Da er Degritteren mett etter å ha spist seg gjennom plastposen med plater som kom sammen med Zeppelin-boksen jeg nevnte tidligere. Jeg agerte skikkelig tyrkisk teppehandler under prisforhandlingene, men selger fikk dessverre altfor mye for platene. Måtte faktisk betale nesten 30kr for hver plate, selvfølger samme pris for dobbelt og trippelalbum. Noe annet skulle tatt seg ut! Jeg fikk som ufortjent for den ublue prisen selger forlangte. Bare ræl! Jeg får eksemplifisere med noen av drittplatene som lå i posen.
Flere første-utgaver av gæmlis-band som bare nisser på HFS lytter til i dag. Som om ikke det var nok var det et mareritt å finne riktig pressing av disse første-utgavene på Discogs. Jeg blir bare så eitrende forbannet!
Videre var det en helt ubrukelig utgivelse fra et engelsk boyband. Hvem i allverden trenger noe sånt! Noenlunde oppegående mennesker har jo andre og større bokser fra dette boybandet.
Som om ikke det var nok, var det flere engelske boyband plater. Ikke rart jeg er misfornøyd!
I tillegg var det en usprettet plate av en langhåret hippie, som ikke hadde peiling på musikk, men var mest opptatt av å maltraktere gitaren sin. For en fyr! Skulle vært sendt rett til frisøren mener nå jeg!
Som om det ikke var nok var det enda mer hippie-ræl. Tre plater med musikk fra festivalen hvor gærningene rullet seg rundt i sølen og både så ut og oppførte seg som griser. I tillegg en plate med en gammel nisse som våger å kalle seg Young. Det skulle vel vært Old. Gammel uflidd grinebiter som ikke er komfortabel før han får på seg en skitten flanell-skjorte. Og noe sånt betaler man penger for. Makan!
Det var også en plate med en annen gæmlis som synger som en kråke. En mann som har gjort det til et levebrød å være sur på scenen (mentor for Van Morrison). Som om ikke det var nok kommer den i en såkalt audiofil pressing. Hvem faen trenger å høre en kråke i best mulig kvalitet!
Det var også en del annet ræl i den dessverre overfylte posen, men jeg tror jeg gir meg nå, så jeg ikke blir skikkelig sur og grinete. Kanskje en øl letter litt på humøret