Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    Bare noen timer igjen på jobben, så er det endelig sommerferie :) Hvis posten ikke kåler det til kan jeg i tillegg hente min nye Aura RIAA i ettermiddag :)
    Ha en riktig god sommerferie Karmana, og fremfor alt gode dager på Korsika. Går på ferie i dag selv, og det skal bli godt å ha pause fra enkelte klebe ånder i jobb sammenheng. Hvor lenge mønstrer så de av marinen i denne omgang. Fikk med meg at demses blåste forbi Særp for en liten uke siden, og lever i håpet om at neste "roadtrip" østover avstedkommer lengre "pitstops" i nærområdet.
    Kos deg med å brenne inn din nye Aura RIAA.
    Prekæs...
    Se der ja, late dager fremover i Klavestadhaugen også fremover :) God sommer! Tenkte et par ganger på å stikke innom da vi var på harrytur, men forkastet det med bakgrunn i at poden skulle ha fokus :) Blir tre uker ferie, og du skal ikke se bort fra at vi havner på dine trakter i slutten av måneden :)

Fortjener selvfølgelig smekk på pung for ikke å ta kontakt. Straffer meg selv med noe enda verre. Spiller Genesis Live :cool:;)
    Nå var det som du sier poden som sto i fokus, så jeg satt stille alene i peisekjelleren og gråt :rolleyes:
    Smekk på pyng får du vel nok av ellers i ditt daglige virke, men jeg hadde noe hønngammalt brunt brennvin som det nå er slutt på :rolleyes:
    Tror du pokker ta meg ikke at jeg kom hjem med en ny flaske med ennå eldre armagnac!? Makan tell svimmelhet!

Om den gamle Gensis skiven plaget deg, kan jeg avhende den.
    Så skal jeg binde Skranglefant til lyttestolen når han minst venter det en overskyet dag, og spille hele skiven for ham under tvang.
    Jeg ikler meg hørselsvern selvfølgelig, og overser et hvert desperat blikk, og skrikingen vil jeg ikke høre.

Da tillater jeg meg forsiktig optimisme om at "roadkiller" Karmana med følge muligens dukker opp i Øssfold før frikortet atter må innleveres.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.971
    Sted
    Bartistan
    Så skal jeg binde Skranglefant til lyttestolen når han minst venter det en overskyet dag, og spille hele skiven for ham under tvang.
    Jeg ikler meg hørselsvern selvfølgelig, og overser et hvert desperat blikk, og skrikingen vil jeg ikke høre.
    Oooo, ye kinky bastid! ;)
    Jeg er ikke så god på skriking, men blir jeg tilstrekkelig emosjonell kan jeg på en ellers god dag banne såpass brukbart at sikringsskapet ditt smelter.

Forøvrig; 1 uke igjen til ferie. Py plate så ekkelt det skal bli med 4 uker fri :cool:

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God ferie karmana, turen over var vakker, som vanlig. Satser på at vi sees snart. Kos deg på artelleri kapteinen sitt fødested.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare noen timer igjen på jobben, så er det endelig sommerferie :) Hvis posten ikke kåler det til kan jeg i tillegg hente min nye Aura RIAA i ettermiddag :)
    Ha en riktig god sommerferie Karmana, og fremfor alt gode dager på Korsika. Går på ferie i dag selv, og det skal bli godt å ha pause fra enkelte klebe ånder i jobb sammenheng. Hvor lenge mønstrer så de av marinen i denne omgang. Fikk med meg at demses blåste forbi Særp for en liten uke siden, og lever i håpet om at neste "roadtrip" østover avstedkommer lengre "pitstops" i nærområdet.
    Kos deg med å brenne inn din nye Aura RIAA.
    Prekæs...
    Se der ja, late dager fremover i Klavestadhaugen også fremover :) God sommer! Tenkte et par ganger på å stikke innom da vi var på harrytur, men forkastet det med bakgrunn i at poden skulle ha fokus :) Blir tre uker ferie, og du skal ikke se bort fra at vi havner på dine trakter i slutten av måneden :)

Fortjener selvfølgelig smekk på pung for ikke å ta kontakt. Straffer meg selv med noe enda verre. Spiller Genesis Live :cool:;)
    Nå var det som du sier poden som sto i fokus, så jeg satt stille alene i peisekjelleren og gråt :rolleyes:
    Smekk på pyng får du vel nok av ellers i ditt daglige virke, men jeg hadde noe hønngammalt brunt brennvin som det nå er slutt på :rolleyes:
    Tror du pokker ta meg ikke at jeg kom hjem med en ny flaske med ennå eldre armagnac!? Makan tell svimmelhet!

Da tillater jeg meg forsiktig optimisme om at "roadkiller" Karmana med følge muligens dukker opp i Øssfold før frikortet atter må innleveres.
    Hvis jeg bestemmer meg for å gi Micro Seikien en liten spa-opplevelse hos Elektronisk Bureau er fruen og jeg plutselig i nærområdet i slutten av måneden. Hønngammelt fransk brennevin gjør jo at det blir mye lettere å sette seg i bilen :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God ferie karmana, turen over var vakker, som vanlig. Satser på at vi sees snart. Kos deg på artelleri kapteinen sitt fødested.. :)
    Du fikk doningen trygt over fjellet skjønner jeg :) Godt du har fått noe å skru på, så slipper du å bytte haifai-komponenter i et bankanes kjør :cool:

Ja, Napoleon er født i Ajaccio hvor vi skal bo. Får se om jeg konsentrerer meg om museet eller brennevin oppkalt etter mannen ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.082
    Torget vurderinger
    2

Hvis jeg bestemmer meg for å gi Micro Seikien en liten spa-opplevelse hos Elektronisk Bureau er fruen og jeg plutselig i nærområdet i slutten av måneden. Hønngammelt fransk brennevin gjør jo at det blir mye lettere å sette seg i bilen :D
    Tenk gjerne pit-stop i Asker også. Invitasjonene står i kø!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Tenk gjerne pit-stop i Asker også. Invitasjonene står i kø!
    Det hadde vært veldig hyggelig, Håkon! :)

Sjekket litt opp på Heed da jeg gikk i DAC tanker. Fikk et fornuftig bud på Bricastien min, men kjøper trakk seg da han hørte det var mulig å oppgradere strømforsyningen på den (var nytt for meg). Tror han derfor kjøpte seg en ny Bricasti. Oppgradering på strømforsyning blir vel sjeldent feil, men med tanke på prisen er jeg veldig langt fra å vurdere akkurat det. Tanken var et salg til fordel for Auralic Vega med innebygget streamer, men nå legger jeg disse unotene på hyllen. Skjer nok spennende i slutten av august på haifai-fronten :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min nye høytrykkspyler og jeg er blitt gode venner. Vennskapet er blitt så bra at jeg tror kona også vil være fornøyd når hun kommer hjem fra Tysnesfest i morgen :)

Har egentlig vært dritt lei av anlegget den siste tiden. Karan ampen gikk heden, og monoblokkene som kom inn som en reserveløsning fungerte ikke videre bra. I tillegg har lyden av vinylspilling vært helt ræva. Har derfor vært så heldig å få soa til å komme i morgen for å sjekke innstilling på arm og PU. I tillegg har jeg den siste tiden slitt med wifi-kontakten mellom streamer og nettverk.

Måtte omorganisere plasseringen i oppsettet da Karan ampen ble levert inn for puss og stell. Det så mildest talt lite pent ut. Mannet meg i dag derfor opp til flytting på alt av greier i haifai-benken. Slik var utgangspunktet.

C05D2A18-5A2C-40C3-9128-169E9C07FD05.jpg

Slik ser det ut nå. Ikke optimalt, men nå ser det litt penere ut og er klargjort for et par nye ting som skjer i august.

0FDE09B7-7A93-40B2-8657-0C5BA4286714.jpg

I tillegg er strømrenserene mine som sto i midten av racket, bak subben, plassert på baksiden av racket, som er dradd litt frem på gulvet. Det gir plass til Karan ampen i bånn på midtseksjonen (når den en gang kommer tilbake). Fremdeles en ormegård, men atskillig ryddigere enn tidligere :)

22B169A1-31CB-423E-97C3-3AA22696768E.jpg

Litt resetting av hjemmenettverket, og ny innlesing av streamer-oppsettet løste kontaktproblemene. Men, låt det ikke litt bedre også. Fyrte i gang vinylen for å sjekke om det fremdeles låt like hoggorm som tidligere. Låt fett som faen!!! :D Hva som er grunnen aner jeg ikke, men antar det handler om noen tidligere problemer i ormegården og/eller at monoblokkene som tidligere sto ved siden av hverandre, tjente på avstand mellom seg. Låter nå så bra at jeg hverken tør flytte meg eller slå av og på anlegget ;)

C31786A5-403E-460F-998D-3500459FAAD6.jpg

Ikke lenger nødvendig at soa stikker innom i morgen, men han er jo en hyggelig kar å få på besøk, så jeg tror jeg later som ingenting ;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.102
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har fremdeles en CJ ET 250 S stående som ikke skal ut på markedet før etter sommeren. Den kan like godt stå i Drotningsvik som den kan stå nedpakket i tv- rommet i tkr Towers. Hvis du vil låne den, kan du du godt det.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har fremdeles en CJ ET 250 S stående som ikke skal ut på markedet før etter sommeren. Den kan like godt stå i Drotningsvik som den kan stå nedpakket i tv- rommet i tkr Towers. Hvis du vil låne den, kan du du godt det.

Mvh
    Takker så mye, Tønnes! Veldig hyggelig tilbud, men akkurat nå har jeg troen på at jeg klarer meg til Karan ampen er tilbake :)

En av dagens små refleksjoner; hvorfor i alle dager har jeg ikke hørt på Aftermath tidligere :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    frustrasjoner til tross - ikke lek med tanken om nedgradring eller, gud forby, slutte med hifi.
    du vet hva den slags fåfengte sprell vil resultere i.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    frustrasjoner til tross - ikke lek med tanken om nedgradring eller, gud forby, slutte med hifi.
    du vet hva den slags fåfengte sprell vil resultere i.
    Det sies jo at summen av laster er konstant, og da tør jeg ikke tenke på hva som ville hendt med meg hvis jeg hadde nedgradert eller kvittet meg med haifai ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lastene er nok konstante.. Men godt en veksle litt på de.. Ensidighet blir fort livet på tomgang..

