Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel.....Duvel. Slutt på sutring om arm og PU :)

    2A0C2621-C3E6-405F-9604-F5E309388D0D.jpg


    Ortofon er nedrigget og klargjort for salg (må først finne tiltak til å skru sammen en annonse). En nærmer inspeksjon viser at diamanten er inntakt, men cantilever er bøyd. Mulig det går an å fikse det, men det er ikke noe jeg skal surre med :)

    112944CE-3EFD-434B-9E63-FB1001B75EA3.jpg
    A7AC3651-61D9-4F3A-AAA8-6915BC5E658D.jpg


    Kona har dradd til Nederlandene, så jeg må klare meg selv. Tenker jeg begynner med å klare meg selv med høy musikk og øl. Spiller Malice in Wonderland. Har alltid hatt sansen for gammel Nazareth, men har ikke noe forhold til denne platen. Fungerer faktisk bedre enn forventet, og innspillingen er upåklagelig :) Har alltid likt stemmen til Dan McCafferty. Mener han startet penaltjenesten for ikke så lenge side, men ser han gir ut et soloalbum i oktober. Kan jo være en post mortem utgivelse. Kanskje en plate jeg må sjekke ut.

    48DD1C98-C7B1-43A8-8F80-DD34DF56779A.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.824
    Antall liker
    18.221
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Mange (stort sett bare) gode minner med gammel Nazareth:cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ying og yang... Nye høyttalere, forsterker... Arm og nål.. Og så var det helg... Og nå skal jeg slutte med eventyrblanding i pipa.. God helg :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ying og yang... Nye høyttalere, forsterker... Arm og nål.. Og så var det helg... Og nå skal jeg slutte med eventyrblanding i pipa.. God helg :)
    Må ikke glemme platevasker. Forhåpentligvis er den operativ før duploen fra Balkan :cool: God helg tjommi :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.584
    Antall liker
    13.672
    Nuvel.....Duvel. Slutt på sutring om arm og PU :)

    Vis vedlegget 552848
    Man har jekket en Duvel i ren sympati på Klavestadhaugen :rolleyes:
    Skål du gamle bardun!
    Det kommer bedre dager.

    Herover ble det meldt fra Endpoint at våre venner i Estland hadde sent en ladning Degritter til Tønsberg, så da nærmer det seg en platevask eller 1000 :rolleyes:

    De kan også opplyse deres bedre halvdel at Konemor er klar med boken.
    Skal se om jeg ikke får sendt den for henne i morgen.

    Jeg tror det er på tide med en GT før kaffe og cognac?
    Høres det ut som en plan?

    Om jeg trenger en Ortofon Rohman, tja......
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    9.152
    Antall liker
    17.539
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjipt at PU’en ble skadet. Du får trøste deg med at du ikke er den første, og helt sikkert ikke den siste på hfs som går på en liten smell :)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.077
    Antall liker
    18.040
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nuvel.....Duvel. Slutt på sutring om arm og PU :)

    Vis vedlegget 552848

    Ortofon er nedrigget og klargjort for salg (må først finne tiltak til å skru sammen en annonse). En nærmer inspeksjon viser at diamanten er inntakt, men cantilever er bøyd. Mulig det går an å fikse det, men det er ikke noe jeg skal surre med :)

    Vis vedlegget 552850 Vis vedlegget 552851

    Kona har dradd til Nederlandene, så jeg må klare meg selv. Tenker jeg begynner med å klare meg selv med høy musikk og øl. Spiller Malice in Wonderland. Har alltid hatt sansen for gammel Nazareth, men har ikke noe forhold til denne platen. Fungerer faktisk bedre enn forventet, og innspillingen er upåklagelig :) Har alltid likt stemmen til Dan McCafferty. Mener han startet penaltjenesten for ikke så lenge side, men ser han gir ut et soloalbum i oktober. Kan jo være en post mortem utgivelse. Kanskje en plate jeg må sjekke ut.

    Vis vedlegget 552853
    Man kan se på Doomsday Preppers, eller følge med i denne tråden her og plukke opp livsnødvendige tips om overlevelsestaktikk/-teknikk ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel.....Duvel. Slutt på sutring om arm og PU :)

    Vis vedlegget 552848
    Man har jekket en Duvel i ren sympati på Klavestadhaugen :rolleyes:
    Skål du gamle bardun!
    Det kommer bedre dager.

    Herover ble det meldt fra Endpoint at våre venner i Estland hadde sent en ladning Degritter til Tønsberg, så da nærmer det seg en platevask eller 1000 :rolleyes:

    De kan også opplyse deres bedre halvdel at Konemor er klar med boken.
    Skal se om jeg ikke får sendt den for henne i morgen.

    Jeg tror det er på tide med en GT før kaffe og cognac?
    Høres det ut som en plan?

    Om jeg trenger en Ortofon Rohman, tja......
    En sympati-Duvel. Du gode menneske :D
    Registrerte at vaskerne skulle sendes fra øster- til vesterled i dag. Regner med det kommer en til Klavstadhaugen før det blir videreformidlet fra Tønsberg til det sentrale Vestland. Får forsøke å leve godt med det :)
    Supert med boken. Da blir den lokale konemor fornøyd. Da har hun noe å glede seg til når hun en eller annen gang finner det for godt å returnere fra disse Nederlandene :)
    Det høres ut som det drikkes med kvalitet på feile siden av fjellene. Da jeg er alene i kveld nøyere jeg meg med øl og vin. Jeg er ellers redd for å få tyn fra den pensjonerte kuforløseren fra Skjeeen-Sotra traktene :cool: Hvis du lover å ikke fortelle ham det, har det tidligere i dag blitt foreskrevet litt edel malt fra Dr. Tom til Karmana.
    Håper det ellers står bra til, og hils din skjøldmøy :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.955
    Antall liker
    29.602
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nuvel.....Duvel. Slutt på sutring om arm og PU :)

    Vis vedlegget 552848
    Man har jekket en Duvel i ren sympati på Klavestadhaugen :rolleyes:
    Skål du gamle bardun!
    Det kommer bedre dager.

    Herover ble det meldt fra Endpoint at våre venner i Estland hadde sent en ladning Degritter til Tønsberg, så da nærmer det seg en platevask eller 1000 :rolleyes:

    De kan også opplyse deres bedre halvdel at Konemor er klar med boken.
    Skal se om jeg ikke får sendt den for henne i morgen.

    Jeg tror det er på tide med en GT før kaffe og cognac?
    Høres det ut som en plan?

    Om jeg trenger en Ortofon Rohman, tja......
    En sympati-Duvel. Du gode menneske :D
    Registrerte at vaskerne skulle sendes fra øster- til vesterled i dag. Regner med det kommer en til Klavstadhaugen før det blir videreformidlet fra Tønsberg til det sentrale Vestland. Får forsøke å leve godt med det :)
    Supert med boken. Da blir den lokale konemor fornøyd. Da har hun noe å glede seg til når hun en eller annen gang finner det for godt å returnere fra disse Nederlandene :)
    Det høres ut som det drikkes med kvalitet på feile siden av fjellene. Da jeg er alene i kveld nøyere jeg meg med øl og vin. Jeg er ellers redd for å få tyn fra den pensjonerte kuforløseren fra Skjeeen-Sotra traktene :cool: Hvis du lover å ikke fortelle ham det, har det tidligere i dag blitt foreskrevet litt edel malt fra Dr. Tom til Karmana.
    Håper det ellers står bra til, og hils din skjøldmøy :)
    For å sitere Kjell Aukrust: Redaktøren er ugift!

    Eller i dette tilfelle, kuforløseren er fra Porsgrunn, og føler seg mer enn bare litt tråkket på tærne hvis noen skulle antyde at han er fra Skien. :mad:

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har et utall av overlevelsesteknikker, Mr C :) En av dem er eksempelvis at det var en guds lykke å få herpet Rohmann. Det passer jo ualminnelig dårlig med to MC PUer, og RIAA med MC og MM inngang. Nå kan jeg endelig med god samvittighet skaffe meg en MM og slippe å bytte kabel når jeg skifter mellom PUene. Eller enda bedre, slippe å kjøpe en ny/ekstra RIAA :D

    Den mer edruelige Karmana, uten overlevelsesteknikk, lurer på om ham noen gang kommer til å ha to armer på spilleren :(;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Duvel sjeldent feil ������

    Duvel er stas, Antonsen! Det har blitt litt skrint med Tripel etter at vi flyttet hjem fra Nederlandene. Da varmer det et barnehjerte at kona akkurat rapporterte fra det samme land at hun hadde gått til innkjøp av fire Westmalle Tripel og fem tripel av ukjent opphav. Jeg er en enkel sjel! Trenger ikke andre gaver når kona kommer hjem fra det store utland :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel.....Duvel. Slutt på sutring om arm og PU :)

    Vis vedlegget 552848
    Man har jekket en Duvel i ren sympati på Klavestadhaugen :rolleyes:
    Skål du gamle bardun!
    Det kommer bedre dager.

    Herover ble det meldt fra Endpoint at våre venner i Estland hadde sent en ladning Degritter til Tønsberg, så da nærmer det seg en platevask eller 1000 :rolleyes:

    De kan også opplyse deres bedre halvdel at Konemor er klar med boken.
    Skal se om jeg ikke får sendt den for henne i morgen.

    Jeg tror det er på tide med en GT før kaffe og cognac?
    Høres det ut som en plan?

    Om jeg trenger en Ortofon Rohman, tja......
    En sympati-Duvel. Du gode menneske :D
    Registrerte at vaskerne skulle sendes fra øster- til vesterled i dag. Regner med det kommer en til Klavstadhaugen før det blir videreformidlet fra Tønsberg til det sentrale Vestland. Får forsøke å leve godt med det :)
    Supert med boken. Da blir den lokale konemor fornøyd. Da har hun noe å glede seg til når hun en eller annen gang finner det for godt å returnere fra disse Nederlandene :)
    Det høres ut som det drikkes med kvalitet på feile siden av fjellene. Da jeg er alene i kveld nøyere jeg meg med øl og vin. Jeg er ellers redd for å få tyn fra den pensjonerte kuforløseren fra Skjeeen-Sotra traktene :cool: Hvis du lover å ikke fortelle ham det, har det tidligere i dag blitt foreskrevet litt edel malt fra Dr. Tom til Karmana.
    Håper det ellers står bra til, og hils din skjøldmøy :)
    For å sitere Kjell Aukrust: Redaktøren er ugift!

    Eller i dette tilfelle, kuforløseren er fra Porsgrunn, og føler seg mer enn bare litt tråkket på tærne hvis noen skulle antyde at han er fra Skien. :mad:

    Mvh
    Potato, Potato :cool:;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.584
    Antall liker
    13.672
    En sympati-Duvel. Du gode menneske :D
    Registrerte at vaskerne skulle sendes fra øster- til vesterled i dag. Regner med det kommer en til Klavstadhaugen før det blir videreformidlet fra Tønsberg til det sentrale Vestland. Får forsøke å leve godt med det :)
    Supert med boken. Da blir den lokale konemor fornøyd. Da har hun noe å glede seg til når hun en eller annen gang finner det for godt å returnere fra disse Nederlandene :)
    Det høres ut som det drikkes med kvalitet på feile siden av fjellene. Da jeg er alene i kveld nøyere jeg meg med øl og vin. Jeg er ellers redd for å få tyn fra den pensjonerte kuforløseren fra Skjeeen-Sotra traktene :cool: Hvis du lover å ikke fortelle ham det, har det tidligere i dag blitt foreskrevet litt edel malt fra Dr. Tom til Karmana.
    Håper det ellers står bra til, og hils din skjøldmøy :)
    For å sitere Kjell Aukrust: Redaktøren er ugift!

    Eller i dette tilfelle, kuforløseren er fra Porsgrunn, og føler seg mer enn bare litt tråkket på tærne hvis noen skulle antyde at han er fra Skien. :mad:

    Mvh
    Potato, Potato :cool:;)
    Ehhhh...forsiktig nå cafftein.
    Dette er litt som Israel - Palestina konflikten litt lenger sydøst på globusen.
    Gjør oppmerksom på at de herrer Esepen L, Ganielsen og Jabba Jabba også er fra disse traktene slik at du ikke ender opp som "road kill" om du skulle slumpe til med en uheldig kommentar omkring Grenlandsområdet :rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.584
    Antall liker
    13.672
    Jeg har et utall av overlevelsesteknikker, Mr C :) En av dem er eksempelvis at det var en guds lykke å få herpet Rohmann. Det passer jo ualminnelig dårlig med to MC PUer, og RIAA med MC og MM inngang. Nå kan jeg endelig med god samvittighet skaffe meg en MM og slippe å bytte kabel når jeg skifter mellom PUene. Eller enda bedre, slippe å kjøpe en ny/ekstra RIAA :D

    Den mer edruelige Karmana, uten overlevelsesteknikk, lurer på om ham noen gang kommer til å ha to armer på spilleren :(;)
    Er det ikke nettopp antall bokser og dubbeditter som utgjør kjernen av hobbyen min gode mann?
    Dette høres da defensivt ut, men på den annen side kan du jo gå for en fet Audio Technica MM på arm nr. 2.
    Men det er kanskje best å holde fristelsene på en arm-lengdes avstand :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En sympati-Duvel. Du gode menneske :D
    Registrerte at vaskerne skulle sendes fra øster- til vesterled i dag. Regner med det kommer en til Klavstadhaugen før det blir videreformidlet fra Tønsberg til det sentrale Vestland. Får forsøke å leve godt med det :)
    Supert med boken. Da blir den lokale konemor fornøyd. Da har hun noe å glede seg til når hun en eller annen gang finner det for godt å returnere fra disse Nederlandene :)
    Det høres ut som det drikkes med kvalitet på feile siden av fjellene. Da jeg er alene i kveld nøyere jeg meg med øl og vin. Jeg er ellers redd for å få tyn fra den pensjonerte kuforløseren fra Skjeeen-Sotra traktene :cool: Hvis du lover å ikke fortelle ham det, har det tidligere i dag blitt foreskrevet litt edel malt fra Dr. Tom til Karmana.
    Håper det ellers står bra til, og hils din skjøldmøy :)
    For å sitere Kjell Aukrust: Redaktøren er ugift!

    Eller i dette tilfelle, kuforløseren er fra Porsgrunn, og føler seg mer enn bare litt tråkket på tærne hvis noen skulle antyde at han er fra Skien. :mad:

    Mvh
    Potato, Potato :cool:;)
    Ehhhh...forsiktig nå cafftein.
    Dette er litt som Israel - Palestina konflikten litt lenger sydøst på globusen.
    Gjør oppmerksom på at de herrer Esepen L, Ganielsen og Jabba Jabba også er fra disse traktene slik at du ikke ender opp som "road kill" om du skulle slumpe til med en uheldig kommentar omkring Grenlandsområdet :rolleyes:
    Hehe, det er jo en relativt stueren gjeng det der :D

    Hvis Espen begynner å bryske seg, sender jeg ham bare et bilde, så blir han blid igjen ;)

    42B0D5C9-8070-45A8-85BA-1A8E3263C429.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig bra konsert med Wilco i går! Selv om jeg ikke spilte, trenger jeg nok nå en rolig dag med litt jazz og mye vann :)

    3259A1CE-DB49-4385-9546-AF0D26D14138.jpg


    Jeg har vel skulket litt i timen når det gjelder Wilco, og av en eller annen grunn har jeg mer peiling på katalogen til Son Volt. Synes selv det beste utgangspunktet for en konsert er å kjenne mye av katalogen og i tillegg få seg noen overraskelser. Dette gjorde vel at jeg har hatt mer utbytte av andre konserter. Foruten det var det en kanonkonsert! Gutta var usannsynlig samspilte og det låt så tight og fett at jeg bare kan bøye meg i nesegrus beundring. Det ble kanskje litt ensformig innimellom, men om det skyldtes meg og min manglende kjennskap til låtene eller Wilco, aner jeg ikke. Lokalet var som seg hør og bør fullstappet, men det var lite fart i publikum. Grunnen til det vet jeg ikke, kanskje en kombinasjon av alder og andektighet :)

    0649FFE2-B850-4814-B8C4-45786CFE5D4A.jpg


    En kjepphest fra meg. Folk klager som oftest på lokale eller lydmann når det er dårlig lyd på konserter. Selv mener jeg at traktering og samspill er vel så viktig når det gjelder god konsertlyd. Lyden i går var i hvert fall på øverste hylle :)


    De som skal på konsert med Wilco i Tiggerstaden i dag kan glede seg. Jeg spanderer en øl hvis noen klarer å telle gitarbyttene :D
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.077
    Antall liker
    18.040
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kult!
    Jeg skal i kveld, og forventningene blir ikke mindre av det du skriver her.
    Er ingen stor Wilco-kjenner selv, så der stiller vi vel omtrent likt.
    Skal telle gitarbytter i kveld, i håp om gratis øl:D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kult!
    Jeg skal i kveld, og forventningene blir ikke mindre av det du skriver her.
    Er ingen stor Wilco-kjenner selv, så der stiller vi vel omtrent likt.
    Skal telle gitarbytter i kveld, i håp om gratis øl:D
    Å telle tunneller mellom Bergen og Voss mens man kjører er lekende lett i forhold :D

    Du har noe å glede deg til. Enjoy!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.466
    Antall liker
    26.600
    Torget vurderinger
    24
    Kjedelig å høre at Ortofonen tok kvelden.
    Vedrørende MM/MC- inngang og to MC-pickuper så løser det seg ved en stepup eller headamp.

    Håper du finner løsning på både det ene og det andre. Det er jo noe forunderlig med den armen. Har di forsøkt å endre/justere vinkelen på headshellet noe? Kan det være at pinnene enten i armen eller i headshellet ikke får kontakt? Hva med annet headshell?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De siste par årene har jeg sittet bak et skrivebord i Forsvaret. Har helt klart opplevd mer spenning i hverdagen tidligere. Fant derfor ut at jeg måtte leve litt farlig i dag. Kjøpte derfor seks spisestuestoler uten å konferere med kona som for tiden er på en liten ferietur i Nederlandene ;)

    Før gårsdagens konsert med Wilco var jeg en tur i byen og forsøkte å få resirkulert litt overskuddsmateriale.

    C6F791DA-3312-43E7-B518-5F9D7FB101AF.jpg


    Har vel blitt kvitt flere plater tidligere, men er likevel fornøyd :)

    Først til Rocade. Han tok en bra bunke, og jeg plukket ut tre flunkende nye plater.

    154C8B38-310D-4B96-9D22-8A8CFCC2F09B.jpg


    Den siste til Pink Floyd er vel innenfor kategorien helt grei i min bok, og jeg ville nok ikke selv bladd opp alle kronestykkene den koster. SRW er jo en av sjefene. Sløkk som jeg er, trodde jeg dette var en hans utgivelser fra før han startet penaltjenesten. En litt mer oppegående kar hadde vel skjønt tegningen ut fra platetittelen. Jeg er ingen stor fan av Miles Davis, men liker det han gjorde med sin Quintet, og har to av dem på vinyl fra før. Denne er fra hans Sextet, men ut fra tittelen virker den å være med i samme serien som de to jeg har fra før. Satser på at den er bra :)

    Deretter bar det bort til Samleren med restene. Ikke så mye han ville resirkulere, men jeg endte nå opp med fem brukte plater, og det er bedre enn mange ubrukelige.

    9D1BC4B0-3B08-4665-8943-747BB995D62F.jpg


    Night Train er en riktig så bra plate, og var helt riktig til kaffen i morges. 10.000 Maniacs leverte noen riktig så anstendige plater, og dette er en av dem. Kanskje ikke den aller beste til Talk Talk, men det gjør den fremdeles til en veldig bra plate. Copperhead Road er en riktig så legendarisk og smårølpete plate av Steve Earle. U2 er en gruppe mange elsker å hate. Selv er jeg heller ingen stor fan, men et par tre plater har jeg lyst på av dem, og Rattle and Hum er helt klart en av dem.

    Har endelig fått somlet meg til å pakke inn DV-505 armen. Nå gjelder det bare å få dradd seg opp av stolen og stikke innom Posten slik at den får startet turen mot Elektronisk Bureau :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.826
    Antall liker
    11.585
    Torget vurderinger
    2
    ^ Der ser jeg pinadø et par seriøse skatter, Karmana. Godt handlet!!

    Tror det blir en tur til vestkysten, altså. Såpass må man unne seg i middelalderdommen.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjedelig å høre at Ortofonen tok kvelden.
    Vedrørende MM/MC- inngang og to MC-pickuper så løser det seg ved en stepup eller headamp.

    Håper du finner løsning på både det ene og det andre. Det er jo noe forunderlig med den armen. Har di forsøkt å endre/justere vinkelen på headshellet noe? Kan det være at pinnene enten i armen eller i headshellet ikke får kontakt? Hva med annet headshell?
    Takker for sympati! Helt klart en mulighet med stepup. Får se hva jeg tenker når jeg forhåpentligvis har en ekstra og velfungerende arm :p:)

    Det er godt mulig at problemene handler om en av koblingene. Har forslaget ditt i bakhodet når jeg snakker med Elektronisk Bureau. Når det gjelder annet headshell, så var det samme problemene når vi testet med headshell og PU jeg benytter på Jelco armen. Smører med tålmodighet, og venter i spenning på hva de finner ut i Fredrikstad :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Der ser jeg pinadø et par seriøse skatter, Karmana. Godt handlet!!

    Tror det blir en tur til vestkysten, altså. Såpass må man unne seg i middelalderdommen.

    Mvh
    Håkon Rognlien

    Strålende hvis du får det til, Håkon! Det bør bli en bra helg :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har dradd til Oslo i skam. Det er drøyt at 17% av bergenserne har stemt på Bompengepartiet (eller hva det nå heter). Helt greit å være mot bompenger, men til det å ønske at denne røverbanden uten erfaring (og med et persongalleri som kan ta nattesøvnen fra hvem som helst) skal ta et helhetlig ansvar for politikken i Norges nest største by......:mad:

    Dro fra fint vær i Bergen til drittvær i Tiggerstaden. Godt det er noe som ikke forandrer seg :)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    He He... for min del synes jeg bompengepartiet representerer et påfyll av særegne karakterer i bergenspolitikken og ikke noe radikalt nytt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    He He... for min del synes jeg bompengepartiet representerer et påfyll av særegne karakterer i bergenspolitikken og ikke noe radikalt nytt.
    Hehe, kan nok være, men nå har vi gått fra særegenheter til tegneseriefigurer :mad::D
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    De har jo ikke flertall alene så ingen fare. Demokratiet har i sin fungerende form effektive bremser mot ekstreme krefter om de skulle formere seg, ABS bremser faktisk :) Når bomsaken i Bergen (og andre steder) har nådd Status Quo i løpet av de neste 4 årene vil det hele roe seg ned og bompartiet vil, sikkert, som de fleste tidligere ensaks bylister bli redusert til "navnet".

    MDG derimot, bør man følge godt med på....
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Pensjonistpartiet gjorde det skarpt i Oslo - knuste feministisk initiativ:D
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.550
    Antall liker
    69.353
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De har jo ikke flertall alene så ingen fare. Demokratiet har i sin fungerende form effektive bremser mot ekstreme krefter om de skulle formere seg, ABS bremser faktisk :) Når bomsaken i Bergen (og andre steder) har nådd Status Quo i løpet av de neste 4 årene vil det hele roe seg ned og bompartiet vil, sikkert, som de fleste tidligere ensaks bylister bli redusert til "navnet".

    MDG derimot, bør man følge godt med på....
    Det har du sikkert rett i. Jeg er egentlig ikke så bekymret for gjengen i Bompengepartiet, men mer sjokkert/skamfull over at 17 prosent av bergenserne faktisk har stemt på dem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn