Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt gjort at de kan se nusselige ut! :)
    (Biter hardt i leppa, og kommenterer ikke høyttalerplasseringen)
    Ja, de Pioneer Tad høyttalerne hadde fortjent bedre arbeidsvilkår. Han er vel dessverre ikke verre enn mange andre jeg ser legger ut bilder på HFS. Det handler vel ofte om kompromisser med kona, men litt sørgelig når gode høyttalere blir klint inntil front- og hjørnevegg.
    Kanskje mannen hadde hatt fordel av å bytte til AN-E? Men da kanskje ikke Karan er verdens beste valg, heller...?

Mitt rom passer også til AN-E, for øvrig. Men jeg liker 60 - 90 cm frihet bak høyttalerene, så kanskje det ikke er så smart allikevel...
    Hehe, ventet egentlig på at noen skulle komme med det unntaket, Haakon :) Sikkert andre også, men det forandrer selvfølgelig ikke på det faktum at de fleste høyttalere trenger bedre arbeidsbetingelser enn mange gir dem.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er i grunnen tullete at de fleste høyttalare blir laget for å stå midt på gulvet. I virkeligheten så vil de jo bli presset inn mot en vegg eller i ett hjørne. Det burde blitt laget flere alternativer som er egnet for den virkelige verden. Gjerne aktive med bluetooth og det hele.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det begynnende hengebuksvinet måtte i dag røre litt på seg. Det ble derfor en rundtur i sentrum av periferien. Tenkte jeg kanskje ville treffe tkr på turen, men han tar som kjent madamen kun på tur i periferien av periferien.

Småfriskt over periferibroen med 21 m/s. Finnes som kjent kun dårlige klær, så det ble en fin tur i en passe kombinasjon av solbyger og snøbyger. Deilig å tråkke litt rundt, og det var heldigvis minimalt med folk på stien.

31FA3DB3-788C-4E68-B565-64F50027F9B5.jpg

Man er jo selvfølgelig i overkant opptatt av haifai. Det ble derfor et par stopp på veien for litt meldinger og bud på en brukt Apheta 2 PU. Det ble ikke handel, men kunne ikke klage på utsikten på småstoppene.

1229DCFD-12BC-4B3A-AC48-80B064A0EA1B.jpg

Tilbake ved utgangspunktet for turen skjønte jeg hvorfor jeg var såpass alene på stien. De urbane strilene var opptatt med å tuske med gylfen.

0C83131D-F4DE-4194-AA4B-04D4A64FFF47.jpg

Nå musikk og kaffe :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.371
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det begynnende hengebuksvinet måtte i dag røre litt på seg. Det ble derfor en rundtur i sentrum av periferien. Tenkte jeg kanskje ville treffe tkr på turen, men han tar som kjent madamen kun på tur i periferien av periferien.
    Joda, tkr har vært ute i periferiperiferien, men ikke på steder hvor Admiralen vanker: :)

tAxPmf7DQAKftlss9AI42Q.jpg

GUE1aJ79TReZMPnzduVwGA.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joda, tkr har vært ute i periferiperiferien, men ikke på steder hvor Admiralen vanker: :)

Vis vedlegget 580122

Vis vedlegget 580123

mvh
    Neimen se her ja, pensjonisten klarer ikke engang å holde hviledagen hellig. Jeg håper du ikke jobbet svart på hvitt :cool:;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.601
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Karan ser ut som et lite kompaktanlegg i sitt nye hjem. Eneste som vitner om vekt og størrelse er stablingen av bøker under hyllen i racket :)

Vis vedlegget 579829
    Med denne plasseringa vet ikke denne karen (med Karan) hvilket godt anlegg han har.
    Jeg tror at denne høyttaler og forsterkerkombien er knallbra.

Jeg har hørt Pioneer S-1EX med digre PASS-blokker, og de er meget gode.
    Det er høyttalere som spiller langt over sin prisklasse, og grunnen er jo at de i realiteten er TAD.
    Som med det meste annet trenger de SPACE.
    Jeg vet at kvinnfolka got the pussy, men de trenger vel ikke bestemme hvor høyttalerne skal stå for det?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.371
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Neimen se her ja, pensjonisten klarer ikke engang å holde hviledagen hellig.
    Hehe, det er snart 20 år siden jeg rak rundt på bygdene, men jeg savner fremdeles lammingstiden. Hardt, men moro og meningsfylt. :)

Jeg håper du ikke jobbet svart på hvitt :cool:;)
    Når vil en næringsdrivende som har fradrag for alle kostnader inklusive MVA, betale for en tjeneste svart som han kan få fullt fradrag for?

-Og når vil en mann som jobber svart legge det ut på nett, og bokstavelig talt publisere bildedebevis?

Rett svar kan ringes inn til Skatt Vest, tlf. 800 800 00 :rolleyes:

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde en boks med Slade, 14 plater med Uriah Heep og Nazareth samt en med Anette Askvik i handlekurven på Skvis.no. Da jeg skulle gjøre opp handlekurven slo det meg; når du er et ekorn og allerede har mange uspiste nøtter, hvorfor skal du da hamstre en mengde nøtter på en gang. Litt av gøyen er jo jakten på nøttene. Ble ikke kjøp. Litt fornøyd med meg selv :)

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.319
    Hadde en boks med Slade, 14 plater med Uriah Heep og Nazareth samt en med Anette Askvik i handlekurven på Skvis.no. Da jeg skulle gjøre opp handlekurven slo det meg; når du er et ekorn og allerede har mange uspiste nøtter, hvorfor skal du da hamstre en mengde nøtter på en gang. Litt av gøyen er jo jakten på nøttene. Ble ikke kjøp. Litt fornøyd med meg selv
    Hmm. Et ekte ekorn tenker slik? Ukjent for meg.
    Mvh
    JMK

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.513
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hadde en boks med Slade, 14 plater med Uriah Heep og Nazareth samt en med Anette Askvik i handlekurven på Skvis.no. Da jeg skulle gjøre opp handlekurven slo det meg; når du er et ekorn og allerede har mange uspiste nøtter, hvorfor skal du da hamstre en mengde nøtter på en gang. Litt av gøyen er jo jakten på nøttene. Ble ikke kjøp. Litt fornøyd med meg selv :)
    Rart, veldig rart.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.144
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Rart, veldig rart.
    Litt som å ha sex med en And :)

O

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.601
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vel,-så får vi andre ta ansvar, og holde nasjonens hjul i gang...
    Kom med PostNord i går. Skal det først hamstres, så er det i hvert fall rett tid å gjøre det på!

big dipper april 20.jpg

Så gikk du glipp av denne,

askvik sign.jpg

- den nye "Keith Don`t Go".
    Forundrer meg ikke om den snart er utsolgt...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde en boks med Slade, 14 plater med Uriah Heep og Nazareth samt en med Anette Askvik i handlekurven på Skvis.no. Da jeg skulle gjøre opp handlekurven slo det meg; når du er et ekorn og allerede har mange uspiste nøtter, hvorfor skal du da hamstre en mengde nøtter på en gang. Litt av gøyen er jo jakten på nøttene. Ble ikke kjøp. Litt fornøyd med meg selv
    Hmm. Et ekte ekorn tenker slik? Ukjent for meg.
    Mvh
    JMK
    Nå er det som kjent forskjell på nøysomme bergenske ekorn og den mer griske artsfrenden som lever på andre siden av fjellene ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rart, veldig rart.

O
    Det kunne jo vært fristende å høre om dine erfaringer, men det kan du kanskje ta videre i egen tråd :cool:;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Rart, veldig rart.

O
    Det kunne jo vært fristende å høre om dine erfaringer, men det kan du kanskje ta videre i egen tråd :cool:;)
    best at evo spør høvding om å opprette en egen underavdeling for den slags sysler.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.601
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.144
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Rart, veldig rart.

O
    Jeg tenkte det må jo være skikkelig rart:)

O

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.319
    Nå er det som kjent forskjell på nøysomme bergenske ekorn og den mer griske artsfrenden som lever på andre siden av fjellene
    som skrevet - helt ukjent for meg.
    Mvh
    JMK

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel,-så får vi andre ta ansvar, og holde nasjonens hjul i gang...
    Kom med PostNord i går. Skal det først hamstres, så er det i hvert fall rett tid å gjøre det på!

Vis vedlegget 580288

Så gikk du glipp av denne,

Vis vedlegget 580289

- den nye "Keith Don`t Go".
    Forundrer meg ikke om den snart er utsolgt...
    Tøff fjernkontroll du har!:D

617A4D35-57D9-4BDA-BF17-21DE97E7ED6C.jpg

Jeg sa da ikke at jeg ikke kjøpte plater, bare at jeg ikke kjøpte alt jeg hadde lagt i handlekurven. Noen nøtter må man da ha :) Lot Uriah Heep og Slade boksen vente, men bestilte tre av Nazareth og den Anette Askvik platen. Du har nok rett angående «messe-plage». Jeg har nok hørt Liberty oftere enn Keith de siste par tre årene. Har forresten litt dårlig samvittighet for den Askvik-platen. Var i kontakt med henne på mail for direktebestilling, men ble rett og slett for kjip til å betale 200 kr ekstra til henne sammenlignet med Skvis.no. Har kjøpt direkte fra artister tidligere, og synes det er kjekt. Denne gangen syntes jeg det ble for dyrt. Kjip, ja :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.144
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Jeg tenkte det må jo være skikkelig rart:)

O
    Noenlunde betryggende, selv om noen, ikke meg selvfølgelig, vil lure på hvordan du kom på en sånn one-liner :cool::D
    Det bare popper opp ;)
    Neida det er i fra en humor serie som gikk på NRK :)
    O

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.931
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du skal hamstre for å være sikker på at NÅR du får lyst på nøtter, så har du både nøttetypen og mengdene du begjærer.
    Jakter du nøtter når sulten tar deg så tar du feil valg og ender opp med nøttene nærmest kassa.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du skal hamstre for å være sikker på at NÅR du får lyst på nøtter, så har du både nøttetypen og mengdene du begjærer.
    Jakter du nøtter når sulten tar deg så tar du feil valg og ender opp med nøttene nærmest kassa.
    Delvis enig. Det har helt klart sine utfordringer å jakte nøtter når man er sulten, men hvis huset er fullt av nøtter man ikke har smakt på, spiser man lett for mange på en gang og ender til slutt opp med å ikke verdsette den gode nøttesmaken :)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.775
    Sted
    Bartistan

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.195
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

Har kjent på noe jeg ikke vanligvis plages med: rastløshet. Så hvis kapteinen blir urolig vil jeg anbefale å gjøre som jeg har gjort i dag. En tur nord i distriktet til Åsane senter. Har hørt at det finnes en playcom butikk med godt utvalg i vinyl, og det stemte på en prikk. Litt lite jazz (sukk) men masse snadder, nytt og brukt. Anbefales. NB håndsprit og evt hansker fantes ikke så det bør medbringes.

Like i nærheten finnes Gulating ølsjappe. De kunne friste med antibac og øl som jeg aldri har hørt om. Høflig som jeg er kvitterte jeg med å handle litt. Så nå fortsetter innspilling av pu med litt ny musikk og en mythos for å minnes en øy jeg neppe får besøke i år.

Mvh Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heisann

Har kjent på noe jeg ikke vanligvis plages med: rastløshet. Så hvis kapteinen blir urolig vil jeg anbefale å gjøre som jeg har gjort i dag. En tur nord i distriktet til Åsane senter. Har hørt at det finnes en playcom butikk med godt utvalg i vinyl, og det stemte på en prikk. Litt lite jazz (sukk) men masse snadder, nytt og brukt. Anbefales. NB håndsprit og evt hansker fantes ikke så det bør medbringes.

Like i nærheten finnes Gulating ølsjappe. De kunne friste med antibac og øl som jeg aldri har hørt om. Høflig som jeg er kvitterte jeg med å handle litt. Så nå fortsetter innspilling av pu med litt ny musikk og en mythos for å minnes en øy jeg neppe får besøke i år.

Mvh Atle
    Høres ut som en fin tur! For meg er ikke rastløsheten overhengende. Er så heldig at jeg stort sett går på jobb som vanlig. Litt mindre sosial selvfølgelig, men Åsane er utelukket! Da kunne min kone finne på at det ville vært praktisk med en tur på Ikea. Har istedenfor en liten plan om resirkulering av plater i byen på lørdag, men har en følelse av at min kone forventer at jeg gjør noe fornuftig hagen :(:)

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.195
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig angående Åsane. Fant en hifiklubb på senteret, det viste deg at den har eksistert i 5 år. Nytt for meg. Ellers så er hagen solgt for flere år siden og sa aldri hvor jeg skulle til min kone...

Mvh Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så hva har skjedd her i det siste? En kort oppsummering er de snill admiral? ;)
    Tør jo ikke oppdatere med mine fjærlette ting når det sjaues tung haifai østenfor folkeskikken ;)

Litt mer seriøst så er det noen skjær i sjøen med forsendelser, eller mer presist, krøll med noen jernbanespor.

Kabelstumpen som skal bekle Gato kom i dag sammen med et par CDer som skal irritere kona.

55C5A273-FE6F-4388-9E29-B8C222C1E639.jpg

Forsterkeren ble sendt som avtalt på tirsdag, men i går kom det melding på sporingen om at det hadde skjedd noen greier Posten ikke var herre over. Intet nytt i dag, så jeg sjekket driftsmeldingene til Posten Og fant.....

AA77B109-8E8E-440A-A833-ED17C04DB45D.jpg

Begynner å brenne et blått lys for ny forsterker til helgen. Da får jeg heller nøye meg med at du og Evo koser dere og har et mer positivt forhold til blått lys :) (er vel turkis, men det passet ikke inn i sammenhengen ;)).

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.092
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    La oss nå ha litt fokus på deg min venn. Føler evo har fått nok oppmerksomhet denne uka. Han behøver vi ikke snakke mer om synes jeg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gato? Er det de fancy et par sider tilbake? Har du noe spec, erre no krutt i det a?
    Gato AMP-150 AE. Ligger på Torget med link til specs. Krefter bør være uproblematisk mot mine høyttalere, men hvorvidt den er en god match er et åpent spørsmål. Er tenkt som arbeidshesten gjennom uken, mens rørforsterkeren skal stå for helgekosen :)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.092
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ok, takk, prekæs senere. Får jeg surfe litt på nettet da etter info om forsterkeren du kjøper... :p;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.660
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning