Du hadde kledd den...Brukt Epiphone Les Paul Standard........hmmmm, tenke, tenke.....skal, skal ikke![]()
Man trenger da ikke bare å ligge på stranda og grille seg som et stykke kjøtt. Frem med en god bok og en øl, ut i vannet og snorkle et par timer, lage sandslott, kaste fresbee, klaske strandball osv. Å så alle den deilige smøringen med diverse kremer av varierende konsistens og duft som smøres på naken hud da
Forhåpentligvis bedre enn ellipsemaskinen......og forhåpentligvis litt lenger tidDu hadde kledd den...![]()
Nja, vet ikke om det låt særlig fristende her i kulingenMan trenger da ikke bare å ligge på stranda og grille seg som et stykke kjøtt. Frem med en god bok og en øl, ut i vannet og snorkle et par timer, lage sandslott, kaste fresbee, klaske strandball osv. Å så alle den deilige smøringen med diverse kremer av varierende konsistens og duft som smøres på naken hud daerotica. Æ sei itt meir!
Ahhh...du tenker på Huleboermannen, han smører seg til nød med spenefett (Spenol), mens den "moderne" mannen smører seg med kvalitetssolkrem.Nja, vet ikke om det låt særlig fristende her i kulingenFor det andre smører ikke vi menn oss (selv), men bruker til nøds Spenol.......og dør tidligere enn nødvendig
![]()
Ble det en Epi på deg ?Brukt Epiphone Les Paul Standard........hmmmm, tenke, tenke.....skal, skal ikke![]()
Hmmm... hva er det å tenke overBrukt Epiphone Les Paul Standard........hmmmm, tenke, tenke.....skal, skal ikke![]()
Veldig hyggelig å ha deg på besøk!Etter ett mislykket tyveri-tokt på Bergens beste vestkant står jeg likevel ikke tomhendt tilbake. En ul vasker må jeg nok finne andre steder, men godt øl, god lyd og trivelig selskap gjør likevel kvelden til en suksessTakk for hyggelig lag, Mister! Lytteinntrykk kommer når salongberuselsen er ute av kroppen
![]()
Nei du!!! Den hårfrisyren blir bare helt feilKarma, litt ut på nyåret:
Vis vedlegget 649637
Hehe, fremdeles litt å strekke deg etter før den nye boligen din er å anse som møblertHe he.. Jeg mangler faktisk Degritter, men har en plan.
Har tenkt å kjøpe Jorwed sin. Han må bare få kjøpt, vurdert og så lagt ut for salg til sommerpris
Denne eksilbergenseren er jo blant de aller hyggeligste folkene (fremdeles ikke ødelagt av å bo østpå), og hadde jaggu tatt med seg en flunkende ny plate fra Apollon til megMange som tror bildet er en spøk, men vi som kjenner den reven vet bedre. @Karmana hadde nok hendene fulle den kvelden, håper du husket å lage liste over plater og andre eiendeler før du slapp ham inn.
Ja, @jorwed_ er virkelig en trivelig kar. Hyggelig å besøke, hyggelig å ha på besøk.![]()
Var nå det så lurt?... valgte jeg å kjøpe det billigste av det billigste når det gjelder elgitar....
Du har helt sikkert rett. Likevel, viktig for meg å bruke minst mulig penger sånn at gitaren ikke ender opp som min dårlige samvittighet hvis den blir lite brukt. Det er en brukt Morgan Stratocaster som skal hentes på tirsdag. Forhåpentligvis gjør den nytten en stund. Selvfølgelig en nybegynner-gitar, men synes jeg fikk mye greier for en tusenlapp. Hvis den ikke fungerer (eller mer sannsynlig, jeg ikke fungerer) er den så billig at jeg kan knuse den som en gammel rockestjerneVar nå det så lurt?
Uten å på noen måte "disse" billige gitarer (for det kan være så mangt, både bra og ikke fullt så bra - og ikke vet jeg hva du har kjøpt heller) så er det som med alt annet som oftest et forhold mellom pris og kvalitet.
Ikke noe er verre for en nybegynner enn å prøve å lære seg å spille på en gitar som egentlig er "håpløs" å spille på. Det kan dreie seg om alt fra små "bagatellmessige" ting med finish, tilpasning, setup osv som det kan gjøres noe med til forhold man ikke får gjort noe med.
Som et eksempel:
Én liten detalj som skiller en "rimeligere" gitar fra en dyrere og som ikke direkte har med kvalitet/spillbarhet å gjøre, men som gir et rent fysisk ubehag.
Halsen på en Made in Mexico Fender Stratocaster vs en USA-produsert. På MIM legger man ikke like mye tid i finish på fretsene, og de kan stikke litt utenfor kanten på halsen. I tillegg er de skarpe som fy, og det kan gå så blodet renner.
Vis vedlegget 649643
Dette må/bør man gjøre noe med for at gitaren skal bli behagelig å spille på. Bildet viser en MIM-hals som jeg nå holder på med. Fretsen til venstre har jeg slipt ned og polert kantene på. Fretsen til høyre er det foreløpig ikke gjort noe med, og bildet viser godt at den stikker utenfor. Det er "bare" 42 slike kanter å slipe ned![]()
Takker! Stjernenykker kommer nok relativt raskt og naturligGratulerer med gitar. Samme farge som Blackmore også. Da er det bare stjernenykkene som mangler. Regner med at kona snart får en raider med opplysninger om hva du forventer skal befinne seg i kjøleskapet til enhver tid![]()
Takker! Jada, men hadde tenkt å ha ampen i boden og kun dra den inn i stuen når jeg skal bruke den. Finnes det ikke små forsterkere som kan plugges direkte i gitaren og til et par hodetelefoner? Da kan jeg jo vandre rundt i min egen verden uten å plage andreGratulerer med gitar og amp, til fin pris - som HAR utgang for hodetelefoner![]()
Faen, faen, det var derfor den var så billigFint at det fulgte med bag som du kan bruke på turnè.
Det kan øke verdien å bytte plekterbrettet til svart:
- med i prisen var det en hard case.
Gode greier. Takker! Da får jeg finne ut om jeg skal kjøpe den dyreste eller den billigste. Det er vel lurest å kjøpe den dyreste. Som med all hifi er jo det dyreste alltid bestHer kan du løpe rundt å være konge i egen verden.
Vis vedlegget 649730
![]()
Blackstar amPlug2 Fly Guitar Headphone Amp | Gear4music
Blackstar amPlug2 Fly Guitar Headphone Amp | Gear4musicwww.gear4music.no
Skjønner at du ikke vil se meg igjenForventer denne spilt når vi sees.. Gjerne etter litt styrkedråper.. Sikker på at du vil greie det som en drøm..![]()
Vi hade kunnet starta ett pønkband sammen, sikkert omtrent like gode/dårlige på instrumenteneBluser'n får synge
![]()
Sjalu