Takk for det, lille indianerLitt sen ute men sort matte ble pent på din Rega.
Takk for det, lille indianerLitt sen ute men sort matte ble pent på din Rega.
Hehe, jeg har mer enn en gang vurdert hjertebarnet ditt som en kandidat i stuen. Denne gangen er den nok uaktuell. Ren transistor skal byttes i ren transistorFor noen sider siden så snakket du om en amp som ville
passet til Babell, jeg trur jeg fant en nå??????????????????????????????
Vis vedlegget 559547
Ville passet gjeldende både lydsignatur og design????????????
gismo
Bøse saker på Klavstadhaugen, men så er jo eieren også en småkraftig pluggHer i Klokkerskogen holder far på med julegave innkjøp til seg selv i et rasende tempo. Hva er nytt
Vis vedlegget 559546
Så måtte man jo prøve en av disse Saturn ringene til platetallerken som simpelthen lover å lime vinylskiva fast sammen med Slukets senterclamp.
Vis vedlegget 559545
Det å sette ekvipasjen på så nær arm og nålefane med stift krever ro og konsentrasjon.
Når man i tillegg plutselig kun bare har igjen 5 mm av innføringssporet, og stiften kommer farlig nær ringens innerkant ved nedsenkning, da klassifiseres øvelsen som må utføres alkoholfri. Ble det noe bedre lydgjengivelse da? Joda
Jeg bestilte RSRC ringen direkte fra Sound Foundation i India, så den er CNC frest etter Firebirden sin tallerken og avstand til Kuzma armens base. Utrolig hyggelig, ryddig og seriøs herremann i andre enden. VPI tar i følge ham 1100 dollar for ringen. Jeg betalte 400 dollar for min spesiallagede tungvekterDen kom innpakket skikkelig nok til å tåle en tur gjennom midtøsten.
Hmmm, hva var det du tenkte på nå, Sluket. Har en følelse av noe ironi her som krever enda en kopp kaffe før jeg skjønnerDet må berømmes trådstarters gode smak![]()
Ja jøss, en helt ute av kroppen opplevelseVart skræmt no?![]()
Tøffe tak for puslete Oslo folk..Du får komme deg inn i kroppen igjen - ingen ironi! Ironisk nok. Helsike som det snør her nå..
Når man kommer over i armagnac modus dropper man bare den manuelle platetallerken ringen vet du.Bøse saker på Klavstadhaugen, men så er jo eieren også en småkraftig pluggHer i Klokkerskogen holder far på med julegave innkjøp til seg selv i et rasende tempo. Hva er nytt
Vis vedlegget 559546
Så måtte man jo prøve en av disse Saturn ringene til platetallerken som simpelthen lover å lime vinylskiva fast sammen med Slukets senterclamp.
Vis vedlegget 559545
Det å sette ekvipasjen på så nær arm og nålefane med stift krever ro og konsentrasjon.
Når man i tillegg plutselig kun bare har igjen 5 mm av innføringssporet, og stiften kommer farlig nær ringens innerkant ved nedsenkning, da klassifiseres øvelsen som må utføres alkoholfri. Ble det noe bedre lydgjengivelse da? Joda
Jeg bestilte RSRC ringen direkte fra Sound Foundation i India, så den er CNC frest etter Firebirden sin tallerken og avstand til Kuzma armens base. Utrolig hyggelig, ryddig og seriøs herremann i andre enden. VPI tar i følge ham 1100 dollar for ringen. Jeg betalte 400 dollar for min spesiallagede tungvekterDen kom innpakket skikkelig nok til å tåle en tur gjennom midtøsten.
Slitan! Må ikke gjøre alt så vanskelig nå at du ikke kan drikke Armagnac når du snurrer plater
![]()
Været er som vanlig lett og lekent her i DrotningsvikTøffe tak for puslete Oslo folk..Du får komme deg inn i kroppen igjen - ingen ironi! Ironisk nok. Helsike som det snør her nå..
https://www.tungt.no/transportmagasinet/nesten-tre-centimeter-sno-i-oslo-6845486
Ja, vinyl og sterk fransk vin er en dårlig kombinasjonNår man kommer over i armagnac modus dropper man bare den manuelle platetallerken ringen vet du.Bøse saker på Klavstadhaugen, men så er jo eieren også en småkraftig pluggHer i Klokkerskogen holder far på med julegave innkjøp til seg selv i et rasende tempo. Hva er nytt
Vis vedlegget 559546
Vis vedlegget 559545
Slitan! Må ikke gjøre alt så vanskelig nå at du ikke kan drikke Armagnac når du snurrer plater
![]()
Jeg gidder ikke tre den på hele tiden
Forøvrig kreves det en hvis tykkelse på vinylskiva for at ting skal sitte. Er plata i flatbrød kategorien fra tidlig 80-tallet presser tydeligvis den ytre ringen vinylen opp noen mikrometer sånn ca 2/3 vei inn mot Sluk clampen. Dette resulterer i dårlig sporing og høres veldig tydelig pga dårlig signal i høyre kanal eller rett og slett tilløp til hakk.
Tar jeg av ringen så avspilles plata normalt hvis den ikke er veldig slitt. Noe oppdaget at min kjære første skive fra The Blue Nile utgitt på Linn Records. Det er noe hele tiden
Men man lærer jo mens man leker.
Det morsomme er jo når en god pressing med litt gods kommer på, gjerne en gammel kjenning, så er det ikke tvil om økt klarhet, ørlite bedre skille mellom makro og mikro dynamikk, sarte små detaljer fra bjeller (ikke mine) har litt mer luft omkring seg og klinger bedre ut, vokal gjengivelse er tydeligere og bassen er mer definert og det lille kneppet strammere med en knivsodd mer slam. Her må lyttes mer til kjent musikk med og uten Saturn ring før noen endelig dom faller.
Føret er som den er, og det er ikke sånn at man har kontroll over hva andre foretar seg. Snakker av erfaring da et vogntog kom over på min side. Ikke alle er like harde og gode bak rattet som deg, HCSTøffe tak for puslete Oslo folk..Du får komme deg inn i kroppen igjen - ingen ironi! Ironisk nok. Helsike som det snør her nå..
https://www.tungt.no/transportmagasinet/nesten-tre-centimeter-sno-i-oslo-6845486
Få som har bedre grunn enn deg til å ikke sette seg i bilen når føret er dårlig!Føret er som den er, og det er ikke sånn at man har kontroll over hva andre foretar seg. Snakker av erfaring da et vogntog kom over på min side. Ikke alle er like harde og gode bak rattet som deg, HCSTøffe tak for puslete Oslo folk..Du får komme deg inn i kroppen igjen - ingen ironi! Ironisk nok. Helsike som det snør her nå..
https://www.tungt.no/transportmagasinet/nesten-tre-centimeter-sno-i-oslo-6845486.
Frister heller ikke å kjøre rundt med utstyr til mange titalls tusen kr i bilen. Da kan en sleng på bilen være nok til kjipe konsekvenser.
Med mindre det er noe ekstremt viktig - sorry at det ikke ble tur til deg i dag - så lar jeg bilen stå og heller bruke tid med familien![]()
Takk for støtten, KarmisFå som har bedre grunn enn deg til å ikke sette seg i bilen når føret er dårlig!Føret er som den er, og det er ikke sånn at man har kontroll over hva andre foretar seg. Snakker av erfaring da et vogntog kom over på min side. Ikke alle er like harde og gode bak rattet som deg, HCSTøffe tak for puslete Oslo folk..Du får komme deg inn i kroppen igjen - ingen ironi! Ironisk nok. Helsike som det snør her nå..
https://www.tungt.no/transportmagasinet/nesten-tre-centimeter-sno-i-oslo-6845486.
Frister heller ikke å kjøre rundt med utstyr til mange titalls tusen kr i bilen. Da kan en sleng på bilen være nok til kjipe konsekvenser.
Med mindre det er noe ekstremt viktig - sorry at det ikke ble tur til deg i dag - så lar jeg bilen stå og heller bruke tid med familien![]()
Er da maaange transistorer her da, se bare på de 8 sorte skorsteineneHehe, jeg har mer enn en gang vurdert hjertebarnet ditt som en kandidat i stuen. Denne gangen er den nok uaktuell. Ren transistor skal byttes i ren transistorFor noen sider siden så snakket du om en amp som ville
passet til Babell, jeg trur jeg fant en n�����������������������������
Vis vedlegget 559547
Ville passet gjeldende både lydsignatur og design������������
gismo![]()
Erklærer meg lett rystet over den sendrektighet og lettere unnasluntring som her bringes til torgs.Da ligger man til lading med litt Tattenhom på TVen før kveld og fest
Var innom byen i dag og fikk hanket med meg den siste til Mester Cave på vinyl. Da er igjen samlingen komplett, hva gjelder studioalbumene hans med The Bad Seeds. Hører med i et møblert hjem
Platen fikk lunkne kritikker i Tiggerstad-pressen. Selv synes jeg det er et veldig bra album. Nedpå, stemningsfullt med en deilig tilstedeværelse av hovedpersonen. Platene fra mannen har ujevn kvalitet hva gjelder innspillingskvalitet. Dette gjelder heldigvis ikke denne platen. Endel overflate rusk og rask på den, så den skal etter hvert få en vask, men selv uten låt den knallbra på Regaen min
Dagens quiz til Kirkenær. Finn fire feilEr da maaange transistorer her da, se bare på de 8 sorte skorsteinene????????????Hehe, jeg har mer enn en gang vurdert hjertebarnet ditt som en kandidat i stuen. Denne gangen er den nok uaktuell. Ren transistor skal byttes i ren transistorFor noen sider siden så snakket du om en amp som ville
Vis vedlegget 559547
gismo![]()
Er jo bare 4 bittesmå rør der????????????
gismo
Ikke bare har vi samme gode smak på høyttalere, det gjelder visst også musikkErklærer meg lett rystet over den sendrektighet og lettere unnasluntring som her bringes til torgs.Da ligger man til lading med litt Tattenhom på TVen før kveld og fest
Var innom byen i dag og fikk hanket med meg den siste til Mester Cave på vinyl. Da er igjen samlingen komplett, hva gjelder studioalbumene hans med The Bad Seeds. Hører med i et møblert hjem
Platen fikk lunkne kritikker i Tiggerstad-pressen. Selv synes jeg det er et veldig bra album. Nedpå, stemningsfullt med en deilig tilstedeværelse av hovedpersonen. Platene fra mannen har ujevn kvalitet hva gjelder innspillingskvalitet. Dette gjelder heldigvis ikke denne platen. Endel overflate rusk og rask på den, så den skal etter hvert få en vask, men selv uten låt den knallbra på Regaen min
Platen ble tross alt kjøpt inn i går - på utgivelsesdato. Vasket før avspilling - naturligvis.
Side D er så langt avspilt mest - hvor både bass og falsett sitter bra. Synes det er godlyd og intelligens, skjønnhet, sorg og omtanke i en god blanding.
Mvh
JMK
Dette kan en nok løse ved å anskaffe en matte som er tilpasset plater uten den forhøyede kanten.Når man kommer over i armagnac modus dropper man bare den manuelle platetallerken ringen vet du.Bøse saker på Klavstadhaugen, men så er jo eieren også en småkraftig pluggHer i Klokkerskogen holder far på med julegave innkjøp til seg selv i et rasende tempo. Hva er nytt
Vis vedlegget 559546
Vis vedlegget 559545
![]()
Jeg gidder ikke tre den på hele tiden
Forøvrig kreves det en hvis tykkelse på vinylskiva for at ting skal sitte. Er plata i flatbrød kategorien fra tidlig 80-tallet presser tydeligvis den ytre ringen vinylen opp noen mikrometer sånn ca 2/3 vei inn mot Sluk clampen. Dette resulterer i dårlig sporing og høres veldig tydelig pga dårlig signal i høyre kanal eller rett og slett tilløp til hakk.
Tar jeg av ringen så avspilles plata normalt hvis den ikke er veldig slitt. Til min forskrekkelse oppdaget jeg at dette var tilfelle med den første skiva til The Blue Nile utgitt på Linn Records. Det er noe hele tidenMen man lærer jo mens man leker.
Det morsomme er jo når en god pressing med litt gods kommer på, gjerne en gammel kjenning, så er det ikke tvil om økt klarhet, ørlite bedre skille mellom makro og mikro dynamikk, sarte små detaljer fra bjeller (ikke mine) har litt mer luft omkring seg og klinger bedre ut, vokal gjengivelse er tydeligere og bassen er mer definert og det lille kneppet strammere med en knivsodd mer slam. Her må lyttes mer til kjent musikk med og uten Saturn ring før noen endelig dom faller.
Synes helt umulig å finne demDagens quiz til Kirkenær. Finn fire feilEr da maaange transistorer her da, se bare på de 8 sorte skorsteinene������������Hehe, jeg har mer enn en gang vurdert hjertebarnet ditt som en kandidat i stuen. Denne gangen er den nok uaktuell. Ren transistor skal byttes i ren transistorFor noen sider siden så snakket du om en amp som ville
Vis vedlegget 559547
gismo![]()
Er jo bare 4 bittesmå rør der������������
gismo![]()
Jepp, fant endelig litt tiltak. Holder meg til annonsering på Finn og her. Blir jo da likevel fanget opp på Hifishark. Ønsker likevel å unngå å sende tre svære trekasser ut av landet. Mye greier, men må man så må man. Har ingen hast. Spiller fint der den stårOg det var'n ute.. Lykke til med salget. Regner med at du har annonsert flere steder enn her på berget? Uten at jeg skal repetere det norske markedet osv..![]()
Har hört en del på Ghosteen via Spotify och hodetelefoner i det sista (gör det nu). Det är vackert och växer med varje genomlyssning. Skal inhandlas på vinyl!Da ligger man til lading med litt Tattenhom på TVen før kveld og fest
Vis vedlegget 559621
Da har vi samme opplevelse. Jeg var litt lunken på første gjennomhøring, men platen har vokst på meg. Tror ikke du blir skuffet over vinylenHar hört en del på Ghosteen via Spotify och hodetelefoner i det sista (gör det nu). Det är vackert och växer med varje genomlyssning. Skal inhandlas på vinyl!Da ligger man til lading med litt Tattenhom på TVen før kveld og fest
Vis vedlegget 559621
Vis vedlegget 559826
Tidlig helg på innlandet, T-1Fruen prøvde over lengre tid kjøpe inn diverse snadder fra polet.. vi fant også ut (meg) at samling ikke var no å satse på..ha en fortreffelig helg foran stereoen.
![]()
Kanskje, men vi får maten servert på fat et par etasjer opp fra Wesselstuen. Dette her er selvpåført, men jeg kan love deg det var nok fisk....hikkkonstaterer at wesselstuen har blitt stadig mer turistvennlig med mer bacon enn lutefisk.
Er du en av de høye herrer som sitter i den private bowlingen å blir servert??Kanskje, men vi får maten servert på fat et par etasjer opp fra Wesselstuen. Dette her er selvpåført, men jeg kan love deg det var nok fisk....hikkkonstaterer at wesselstuen har blitt stadig mer turistvennlig med mer bacon enn lutefisk.![]()
Litt vanskelig å identifisere seg med det du kaller høye herrer og ikke spiller vi bowling (bare nesten)Er du en av de høye herrer som sitter i den private bowlingen å blir servert??Kanskje, men vi får maten servert på fat et par etasjer opp fra Wesselstuen. Dette her er selvpåført, men jeg kan love deg det var nok fisk....hikkkonstaterer at wesselstuen har blitt stadig mer turistvennlig med mer bacon enn lutefisk.![]()
![]()
Takker så mye for omtanken, men eksemplaret jeg kjøpte av jorwed spiller riktig så braJeg fant ett ex av No more H i swe til 100kr men den har du vel nå?
Platen ble sluppet i går. Gav den en gjennomgang til morgenkaffen, men kona bråkte med støvsugerenJoe Henry er en herre som har skjenkt en fine stunder, en slags favoritt er albumet ”Scar”..selv om det står flere album har det i mine ører ikke vært levert noe bedre (hva er bedre) og de siste albumene har vel sakte glidd forbi, uten å få noen oppmerksomhet...men håpet om at han levere på samme nivå som nevnte Scar, finns jo...til en viss del....så! er det siste noe å ta seg bryet å bruke tid på?
mvh