Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    8.365
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Torget vurderinger
    12
    Trådtittel til besvær :) .
    Huff og huff. Hæler over hodet ikke det bandet, og nå blir det vanskeligere å fortrenge, all den tid man løpende vil bli minnet om det grunnet en trådtittel :mad:
    ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    En fin dag med lunsj med kona i byen, og resirkulering av plater på Rocade i Marken 😃 Lunsjen bekreftet bare en ting jeg visste fra før, ekte mannfolk drikker for faen ikke kaffe latte. Vet ikke hva som gikk av meg da jeg bestilte 😡

Nå er jeg vel plassert i stolen med mer høyverdig drikke og musikk. Det er helg og da er det rør og vinyl som gjelder. Ah velvære 😊

574D7690-95CF-4B02-AA31-E554AF3DC840.jpeg

Har vel hatt bedre resirkulering tidligere, men halvparten av bunken min skiftet eier og ved å legge noen kroner imellom fikk jeg med meg en anstendig bunke hjem.

I motsetning til de andre er Rod Stewart platen brukt. Mannen lyser ikke veldig klart på stjernehimmelen hos meg, men denne og Atlantic Crossing hører med av forskjellige grunner. Daniel Romano gleder jeg meg til å høre igjen. Bra mann! Alternative opptak av Fleetwood Mac sin legendariske Rumours blir spennende, og kan vel muligens buklande. Lou Reed er jo aldri feil. Denne er visst remastered under Lou sitt vaktsomme blikk. Borger det for lydkvalitet, nja, kanskje. Leonard Cohen er jo en av sjefene, og når jeg finner en hyllestplate med mange av mine favorittartister, er det ingen grunn til å tenke noe særlig. Slade samleplaten er skikkelig ferskvare, og enda ikke registrert på Discogs. Mer moro enn Slade blir det sjeldent! Den siste er det største spørsmålet, og mest kjøpt for å ha noe å bryne meg på. King Crimson er for de som kjenner meg ikke greien i Drotningsvik, men jeg gjør et nytt forsøk. Denne har jo legendestatus, og med Steven Wilson og Robert Fripp bak spakene kan jeg forhåpentligvis vanskelig klage på lyden.

A7340B44-37F9-4A1D-92F1-79BE67996ECE.jpeg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    13.147
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    1
    Foruten Tonight`s the Night har den Rod Stewart-plata en flott versjon av The First Cut is the Deepest, og medvirkende-listen er en slags sesjonmusikernes adelskalender: Steve Cropper, Donald Dunn, Leland Sklar, David Lindley, Joe Walsh og Tower of Power Horns m.fl.

Mvh

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.725
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med (enda ett) nytt trådnavn. Og denne gang så er det jo ganske beskrivende for innholdet :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    5.540
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Nå er strengt tatt dette fra en annen tributeplate, men når det er så fyttisatansbra så må det deles.
    utrolig versjon!

Håper det er lyttbart i den nye Plysjrør dome’n din 🤣

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Nå er strengt tatt dette fra en annen tributeplate, men når det er så fyttisatansbra så må det deles.
    utrolig versjon!

Håper det er lyttbart i den nye Plysjrør dome’n din 🤣
    Nice! Har aldri hørt om ham, men med de foreldrene må han helt klart sjekkes ut 😃

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    5.959
    Om King Crimson - In the Court of the Crimson King atter faller igjennom kan du sende den i oppkrav hitover for hva den kostet ny.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Om King Crimson - In the Court of the Crimson King atter faller igjennom kan du sende den i oppkrav hitover for hva den kostet ny.
    Enda litt kortere hit, og jeg betaler på forskudd 🤣🤣🤣
    Ah, gode forslag! Dessverre er sannsynligheten stor for at jeg må spille platen veldig veldig mange ganger for å like den. Hvis jeg da fremdeles skulle konkludere med at den ikke er min greie, er den nok så gjennomspilt at den er klar for dynga 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Onde tunger vil hevde at en helg med bedre vær i Bergen enn i Oslo følger samme 100-års syklus som pandemier. I min uendelige godhet tenker jeg det da er på sin plass å vise et bilde av blå himmel vestpå til beboerne østenfor folkeskikken.
    Ble lite musikk, men desto mer sosialt og turer i helgen 😃

9433C5DF-0A42-414B-85FA-FAD8A7C97E3A.jpeg

Jeg registrerer at de fleste som tar bilder for tiden flasher med vakre høstfarger. Har ikke mye å skryte med her. Med både himmelen og skoene på turen hadde en nydelig blåfarge 🤪

8B27A30F-FFA6-4849-9BDA-AC32F8280CA5.jpeg

Fredagen fikk jeg forresten konstatert at ørene fungerer sånn tålelig, mens det som er mellom ørene har større utfordringer. Har de siste ukene mistenkt at jeg må bruke mer utslag på volumkontrollen enn vanlig og har syntes det låt litt «tammere». Har tenkt litt på hva som kan være grunnen, hvor lenge det har vært sånn og om jeg kanskje burde sendt den over til Asker for å la konstruktøren se på den og kanskje justere gain opp et pekk eller tre. På fredag byttet jeg, som vanlig for helgen, kablene på MC-utgangen på RIAAen fra transen til rørforsterkeren. La da merke til at bryteren sto på MM 😝 Har nok kommet borti den en gang jeg har byttet kabler tidligere. Nå fungerer det i hvert fall riktig så bra igjen 😊

Rett før jeg resirkulerte plater på fredag kjøpte en bunke på 30 plater av en kar. Mesteparten gikk direkte til resirkulering. Det var en strøken utgave med Sure Sivert jeg var ute etter. Har også foreløpig tatt vare på Elton John. Har tidligere gitt en utgave av den til min sønn, og er usikker på om jeg skal beholde denne. Stones har jeg strengt tatt ikke bruk for, men Stones er nå Stones. Gjør ikke så mye med direkte resirkulering av 27 plater når Discogs mener Sure Sivert er mer verdt enn hva jeg betalte for hele bunken. Hvem vet, prisene på Discogs har vel ofte ikke mer troverdighet enn Trump 😃

1114DDE0-7AF8-4E30-8861-0E4B72CA1D72.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Billions er en serie jeg liker veldig godt. Anbefales! Det er også veldig mye bra musikk i serien (selv om musikken ikke er like godt integrert i handlingen som i Peaky Blinders). I går ble det spilt fra det første albumet til Counting Crows, en utgivelse som er smått legendarisk i min bok. Synes å huske det gikk jevnt og trutt nedover med bandet i forhold til det første albumet. På grunn av serien satt jeg i ettermiddag på årets utgivelse fra bandet. Hadde egentlig veldig små forventninger, og de ble til fulle tilfredsstilt 🙁

E9F44110-8BB6-44F5-8DA4-AC5F74877760.jpeg

MFA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    233
    Rolig i leasure dome!

Får sparke i gang helgen med litt inspirasjon
    0091FF57-18DC-4712-9406-D1B783CF4043.jpeg

innbydende farge, god smak noteres.

Ellers kan det nevnes 20 grader, sol og aldeles nydelige utsikter for helgen her vestpå.....

riktig god helg

mvh Atle

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Rolig i leasure dome!

Får sparke i gang helgen med litt inspirasjon
    Vis vedlegget 665848
    innbydende farge, god smak noteres.

Ellers kan det nevnes 20 grader, sol og aldeles nydelige utsikter for helgen her vestpå.....

riktig god helg

mvh Atle
    Skunk, bøger og jodlevann i en hellig treenighet 😄

Har akkurat landet i stolen etter jobb og treningstur. En øl og første lunk i haifaien er iverksatt. En riktig god helg tilbake 😃

MFA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    233
    Sender noen tanker sør og østover. Det er sendt ut farevarsel, fare for regn?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    4.951
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    10
    Billions er en veldig bra serie med gode prestasjoner i seg :) og ja, musikken er bra.

Forøvrig kan jeg varmt anbefale serien Yellowstone om du ikke har sett den enda.. den seiler nok inn i min liste på topp 2 :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Fremdeles sommer i solskinnsbyen. Etter litt gressklipping dro kona meg med på et av byfjellene. Skyet litt over på vei opp, men det var selvfølgelig kun midlertidig, jeg befinner meg tross alt i Bergen 😃

BBC57B7A-15E7-4CB2-B139-9160B8384D72.jpeg

Jeg mener Lyderhorn er det fineste av byfjellene. Det er jeg dessverre ikke alene om å mene, så det var like trangt på stien som i en........

D9A3DE0B-C639-4D97-A240-BD398C9055BF.jpeg

Får heller holde meg lenger vekk fra Bergen når jeg skal på tur!

Det nærmer seg vel tiden for å jekke en øl, men foreløpig er det streaming fra sofaen som gjelder. Favoritt-indianeren min er selvfølgelig Robbie Robertson, men det finnes andre med urinnvåner-blod i årene som kan dra igang en kvalitetstrall. Har nevnt Lee Harvey Osmond noen ganger tidligere i denne tråden, men en god ting kan som kjent ikke sies for ofte 😃

0E8E25BE-5D41-4FF4-B3DF-675F0987045D.jpeg

ptb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    8.365
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Torget vurderinger
    12
    Sommer liksom. Tror nok ikke man bør prøve å "skryte" på seg det, uansett hvor i landet man befinner seg;). Tussmørkt om morgningen - og "køl" mørkt kl 19 på kvelden. Vått, rått og trist.

Klar tid for inneaktiviteter, så jeg ser frem til at Karmana´n snart legger ut den første YouTube snutten med ny-innøvde riff:cool:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Sommer liksom. Tror nok ikke man bør prøve å "skryte" på seg det, uansett hvor i landet man befinner seg;). Tussmørkt om morgningen - og "køl" mørkt kl 19 på kvelden. Vått, rått og trist.

Klar tid for inneaktiviteter, så jeg ser frem til at Karmana´n snart legger ut den første YouTube snutten med ny-innøvde riff:cool:
    Pøh, østenfor folkeskikken det, og verre skal det visst bli i morgen 😎 Her fortsetter vi med shorts og hagearbeid 😊

Heftige riff lar vente på seg. Ingen som hever et øyebryn hvis jeg leverer noe småheftig som 56-åring. Lettere med TV-eksponering og gjennombrudd hvis jeg venter til jeg blir et sted mellom 85-90 år. Stay tuned 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    25.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Det er mørkt ute, og føles kanskje ekstra mørkt etter å sett de to første episodene av dokumentaren om den norske Black Metal historien 😃 Nok er nok for i kveld, nå nytes et krus whisky fra Jura, og kona er den eneste som har befatning med black metal nå gjennom å være på besøk på Djeveløya (enkelte kaller øyen, Askøy).

Musikalsk kjører jeg videre med den nye best of platen med Slade som selvfølgelig heter, Cum On Feel The Hitz 😊 Uproblematisk for den gruppen å fylle to plater med kun kremmusikk. Albumet bør være en selvfølge i alle noenlunde møblerte hjem! Bare å kaste de gamle platene med gruppen (som alltid er full av øl, striper og hakk etter x-antall vorspiel/nachspiel). Slade er gla(m)-rockens svar på Mozart 😃

84B29E76-F533-4153-AEBC-377503F0435F.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn