Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå vet jeg nesten hvordan Jesus hadde det på korset. Sitter foran TVen, orker ikke å reise meg og hente fjernkontrollen, mens NRK kjører 40 min med gamle danseband-opptak.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    83 plater plukket ut av en større platesamling. Noen stikkprøver tilsier at de er i veldig god stand, så 10 glassperler for stykket kan vanskelig kalles en upris 😊 Nå skal jeg kose meg med en øl og først kikke på de norske platene. Let the games begin 😊

    21EF8D28-CAFA-47BB-B436-2FA846BD6344.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stille og rolig i Drotningsvik. To barnebarn på besøk i helgen, begrenser naturlig nok lettlivete forlystelser. Kona sitter og nikker foran TVen, og drømmer om at den eldste av de to snart skal i seng. Jeg sorterer plater og nipper til en liten Ardbeg i trygg forvissning om at det blir lyd i stereoen i morgen. I dag, som i går, er det bekmørkt i lydkroken, naturlig nok, man vil da ikke at to små søte ormeyngel skal våkne og bruse med fjærene på nattestid 😊

    58025ED4-46B7-4715-B2DC-AD5F4D26926F.jpeg


    Den norske musikken er sortert ut (Arne Domnerus er vel strengt tatt svensk, men jeg ser stort på det, og innlemmer ham i det gode selskap). Jeg er gledelig overrasket over at platene er imponerende strøkne (håper det samme er tilfelle når de får sollys på seg). Litt usikker på hvilke av jazzplatene som skal snurres, eller få direkte tur til salgsavdelingen i andre etasje. Masqualero har jeg hørt før og er verdig permanent oppholdstillatelse. Rypdal er jeg mer usikker på. Han er ofte litt for hissig på grøten ift min smak 😃

    81DDFF00-9B12-4D71-9673-9AF315EAA54B.jpeg


    Samme vurderinger må jeg gjøre for de andre norske platene som ble hanket inn. Man Maid er bankers i min soundtrack to my life samling. Det samme er Stavangerensemblet med Ketil Bjørnstad (gleder meg til gjenhør med den nydelige, Kvite Engel). Dvergene og Secret Mission har jeg fra før, så det bærer opp i salgsavdelingen. Hvorvidt jeg skal gi de to siste en sjanse er jeg litt usikker på. Lett å bli litt ukritisk når man plukker ut 10 kroners plater 😃

    9AF178A5-7535-4936-B519-B784E99FEF05.jpeg


    Vi er så smått begynt å se oss om etter nytt hus/enderekkehus. Det blir i tilfellet sikkert halvparten så stort som dagens enebolig. Da er det en utfordring at jeg ikke får gjort noen med en voksende salgsavdeling i andre etasje. Jaja, jeg blir sikkert mindre lat og får gjort noe med det til høsten 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror Degritteren er et av mine beste haifai kjøp. Dyrt, ja, men så lettvint og god i bruk at det er verdt det. I dag nytes solen i hagen, og innimellom er det bare å tasse inn og bytte plate i vaskeren. Praktisk, spesielt når det er en del som skal vaskes etter siste ukes kjøp.

    Har akkurat vasket en av de nye tilskuddene til mine platehyller. Har hatt Anthology med The Band tidligere, men denne er i mint utgave. Dette dobbeltalbumet hadde definitivt vært en av mine øde øy plater……selv om jeg hadde pakket aldri så lett 😃

    41D8189E-88DF-47C7-82AD-C93674FACD86.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Solen brøler ugjestmildt, og innlegg på HFS har mer eller mindre avgått med døden. Får yte min skjerv 😃

    Registrerte at sauehviskeren fra Pereferien flyttet turen sin til Bergen i helgen. Dette da en urban noksagt foretar sine ekskursjoner på den storm- og nedbrente holmen hvor han er bosatt. I den forbindelse har jeg på min tur i dag holdt meg unna Pereferien. Man er jo naturligvis redd for at en større del av de ville horder fra holmen begynner å frekventere sentrum, så min tur i dag må ses på som et lite bidrag for å stoppe en uønsket utvikling 😎

    Har spilt på mine «nye» Tannoy en liten uke (eller er det to). Ingen konsentrert lytting, kun sløving fra bakerste benk, uten subwoofer innkoblet. Synes høyttalerne spiller forbausende bra, men ved litt pådrag begynner bassen raskt å bli «boomy» og utflytende. Det er vel heller ikke annet å vente. De er tross alt ikke laget for å spille til dans i rom på 65 kvm+. Planen er etter hvert å dytte inn noen sokker i bassportene, og deretter forsøke å koble inn subwooferen min. Høyttalerne ble forresten lovprist i sin klasse i Whathifi. Ingen grunn til det, men kun nok en bekreftelse på at den blekka er helt ukritisk til utstyr som kommer fra det tildels forente kongeriket. Tannoyene er naturlig nok langt unna kvaliteten på mine andre høyttalere. Det er jeg faktisk glad for. Det er lettere å sette pris på hva man har når man også tilbringer litt tid på noe litt lengre nede i i divisjonene. Biffen smaker litt bedre når man har spist gryterett noen dager 😊

    De som følger med i tråden har kanskje fått med seg at jeg ikke er noen stor fan av, Toto. Ingen regel uten unntak. Jeg har gode minner fra de to første skivene, og de fortjener derfor oppholdstillatelse. Vet egentlig ikke hvorfor jeg har gode minner til, Hydra. Det eneste jeg husker er at jeg fikk solstikk på den øyen på seiltur for mange år siden. Fikk i helgen inn en boks med de fire første platene til gruppen, utgitt i en eksklusiv boks fra det særdeles anerkjente plateselskapet, Bokklubben Nye Bøker. Blir nok å snurre de to første platene og så får jeg heller forsøke å fortrenge at jeg har Toto IV i samlingen 😳

    7EBE9588-EF1F-4012-8375-EFFBE2F9BEE6.jpeg


    Gikk forresten akkurat på en smell. Klippet gresset i går, og i dag justerte jeg ned til laveste høyde på gressklipperen for å få unna mest mulig gress før vi reiser på ferie. Tenkte da at det kun skulle bli litt rolig defilering rundt hagen, uten særlig bruk av svettekjertler. Mer rutinerte hagenek enn meg, vet sikkert at det ikke er noen spesielt god ide å bruke laveste høyde på gressklipperen når mestparten av «plenen» består av mose. Det var atskillig mer arbeid med klippingen i dag enn i går 😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for at du tar hensyn! 🤣

    Iflg. tkr Towers` egen plenekspert, og det er definitivt ikke meg, vil en radikal nedklipping av plenen føre til mer utbredt mosevekst. Så det spørs litt på hva målet ditt er: Skal du ta tabben på resten av gresset til fordel for mose, er i alle fall klipping på laveste høyde 100% riktig. Hvis du samtidig unngår enhver form for gjødsling, er målet ditt i sikte.

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.089
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    De som følger med i tråden har kanskje fått med seg at jeg ikke er noen stor fan av, Toto. Ingen regel uten unntak. Jeg har gode minner fra de to første skivene, og de fortjener derfor oppholdstillatelse. Vet egentlig ikke hvorfor jeg har gode minner til, Hydra. Det eneste jeg husker er at jeg fikk solstikk på den øyen på seiltur for mange år siden. Fikk i helgen inn en boks med de fire første platene til gruppen, utgitt i en eksklusiv boks fra det særdeles anerkjente plateselskapet, Bokklubben Nye Bøker. Blir nok å snurre de to første platene og så får jeg heller forsøke å fortrenge at jeg har Toto IV i samlingen 😳
    Ah Toto, bandet mange elsker å hate, men ikke kan benekte hvor godt musikalsk håndverk det er! Det er jo litt morsomt at Toto har fått en ny vår de siste årene og det toppet seg vel da Weezer coveret Africa som en hyllest. Jeg er helt enig med deg at de to første rangeres høyt og de har noe småprogressivt over seg. Tredje albumet er litt anonymt og intetsigende i mine ører, men så har vi IV. Si hva du vil, men her er det perfeksjonert musikk og produksjon som mange vil hate🤣🤣 I videoen under så analyserer de Rosanna, wow!

     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Nei, nei, nei og atter nei :eek:
    Hva er det jeg leser, cafteinen liker TOTOs første skiver.
    MAKAN til kommersielt knefall!
    Her skryter man på seg at det skal bygges opp en liten platesamling med KVALITET, og så drar man inn intetsigende studio onanister fra De Forenklede Stater!?
    Men jeg skal få tyn for at jeg liker bredt anlagt symfonisk rock fra det glade 70-tallet hvor folk røykte jazztobakk på størrelse med halmballer, såkalt progrock med ett vel av taktskifter og store musikalske prestasjoner, være seg vokal eller instrumentalt :devilish: Selv skal de meske dem med glattsleiket flinkis poprock :oops:
    Lykke til sier nå jeg. Her i huset brukes skiver med Toto som vinyl leirduer!
    Nå må jeg si jeg ble alvorlig bekymret for eders mentale helbred caftein.
    Men hva gjør vel ikke denne fordømte pandemien med oss?
    Det er kanskje av det gode at de får dem noen uker i Tørrvika i Spanien nå.
    Noen bad i Europas store åpne kloakk basseng Middelhavet, og rikelig med rødvin og spansk brandy burde bøte på eders musikalske villfarelser.
    Og pass nå endelig på å smøre med rikelig mengder Spenol med høy solfaktor så de ikke får solstikk.
    Vi vil nødig oppleve at de plutselig blir lidenskapelig opptatt av å samle på dem Tore Skogmann, Sputnik og Ole Ivars etter hjemkomst en gang ut på høsten ;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for at du tar hensyn! 🤣

    Iflg. tkr Towers` egen plenekspert, og det er definitivt ikke meg, vil en radikal nedklipping av plenen føre til mer utbredt mosevekst. Så det spørs litt på hva målet ditt er: Skal du ta tabben på resten av gresset til fordel for mose, er i alle fall klipping på laveste høyde 100% riktig. Hvis du samtidig unngår enhver form for gjødsling, er målet ditt i sikte.

    mvh
    Hensyn ja, i dag satser vi på Djeveløyen 😃
    Når det gjelder «plenen» høres det ut som jeg er på rett vei 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hensyn ja, i dag satser vi på Djeveløyen 😃
    Når det gjelder «plenen» høres det ut som jeg er på rett vei 😊
    -Det er veldig flott på Djeveløyen!
    Vi dro en tur ut til Abbedissen for et par dager siden, og på veien hjem igjen tok vi av ved Åsebø og kjørte den gamle veien forbi Ask og Erdal til Kleppestø. Anbefales!

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah Toto, bandet mange elsker å hate, men ikke kan benekte hvor godt musikalsk håndverk det er! Det er jo litt morsomt at Toto har fått en ny vår de siste årene og det toppet seg vel da Weezer coveret Africa som en hyllest. Jeg er helt enig med deg at de to første rangeres høyt og de har noe småprogressivt over seg. Tredje albumet er litt anonymt og intetsigende i mine ører, men så har vi IV. Si hva du vil, men her er det perfeksjonert musikk og produksjon som mange vil hate🤣🤣 I videoen under så analyserer de Rosanna, wow!

    Takk for link! Jeg var vel ferdig med Toto da IV kom ut. Hovedproblemet mitt med albumet er vel at noen av sangene er blitt ødelagt gjennom ihjelspilling på diverse radiokanaler. Litt analyse av Rosanna kan sikkert likevel være interessant. Sjekker det ut når det har blitt mørkt og jeg kan dra for gardinene, så ingen ser hva jeg driver med 😎😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.829
    Antall liker
    16.020
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Vi kan jo ikke glemme at Toto har covret Weezer.

    Er det forresten noen som har en oversikt over hvor mange låter Toto har med damenavn som ender på a ?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen til greier! Her er jeg ute på tur, og når jeg kommer hjem er denne seriøse tråden så terrorbombet med Toto at bare branntomten står igjen 😡😄 Tror jeg får starte en ny tråd 😡😄

    Kjenner ikke Rosanna fra Afrika, men fikk i hvert fall med meg Dronningen fra Persia på Dronningen på Djeveløyen 😊

    420AF2FA-BBEF-4DE1-8C8F-F01621807777.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, nei, nei og atter nei :eek:
    Hva er det jeg leser, cafteinen liker TOTOs første skiver.
    MAKAN til kommersielt knefall!
    Her skryter man på seg at det skal bygges opp en liten platesamling med KVALITET, og så drar man inn intetsigende studio onanister fra De Forenklede Stater!?
    Men jeg skal få tyn for at jeg liker bredt anlagt symfonisk rock fra det glade 70-tallet hvor folk røykte jazztobakk på størrelse med halmballer, såkalt progrock med ett vel av taktskifter og store musikalske prestasjoner, være seg vokal eller instrumentalt :devilish: Selv skal de meske dem med glattsleiket flinkis poprock :oops:
    Lykke til sier nå jeg. Her i huset brukes skiver med Toto som vinyl leirduer!
    Nå må jeg si jeg ble alvorlig bekymret for eders mentale helbred caftein.
    Men hva gjør vel ikke denne fordømte pandemien med oss?
    Det er kanskje av det gode at de får dem noen uker i Tørrvika i Spanien nå.
    Noen bad i Europas store åpne kloakk basseng Middelhavet, og rikelig med rødvin og spansk brandy burde bøte på eders musikalske villfarelser.
    Og pass nå endelig på å smøre med rikelig mengder Spenol med høy solfaktor så de ikke får solstikk.
    Vi vil nødig oppleve at de plutselig blir lidenskapelig opptatt av å samle på dem Tore Skogmann, Sputnik og Ole Ivars etter hjemkomst en gang ut på høsten ;)
    Ja, hva skal man si til denne tiraden fra østenfor folkeskikken. Man kan si mye om Toto, men det er nå jaffal tonalt i motsetning til mye av det søvndyssende skrammelet herren ellers hører på. Jeg skal fortelle dem en hemmelighet. Har de ikke lagt merke til nabovarselet som går i München når demses ber om å få lytte til egne CDer i lytterommet. Det er heller grissgrendt i en radius på 100 m når de går i gang. Etter at herren har forlatt åstedet (ikke et tilfeldig ord), spilles alltid Rosanna og Africa for at tilhørere som ikke kom seg unna, skal komme noenlunde i vater igjen, uten fare for ytterligere kognitiv dissonans 😎😄

    Jeg må ellers tilstå at undertegnede nok ikke har sine beste dager for tiden. Jeg har en frivillig tørrlegging på en uke før vi setter kursen for Tørrvika. Jeg er jo fleksibelt som et spett, og skjærer derfor helt klar av øl og annet leskende, selv om det er aldri så varmt i hagen. Akkurat nå i varmen hadde jeg ønsket meg en mer fleksibel ryggrad, men frykt intet, vi lander i spaniens land på den syvende dagen. Gud trengte jo da en hviledag, mens jeg da heller er klar for en iskald øl på stranden 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Ja, de får nå si hva de vil herr caftein, men skrammel spiller jeg sjelden.
    Der vil jeg heller si at herremannens hang til enklere triorock og pønk utgjør en langt høyere skranglefaktor enn den melodiøse musikken jeg avspiller.
    Om jeg bor østenfor folkeskikken, så tror jeg eders hang til lek med fyrstikker vestpå er av langt alvorligere karakter ;)
    Nå har de snart svidd ned en hel øy fordi de ikke får drikke øl.

    Og nei, den hemmeligheten har gått meg hus forbi siden jeg sjelden har plaget øvrig publikum med progrock under avnytelse av høymessen i München.
    Jeg har vel snarere stadig vekk erfart interesse for hva jeg har dratt opp av ermet :cool:
    Men for sikkerhets skyld kan vi eventuelt begynne i hver vår ende av messen om vi skulle slumpe til å være der til samme tid og år i fremtiden.
    Så kan de styre unna med god margin når de hører min velkjente medbragte skramlemusikk.

    Si meg når spilte de sist en låt av Laurie Anderson, Frøy Aagre, Bjørk, Bjørn Berge, Youseff Dahfer, Crimson Jazz Trio, Eivør, Hiromi, Massive Attack, Tool, Keb Mo, Marius Muller, Lee Harvey Osmond, Puscifer, Rammstein, The Record Company, Seasick Stevie, Son of Dave, Vivaldi etc. på en hifi messe fremfor å traumatisere publikum med Africa (hvor det aldri regner) og sangen om Rosannas rosenrøde leber?

    Se å kom dem av gårde til det forbannede Spanien med billig drikke, og den ubarmhjertige solen nå.
    Denne "frivillige" tørrleggingen eders gir seg utslag i dårlig musikkvalg, lek med fyrstikker og oppkjeftighet.
    Slikt kan vi ikke ha noe av :sneaky:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, de får nå si hva de vil herr caftein, men skrammel spiller jeg sjelden.
    Der vil jeg heller si at herremannens hang til enklere triorock og pønk utgjør en langt høyere skranglefaktor enn den melodiøse musikken jeg avspiller.
    Om jeg bor østenfor folkeskikken, så tror jeg eders hang til lek med fyrstikker vestpå er av langt alvorligere karakter ;)
    Nå har de snart svidd ned en hel øy fordi de ikke får drikke øl.

    Og nei, den hemmeligheten har gått meg hus forbi siden jeg sjelden har plaget øvrig publikum med progrock under avnytelse av høymessen i München.
    Jeg har vel snarere stadig vekk erfart interesse for hva jeg har dratt opp av ermet :cool:
    Men for sikkerhets skyld kan vi eventuelt begynne i hver vår ende av messen om vi skulle slumpe til å være der til samme tid og år i fremtiden.
    Så kan de styre unna med god margin når de hører min velkjente medbragte skramlemusikk.

    Si meg når spilte de sist en låt av Laurie Anderson, Frøy Aagre, Bjørk, Bjørn Berge, Youseff Dahfer, Crimson Jazz Trio, Eivør, Hiromi, Massive Attack, Tool, Keb Mo, Marius Muller, Lee Harvey Osmond, Puscifer, Rammstein, The Record Company, Seasick Stevie, Son of Dave, Vivaldi etc. på en hifi messe fremfor å traumatisere publikum med Africa (hvor det aldri regner) og sangen om Rosannas rosenrøde leber?

    Se å kom dem av gårde til det forbannede Spanien med billig drikke, og den ubarmhjertige solen nå.
    Denne "frivillige" tørrleggingen eders gir seg utslag i dårlig musikkvalg, lek med fyrstikker og oppkjeftighet.
    Slikt kan vi ikke ha noe av :sneaky:
    Jeg er uskyldig i å svi ned Pereferien. Har jo gitt meg selv ferdselsforbud der ute, så de ville horder ikke begynner å tenke de har bruksrett og trekker mot byen. Derimot er det ganske imponerende at det i hele tatt brenner der ute med tanke på at store deler av øyen kun er bar stein. Det eneste stedet med litt voksent brannpotensiale er den bugnende hagen til sauehviskeren. Det er uvisst hvordan de har fått det så frodig, men onde tunger hevder at de nattestid stjeler stauder på fastlandet 😎😄

    Så herren insinuerer at jeg overdriver og i verste fall lyver om demomusikken i München 😳 Nåja, det har vel unntaksvis også blitt spilt musikk for oss vanlige dødelige når du har stått for valgene. Eksempelvis Lee Harvey Osmond (som jeg tipset deg om) 😎 Nei, hadde det vært opp til meg, skulle alle spilt samme versjon av Keith Don’t Go, slik at man hadde et godt utgangspunkt for sammenligning av anleggene. Da kunne vi jaffal snakket om kognitiv dissonans etterpå 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Hmmmm...ja, når du sier det så er det jo usedvanlig frodig ute hos "Saueviskeren" :unsure:
    Skal han lage noen form for køntri-tobakk med disse "staudene" (opiums valmuene) der ute mon tro?
    Og det at i det hele tatt kan brenne ute på svabergene i periferien som de er inne på min gode mann er någet bemerkelsesverdig.
    Gitt tettheten av haugianer hus som egentlig burde selvantenne av manglende religiøs atmosfære, så er det rart at det er det skrinne plantelivet som brenner.

    Ja, Lee Harvey Osmond har de tipset meg om, og DACnemlig for :cool:
    Om noen i sin enfoldighet finner på det kunststykket å kun spille samme versjon av en låt på alle anlegg under messa i München vil jeg tro at deltager antallet vil avta i rekordfart. Biergarten i Domgstrasse der i mot vil bli stuvende fullt av audioholikere som klamrer seg til ølglasset i vantro og redsel for å gå i selvsving.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.614
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hmmmm...ja, når du sier det så er det jo usedvanlig frodig ute hos "Saueviskeren" :unsure:
    Skal han lage noen form for køntri-tobakk med disse "staudene" (opiums valmuene) der ute mon tro?
    Og det at i det hele tatt kan brenne ute på svabergene i periferien som de er inne på min gode mann er någet bemerkelsesverdig.
    Gitt tettheten av haugianer hus som egentlig burde selvantenne av manglende religiøs atmosfære, så er det rart at det er det skrinne plantelivet som brenner.

    Ja, Lee Harvey Osmond har de tipset meg om, og DACnemlig for :cool:
    Om noen i sin enfoldighet finner på det kunststykket å kun spille samme versjon av en låt på alle anlegg under messa i München vil jeg tro at deltager antallet vil avta i rekordfart. Biergarten i Domgstrasse der i mot vil bli stuvende fullt av audioholikere som klamrer seg til ølglasset i vantro og redsel for å gå i selvsving.
    Før herrene begynner å insinuere om simpelt tyveri av stauder og dyrking av illegale planter, en liten opplysning: Silkerampen er on the record , med selfier og annet, for å reke rundt på Spjeldsfjellet, hvor det overraskende nok begynte å brenne igjen i dag. Hvorvidt han har hatt med seg fyrstikker eller en høyst plebeiisk Bic på sine turer vites ikke. :cool:

    Argumenteringen til silkerampen minner litt om Donald Trump: Deny, deny, deny, deflect deflect, deflect. Hvorfor snakke om hobbypyromani når man kan snakke om simpelt tyveri av stauder? Håper at dette var oppklarende.

    Hva angår frodighet i tkr Towers er det kanskje ikke så rart. Tkr Towers er våningshuset på gardsbruket som ga navn til hele området her. Bak garasjen dyrket de neper og andre rotfrukter til grisefor. I skrenten opp fra inngangsdøren tørket de klippfisk.

    mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Chris Eckman, fra ufortjent lite legendariske The Walkabouts, er ute med ny plate. Nå synes jeg artister sjeldent gir ut legendariske eller sine beste album etter at de er blitt velvoksne. Dette er vel også langt fra legendarisk, men en veldig bra og lavmælt sak som passer særdeles godt til morgenkaffen.

    27001CA5-DCF3-416B-932A-2275C8D52E45.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Følger litt med på crowdfundingen til Christer Falck (Bidra.no). Har til nå bare bestilt en plate, men ble litt nysgjerrig på Stein Henriksens, Rød Pust hvor han har oversatt kjente Tom Waits låter. Jeg er ofte for lat (ukonsentrert) til å følge med på tekster, så dette var en lettvint måte å trenge litt overfladisk inn i universet til Tom Waits. Har nå streamet albumet et par ganger. Kul plate!

    267A40C6-E632-488F-8CAD-9CE96E39513B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dæven, så mye greier for å komme inn i Spania og sjekke inn på flyet til Norwegian 😳 Skulle tro at noen ikke ønsker at vi reiser til utlandet 😏😄 Jaja, nå bør det meste være klart til i morgen. Passer godt med væromslaget her på den forhenværende solkysten 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Dæven, så mye greier for å komme inn i Spania og sjekke inn på flyet til Norwegian 😳 Skulle tro at noen ikke ønsker at vi reiser til utlandet 😏😄 Jaja, nå bør det meste være klart til i morgen. Passer godt med væromslaget her på den forhenværende solkysten 😊
    Nei, vi i Norge vil ikke at dere skal reise ned til viruståka, og Raoul i Tørrvika vil ikke ha besøk :rolleyes:
    Uansett ønskes cafteinen med dronningen av Persia en riktig god tur.
    Utnytt fasilitetene maksimalt hva UV-lys, god mat og drikke angår :)
    Stay safe!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hvis du synes det er stress å reise ut, gled deg til du kommer hjem😆
    Timelange køer for grensekontroll og deretter testing. Reiser du fra Flesland eller Gardermoen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn