Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.692
    Leit at prestasjon ikkje sto i stil til utsjånad! Vonar det let seg ordne!🤞🏻
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.136
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jada, tenkte jeg skulle teste både ubalansert og digital utgang i ettermiddag. Likevel ikke noe stas for eierglede med defekt balansert utgang…….når det var cd-spiller med balanserte utganger jeg har vært på jakt etter.
    Nei - det dreper eiergleden. Får håpe det enkelt lar seg fikse. Lite Bergens tips og hente fra Vøyenenga dessverre. Det går jo an å høre om lydkvaliteten på ubalansert er såpass at det likevel er regningssvarende å sende den til rep.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ett lite tips: når du spiller musikk, så ta tak i xlr pluggen og «rigle» på den litt. Hvis støyen varierer i styrke kan det være så enkelt som en et dårlig loddepunkt på innsiden av xlr kontakten.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ett lite tips: når du spiller musikk, så ta tak i xlr pluggen og «rigle» på den litt. Hvis støyen varierer i styrke kan det være så enkelt som en et dårlig loddepunkt på innsiden av xlr kontakten.
    Takk for tips! Har ikke testet de balanserte igjen, men samme problem med de ubalanserte, og støyen varierte i styrke når jeg beveget på kontaktene. Satser på at litt lodding gjør susen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fredagens øltime(r) startet kranglete på haifai-fronten (innimellom alt micro-managementet vi pensjonister bedriver) 😄 Først fikk jeg identifisert at det var samme problem med både de balanserte og ubalanserte utgangene på CD-spilleren. Før jeg skulle teste de digitale utgangene på cd-spilleren, tenkte jeg det var like greit å skifte batteri på fjernkontrollen til spilleren for å få sjekket om den også var sutrete. Dekslet var selvfølgelig festet med mindre stjerne-skruer enn jeg hadde stjerne-trekker, så da var det bare å ta turen til Clas Ohlson (istedenfor å jekke meg en øl 😳). Fjernkontrollen, forresten en ualminnelig tung sak, sikkert med vekt som en Sluket-clamp, er heldigvis i skjønneste orden.

    Deretter var det å koble på Topping DACen min, og AES utgangen på CD-spilleren virker helt fint. The Wall spilles for øyeblikket, og det låter riktig så bra 😊 Kjenner at jeg ikke gidder å flytte DACen inn i racketi dag. Det får stå som det står, det er tross alt øl som skal drikkes 😃

    49BB2CDC-B222-44EC-8C63-553F5B9002A2.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Da er det fint med Riaa med volumknott koblet direkte i monoblokkene. En GT og noen IPA = en salig ro.....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det fint med Riaa med volumknott koblet direkte i monoblokkene. En GT og noen IPA = en salig ro.....
    Betryggende, men de lånegreiene dine av MSB er skumle saker. Jeg har hørt en del oppsett med MSB i kjeden, og mente en stund jeg skulle kunne plukke ut et oppsett med MSB DAC i kjeden i en blindtest. Sikkert en villfarelse som raskt hadde blitt avkledd, men hvis jeg hadde vært så ung at jeg kunne tjent penger på kroppen min, hadde jeg gjort mitt ytterste for å skaffe meg en av sorten 😄
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Betryggende, men de lånegreiene dine av MSB er skumle saker. Jeg har hørt en del oppsett med MSB i kjeden, og mente en stund jeg skulle kunne plukke ut et oppsett med MSB DAC i kjeden i en blindtest. Sikkert en villfarelse som raskt hadde blitt avkledd, men hvis jeg hadde vært så ung at jeg kunne tjent penger på kroppen min, hadde jeg gjort mitt ytterste får å skaffe meg en av sorten 😄
    Jeg har bare hørt innstegsmodellen og som du sikker har skjønt, så er jeg veldig betatt. Men havnet vel i en teknisk og prioritering spagat. Du har valgt en enklere og bedre sti😀 Bare det med å flytte i en leilighet og slippe all vedlikehold med enebolig. Pensjonist tilværelse, og basic, men flott og gjennomført hifi i en stue. Ser ut som du har det godt😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har bare hørt innstegsmodellen og som du sikker har skjønt, så er jeg veldig betatt. Men havnet vel i en teknisk og prioritering spagat. Du har valgt en enklere og bedre sti😀 Bare det med å flytte i en leilighet og slippe all vedlikehold med enebolig. Pensjonist tilværelse, og basic, men flott og gjennomført hifi i en stue. Ser ut som du har det godt😁
    Det er bull at det enkle ofte er det beste, men det er ofte godt nok 😊

    Å havne på MSB-kjøret er skumle greier. Innstegsmodellen er dyr, men den neste modellen er enda bedre osv. Nesten litt som Naim-kjøret (du var på). Låter bra, men hva med en oppgradering. Joda, det ble litt bedre, men hva med en ekstern PSU. Joda det ble enda bedre, men for faen de har jo også et par andre PSUer som enda fetere. Og sånn går no dagan 😄 Det låter nok allerede veldig bra i hulen din. Tror også du bare har en kort tur i purgatorium. Hvorfor en relativt kort tur? Jo jeg tror egentlig slagsiden din ligger mot musikken og ikke haifai 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg lurer litt på hvor ofte alle sutrehuene som hater Keith Don’t Go frekventerer haifai-messer 🤔 Jeg har sikkert vært på for mange messer til å kalle meg noenlunde normal, men synes låten/albumet fungerer riktig så bra fremdeles.

    25A21DD0-41E1-44EE-84A0-D18467A5D340.jpeg


    Pelsdotten er enig, og har et avslappet forhold til røslig volum ved avspillingen 😊

    14FBBE3C-CE57-4AE5-978B-E499D140C979.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er bull at det enkle ofte er det beste, men det er ofte godt nok 😊

    Å havne på MSB-kjøret er skumle greier. Innstegsmodellen er dyr, men den neste modellen er enda bedre osv. Nesten litt som Naim-kjøret (du var på). Låter bra, men hva med en oppgradering. Joda, det ble litt bedre, men hva med en ekstern PSU. Joda det ble enda bedre, men for faen de har jo også et par andre PSUer som enda fetere. Og sånn går no dagan 😄 Det låter nok allerede veldig bra i hulen din. Tror også du bare har en kort tur i purgatorium. Hvorfor en relativt kort tur? Jo jeg tror egentlig slagsiden din ligger mot musikken og ikke haifai 😊
    Du har rett, spesielt i det siste, men jeg er så jævli lett å fyre opp😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser på nyhetene at det er mye niser i Oslofjorden. Kan vi forvente at mange skuelystne medfører avliving av dyrene, med en påfølgende spleis for en statue et passende sted i Tiggerstaden 🤔
     
    Sist redigert:

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    Ser på nyhetene at det er mye niser i Oslofjorden. Kan vi forvente at mange skuelystne medfører avliving av dyrene, med en påfølgende spleis for en statue et passende sted i Tiggerstaden 🤔
    Bare dersom media gir hver enkelt et navn!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Ser på nyhetene at det er mye niser i Oslofjorden. Kan vi forvente at mange skuelystne medfører avliving av dyrene, med en påfølgende spleis for en statue et passende sted i Tiggerstaden 🤔
    Garantert, men jeg stemmer for å kaste alle skuelystne idioter som ikke kan overholde hvalrossen/nisenes toleransegrense på havet til de marine pattedyrenes forlystelse. Gjenlevende idømmes tunge bøter og samfunnstjeneste med opprydding på Svalbards strender.
    Jeg har talt.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Så enig, her er det vel ikke Jonas men dustene som må klappe på henne. Trist
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lite musikk i dag. Turer med Pelsdotten og et par barnebarn på overnattingsbesøk, gjør at tiden fornuftig nok prioriteres annerledes. Pelsdotten er etter hvert blitt et kjært familiemedlem. Han har mange gode egenskaper, men å holde seg unna tigging har vi ikke fått prentet inn. Jeg spiser nå ostepop (med gaffel naturligvis!) mens jeg scroller litt på HFS, men det er smått vanskelig å ikke bli forstyrret 😊

    2CB5D5A8-4411-41F5-98F4-42D6880E8181.jpeg
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Passende antrekk for en naver?:ROFLMAO::ROFLMAO:
    Kunne ikke unngå å legge merke til din kommentar, kone som har jobbet som konsulent i oljen. Hvorfor
    bry en stakkars østlending når du kan be om lommepenger fra kona?
    beg.jpg

    Men jeg røyker gjerne fredspipe da må det være no annet enn eventyrblanding
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lite musikk i dag. Turer med Pelsdotten og et par barnebarn på overnattingsbesøk, gjør at tiden fornuftig nok prioriteres annerledes. Pelsdotten er etter hvert blitt et kjært familiemedlem. Han har mange gode egenskaper, men å holde seg unna tigging har vi ikke fått prentet inn. Jeg spiser nå ostepop (med gaffel naturligvis!) mens jeg scroller litt på HFS, men det er smått vanskelig å ikke bli forstyrret 😊

    Vis vedlegget 842841
    Noe av det verste jeg har sett!
    Det der er ikke tigging. Jeg vet da faen hva det er?🙈😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    At jeg fortsetter å holde liv i denne tråden er for meg en gåte. Snakker om perler for svin! Her forsøker man å holde en servil og dannet tone, men hva skjer, man blir oversvømt av slibrigheter fra mennesker med det som ikke kan karakteriseres som annet enn nedrige indre liv. Jeg tror jeg skjenker meg et krus rødvin……..og gir hunden et annet kallenavn 😡😄
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    At jeg fortsetter å holde liv i denne tråden er for meg en gåte. Snakker om perler for svin! Her forsøker man å holde en servil og dannet tone, men hva skjer, man blir oversvømt av slibrigheter fra mennesker med det som ikke kan karakteriseres som annet enn nedrige indre liv. Jeg tror jeg skjenker meg et krus rødvin……..og gir hunden et annet kallenavn 😡😄
    Dotten var kanskje upassende :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjente det gikk litt på stumpene løs da jeg innså jeg måtte ha et ekstra strøk med maling på den hvite kabelen som ble lagt opp av BKK fiber i går.

    03A34DAB-3598-4510-ABD8-2CEEC2392414.jpeg


    Heldigvis ferdig nå. Kjenner det skal bli godt å komme til hektene igjen med et par velfortjente timer på terrassen.

    04441352-43FE-4BE9-BA39-C7EE4FD16726.jpeg
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Kjente det gikk litt på stumpene løs da jeg innså jeg måtte ha et ekstra strøk med maling på den hvite kabelen som ble lagt opp av BKK fiber i går.

    Vis vedlegget 843439

    Heldigvis ferdig nå. Kjenner det skal bli godt å komme til hektene igjen med et par velfortjente timer på terrassen.

    Vis vedlegget 843441
    Sånn kan man ikke ha det, 1,5m med ledning å male, skjønner godt at du trenger minst et par timer på terrassen.:sneaky:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn