Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.942
    Ja, og det ølet ser deilig ut :cool:
    Men si meg min gode mann, er det litt fleinsopp i det siden du hallusinerer om sex med fruen efter øl timen og middag med rødvin? :unsure:
    Det er jo selvfølgelig lov til å håpe, men...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, og det ølet ser deilig ut :cool:
    Men si meg min gode mann, er det litt fleinsopp i det siden du hallusinerer om sex med fruen efter øl timen og middag med rødvin? :unsure:
    Det er jo selvfølgelig lov til å håpe, men...
    Tøffere meg litt. Fra min side blir det vel en dårlig bok og heftig snorking 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jaggu begynte ikke pelsdotten å løfte det ene bakbeinet og markere på dagens tur. Min reaksjon minnet vel litt om hvordan jeg var når min sønn begynte med noe nytt da han var liten 😍😄

I høyeste grad et variert vær i den rettmessige hovedstad i dag. Snøen lavet ned da vi startet turen, men vi kom hjem i rene påskestemningen. Nå begynner det vel å bli på tide å fyre i gang rørforsterkeren. Ser ikke bort fra at musikken må akkompagneres av en kald øl 😊

BC79A2AD-3B1E-4A8F-8017-193D694B96DF.jpeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.676
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Meglere, ja, for en bande :rolleyes:
    De skryter av at alt går så mye kjappere nå, og formalitetene - de er det mange av - blir unnagjort i en fei. Man trenger feks knapt nok å møte opp noen steder lenger.

- Så jobben deres er lettere nå? - spurte jeg.
    - Ja, visst! Alt har blitt så mye enklere. - svarte megleren.
    - Men hvorfor er det slik at prisene dere tar bare øker og øker, da? - lurte jeg på.

Det kunne han dessverre ikke gjøre rede for 🤷‍♂️

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Meglere, ja, for en bande :rolleyes:
    De skryter av at alt går så mye kjappere nå, og formalitetene - de er det mange av - blir unnagjort i en fei. Man trenger feks knapt nok å møte opp noen steder lenger.

- Så jobben deres er lettere nå? - spurte jeg.
    - Ja, visst! Alt har blitt så mye enklere. - svarte megleren.
    - Men hvorfor er det slik at prisene dere tar bare øker og øker, da? - lurte jeg på.

Det kunne han dessverre ikke gjøre rede for 🤷‍♂️
    Ja, det er vel ikke den yrkesgruppen som får meg til å senke skuldrene og ta alt de sier som god fisk. Latterlig mye å betale ift hva de skal bidra med. Innbiller meg likevel at megleren ikke har blitt dyrere enn hva som var tilfelle da vi solgte før vi flyttet til Nederland. Men for all del, mer enn dyrt nok!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva tenker du om endret ansvar for selger? En tvistesak er sjelden gøy. Satser på at alt går bra ifht plan

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva tenker du om endret ansvar for selger? En tvistesak er sjelden gøy. Satser på at alt går bra ifht plan
    Tror det nye ansvaret på selger blir bra på sikt, men selvfølgelig ikke det gøyeste å være selger i overgangsperioden før alle er kjent med de nye reglene. Tror det er mange som får seg en overraskelse etter at takstmannen har vært på besøk og kontrollerer opp mot de nye reglene. Tvistesak tenker jeg lite på. Blir nok mange kjøpere som forsøker seg, men for min del får det bli mat for forsikrings-selskapet.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som det kjente ordtaket går; der det er juleøl er det håp! 🤪
    Selv om onde tunger vil hevde det motsatte, er jeg en dannet Bergenser (ja, det finnes!). Da er det bare å finne frem passende glass, slik at jeg med troverdighet kan hevde at julen varer minst til påske. Det med håp for meg, er jeg mer usikker på.

AC4A0AB2-276E-42E8-8A1E-D88112C6B090.jpeg

Fant på noe lurt. Jeg har jo blitt såpass syk at jeg har begynt å like jazz, men jazzete syngedamer er ikke innafor i Drotningsvik. Da slo det meg; jeg hadde skikkelig sansen for Joe Henry før han forandret soundet og ble mer «jazzete». Da passer det jo nå riktig så bra å spille en del av det han har har gitt ut etter at jeg falt av 😃

55E59479-05A8-4C6F-9C87-1AF35E5E5AE2.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har en hypotese, som basert på kjent musikalsk teori, tilsier at alle oppegående individer liker de to første albumene til De Musikalske Dvergene. Albus har akkurat understøttet hypotesen, så vil konserten med gruppen på Ulriken i neste måned vise om gutta fra Innlandet bekrefter eller falsifiserer hypotesen. Hvis de falsifiserer hypotesen, er det ikke utenkelig at det blir en diskusjon rundt ordet, oppegående 😄

602EF408-9937-462C-893E-1A2392D4F602.jpeg

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.302
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Som det kjente ordtaket går; der det er juleøl er det håp! 🤪
    Selv om onde tunger vil hevde det motsatte, er jeg en dannet Bergenser (ja, det finnes!). Da er det bare å finne frem passende glass, slik at jeg med troverdighet kan hevde at julen varer minst til påske. Det med håp for meg, er jeg mer usikker på.

Vis vedlegget 792972

Fant på noe lurt. Jeg har jo blitt såpass syk at jeg har begynt å like jazz, men jazzete syngedamer er ikke innafor i Drotningsvik. Da slo det meg; jeg hadde skikkelig sansen for Joe Henry før han forandret soundet og ble mer «jazzete». Da passer det jo nå riktig så bra å spille en del av det han har har gitt ut etter at jeg falt av 😃

Vis vedlegget 792976
    Ahhhh....La´Chouffe :love:
    Gikk faktisk et par dager sammen med eieren/bryggeren på "Bryggeriet" i Århus, der en av mine tett bekjente var bryggmester.
    Veldig fin kar.
    Min kammerat i Bruxelles pleier en gang i året å ta MC´en med klubben til La´Chouffe for mat, masser a Chouffe og en overnatning.
    Han har en Magnum Chouffe i kjelleren med matopskrift bakpå: "Vildsvin i Chouffe" :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    A-ha kommer til Bergenfest i år 😳 Har ikke de gutta vært særdeles aktiv med å gi seg i flere år allerede 😵💫😄 Jaja, sikkert stor stas for mange, men ikke dem som drar meg til Plenen i midten av juni!

3D72C1A4-BF4A-4BAA-B3C1-323F5F93EC1C.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ahhhh....La´Chouffe :love:
    Gikk faktisk et par dager sammen med eieren/bryggeren på "Bryggeriet" i Århus, der en av mine tett bekjente var bryggmester.
    Veldig fin kar.
    Min kammerat i Bruxelles pleier en gang i året å ta MC´en med klubben til La´Chouffe for mat, masser a Chouffe og en overnatning.
    Han har en Magnum Chouffe i kjelleren med matopskrift bakpå: "Vildsvin i Chouffe" :)
    Kanskje jeg kunne bli norsk konsul for den klubben der 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha gått rundt i nabolaget med pelsdotten de siste dagene, måtte jeg komme meg litt bort. Ikke så langt, men med snøstorm (jaffal i kastene) var det deilig med en frisk liten tur opp til Fjell Festning. Som den asket jeg er 🤪 klarte jeg å holde meg unna de nystekte lappene de serverer i kafeen på toppen. De tre kilometerne opp til festningen er asfaltert, noe som gjør at mange tar turen. Fascinerende å se alle som hutret og frøs i latterlige klær, gitt værforholdene. Det er definitivt ikke alle som har hatt en oppvekst med Kvikklunsj og appelsin på tur i fjellet 😊

71F5830C-9B52-41C2-B363-0F5C979EDC7A.jpeg

Nå over til det som for meg fremstår som et høyst undervurdert album blant mange av dem som er glad i Pink Floyd.

56259B8E-2DFC-4AD7-986F-64E54A76AB3B.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som en bra dag, tkr, og en ettermiddag som minner om min 😊

• Liker
    Reaksjoner: tkr

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det drysset inn en pakke fra De Forskrekkelige Stater i dag. Fikk sansen for Johnny Ironsights etter tips fra, United. Det var visst flere på HFS som sendte mannen en mail for å grafse til seg en plate fra det svært begrensete opplaget. Bluesbreaker har jo en tid vært HFSs Sophie Elise, men kanskje United gjør ham rangen stridig, eller kanskje det er Isak Dreyer som skjuler seg bak nicket hans 🤔 Bluesbreaker og United 😵💫 Vi får bare håpe det ikke blir barn av det……hvilket sikkert også gjelder for Sophie Elise og Isak Dreyer 😎😄

Jeg dro med meg en t-skjorte også. Sikkert grei å bruke på Bergenfest til våren. Tenkte ikke på at denne kom fra feiting-landet, så å bestille størrelse large var nok noe forhastet, men det er jo godt å ha noe å vokse i 😄

F92A90BE-3814-4431-849B-952848216317.jpeg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.678
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Joe Henry minte meg på Steve Harley & Cockney Rebel som fadern var så glad i skal høres på igjen cool sound på Henry og thanks for tips og ellers alltid hyggelig å være på visit i tråden din Karmana god stemning Happy Monday :coffee:🤗 Mvh Ivan

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joe Henry minte meg på Steve Harley & Cockney Rebel som fadern var så glad i skal høres på igjen cool sound på Henry og thanks for tips og ellers alltid hyggelig å være på visit i tråden din Karmana god stemning Happy Monday :coffee:🤗 Mvh Ivan
    Steve Harley & CR hadde mye bra! Skal ikke se bort fra at også jeg tar en svingom innom dem igjen. Veldig hyggelig at du liker og synes det er god stemning i tråden 😊

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.942
    Kina, Russland, USA; stormakter med ulikt ansikt, men en ting har de felles, makt trumfer en verdensorden basert på Folkeretten 😡
    Samt at det atter beviser at vi ikke har kommet et skritt videre fra den gang vi bodde i huler, løp rundt i pels og lendeklede, klubbet hverandre ned med stein og dyreknokler, brant store bål i frykt for kulde og mørke, og ulte mot månen. Menneskeheten er og blir en pest for planeten.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Samt at det atter beviser at vi ikke har kommet et skritt videre fra den gang vi bodde i huler, løp rundt i pels og lendeklede, klubbet hverandre ned med stein og dyreknokler, brant store bål i frykt for kulde og mørke, og ulte mot månen. Menneskeheten er og blir en pest for planeten.
    02197273-7491-41FC-B7C2-449EEC5E5D20.jpeg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.942
    For egen del var det ikke The Young Lords skive som var av betydning, men utsagnet "same shit, new wrapping" mtp den lille kosebamsen Putin.
    Hans øvrige lekekamerater i Hviterussland, Kina, Syria, Nord-Korea osv. vil bli tatt med i kveldens svovelpreken "in the Restaurant at the End of the Univers", og ønsket et inderlig godt opphold et sted hvor det serveres hel utilberedt ananas opp i rassen hver dag før arbeidstid. Deretter blir det lange arbeidsøkter i brennheite omgivelser og urenset drikke å få fra utløpet til Den Gule flod :devilish:

Sist redigert:
    P

parafinoksen

Gjest
    A-ha kommer til Bergenfest i år 😳 Har ikke de gutta vært særdeles aktiv med å gi seg i flere år allerede 😵💫😄 Jaja, sikkert stor stas for mange, men ikke dem som drar meg til Plenen i midten av juni!

Vis vedlegget 793020
    Magne og Morten med Giss-gitar, designet av tidligere musikkbutikkinnehaver, reparatør og lærer ved Musikkinstrumentakademiet i Moss Øivin Fjeld fra Fredrikstad. Kjernekar.

1645559065230.png

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En av de kjipe tingene med å bli eldre er at intervallene blir kortere og kortere mellom hver gang en du spilte mye, ikler seg furudressen. Denne gangen var det Mark Lanegan sin tur. Lar det rustne røret hans akkompagnere morgenkaffen.

BD752C28-2F6F-4BBA-BCD0-26C3A9789AF1.jpeg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn