Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kan ikke noen poste som et uvær i denne tråden slik at vi kommer over på neste side og slipper å se det bildet igjen.
    og ikke quote, vær så snill.
    hilsen sart kjerring.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv jeg skulle ha tråklet bedre enn det der. :p

mvh
    Isedenfor å stå med hånden langt inne i aslet på en ku gjennom karrieren, skulle du helt klart bedrevet skjønnhetsoperasjoner på dyrene i Fjellsiden eller på Tveiterås. Det er ikke bra å tenke på at jeg er tråklet sammen i fart av en polakk på Voss Sykehus, mens alle dyrene i distriktet går rundt med nette korssting :mad:;)

Jeg har jo ganske grisete tanker, så du får ta med deg dyrlegekofferten og ta stingene mine i neste uke, og samtidig høre om Babell nå klarer å lokke frem litt tyngre basstromme på Kyrie :)
    Hehe, kommer gjerne innom og leter etter bassen hos deg. ;) Bare gi en lyd.

Mhp. trekking av sting, synes jeg at feltskjæren skal få gjøre det selv. Jeg har relativt høy toleranse for ubehageligheter, men den avbildete labben innbyr ikke til nærmere bekjentskap.

Mvh
    Makan! :mad:;)

Tror ikke du trenger å lete etter bassen nå :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    kan ikke noen poste som et uvær i denne tråden slik at vi kommer over på neste side og slipper å se det bildet igjen.
    hilsen sart kjerring.
    Jepp, vi beveger oss videre. Er i hvert fall ny side på min iPad.

Nevnte jeg at jeg skal ta andre beinet i begynnelsen av november..... Stay tuned :rolleyes:;)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.971
    Sted
    Bartistan
    Altså - enhver rutinert automatgearsjåfør bruker venstrepoten på bremsen, uavhengig av sømtype - også feltskjærersøm 8)
    Det der er vranglære gutt,venstre foten skal ikke under noen omstendigheter brukes på automatgear kjøring :)

O
    O' store O, her vranglærer du om hvem av oss som vranglærer ;)
    2 bein + 2 pedaler = enkel matte

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hmm... sitter du på skrå på setet, (s)kranglefant?
    blitt litt skjev i ryggsøylen i det siste?

autogear = tjore fast venstrefoten eller kappe den av og slenge den i dass.
    alternativt la den hvile på fothvileren ytterst til venstre.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    hilsen sart kjerring.
    Vi kjører på???????????????????????? Men om hundrede aar er allting glemt????????????

?????? gismo
    Var ikke mye lumsk den stemmeprakten der! Ikke vanskelig å skjønne at den slår an i Kirkenær :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selv jeg skulle ha tråklet bedre enn det der. :p

mvh
    ............ jeg er tråklet sammen i fart av en polakk på Voss Sykehus.........
    Dersom han snakket Svensk kan det hende han lytter til musikken sin fra et Naimanlegg :rolleyes:
    Hadde såpass fokus på andre ting at jeg ikke fikk det med meg. Samme som skal operere meg om noen uker. Skal sjekke om han snakker svensk. Alltid greit med et par brownie poeng hos kirurgen :D

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.076
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Det var mye oppstyr rundt nye skiva til Tool. Tilogmed radiostasjonene var opptatt av hvor fantastisk den antagelig var.
    Etter 3 gjennomlyttinger på Spotify kom jeg til konklusjonen at den var dørgende kjedelig. Et eneste langt gjesp..
    Tar heller en lytt på eldre prog. Både Genesis, Jethro Tull og Marillion er langt friskere og mye mer kreativt :)

M

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.083
    Har du tråklet selv...?

Ser det snakkes mye om Tool, om jeg skal gi de en sjans i helgen - hvilket album bør jeg teste..?
    Lateralus eller 10 000 days
    Låtene the Pot og the Rosetta Stone fra sistnevnte skive er obligatorisk, sammen med EP`en Opiath.
    Går dette greit kan du gå for de 2 første albumene Ænima og Undertow.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva feiler det meg når jeg kjører til Oslo via Hemsedalsfjell og tilbake samme dag over Hardangervidden i drittvær, bare for å hente en platespiller :p Det finnes helt sikkert en diagnose for slikt ;) Jaja, godt å være ferdig med turen :)

Føler et krus whisky for å lande er vel fortjent :)

1EB0278C-18A3-472E-ACC1-0EEB0C1A0FF5.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.981
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    100 mil i hi fi’ns tjeneste er da ikke noe ;)har kjørt tur retur til Danmark ved tysker grensa for å plukke opp litt sansui :)

O

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    forøvrig, ser man på kjøreaktiviteten til jorwed, så tror jeg vi andre er best tjent med å holde kjeft, fylle tanken, gomle på driver dog’en og kjøre videre i stillhet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    og jeg lurte med meg kjæresten (nå kona) på kjøretur til tyskland for å hente høyttalere:

https://www.hifisentralen.no/forume...-rlighetserkla-ring-til-alle-audiofile-3.html
    forøvrig, ser man på kjøreaktiviteten til jorwed, så tror jeg vi andre er best tjent med å holde kjeft, fylle tanken, gomle på driver dog’en og kjøre videre i stillhet.
    Hyggelig å reise rundt å hilse på folk da...utvide horizonten litt :)
    Føler meg friskere og friskere, om enn litt småsvimmel etter 17 timer på farten ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.981
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    og jeg lurte med meg kjæresten (nå kona) på kjøretur til tyskland for å hente høyttalere:

https://www.hifisentralen.no/forume...-rlighetserkla-ring-til-alle-audiofile-3.html
    Hyggelig å reise rundt å hilse på folk da...utvide horizonten litt :)
    Føler meg friskere og friskere, om enn litt småsvimmel etter 17 timer på farten ;)
    Forstålig nok :)

O

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.971
    Sted
    Bartistan
    Siden jeg nå allerede er i gang med å trafikktøffe meg kaster jeg ut ytterligere et rutinert gullkorn:
    om ikke verden fortsetter å fyke forbi en stund etter at du er framme, ja da har du ikke vært på langtur ;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.096
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hva feiler det meg når jeg kjører til Oslo via Hemsedalsfjell og tilbake samme dag over Hardangervidden i drittvær, bare for å hente en platespiller :p Det finnes helt sikkert en diagnose for slikt ;) Jaja, godt å være ferdig med turen :)

Vis vedlegget 556420
    Respekt! :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jaja, stakkar mann... Se å pakk opp nå.....
    Pakket opp fikk jeg gjort, men å begynne lett omtåket å sette opp greiene på natten......not :) Får hive meg i arbeidet snart. Beskyttelseshetten på PUen mangler, dessverre. Med min track record borger dette for nye tragedier ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.870
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!
    Spennende å høre om RP10 er verdt den strabasiøse innsatsen.
    Husker du ble litt muggen da jeg mente at gamleriggen - som burde være god i seg selv - ikke var på høyde med resten av oppsettet. Kanskje den var på høyde likevel, og RP10 blir en veritabel nedtur:eek::p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis!
    Spennende å høre om RP10 er verdt den strabasiøse innsatsen.
    Husker du ble litt muggen da jeg mente at gamleriggen - som burde være god i seg selv - ikke var på høyde med resten av oppsettet. Kanskje den var på høyde likevel, og RP10 blir en veritabel nedtur:eek::p
    Hehe, muggen og muggen, jeg er ikke den som skal mene for mye om kvalitet og de ulike prinsippene på platespillere :) Det som jaffal er helt klart er vel at min Denon DL 103R nok er av en litt annen kvalitet enn resten av oppsettet.

Det viktigste for meg med RP 10 er at det er en mer enn ålreit platespiller (anmeldere kan ta feil, men forhåpentligvis ikke alle på en gang ;)) og at til og med jeg kan bytte og stille PU. Jaja, det vil tiden vise. Er i gang.....:D

4BDD3648-3E3B-4A21-A396-352A0609ECB9.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.936
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Du må ha lykke til. Tipper det blir bra.:)

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor det skal være enklere å skifte PU på en regaarm enn feks en Jelco m/avtagbart headshell. Har ikke erfaring med akkurat denne rega-arma, men syntes det var en god enklere å håndtere PUene da jeg fikk armer med avtagbare headshell. Enn feks en regab B302 eller hva den het. Så jeg får nok pent følge med her og bli opplyst.:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor det skal være enklere å skifte PU på en regaarm enn feks en Jelco m/avtagbart headshell. Har ikke erfaring med akkurat denne rega-arma, men syntes det var en god enklere å håndtere PUene da jeg fikk armer med avtagbare headshell. Enn feks en regab B302 eller hva den het. Så jeg får nok pent følge med her og bli opplyst.:)
    Nei du har sikkert rett. Er vel bare mer hassle når armen(e) monteres første gangen. Alternativt, min lokale vinyldoktor har lurt meg ;) På den annen side. Rega arm med fast headshell med Rega PU, som festes med tre skruer i trekant, kan vanskelig gjøres lettere (om enn sikkert bedre) :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt kilen start på å sette opp platespilleren. Den fremste unbrakoskruen for feste av pu manglet. Går selvfølgelig fint å feste med to, men mer sytaløst med tre skruer. Kom på at jeg tidligere hadde kjøpt et kit jeg trodde jeg aldri ville få bruk for. Voila :)

206F5718-38AE-418D-B579-A0AE70699B96.jpg

Speller forrykende :D

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.936
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

Nei du har sikkert rett. Er vel bare mer hassle når armen(e) monteres første gangen. Alternativt, min lokale vinyldoktor har lurt meg ;) På den annen side. Rega arm med fast headshell med Rega PU, som festes med tre skruer i trekant, kan vanskelig gjøres lettere (om enn sikkert bedre) :)
    aha, Rega-PU også ja, da blir fort saken bedre, ja. Trodde det var snakk om en dyna-103.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.694
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I denne tråden må man tydeligvis følge med. Det er jo rett før Evo føler seg truet :)
    Og hvem kunne vel trodd at streamingentusiasten Karmana noen gang skulle trosse livstruende skader, fjelloverganger og uvær for å kjøpe seg en ny gramofon :)

Glasset heves i respekt, og man ønsker herren velkommen til Regaklubben.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.083

Vis vedlegget 556420
    Jeg vet jo at du er skvær gær`n, og en aldeles framifrå og likandes kar.
    Men å kjøre over fjellet i dette møkkaværet med en maltraktert venstrefot seende ut som ei julesylte når man skal ligge hjemme på soffen og nyte sitt opium...ehhh..otium sko det vara. Det må vel sies å være litt i meste laget.

Jeg burde jo skjønt det og tatt turen over for skams skyld, men har beklageligvis lagt bak meg noen av de jæveligste ukene på jobb på flere år, så det var det overskuddet etter 4 ukers sommerferie :p Nuvel, nå skal ikke dette handle om meg, men de må se til å være noe mer forsiktig med dem selv herr caftein. Det var godt det sto og ventet en ordentlig grogg etter > 100 mil under panseret til eders tyske kjøremaskin.

Monter nå godskakene med nennsom hånd, bruk optikk av egnet kvalitet og stokk tommeltottene i riktig rekkefølge.
    SKÅL, og god helg!

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.094
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I denne tråden må man tydeligvis følge med. Det er jo rett før Evo føler seg truet :)
    Og hvem kunne vel trodd at streamingentusiasten Karmana noen gang skulle trosse livstruende skader, fjelloverganger og uvær for å kjøpe seg en ny gramofon :)

Glasset heves i respekt, og man ønsker herren velkommen til Regaklubben.
    Har blitt litt greier den siste tiden, ja. Satser på å sitte rolig i båten en god stund fremover :)

Ah, Regaklubben. Håper det er litt trøkk og fart på festene ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn