HCS
En vanlig fyr fra bygda..
Det var som... Må begynne jeg og da... Og igjen, gratulerer med den fineste vaskeren som er å oppdrive i dag
Det var som... Må begynne jeg og da... Og igjen, gratulerer med den fineste vaskeren som er å oppdrive i dag
Takker så mye, Espen! Ja, det er tre par høyttalere på lasset, og selv om Frode så vidt jeg vet ikke har tatt inn forsterkeren, burde han vel ha et og annet som matcher riktig så bra Matchingen bør bli riktig så grei med amp og høyttalere fra samme mann. I tillegg følger det med høyttalerkabler til høyttalerne, samt at jeg får med et sett signalkabler. I og med at jeg tidligere har likt lyden, er det vel bare rommet å skylde på hvis det ikke låter braDa har du en spennende uke i vente Gleder meg til å høre inntrykkene dine Karmana.Julenissen kom tidlig i år og medbragte et assortert utvalg av Tripel øl. Passer bra med at jeg har ingen planer i kveld. Det er jo egentlig helt feil. Øl og vinyl er jo en strålende plan
Vis vedlegget 553541
Fremdeles ikke noe La Rosita i stuen, men de er på hjul og på vei. Strålende oppfølging fra Acoustic Tuning. Et eksempel til etterfølgelse
Hvis alt går etter planen skal Frode og jeg sjaue endel kg med høyttalere på torsdag.....
Vis vedlegget 553542
.....samt noen kilo med forsterker
Vis vedlegget 553543
Har ingen problemer med å kose meg med dagens oppsett, men kjenner jo at det begynner å krible litt
Vis vedlegget 553544
Har forstått at det blir stående et demo sett på Showrommet til Acoustic Tuning i Trondheim også så da for jeg lyttet til de ganske snart. Blir nok veldig bra dette og synergi bør du jo nå også få med tanke på at du også knallet til med forsterker fra samme konstruktør.
Vi gleder oss til å se bilder fra stuen din så knips i vei når de ankommer!
Ha en flott helg Karmana
Mvh: Espen L
Ja se det! Miraklenes tid er tydelig hvis ikke forbi gratulerer med vaskerDet var som... Må begynne jeg og da... Og igjen, gratulerer med den fineste vaskeren som er å oppdrive i dag
Se her ja! Det står en akkurat lik en her nede i hulen i indre Enfold.
Hehe, takker, overrasket nesten meg selv også Bare 645 plater igjen nåJa se det! Miraklenes tid er tydelig hvis ikke forbi gratulerer med vaskerDet var som... Må begynne jeg og da... Og igjen, gratulerer med den fineste vaskeren som er å oppdrive i dag
O
Ikke etter vask av EN (1)stk LP.
Ualminnelig hyggeligere å feire døtre enn å vaske plater, uavhengig av hvor lettvint vaskingen erSe her ja! Det står en akkurat lik en her nede i hulen i indre Enfold.
Operasjon platevask starter her i morgen. Gjøv du på med vann i fra springen?
Nå må jeg inn til Tiggerstaden å være sosial i anledning min datters 29 års dag
Hehe, har i hvert fall fått vasket noen og tyve plater i dag Tar det smått metodisk uten å stresse. Det er også mulig å spille musikk samtidig, så lenge jeg later som om tørkelydene er bruset fra publikumIkke etter vask av EN (1)stk LP.
Denne bør jo ta unna femti på ei lita æftas-stønd.
Gratulerer!
Alvorlig talt; -den ser jævli fin ut.
Har nesten lik på hytta
Vis vedlegget 553657
Batterivann burde også kunne brukes.
mvh
Asså, gubben... den lesende og lyttende delen av HFS, vi har da ikke TV-signaler engangMens resten av HFS presset seg sammen foran TV med fredagens gullrekke, fokuserte de seriøst haifai-interesserte på hobbyen
Har han avbestilt det Franske Rælet ???Dere må lære dere litt mer om vann, mine herrer. Ikke noe enkelt tema, det heller, for hifi-nevrotikere! Batterirvann...??!!? Pføy!!
https://www.carloerbareagents.com/en/catalog/product/view/id/918655/category/28637
Og det er bare begynnelsen for en seriøs audiofil!
(lurer du på fortsettelsen? Hva med denne: https://www.carloerbareagents.com/en/catalog/product/view/id/424109/category/28637)
Tror du det slutter der...? Å neida!
Tenker jeg får ta med en presang over fjellet når jeg tar turen. Etter at Karmana har fått seg både seriøse høyttatere og seriøs forsterker i hus.
Mvh
Håkon Rognlien
Her er det kvaliteten på ildvannet og ikke vaskevannet som gjelder!Dere må lære dere litt mer om vann, mine herrer. Ikke noe enkelt tema, det heller, for hifi-nevrotikere! Batterirvann...??!!? Pføy!!
https://www.carloerbareagents.com/en/catalog/product/view/id/918655/category/28637
(lurer du på fortsettelsen? Hva med denne: https://www.carloerbareagents.com/en/catalog/product/view/id/424109/category/28637)
Tenker jeg får ta med en presang over fjellet når jeg tar turen. Etter at Karmana har fått seg både seriøse høyttatere og seriøs forsterker i hus.
Mvh
Håkon Rognlien
Såvidt meg bekjent tkr så er batterivann også destillert, men sannsynligvis ikke helt samme kvalitet som fra apoteket.Batterivann burde også kunne brukes.
mvh
Ved å ta en tur over fjellet igjen når ting sitter i Drotningviken tror jeg du skal få ete i deg de ordene Evo IIIHar han avbestilt det Franske Rælet ???Dere må lære dere litt mer om vann, mine herrer. Ikke noe enkelt tema, det heller, for hifi-nevrotikere! Batterirvann...??!!? Pføy!!
Mvh
Håkon Rognlien
O
Mye mulig det,men jeg tviler sterkt. Det er jo ikke SF eller Accuphase han drar inn så da kan det jo ikke bli helt der oppe .Ved å ta en tur over fjellet igjen når ting sitter i Drotningviken tror jeg du skal få ete i deg de ordene Evo IIIHar han avbestilt det Franske Rælet ???Dere må lære dere litt mer om vann, mine herrer. Ikke noe enkelt tema, det heller, for hifi-nevrotikere! Batterirvann...??!!? Pføy!!
Mvh
Håkon Rognlien
O
En forretningsidê dette. Slike dunker kan selges fra varebiler på parkeringsplasser til slitne audiophile. Kan også med fordel kombineres med kabel salg.Såvidt meg bekjent tkr så er batterivann også destillert, men sannsynligvis ikke helt samme kvalitet som fra apoteket.Batterivann burde også kunne brukes.
mvh
Jeg har tilgang på lab, så jeg tenker jeg skal flotte meg med en dunk ionebyttet destillert vann
Skal ikke bevege meg inn på dine fagområder, men i manualen står det noe om at deionisert vann ikke er et sjakktrekk. Hvorvidt det har noe med ionebyttet å gjøre vet du bedre enn megSåvidt meg bekjent tkr så er batterivann også destillert, men sannsynligvis ikke helt samme kvalitet som fra apoteket.Batterivann burde også kunne brukes.
mvh
Jeg har tilgang på lab, så jeg tenker jeg skal flotte meg med en dunk ionebyttet destillert vann
Nei, et overklasseprodukt som Accuphase ble det ikke på meg.......Mye mulig det,men jeg tviler sterkt. Det er jo ikke SF eller Accuphase han drar inn så da kan det jo ikke bli helt der oppe .Ved å ta en tur over fjellet igjen når ting sitter i Drotningviken tror jeg du skal få ete i deg de ordene Evo IIIHar han avbestilt det Franske Rælet ???Dere må lære dere litt mer om vann, mine herrer. Ikke noe enkelt tema, det heller, for hifi-nevrotikere! Batterirvann...??!!? Pføy!!
Mvh
Håkon Rognlien
O
Men et helt OK budsjett oppsett blir det sikkert
O
Gjelder bare i Sverige det der KarmisNei, et overklasseprodukt som Accuphase ble det ikke på meg.......Mye mulig det,men jeg tviler sterkt. Det er jo ikke SF eller Accuphase han drar inn så da kan det jo ikke bli helt der oppe .Ved å ta en tur over fjellet igjen når ting sitter i Drotningviken tror jeg du skal få ete i deg de ordene Evo III
Men et helt OK budsjett oppsett blir det sikkert
O
Vis vedlegget 553731
Kvalitetsmusikk og kvalitetsøl Velfortjent!Etter dagens ritt i motvind storm mobiliserer vi med Stranglers og Belgisk øl
Vis vedlegget 553738
såså, gutter.
og her sitter jeg med hjemmemekka høyttalere og underklasseprodukter, da.
Og det gjør vi jo ikkesåså, gutter.
og her sitter jeg med hjemmemekka høyttalere og underklasseprodukter, da.
Hehe, du må ikke skrive sånn. Folk kan tro Ove og jeg mener alvor
Nei, jeg leste det og så sammenhengenSkal ikke bevege meg inn på dine fagområder, men i manualen står det noe om at deionisert vann ikke er et sjakktrekk. Hvorvidt det har noe med ionebyttet å gjøre vet du bedre enn megSåvidt meg bekjent tkr så er batterivann også destillert, men sannsynligvis ikke helt samme kvalitet som fra apoteket.Batterivann burde også kunne brukes.
mvh
Å optimalisere egen haifai er en hårfin balansegang mellom uforfalsket glede og nevrotiske tvangstankerNei, jeg leste det og så sammenhengenSkal ikke bevege meg inn på dine fagområder, men i manualen står det noe om at deionisert vann ikke er et sjakktrekk. Hvorvidt det har noe med ionebyttet å gjøre vet du bedre enn megSåvidt meg bekjent tkr så er batterivann også destillert, men sannsynligvis ikke helt samme kvalitet som fra apoteket.Batterivann burde også kunne brukes.
mvh
Da er Håkon velkommen til forelesning om ferskvann generelt, og forskjell og funksjon mellom spring-, batteri-, destillert-, og ionebytta vann mhp hva som egner seg best til å vaske vinylen med gitt ultralyd frekvens og overflatespenning
Hvis ønskelig så kan vi også ta for oss Miljødirektorotets Vannforskrift for ferskvannsresipienter etter et par romslige armagnac, kaffe og sigar
Var med på utpakking av de i dagDa har forhandler fått inn det første paret med La Rosita høyttalere.
Vis vedlegget 553964
En rask test sammen med kvalitetskomponenter tilsier at førsteinntrykket er riktig så bra.
Vis vedlegget 553965
Da er det bare å glede seg til torsdag
FEIL!!!De siste par årene har jeg sittet bak et skrivebord i Forsvaret. Har helt klart opplevd mer spenning i hverdagen tidligere. Fant derfor ut at jeg måtte leve litt farlig i dag. Kjøpte derfor seks spisestuestoler uten å konferere med kona som for tiden er på en liten ferietur i Nederlandene
Før gårsdagens konsert med Wilco var jeg en tur i byen og forsøkte å få resirkulert litt overskuddsmateriale.
Vis vedlegget 553083
Har vel blitt kvitt flere plater tidligere, men er likevel fornøyd
Først til Rocade. Han tok en bra bunke, og jeg plukket ut tre flunkende nye plater.
Vis vedlegget 553084
Den siste til Pink Floyd er vel innenfor kategorien helt grei i min bok, og jeg ville nok ikke selv bladd opp alle kronestykkene den koster. SRW er jo en av sjefene. Sløkk som jeg er, trodde jeg dette var en hans utgivelser fra før han startet penaltjenesten. En litt mer oppegående kar hadde vel skjønt tegningen ut fra platetittelen. Jeg er ingen stor fan av Miles Davis, men liker det han gjorde med sin Quintet, og har to av dem på vinyl fra før. Denne er fra hans Sextet, men ut fra tittelen virker den å være med i samme serien som de to jeg har fra før. Satser på at den er bra
Deretter bar det bort til Samleren med restene. Ikke så mye han ville resirkulere, men jeg endte nå opp med fem brukte plater, og det er bedre enn mange ubrukelige.
Vis vedlegget 553085
Night Train er en riktig så bra plate, og var helt riktig til kaffen i morges. 10.000 Maniacs leverte noen riktig så anstendige plater, og dette er en av dem. Kanskje ikke den aller beste til Talk Talk, men det gjør den fremdeles til en veldig bra plate. Copperhead Road er en riktig så legendarisk og smårølpete plate av Steve Earle. U2 er en gruppe mange elsker å hate. Selv er jeg heller ingen stor fan, men et par tre plater har jeg lyst på av dem, og Rattle and Hum er helt klart en av dem.
Har endelig fått somlet meg til å pakke inn DV-505 armen. Nå gjelder det bare å få dradd seg opp av stolen og stikke innom Posten slik at den får startet turen mot Elektronisk Bureau
Det er vel delte meninger, men The Colour of Spring er alltid blant de tre beste på lister,FEIL!!!De siste par årene har jeg sittet bak et skrivebord i Forsvaret. Har helt klart opplevd mer spenning i hverdagen tidligere. Fant derfor ut at jeg måtte leve litt farlig i dag. Kjøpte derfor seks spisestuestoler uten å konferere med kona som for tiden er på en liten ferietur i Nederlandene
Før gårsdagens konsert med Wilco var jeg en tur i byen og forsøkte å få resirkulert litt overskuddsmateriale.
Vis vedlegget 553083
Har vel blitt kvitt flere plater tidligere, men er likevel fornøyd
Først til Rocade. Han tok en bra bunke, og jeg plukket ut tre flunkende nye plater.
Vis vedlegget 553084
Den siste til Pink Floyd er vel innenfor kategorien helt grei i min bok, og jeg ville nok ikke selv bladd opp alle kronestykkene den koster. SRW er jo en av sjefene. Sløkk som jeg er, trodde jeg dette var en hans utgivelser fra før han startet penaltjenesten. En litt mer oppegående kar hadde vel skjønt tegningen ut fra platetittelen. Jeg er ingen stor fan av Miles Davis, men liker det han gjorde med sin Quintet, og har to av dem på vinyl fra før. Denne er fra hans Sextet, men ut fra tittelen virker den å være med i samme serien som de to jeg har fra før. Satser på at den er bra
Deretter bar det bort til Samleren med restene. Ikke så mye han ville resirkulere, men jeg endte nå opp med fem brukte plater, og det er bedre enn mange ubrukelige.
Vis vedlegget 553085
Night Train er en riktig så bra plate, og var helt riktig til kaffen i morges. 10.000 Maniacs leverte noen riktig så anstendige plater, og dette er en av dem. Kanskje ikke den aller beste til Talk Talk, men det gjør den fremdeles til en veldig bra plate. Copperhead Road er en riktig så legendarisk og smårølpete plate av Steve Earle. U2 er en gruppe mange elsker å hate. Selv er jeg heller ingen stor fan, men et par tre plater har jeg lyst på av dem, og Rattle and Hum er helt klart en av dem.
Har endelig fått somlet meg til å pakke inn DV-505 armen. Nå gjelder det bare å få dradd seg opp av stolen og stikke innom Posten slik at den får startet turen mot Elektronisk Bureau
The Colour of Spring ER Talk Talk's beste plate!
M
De. Var. Bøse!!!!!!
Takker! Synes selv de ser litt småbøse ut. Begynner nesten, men bare nesten å angre på at jeg ikke valgte en litt mer offensiv farge Både Babel og La Montespan (lillebroren) har i hvert fall vært veldig bra i de tre rommene jeg har hørt dem før. I utgangspunktet tror jeg mitt rom er bedre enn der jeg har hørt dem før, men selvfølgelig, det er alltid en fare for buklandingDe er flotte de der. Håper de låter bra i rommet ditt også da
O