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.086
    Oooo, ye kinky bastid! ;)
    Jeg er ikke så god på skriking, men blir jeg tilstrekkelig emosjonell kan jeg på en ellers god dag banne såpass brukbart at sikringsskapet ditt smelter.

Forøvrig; 1 uke igjen til ferie. Py plate så ekkelt det skal bli med 4 uker fri :cool:
    Du gjør meg så udefinerbar Skranglefant, og mo i knærne.
    Jeg kjenner jo litt til din bannskapsrange fra tidligere samvær ;)
    Nå ser jeg om mulig ennå mer frem til at du dukker opp og banner så lysbuen står i sikringsskapet på klingende Vadsøsk :rolleyes:
    Velkommen skal du være.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har vinyldoktoren konsultert pasienten i Drotningsvik.

Doktoren ankom ungdommelig og standsmessig.

3988635C-CF49-4A69-92FC-AD6C9E02C931.jpg

En litt annen klasse enn disse elektriske løperhjulene det skrives så mye om for tiden.

94A4FC63-C12E-48B8-9116-1F59E3771E4E.jpg

Pasienten ble gjennom en liten hørselstest funnet å være i orden. Pasientens eier ville likevel ha vridd spilleren og flyttet armbordet slik at ledningen til motorstyringen kom ut i bakkant av spilleren. Vinyldoktoren hev seg i arbeid, mens pasienten eier i mangel av egen kompetanse nøyde seg med å komme med positive tilrop.

2AAB7BED-95FD-4432-BFC3-DEFBA8466ECC.jpg

Pasienten var tildels gjenstridig, men etter hvert kunne vinyldoktoren si seg fornøyd og inspisere lyden.

F0FA9911-C8D0-481F-B286-5C5155B3F6DB.jpg

Deretter forsvant vinyldoktoren i lett koffeinrus.

5BF1CA51-7014-4650-B305-8AC633B07750.jpg

Vinyldoktoren ønsket ikke vederlag for konsultasjonen. Det er derfor overhengende sannsynlig at hans kostnadskrevende livsstil må finansieres gjennom annen lyssky virksomhet.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jepp, aner ikke hvordan mannen får det til.
    ser ut som anlegget går på batteri og trådløs signaloverføring, ikke veggstrøm og kabler som hos oss vanlig dødelige.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det der Karmana er så ryddig som det blir, egentlig. Ser mer ut hos meg som på det nederste bildet.
    jepp, aner ikke hvordan mannen får det til.
    ser ut som anlegget går på batteri og trådløs signaloverføring, ikke veggstrøm og kabler som hos oss vanlig dødelige.
    Følte meg plutselig som rene dydsmønsteret med tvangsnevroser ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har gått i fellen :mad: Første dag av ferien har jeg hatt en tradisjonell norsk ferie. Jobbet like mye som vanlig bare med andre ting enn den vanlige jobben :mad: Ava og jeg har nok blitt kjærester, og vi må nok tøyse litt sammen i morgen også, men så får det jaggu meg være slutt!!!

Nå har jeg helt klart fortjent en øl, og hva passer vel bedre enn Madness :)

B19C0B2B-D4EB-4542-8B34-63F19A4A5ACF.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Har gått i fellen :mad: Første dag av ferien har jeg hatt en tradisjonell norsk ferie. Jobbet like mye som vanlig bare med andre ting enn den vanlige jobben :mad: Ava og jeg har nok blitt kjærester, og vi må nok tøyse litt sammen i morgen også, men så får det jaggu meg være slutt!!!

Vis vedlegget 547463
    Ikke bare har du Solid Tech som jeg har, men Kallax også..! :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 547463
    .....og ikke bare har jeg bodd i Tromsø, ølen på bildet er en hjemmebrygget Klondyke summer ale :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 547463
    .....og ikke bare har jeg bodd i Tromsø, ølen på bildet er en hjemmebrygget Klondyke summer ale :)
    Ja se der! :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir nok i lengden kjedelig med kun subb :(:D

Vis vedlegget 547504
    Da får du iallefall med deg fundamendet i musikken.. Gratulerer med solgte "pike" - kyss? :). Spent på plassering hos deg, med dine nye. Bare så det et nevnt, fulltoner har noen overraskende sider.. :)
    Hører gjerne fra deg hva du mener med overraskende sider og eventuelle tanker om forskjellig plassering enn hva jeg har hatt tidligere.... :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.134
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir nok i lengden kjedelig med kun subb :(:D
    Hva skjer nå, satser du på å synge selv ?

Det får være måte på hva jeg skal utsette omgivelsene for ;) Jeg venter på nye høyttalere. Planen var at de skulle komme i begynnelsen av august, men er nå utsatt til slutten av august. Må vel finne en midlertidig løsning til gi bort pris :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn