifai, men her klarer jeg rett og slett ikke å bestemme om jeg skal selge eller beholde. Skikkelig dust!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du minner meg om en fyr som legger ut høyttalerne sine med 4-5 års mellomrom, for så å takke nei når folk tar kontakt.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.066
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Skikkelig dust! La for en stund siden ut min Bricasti DAC på Torget (uten helt å ha bestemt meg for å selge). Har hatt en del interesserte og også et par konkrete bud. Pleier ikke ha problemer med avgjørelser rundt kjøp/salg av haifai, men her klarer jeg rett og slett ikke å bestemme om jeg skal selge eller beholde. Skikkelig dust!
    Tror at du skal veldig langt opp i næringskjeden for å finne noe som er vesentlig bedre enn den Bricastien.

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ha iallefall en plan for hva annet du ønsker av lyd eller boks. Hvis du ikke har det kan du like gjerne la det være..

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.071
    Forsiktig med metanolen nå mein Freund :p
    Du skal selvfølgelig ikke selge Bricasti DACen din, men der i mot sende den til de forenklede stater for oppgradering.
    Det hørte både jamakr og jeg at du sa etter at vi hadde lyttet til musikk via fullt Bricasti oppsett, og noen djevelsk gode høyttalere på hotell Mariott.
    Sånn var det vet du!

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    du minner meg om en fyr som legger ut høyttalerne sine med 4-5 års mellomrom, for så å takke nei når folk tar kontakt.
    Hehe, vi får se om vi er samme fase og kan bytte når du får neste raptus ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror at du skal veldig langt opp i næringskjeden for å finne noe som er vesentlig bedre enn den Bricastien.

mvh
    Det tror jeg også. Planen var/er å nedgradere, uten å miste allverdens av kvalitet :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha iallefall en plan for hva annet du ønsker av lyd eller boks. Hvis du ikke har det kan du like gjerne la det være..

Har alltid en plan, hvorvidt den er god er en helt annen sak :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsiktig med metanolen nå mein Freund :p
    Du skal selvfølgelig ikke selge Bricasti DACen di, men der i mot sende den til de forenklede stater for oppgradering.
    Det hørte både jamakr og jeg at du sa etter at vi hadde lyttet til musikk via fullt Bricasti oppsett, og noen djevelsk gode høyttalere på hotell Mariott.
    Sånn var det vet du!
    Faen, det var jo sånn det var ;)

Livet er fullt av høyre og venstresvinger :D

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.066
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Det tror jeg også. Planen var/er å nedgradere, uten å miste allverdens av kvalitet :)
    Hvorfor det ???

mvh

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Hvorfor det ???

mvh
    Hvorfor ikke?

Man kan ha like stor, om ikke større musikk glede, om man omprioriterer ifht teknikk glede...

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.885
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.066
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor det ???

mvh
    Hvorfor ikke?

Man kan ha like stor, om ikke større musikk glede, om man omprioriterer ifht teknikk glede...

mvh
    Du får ta en kikk gjennom hele denne tråden og se om du finner tegn til nedgradering på høyttalere, RIAAer, forsterkere eller noe som helst annet. Da lurte jeg på hvorfor han skulle selge den komponenten hvor det ikke var så mye mer igjen å oppgradere.

Har ingenting med musikkglede å gjøre, dette her.

Min erfaring er forresten at en nedgradering pleier å bli fulgt av en ny oppgradering.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor det ???

mvh
    Hvorfor ikke?

mvh
    Du får ta en kikk gjennom hele denne tråden og se om du finner tegn til nedgradering på høyttalere, RIAAer, forsterkere eller noe som helst annet. Da lurte jeg på hvorfor han skulle selge den komponenten hvor det ikke var så mye mer igjen å oppgradere.

Min erfaring er forresten at en nedgradering pleier å bli fulgt av en ny oppgradering.

Mvh
    Betimelig spørsmål det, Tønnes :) Tanken var å ha en billigere DAC, men god nok, siden det mest blir spilt plater for tiden. Faren for at det da etter hvert plutselig ender med ny oppgradering er absolutt tilstede. Det er vel også hovedgrunnen til at jeg vegrer meg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    U

utgatt25555

Gjest
    Hvorfor det ???

mvh
    Hvorfor ikke?

mvh

Mvh
    Har vel fulgt tråden mer eller mindre siden starten og sett utviklingen...selvsagt har ett hvert bytte med musikk glede å gjøre, derimot kan man glede seg mer over nedgraderinger vs oppgraderinger noen ganger...om det gir en mer opplevelse av hva en liker/söker etter...pris vs prestanda..der prioriterer man selvsagt selv hva som behager mest for oppmerksomheten..

mvh

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.029
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor ikke?

mvh

Mvh
    Betimelig spørsmål det, Tønnes :) Tanken var å ha en billigere DAC, men god nok, siden det mest blir spilt plater for tiden. Faren for at det da etter hvert plutselig ender med ny oppgradering er absolutt tilstede. Det er vel også hovedgrunnen til at jeg vegrer meg.
    Du har sikkert en plan. Men la meg allikevel komme med et hint: Heed. Sier ikke mer.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Håkon har et poeng... Kunne sagt noe jeg og om dac.. Men det blir ikke billigere enn Briscati..

Forøvrig, meget godt poeng det med pris kontra prestasjon. Også er det å finne sitt skjæringspunkt ifht musikkglede kontra eieglede over dyre ting. Bling er fint, men har lite med musikk å gjøre. Og, helt ærlig, her inne er det mange som ikke tør se seg selv i speilet.. Nettopp fordi prislappen er høy og ønske om kred tilsvarende.. Ingen nevnt, ingen glemt.. Meg selv inkludert :)

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.066
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Personlig finner jeg musikkglede i å sette på vår eneste lokale radio på FM- båndet og høre musikk i nabo(sove)rommet på morgenen mens jeg drikker kaffe i sengen. Det forhindrer ikke at jeg føler musikkglede ved å sette på en LP på platespilleren mens jeg sitter med Madammen i stuen om kvelden, omtrent som nå:

IMG_3556.jpg

IMG_3558.jpg

Kunstglede har jeg også. Slo meg akkurat at utsikten fra kjøkkenvinduet i tkr Towers i kveld kunne vært malt av J.C. Dahl. :)

Mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, tror vi aller er enige om at musikkglede ikke = haifai :)

Nydelige bilde med flott lys fra stuen i tkr towers. Helt klart bergens fineste byfjell i bakgrunnen. Tror Dahl ville skjønt lite av den gamle fergen. Et annet alternativ kunne vært at Gude fjernet fergen og malte landskapet, mens Tidemand malte inn tkr og madammen i en liten tidsriktig båt :)

• Liker
    Reaksjoner: soa

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare noen timer igjen på jobben, så er det endelig sommerferie :) Hvis posten ikke kåler det til kan jeg i tillegg hente min nye Aura RIAA i ettermiddag :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.885
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bare noen timer igjen på jobben, så er det endelig sommerferie :) Hvis posten ikke kåler det til kan jeg i tillegg hente min nye Aura RIAA i ettermiddag :)
    Ha en fin ferie karmana :) skal du på tur eller blir det hjemme ferie?
    Kos deg med ny riaa i alle fall og god helg

mvh

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.043
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    God ferie :)
    Hadde min siste dag på jobb før ferie i går kveld.
    Kom pakken til Bergen i går formiddag? Her hos meg, hele 15 km fra terminalen, tar det et døgn fra terminal til utleveringssted.
    Like lang tid som Blue Jeans Cables bruker fra dem til Europa ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.071
    Ha en riktig god sommerferie Karmana, og fremfor alt gode dager på Korsika. Går på ferie i dag selv, og det skal bli godt å ha pause fra enkelte klebe ånder i jobb sammenheng. Hvor lenge mønstrer så de av marinen i denne omgang? Fikk med meg at demses blåste forbi Særp for en liten uke siden, og lever i håpet om at neste "roadtrip" østover avstedkommer lengre "pitstops" i nærområdet.
    Kos deg med å brenne inn din nye Aura RIAA.
    Prekæs...

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en fin ferie karmana :) skal du på tur eller blir det hjemme ferie?
    Kos deg med ny riaa i alle fall og god helg

mvh
    Takk det samme, motoren! Blir en uke på Korsika, så får vi se hva vi finner på etter det :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God ferie :)
    Hadde min siste dag på jobb før ferie i går kveld.
    Kom pakken til Bergen i går formiddag? Her hos meg, hele 15 km fra terminalen, tar det et døgn fra terminal til utleveringssted.
    Like lang tid som Blue Jeans Cables bruker fra dem til Europa ;)

En riktig god ferie til deg, Seskage! RIAAen kom til terminalen i sentrum i morges, og da pleier den å være i Drotningsvik på ettermiddagen. Forsøker å være sterk i troen, men blir ikke veldig overrasket om jeg må vente til mandag :(:)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.066
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, det gikk fort med den RIAAen. Jeg kan godt oppbevare den trygt i tkr Towers mens du er på ferie. :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en riktig god sommerferie Karmana, og fremfor alt gode dager på Korsika. Går på ferie i dag selv, og det skal bli godt å ha pause fra enkelte klebe ånder i jobb sammenheng. Hvor lenge mønstrer så de av marinen i denne omgang. Fikk med meg at demses blåste forbi Særp for en liten uke siden, og lever i håpet om at neste "roadtrip" østover avstedkommer lengre "pitstops" i nærområdet.
    Prekæs...
    Se der ja, late dager fremover i Klavestadhaugen også fremover :) God sommer! Tenkte et par ganger på å stikke innom da vi var på harrytur, men forkastet det med bakgrunn i at poden skulle ha fokus :) Blir tre uker ferie, og du skal ikke se bort fra at vi havner på dine trakter i slutten av måneden :)

Fortjener selvfølgelig smekk på pung for ikke å ta kontakt. Straffer meg selv med noe enda verre. Spiller Genesis Live :cool:;)

DE193B35-6BA0-4351-BB69-57D74FF7FD98.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, det gikk fort med den RIAAen. Jeg kan godt oppbevare den trygt i tkr Towers mens du er på ferie. :)

mvh
    Takker! Fort og fort.... Forsendelsen gikk raskt, men venting på svart chassis ble 6 måneder på overtid :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.640
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ha en riktig god sommerferie Karmana, og fremfor alt gode dager på Korsika. Går på ferie i dag selv, og det skal bli godt å ha pause fra enkelte klebe ånder i jobb sammenheng. Hvor lenge mønstrer så de av marinen i denne omgang. Fikk med meg at demses blåste forbi Særp for en liten uke siden, og lever i håpet om at neste "roadtrip" østover avstedkommer lengre "pitstops" i nærområdet.
    Prekæs...
    Se der ja, late dager fremover i Klavestadhaugen også fremover :) God sommer! Tenkte et par ganger på å stikke innom da vi var på harrytur, men forkastet det med bakgrunn i at poden skulle ha fokus :) Blir tre uker ferie, og du skal ikke se bort fra at vi havner på dine trakter i slutten av måneden :)

Fortjener selvfølgelig smekk på pung for ikke å ta kontakt. Straffer meg selv med noe enda verre. Spiller Genesis Live :cool:;)
    Hola

Kommer du deg gjennom en hel tidlig Genesis plate uten å ty til bedøvende væske så blir jeg imponert ;)
    Ønsker deg en riktig god ferie.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Prekæs...

Hola

Kommer du deg gjennom en hel tidlig Genesis plate uten å ty til bedøvende væske så blir jeg imponert ;)
    Ønsker deg en riktig god ferie.
    Om du kommer deg gjennom en hel tidlig Genesisplate er det sannsynligvis årsaken til at du trenger ferie ;)
    God sommer til begge! Kan rapportere at jeg kom 2/3 deler gjennom første siden på Genesis platen. Hovedgrunnen til at jeg kom så langt var nok at poden kom innom, og vi pratet mens platen snurret. Den er nå trygt plassert i avdelingen for innbytte :cool::)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn