Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at jeg har klina med en Covid-19 positiv uten å bli smittet. Konkluderer med at jeg enten har stålhelse, har hatt sykdommen tidligere uten å legge merke til symptomene (indikerer selvfølgelig også stålhelse) eller hatt skikkelig flaks. Veldig komfortabel med alle alternativene 😃

    Til dem som trenger litt lesestoff nå når de urbane strøk stenges ned, anbefales trilogien, Vernon Subutex. Jeg har ikke kommet så langt, men dette er skikkelig rock’n’roll (et begrep som innbefatter mye hos meg 😊) med klare paraleller til Nick Hornby sin High Fidelity.

    Jeg burde kanskje ikke sprettet en øl når kona fremdeles er syk, men noen må jo holde humøret oppe hos henne, og jeg er jo en av dem som er født med en liten genfeil og trenger litt promille for å være gøyal. Skål 😄

    3D19952D-1031-4016-8B6B-4627AEB35709.jpeg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Når jeg leser at folk har fått vattpinner både i hue og ræva opptill 20 ganger før de finner viruset så ville jeg ikke tatt prøveresultatet på alvor.

    Dessuten når jeg ser hva du heller i deg av kvinnfolkmig så tror jeg du har mistet smaksløkene på alvor..
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.103
    Antall liker
    32.525
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Har vi ikke alle den genfeilen? Nordmenn er født med 0, 5 minus i promille? https://www.nrk.no/norge/--to-glass-vin-gjor-deg-helt-normal-1.501219

    Vi trenger en øl eller to for ikke å forbli umorsom ja, men ikke derved sant at vi blir morsom når vi hiver innpå meir. Ikke det at dét spiller noen rolle, det er ikke derfor vi drikker. Vi drikker vel mest for å gjøre partneren pen og ung nok til klining?

    Skål!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når jeg leser at folk har fått vattpinner både i hue og ræva opptill 20 ganger før de finner viruset så ville jeg ikke tatt prøveresultatet på alvor.

    Dessuten når jeg ser hva du heller i deg av kvinnfolkmig så tror jeg du har mistet smaksløkene på alvor..
    Makan, Skjeens sønn leverer som folkedypet i rustbeltet! Det er tydelig at de ikke har stengt ølkranene i denne vorten av et tilholdssted på vestfold-kysten! Jeg hadde forventet å bade i empati, men hva opplever jeg.....jo, de mest hardnakkede egosentrikere dukker opp av hullene sine. Jeg ruller meg inn i fosterstilling, og gir meg selv en varm og fortjent klem!

    Chili Blonde er lett og leskende, men for all del, Hansa kan nok ikke rade opp med alt kvalitetsølet og folkeschlagerne som Lundetangens Bryggeri har radet opp gjennom årene.

    Akkurat det med testing begynner jeg å tro du har rett. Poden fikk nettopp positivt utslag på sin test, men jeg fortsetter med innvendig desinfisering og forventer at det går bra 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har vi ikke alle den genfeilen? Nordmenn er født med 0, 5 minus i promille? https://www.nrk.no/norge/--to-glass-vin-gjor-deg-helt-normal-1.501219

    Vi trenger en øl eller to for ikke å forbli umorsom ja, men ikke derved sant at vi blir morsom når vi hiver innpå meir. Ikke det at dét spiller noen rolle, det er ikke derfor vi drikker. Vi drikker vel mest for å gjøre partneren pen og ung nok til klining?

    Skål!
    Mener jeg nettopp hørte om en film som spilte på at alt ble bedre med å ta den med 0,5 promille i minus på alvor. Det gikk visst dessverre ikke helt bra 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.064
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer at jeg har klina med en Covid-19 positiv uten å bli smittet. Konkluderer med at jeg enten har stålhelse, har hatt sykdommen tidligere uten å legge merke til symptomene (indikerer selvfølgelig også stålhelse) eller hatt skikkelig flaks. Veldig komfortabel med alle alternativene 😃

    Til dem som trenger litt lesestoff nå når de urbane strøk stenges ned, anbefales trilogien, Vernon Subutex. Jeg har ikke kommet så langt, men dette er skikkelig rock’n’roll (et begrep som innbefatter mye hos meg 😊) med klare paraleller til Nick Hornby sin High Fidelity.

    Jeg burde kanskje ikke sprettet en øl når kona fremdeles er syk, men noen må jo holde humøret oppe hos henne, og jeg er jo en av dem som er født med en liten genfeil og trenger litt promille for å være gøyal. Skål 😄
    Aj aj, ikke nok med at Covid pådro seg Trump, men nå også deg.
    Stakkars Covid :cry:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det skåles fra solsiden rett utenfor Bergen også :cool:
    Takker, men jeg trodde nå dokkar ble bergensere sammen med oss silkeramp fra Fana 😄 Dag Mango.....hmmm, er egentlig skeptisk, men etter å drukket Chili Blonde og Hansa IPA Mango kan jeg vanskelig hovere. Må vel få testet den der 😃
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ta og se NRK serien om Norsk Black Metal meget seværd
    Jepp, tror vi kan drite i vaksinen. Dette ordner seg, det er tross alt en grense for ka han Covid kan tåle 😄
    Jeg går for svenske oppskriften! og har heller aldrig følt meg friskere? fått i meg nått dopamin kanskje🤔
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Despentes' trilogi har myyye mer spøtt enn Hornby IMO, men jeg har aldri funnet Hornby mer enn middels. Særlig første bind drar opp en del linjer om Paris og Frankrike som ikke akkurat gjør meg mer frankofil enn jeg aldri har vært.
    Men - du må ta alle tre! :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ta og se NRK serien om Norsk Black Metal meget seværd
    Jeg går for svenske oppskriften! og har heller aldrig følt meg friskere? fått i meg nått dopamin kanskje🤔
    Bra serie! Gav meg noen perspektiver på ungdomsopprør generelt (før gærningen fra Bergen kom inn i bildet og gjorde det til noe helt annet). Du får holde deg til øl i hulen og ikke lefle med dopamin og endorfiner. Da slipper du forfrysninger og annet faenskap 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    god helg!

    Vis vedlegget 673584

    Jeg tror ikke hovedblodtype betyr så mye, det er plussen bak som er viktig. Har du den ikke fra før, sørger vår gode venn Alkohol Demon for plussen.

    Jeg visste jeg hadde hull i min mentale Kinks-katalog, men denne gav helt klart et puff til å fylle litt igjen på hullet. Registrerer ellers av den kulørte ølen at du kan dra hipsteren ut av Løkka, men ikke Løkka ut av hipsteren 😎 God helg, og en Stoke-supporter krysser fingrene for United i morgen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Despentes' trilogi har myyye mer spøtt enn Hornby IMO, men jeg har aldri funnet Hornby mer enn middels. Særlig første bind drar opp en del linjer om Paris og Frankrike som ikke akkurat gjør meg mer frankofil enn jeg aldri har vært.
    Men - du må ta alle tre! :cool:
    Ikke uenig i det. Nå har jeg bare lest første halvdel av første bind, men dette er rock’n’roll, der High Fidelity er jock’n’roll 😃
    Når jeg skriver triologi er det vel en viss sjanse for at jeg ikke kun nøyer meg med to bøker 😊
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.103
    Antall liker
    32.525
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg visste jeg hadde hull i min mentale Kinks-katalog, men denne gav helt klart et puff til å fylle litt igjen på hullet. Registrerer ellers av den kulørte ølen at du kan dra hipsteren ut av Løkka, men ikke Løkka ut av hipsteren 😎 God helg, og en Stoke-supporter krysser fingrene for United i morgen 😊
    Mushwell Hillbillies, Kinks-skiva over alle Kinks-skiver.(y)

    det går fortsatt noen hipsterskiver inn i gapet ja, mest fordi de ikke selger bygde-mjød på Felleskjøpet. Min stemme i stortingsvalget 2021 går selvsagt til det parti som gir bøndene carte blanche til å produsere og dyrke humle, mjød og hamp.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mushwell Hillbillies, Kinks-skiva over alle Kinks-skiver.(y)

    det går fortsatt noen hipsterskiver inn i gapet ja, mest fordi de ikke selger bygde-mjød på Felleskjøpet. Min stemme i stortingsvalget 2021 går selvsagt til det parti som gir bøndene carte blanche til å produsere og dyrke humle, mjød og hamp.
    Da blir det Kinks i ettermiddag 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt småsur og lei, men heldigvis ikke verre enn at litt gammel Kinks og en øl løfter stemningen 😃 Har ikke spilt plater på en stund, men heldigvis ser det ut som de formerer seg når de får være i fred 😊

    8575DD3D-F1BE-4093-B748-51E1B8438E2E.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Leker ikke Dire Straitsfan du!
    Jeg har lagt to av de der i handlekurv et par ganger men ikke trykket kjøp ennå.
    Men snart kommer nyutgaven av Delicate Sound Of Thunder i posten 🤘
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Monoboksen til Kinks?
    Den må jeg innom igjen snart tenker jeg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Leker ikke Dire Straitsfan du!
    Jeg har lagt to av de der i handlekurv et par ganger men ikke trykket kjøp ennå.
    Men snart kommer nyutgaven av Delicate Sound Of Thunder i posten 🤘
    Må ikke vente for lenge før de blir utsolgt, men det er jo greit å kunne ha noe på ønskelisten til nissen 😃 Ja, jeg overrasket meg selv med å ende opp med så mange. Passelig sykt å ha fem plater som nesten koster dobbelt så mye som transistor ampen min 😄

    Du får dra til på Pink Floyd skiven. Selv mistet jeg interessen for gruppen etter at Roger Waters la røyk 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Monoboksen til Kinks?
    Den må jeg innom igjen snart tenker jeg.
    Du er en connaisseur, Fosse. For meg var det bare streaming av Mushwell Hillbillies. Må innrømme at det eneste albumet jeg har eid med The Kinks er State of Confusion 😃
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Må ikke vente for lenge før de blir utsolgt, men det er jo greit å kunne ha noe på ønskelisten til nissen 😃 Ja, jeg overrasket meg selv med å ende opp med så mange. Passelig sykt å ha fem plater som nesten koster dobbelt så mye som transistor ampen min 😄

    Du får dra til på Pink Floyd skiven. Selv mistet jeg interessen for gruppen etter at Roger Waters la røyk 😃
    Stemmer, det var noe bergensert det opplaget av MoFi?
    hjælp
    Men med seksogtyve skiver av dem inkl dubletter, tripletter og det som verre er, så tåler jeg å vente.

    Jeg, ett par år yngre enn deg, lærte om Pink Floyd med Delicateskiva.
    Vi har alle vårt, selv brukte jeg tid på å venne meg til stemmen til Waters da jeg begynte å høre på originalskivene.

    Har også i dag bestilt mine første skiver fra skvis.no
    Hyl ut om du vet et sted å finne Colfax på vinyl, platekompaniet ga opp etter langt om lenge.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Du er en connaisseur, Fosse. For meg var det bare streaming av Mushwell Hillbillies. Må innrømme at det eneste albumet jeg har eid med The Kinks er State of Confusion 😃
    Men den mono-boksen er fin ...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stemmer, det var noe bergensert det opplaget av MoFi?
    hjælp
    Men med seksogtyve skiver av dem inkl dubletter, tripletter og det som verre er, så tåler jeg å vente.

    Jeg, ett par år yngre enn deg, lærte om Pink Floyd med Delicateskiva.
    Vi har alle vårt, selv brukte jeg tid på å venne meg til stemmen til Waters da jeg begynte å høre på originalskivene.

    Har også i dag bestilt mine første skiver fra skvis.no
    Hyl ut om du vet et sted å finne Colfax på vinyl, platekompaniet ga opp etter langt om lenge.
    Colfax er jo et strålende album som også hadde passet i Drotningsvik. Ser det ligger ute et småslitent eksemplar på Discogs til 50€ og med frakt blir jo det noen kroner. Billigere blir det å kjøpe en reissue fra 2019, som ble utgitt på Record Store Day, på oransje vinyl og trykket opp i 1000 eksemplarer. Den får du i mint versjon til halvparten av prisen, men det blir jo likevel raskt over 600 kr før den lander i Moss. Handler vel bare om kor sugen du e 😃
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Prøvde å kjøpe det albumet fra Platekompaniet.
    Det gikk drit. Passe irriterende var det også at retargeting gjorde at det skvatt frem reklame overalt hvor jeg var.
    Er ikke 600,-sugen ennå, får se etterhvert. Takk for tips. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ?????????

    Flere platespillere?????????

    mvh
    Ja, hva i alle dager skal man med flere enn en platespiller 😎......................i hvert fall hvis de ikke tilfører noe nytt og/eller man har behov for flere armer 😃 Disse to spillerne får nok ikke et langt liv i Drotningsvik.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn