Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjøpte albumet i hires i helgen, men jeg ser det skal bli tilgjengelig på vinyl etterhvert. Foreløpig releasedato 2021-06-04.
    Jeg hadde vel ikke trykket play på henne da hun kom på AllMusic listen over ukens utgivelser, hvis jeg ikke fra din tråd hadde henne bak i hjernebarken. Takk for det! Blir overrasket om hun ikke etter hvert blir å finne på vinyl i hyllene mine 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    det var da voldsomt til klaging.
    du tar den nye statusen på alvor.
    men jeg savner mer syting mot ungdommen i denne tråden.
    alltid morsomt når pensjonister disser ungdommen nå til dags.
    null peiling på hva ungdommen driver med, men kjefter som faen likevel, og projiserer sine egne drømmer og behov inn tiradene.
    "ungdommen nå til dags tror de kan sitte på halvorsens konditori og kose seg med kaffe og fyrstekake hele dagen!".
    "lakrisbåter og kamferdrops vokser ikke på trær, vettu!".
    Faen, du har selvfølgelig helt rett! Jeg har vært altfor smal i pensjonist-sytingen og helt glemt alt var så uendelig mye bedre før perspektivet. Må helt klart gå bredere til verks. Vet ikke helt hvor jeg skal sette aldersgrensen for hva som er ungdommen. Finner det ut etter hvert. Men, alle vet jo at de som ikke ble formet av musikken på 70-tallet, burde kjeppjages ut av musikktrådene på HFS, da de mangler sin musikalske dannelse og derfor hører på og skryter av en masse ny drittmusikk og at dagens ungdom ikke har gjort et stykke ærlig arbeid, og derfor er så blottet for muskelkraft at de ikke engang klarer å nå klimaks når de selv onanerer. Pokker, får ikke noe schwung over dette i dag. Sikkert for at jeg akkurat har spist, og er mett og fornøyd. Kommer sterkere tilbake!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.949
    Antall liker
    27.942
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser deilig ut, her bare pissregner det. Hverken Gio eller jeg hadde det travelt med å stå opp, han kom ruslende ut av soverommet en halvtime etter meg.
    Sløv dag, deilig innimellom det og. 😇
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser deilig ut, her bare pissregner det. Hverken Gio eller jeg hadde det travelt med å stå opp, han kom ruslende ut av soverommet en halvtime etter meg.
    Sløv dag, deilig innimellom det og. 😇
    Deilig med en sløv dag innimellom. Etter bildene i tråden din virker litt sløving å være velfortjent for både deg og Gio 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens tur ble avsluttet på et gårdsutsalg der turen sluttet. Fascinerende for en bygutt å stikke innom et ubemannet gårdsutsalg, kun basert på at man Vippset penger for det man tok med seg. Ikke allverdens utvalg, men jaggu var det ikke smaksprøver på honning fra Voss og Lynghonning fra Øygarden. Endte naturlig nok opp med den lokale varianten fra Øygarden, selvfølgelig til en lett absurd pris, men innimellom er jo det bare hyggelig 😊

    8B34B76A-2386-41F3-984B-9E7163FF61E6.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden Fosse ikke vil ha fokus på hofteproblemer får jeg ta det i min tråd 😊 Denne sto i VG for noen timer siden. Man blir visst som en ungfole med litt velplasserte reservedeler. Regner med de nå begynner å turnere under navnet Titan Maiden 🤪

    376E21C9-46FA-4962-B07D-061CEC29340A.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Reflekterer over livet i sin alminnelighet med en iskald GT på bordet. Sommervarme, inkludert en avkjølende nordavind. Blir ikke bedre. Hører på syke-, politi- og brannbiler som jevnt og trutt kjører med blålys over broen til Pereferien. Sånn har det vært de siste ukene. Før hørte man bare lyden av fjerne trommer når de ville horder samlet seg, men nå har det visst tatt helt av og må ryddes opp av profesjonelle. Skremmende å tenke på hva Bonnie Tyler, Johannes Kleppevik og hjemmebrent gjør med de innfødte. Man får bare håpe de ikke samler seg og angriper denne siden av broen i samlet flokk. Er det rart man drikker!

    Gårsdagen ble benyttet til ølbrygging sammen med et par kamerater. Det er altfor lenge siden utstyret har vært i bruk, og vi har alltid vært nøye med å sluntre unna rengjøringen. Dette hadde medført at det hadde «proppet seg» både her og der på utstyret. Litt ildvann hjalp på kreativiteten slik at vi etter hvert fikk gjennomstrømming, men gårsdagens øl kan nok aldri lages på samme måten igjen 😊

    35965AFA-3148-498B-8DDC-05F9F59109D1.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To nydelige whiskyer fra to topp-destillerier. (y)
    Har dessverre ikke vært hos Lagavulin ennå, Oban har jeg dog stukket nesen innom... 😋

    /Morten
    Har et mål om å komme meg til Hebridene en gang, men det får foreløpig vente. Oban er jo en lett whisky å like, Lagavulin er det herrens mange år siden jeg smakte. Husket ikke smaken, og forventet en tøff røyksmak. Det var definitivt ikke tilfelle. Opplevde en behagelig integrert røyksmak. Hmmm, kanskje det kommer av at flasken var åpnet for lenge siden og det kun var en liten klunk igjen 🤔 Hvis det er grunnen vil den aldri oppnå den smaken hos meg i Drotningsvik 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona har andre planer enn meg i dag. Skal derfor snart ut og hente et par billige høyttalere og en bunke jazzplater. Hva gjør man ikke for å slippe å kjede seg 🤪😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har kona kommet hjem, og det er slutt på egentid i stuen. Egentlig bare tull å røre med haifai når solen brøler som i dag, så nå blir det heller forfriskninger på terrassen 😃

    «Nye» høyttalere er kommet vel i hus og lager lyd.

    69270D1D-5183-40CB-AA5B-C932A1FD91A3.jpeg


    I tillegg ble en bunke på 35 plater hanket inn. Hovedsaklig jazz. Tiden får vise hvor mange som får permanent oppholdstillatelse, men kjekt å se at det var strøkne plater, ekstra kjekt siden Discogs mener noen av dem er verdt noen kroner. Det som ikke var like kjekt var at Stories med Jon Eberson Group fulgte med i bunken 😎 Har jo gang på gang kvittet meg med Jon Eberson plater, men likefullt tyter de inn igjen 😄

    64A584A7-5F91-49E8-8A55-660F91C7DC67.jpeg
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da har kona kommet hjem, og det er slutt på egentid i stuen. Egentlig bare tul å røre med haifai når solen brøler som i dag, så blir det heller forfriskninger på terrassen 😃

    «Nye» høyttalere er kommet vel i hus og lager lyd.

    Vis vedlegget 725798

    I tillegg ble en bunke på 35 plater hanket inn. Hovedsaklig jazz. Tiden får vise hvor mange som får permanent oppholdstillatelse, men kjekt å se at det var strøkne plater, ekstra kjekt siden Discogs mener noen av dem er verdt noen kroner. Det som ikke var like kjekt var at Stories med Jon Eberson Group fulgte med i bunken 😎 Har jo gang på gang kvittet meg med Jon Eberson plater, men likefullt tyter de inn igjen 😄

    Vis vedlegget 725799
    BEL Canto, Prefab, Toneff, Rypdal. Meget bra bunke.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.623
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da har kona kommet hjem, og det er slutt på egentid i stuen. Egentlig bare tul å røre med haifai når solen brøler som i dag, så blir det heller forfriskninger på terrassen 😃

    «Nye» høyttalere er kommet vel i hus og lager lyd.

    Vis vedlegget 725798

    I tillegg ble en bunke på 35 plater hanket inn. Hovedsaklig jazz. Tiden får vise hvor mange som får permanent oppholdstillatelse, men kjekt å se at det var strøkne plater, ekstra kjekt siden Discogs mener noen av dem er verdt noen kroner. Det som ikke var like kjekt var at Stories med Jon Eberson Group fulgte med i bunken 😎 Har jo gang på gang kvittet meg med Jon Eberson plater, men likefullt tyter de inn igjen 😄

    Vis vedlegget 725799
    Hvis du har Radka Toneff fra før, eller ikke ønsker den, har du en kjøper for den rett over broen.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    BEL Canto, Prefab, Toneff, Rypdal. Meget bra bunke.
    Var egentlig mye i bunken som aspirerer til oppholdstillatelse, blant annet tre av Garbarek. Litt fascinerende er at på Discogs er det Traces med norske Erik Wøllo som er verdt mest. Har hverken hørt om mannen eller platen, men så er nå heller ikke elektronisk eksprimentell ambient helt bulls eye på min musikksmak 😄
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Var egentlig mye i bunken som aspirerer til oppholdstillatelse, blant annet tre av Garbarek. Litt fascinerende er at på Discogs er det Traces med norske Erik Wøllo som er verdt mest. Har hverken hørt om mannen eller platen, men så er nå heller ikke elektronisk eksprimentell ambient helt bulls eye på min musikksmak 😄
    Wøllo er tungsolgt til Discogspris. Har en ‘bunke’ med han som jeg har prøvd å selge på Discogs. Uten hell. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du har Radka Toneff fra før, eller ikke ønsker den, har du en kjøper for den rett over broen.

    Mvh
    Det er 82’ utgaven. Platen ser ut til å være i veldig god stand, mens coveret har fått en liten brett i hjørnet. Jeg har den ikke selv, og den hører liksom med i hyllene. På den annen side er vel jeg kanskje ferdigspilt med henne. Tenker meg om, og gir deg etter hvert en lyd. Det ville jo vært fint å bidra til at dere begynte å spille noe annet enn Johannes Kleppevik og Bonnie Tyler på andre siden av broen 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin platefangst hvis tilstanden er god. 👍
    Høyttalerne?
    Har du dratt i hus Tannoy nå @Karmana ?
    Stemmer. Det er Tannoy som supplerer, La Rosita. I en annen divisjon enn La Rosita Babell, men det er nå gøy å leke seg litt (når det ikke koster skjorta). Jeg har to separate oppsett i stuen, og har bare byttet høyttalerkabler til Babell (ligger klar på gulvet) når jeg har skiftet mellom forsterkere. Nå slipper jeg å bytte høyttalekabler, og det er jo helt strålende for en latkuk som meg 😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.623
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er 82’ utgaven. Platen ser ut til å være i veldig god stand, mens coveret har fått en liten brett i hjørnet. Jeg har den ikke selv, og den hører liksom med i hyllene. På den annen side er vel jeg kanskje ferdigspilt med henne. Tenker meg om, og gir deg etter hvert en lyd. Det ville jo vært fint å bidra til at dere begynte å spille noe annet enn Johannes Kleppevik og Bonnie Tyler på andre siden av broen 😎😄
    Øyh, vi spiller da Smokie også! 😁

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Wøllo er tungsolgt til Discogspris. Har en ‘bunke’ med han som jeg har prøvd å selge på Discogs. Uten hell. :)
    Faen, der røyk bidraget til økonomisk verdensherredømme 😡😄 Ja, Discogs tenderer vel mer mot drømmespinnerier enn realistiske priser. På den annen side hadde det sikkert vært lettere å selge hvis vi bodde på kontinentet og ikke langt oppe i Gnore (som medfører toll i EU når de kjøper fra oss).
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Øyh, vi spiller da Smokie også! 😁

    Mvh
    Nå synes jeg virkelig det er på tide å stappe snadda med en god klype eventyrtobakk på begge sider av den berømmelige broen, og sette på litt polsk frijazzz fra begynnelsen av 60-tallet. Avspille Smokie og Bonnie Tyler :eek: Fy faen, man kunne få innovertiss ved avspilling av mindre "celebre" artister :oops:
    Tror jeg blir nødt for å blande meg en over gjennomsnittet sterk GT etter å ha lest dette.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med nye høyttalere og det var mye godsaker i den platebunken (y)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.623
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nå synes jeg virkelig det er på tide å stappe snadda med en god klype eventyrtobakk på begge sider av den berømmelige broen, og sette på litt polsk frijazzz fra begynnelsen av 60-tallet. Avspille Smokie og Bonnie Tyler :eek: Fy faen, man kunne få innovertiss ved avspilling av mindre "celebre" artister :oops:
    Tror jeg blir nødt for å blande meg en over gjennomsnittet sterk GT etter å ha lest dette.
    Til etterretning går det i rødvin i kveld mens denne spilles:

    Cheapthrills.jpg


    På digitalis riktignok, men man kan ikke få alt. :) ( Og jada, visst har jeg den på vinyl, men jeg orker ikke å fyre opp RIAA i kveld.)

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.282
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^Absolutt verdt å skaffe seg i MoFi versjonen hvis man ikke allerede har gjort det.
    Jeg vet jeg har sagt dette tidligere - sikkert flere ganger, men dette er viktig altså. 😆
    Ganske mye bedre enn andre format og versjoner med mulig unntak av Kevin Grays monoutgave fra RSD som visstnok skal være super. Ha en fortsatt fin kveld på begge sider av brua. 🎶
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    ^Absolutt verdt å skaffe seg i MoFi versjonen hvis man ikke allerede har gjort det.
    Jeg vet jeg har sagt dette tidligere - sikkert flere ganger, men dette er viktig altså. 😆
    Ganske mye bedre enn andre format og versjoner med mulig unntak av Kevin Grays monoutgave fra RSD som visstnok skal være super. Ha en fortsatt fin kveld på begge sider av brua. 🎶
    Har mono utgaven fra 2012 her. Kan bekrefte at lyden er god på den også. Har ikke fått tak i MoFi utgaven enda
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå synes jeg virkelig det er på tide å stappe snadda med en god klype eventyrtobakk på begge sider av den berømmelige broen, og sette på litt polsk frijazzz fra begynnelsen av 60-tallet. Avspille Smokie og Bonnie Tyler :eek: Fy faen, man kunne få innovertiss ved avspilling av mindre "celebre" artister :oops:
    Tror jeg blir nødt for å blande meg en over gjennomsnittet sterk GT etter å ha lest dette.
    Hehe, jeg liker Bonnie Tylers, Jim Steinmann greier, men så har jeg tross alt innimellom leflet med tanken på å flytte til den andre siden av broen. Heldigvis pleier slike kjetterske tanker å gå raskt over. Polsk frijazz fra 60-tallet høres utfordrende ut. I bunken lå det et par plater med Wlodek Gulgowski. Polsk fusion jazz fra 80-tallet. Sikkert ille nok det 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med nye høyttalere og det var mye godsaker i den platebunken (y)
    Takker så mye! Alltid gøyalt med noe nytt i oppsettet, uavhengig av at det sikkert ikke kommer til å stå her til snøen legger seg 😊 Når jeg tenker meg om, skal jeg være litt forsiktig. Er jo ikke hvert år vi har snø i Bergen 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.086
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^Absolutt verdt å skaffe seg i MoFi versjonen hvis man ikke allerede har gjort det.
    Jeg vet jeg har sagt dette tidligere - sikkert flere ganger, men dette er viktig altså. 😆
    Ganske mye bedre enn andre format og versjoner med mulig unntak av Kevin Grays monoutgave fra RSD som visstnok skal være super. Ha en fortsatt fin kveld på begge sider av brua. 🎶
    På denne siden av broen er vi veldig glad i cheap thrills, men vi holder oss unna musikken 😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn