Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke behov for å kjøpe noe haifai for tiden, men det er jo gøy å tweake litt. Siden mine pølsefingre bør holdes langt unna strømførende produkter har jeg gått til innkjøp av System and Magic Phase Survival Kit. Som militær offiser er jo survival kit noe en bare må ha :D

Vis vedlegget 316539
    Dette "survival kitet" har vi også i Øssfold på Klavestadhaugen.
    Om ikke lenge når de efterlengtede 2 x 16A kursene er installert in dem Peisenschtûbe, vil dette kittet bli flittig brukt under oppkobling av 16-17 strømslukende dubbeditter :cool: men som du er inne på TOMZ, kan den ene dingsen brukes som alkometer for deretter å måle fase på eventuelle vriompeiser man har på besøk.

Så litt pirk. Het ikke den salige Sonus Faber guruen Franco Serblin uten bling :rolleyes:
    Stemmer det Power`n, dette med "bling" har kommet på de senere modeller...:cool::cool:

gismo
    Gode greyer, powern. Er det godt nok for Klavestadhaugen er det godt nok for Hilversum :)

At mannen ikke heter Serbling er nok bare en skrivefeil fra hans foreldre :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har gjennomført en liten shootout i dag mellom mine Jorma høyttalerkabler og PHI Audio prototyper. Brukte, som jeg gjør for tiden, Eagles med Hotel California fra Hell Freezes Over. Mente at jeg hørte forskjeller i bassfundamentet forrige gang jeg byttet, men kunne ikke høre noe forskjell i dag. Det eneste kona og meg opplevde av forskjeller var at Jorma gav et mer behagelig og varmere lydbilde. Ikke godt å si, kanskje vi opplever det omvendt når jeg bytter tilbake :)

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det noen som er innom her som har en IPhone/IPad app som er brukenes for litt hobbymålinger av lyden? Har ikke tenkt å kjøpe ekstern mikrofon og skjønner at en app har sine begrensninger ift programmene mange bruker her inne. Kunne likevel vært gøy å leke seg litt og få en indikasjon på lyden ved hjelp av måling.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.257
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kjenner meg litt igjen her nå TOMZ, drev i vinter (i all hemmelighet:cool:) med PAD og BJC, kjørte en uke på hver over 2 mnd, ble noen ganger forvirret, noe ganger sikker også litt forvirret igjen, noen ganger var det bunn, så toppen, kulde og varme, dynamikk og råskap...hmmm:rolleyes:;)
    Men det skal i alle fall sies, vi snakker om microdetaljer i prestanda/forskjeller, men kvantesteg i pris;)

Men kom til slutt til en enighet med meg selv og den er ikke ulik din siste oppservasjon:cool:

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.257
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Er det noen som er innom her som har en IPhone/IPad app som er brukenes for litt hobbymålinger av lyden? Har ikke tenkt å kjøpe ekstern mikrofon og skjønner at en app har sine begrensninger ift programmene mange bruker her inne. Kunne likevel vært gøy å leke seg litt og få en indikasjon på lyden ved hjelp av måling.
    +1;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner meg litt igjen her nå TOMZ, drev i vinter (i all hemmelighet:cool:) med PAD og BJC, kjørte en uke på hver over 2 mnd, ble noen ganger forvirret, noe ganger sikker også litt forvirret igjen, noen ganger var det bunn, så toppen, kulde og varme, dynamikk og råskap...hmmm:rolleyes:;)
    Men det skal i alle fall sies, vi snakker om microdetaljer i prestanda/forskjeller, men kvantesteg i pris;)

Men kom til slutt til en enighet med meg selv og den er ikke ulik din siste oppservasjon:cool:

gismo
    Hehe, lett å gå seg vill :) Håper egentlig Jorma står seg selv om de andre ikke koster meg noe. Prototypene er stive som en bergensk....mens Jorma er myk og bøyelig som en øl......:D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag vært en tur i Rotterdam. I motsetning til tidligere kikket jeg meg litt rundt, men makan til arkitektonisk lappeteppe! Høflig sagt så er det jeg så av byen lite pent sammenlignet med andre nederlandske byer.

Vi var en tur innom deres nye innebygde mathall/marked. De smykker seg med at de har verdens største takmaleri her inne. Jeg ble ikke imponert, bygget er flott, men blir for sterilt og moderne sammenlignet med en del lignende steder rundt om i verden. Tror likevel det kan være en flott stemning der inne når det er mørkt ute og en stirrer ut på byen fra glassveggene i hver ende.

Avsluttet Rotterdam med noen Pintxos og litt Cava i mathallen. Aldri feil!

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg bestemt meg for at Jorma Design No. 3 skal forlate Hilversum. Har gitt tilbudet til en kar som snuste på dem tidligere. Kjekt hvis han fortsatt vil ha dem, hvis ikke er det nok helt sikkert noen andre som vil ha dem til en fornuftig pris :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.006
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker Audiotool. Har også en som heter Frequensee.

mvh

D

Dåbbel J

Gjest
    Skal du gå over til Klotz kabel... sånn som dem tøffe gutta har ?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Takker, tkr :) Hvilken Audiotool er det du bruker. Fant en som heter AudioTools av Andrew Smith til 95kr. Ser ut som den har alt jeg trenger og vel så det. Så var det en som het Audio Tool fra Performance Audio til 19kr. Denne virket ikke videre interessant. Er det førstnevnte du bruker?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.006
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Takker, tkr :) Hvilken Audiotool er det du bruker. Fant en som heter AudioTools av Andrew Smith til 95kr. Ser ut som den har alt jeg trenger og vel så det. Så var det en som het Audio Tool fra Performance Audio til 19kr. Denne virket ikke videre interessant. Er det førstnevnte du bruker?
    Jeg har Android. Det er denne:

audiotool.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh

Vis vedlegget 316908

mvh
    Er nok ikke tilgjengelig hos Apple. Tror nok den saken til 95kr dekker mine behov og vel så det. Sikkert nok til at jeg blir svimmel. Blir alene i huset et par ukers tid fra neste uke så da kan sikkert den være grei å slå ihjel litt tid med.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.006
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 316908

mvh
    Er nok ikke tilgjengelig hos Apple. Tror nok den saken til 95kr dekker mine behov og vel så det. Sikkert nok til at jeg blir svimmel. Blir alene i huset et par ukers tid fra neste uke så da kan sikkert den være grei å slå ihjel litt tid med.
    Det er nok mer underholdning enn nytte, men du kan jo få noen indikasjoner på hvor du ligger i terrenget. :)

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.257
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da har jeg bestemt meg for at Jorma Design No. 3 skal forlate Hilversum. Har gitt tilbudet til en kar som snuste på dem tidligere. Kjekt hvis han fortsatt vil ha dem, hvis ikke er det nok helt sikkert noen andre som vil ha dem til en fornuftig pris :)
    Ja, du satser på litt mere råskap "uten behagsslør og varme" du åsså ser jeg:rolleyes:;)

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har kabler som skal spille på lag med resten jeg... JJ, ozzy skiftet ut sine klotz tverrt etter å ha hørt noen kabler jeg tok med til han.. Skeptisk var han, men overbevist etter kort tid.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snart under to mnd igjen..Tiden går fort... Regner med at bunkring av børst, sild og harde madrasser har startet Tomz ?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Snart under to mnd igjen..Tiden går fort... Regner med at bunkring av børst, sild og harde madrasser har startet Tomz ?
    Børst for alle, og sementgulv for deg og JJ i garasjen er under kontroll (kona har kosta). Sildepakke blir på oppfordring når vi passerer torget på vei til togstasjonen om lørdagen. Er mer usikker på hvordan det går med prosjektansvarlig for milde gaver til Rhapsody og Musical Affairs :cool::):confused:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Børst for alle, og sementgulv for deg og JJ i garasjen er under kontroll (kona har kosta). Sildepakke blir på oppfordring når vi passerer torget på vei til togstasjonen om lørdagen. Er mer usikker på hvordan det går med prosjektansvarlig for milde gaver til Rhapsody og Musical Affairs :cool::):confused:
    Hehe...Regner med at dorme-rommet jeg hadde sist er klart..Skal prøve å holde meg våken på søndagen...Forøvrig har jeg koll på to plater til dit vi skal. Blir noe norsk ... "Halling-kast vi gjerne hiver, over bygd og land.." ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fornuftig nok så hadde han ikke ventet på meg, men kjøpt seg noen andre høyttalerkabler. Får somle meg til å få dem lagt ut på bruktmarkedet.
    Hvis noen er innom her og er interessert, er det bare å sende meg en PM. Single Wire, 2,5 m, spader i begge ender, original emaballsje, kjøpt ny av meg og i mint condition. Blir jo vennepris hvis kontakten går gjennom denne siden :D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.331
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fornuftig nok så hadde han ikke ventet på meg, men kjøpt seg noen andre høyttalerkabler. Får somle meg til å få dem lagt ut på bruktmarkedet.
    Hvis noen er innom her og er interessert, er det bare å sende meg en PM. Single Wire, 2,5 m, spader i begge ender, original emaballsje, kjøpt ny av meg og i mint condition. Blir jo vennepris hvis kontakten går gjennom denne siden :D
    Låter de bra?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Låter de bra?
    Ikke forsøk deg ;););)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.331
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Venter på reisekamerat på hifibesøk, så noe må jeg bedrive tiden med... :):):)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Akkurat kommet meg hjem etter en overnatting i Brugge i Belgia.
    Tenker ofte jeg skal ta noen bilder når jeg får noe skikkelig delikat på tallerkenen, men jeg er så jævla glupsk.

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.395
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.257
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.484
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag feirer nederlenderne kongens dag, noe som gjør at jeg har fri fra jobben. I følge dem jeg har snakket med er det Amsterdam som gjelder. Byen står visst på hodet i oransje fargeprakt. Sjekket ut Hilversum litt tidligere i dag. Begrenset med fargeprakt, men stappfull by. Tivoli, et lite sirkus, masse av drikkeboder og dundrende høyt volum med nederlandsk musikk er visst det som gjelder. Betegnende nok for Nederlandene var hele byen også et eneste stort loppemarked. Virker som innbyggerne hadde tatt alt skrammelet de eide frem, og forsøkte å bli kvitt det langs fortauskantene. Mesteparten var ting jeg ville hevet på dyngen for lenge siden, noe som sikkert sier noe om både nederlendere og meg.

Kona og poden er vel forvart i byen mellom de syv fjell så her nede regjerer jeg huset for meg selv i et par uker. Både kjekt og kjedelig. Powerpoint fikk meg på tanken om at det er alt for lenge siden jeg har spilt Rammstein på fornuftig volum. I dag har fuglene fått bryne seg på både Mutter og Sehnsucht. Gøyalt!

Har mest forhold til Mutter. Denne spilte jeg mye for poden før han begynte på skolen. Var like greit å backe ut før det kom bekymringsmeldinger fra Barnevernet. Guttungen var skikkelig hekta på Mein Herz Brennt og Mutter. Pleide en periode alltid, til min kones store fortvilelse å be om "Mamma-sangen" når vi var ute og kjørte. Kanskje det forklarer en del av det vi opplever i dag når han er godt inn i tenårene :rolleyes::)

De som ikke har hørt Mein Herz Brennt, trykk på play og kjør litt heftig volum. Visst du ikke har sett videoen, ta sjansen visst du tør. Det kan diskuteres hvor mange Rammstein album man trenger i samlingen, men dette er helt der oppe for meg.

Runder det hele av med en rolig versjon. Liker den og jeg. Nerven i sangen er fremdeles til stede, dog på en mye mindre ekstrem måte.

image.jpg

• Liker
    Reaksjoner: HCS

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.172
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Herlig tysk maskinmetall med gotiske undertoner.
    Dette er ikke helt favorittmusikk for mine Maggier.
    Jeg derimot synes det kan være morsomt en sjelden gang, f.eks. i slutten av juni.;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg bare åpner dass-lokket i 2.etg så er det prob løst... Kul katte du har Tomz..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn