Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin kveld! Musikk, vel forsynt etter middagen og temperatur utenfor som tilsier levelige forhold på soverommet 🥰

    IMG_4546.jpeg


    Alene i stuen. Jackie Leven og resten av rødvinen løfter hverandre i kvalitet 😊

    IMG_1452.jpeg

    Til de som liker Jackie Leven, men ikke har vært på konsert med ham…………er denne som innbefatter hans tørre humor å anbefale. Funker selvfølgelig også bra for dem som har vært på konsert(er) med mannen 😊
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    562
    Antall liker
    671
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fin kveld! Musikk, vel forsynt etter middagen og temperatur utenfor som tilsier levelige forhold på soverommet 🥰

    Vis vedlegget 934169

    Alene i stuen. Jackie Leven og resten av rødvinen løfter hverandre i kvalitet 😊

    Vis vedlegget 934172

    Til de som liker Jackie Leven, men ikke har vært på konsert med ham…………er denne som innbefatter hans tørre humor å anbefale. Funker selvfølgelig også bra for dem som har vært på konsert(er) med mannen 😊

    Du kan jo prøve denne?
    Vanskelig å lage en kjøttgryte feil ;-)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fornøyd med meg selv! 75 plater lagt ut på Finn og Torget. Det tar jo litt tid med inspeksjon av platene, prissetting, bilder og ikke minst skrive det inn på Finn. Tid har jeg som kjent ikke nok av da jeg som vanlig står til knes i mikromanagement 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har @Seskage vært innom. Mye rart gjester drar med seg når de kommer på besøk 😳

    IMG_4624.jpeg


    Mer seriøst. Da jeg jo selger litt plater, så var han så hyggelig å spørre om jeg trengte emballasjen etter hans mange platekjøp. Gjør innpakkingen mye lettere for meg 🥰 Attpåtil er han så dårlig vant etter å ha vært hos meg tidligere at han kom med gjærbakst 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Vel hjemme etter et par hyggelige timer langt ute i periferien 😊

    Som alltid hyggelig å tilbringe tid sammen med @Karmana, første gang jeg besøkte ham i deres nye krypinn ute i havgapet.

    Utsikten fra lyttestolen er upåklagelig! Her så man sjø, geiter og flott kystlandskap. Og når anlegget virkelig leverer godlyd både digitalt og analogt er det virkelig velstand! (De som påstår en Rega spiller med Rega pickup ikke kan levere god lyd burde tatt seg en lyttestund her).
    IMG_4428.jpeg
    IMG_4429.jpeg


    Etter mye prat, flere kopper kaffe og en stund i sweetspot var det på tide å dra tilbake over broen til fastlandet. Men ikke før jeg hadde plukket med meg et par plater 😊

    PS: Jeg fikk dessverre ikke hilst på Pelsdotten 😢 Han kom hjem i det jeg satte bilen i gir for å dra derfra.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.442
    Antall liker
    13.068
    Vet jeg har nevnt denne, men en god ting kan som kjent ikke legges ut for ofte 😊

    Vis vedlegget 934071
    Blyfot er en mann å følge med på, spesielt når han musiserer sammen med gitarøs orkanen fra Toten.
    Sistnevnte kan som vi vet også spille de nydeligste neddempede partier med innlevelse og følelse for så og eksplodere i kaskader av elektrifiserte toner/riff.
    Her har du et knippe med andre skiver av og med Tim alene (Black Valley og Coffin Nails), og sammen med Ronnie (plada uden tiddel ;)).
    Det er bare å handle seg fra gård og grunn herr caftein.
    Disse må med i "sangboken" (eller var det sagn :unsure:) om eders liv.
    Så her må salg av gammel, brukt og uønsket vinyl intensiveres.
    Videre må turer med Pelsdotten legges om i håp om bedre forhold hva innsamling av tomgods angår, slik at innfrielse av kapital for handel av Ledfoot skiver oppnås.

    _TAM7248 (2).JPG


    PS! Hvordan smakte for øvrig den "billige" vinen til sølle fireogenhalv Frognertier 🥳

    Herover bugner barskapet av brunt brennevin :cool:
    I forgårs fant jeg en flaske med Navy Strenght gin (57,1 %), destillert av søta bror på en bortgjemt gård i Skåne.
    Det gledes over fortreffelig smak av naturens grøde.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blyfot er en mann å følge med på, spesielt når han musiserer sammen med gitarøs orkanen fra Toten.
    Sistnevnte kan som vi vet også spille de nydeligste neddempede partier med innlevelse og følelse for så og eksplodere i kaskader elektrifiserte toner/riff.
    Her har du et knippe med andre skiver av og med Tim alene (Black Valley og Coffin Nails), og sammen med Ronnie (plada uden tiddel ;)).
    Det er bare å handle seg fra gård og grunn herr caftein.
    Disse må med i "sangboken" (eller var det sagn :unsure:) om eders liv.
    Så her må salg av gammel, brukt og uønsket vinyl intensiveres.
    Vider må turer med Pelsdotten legges om i håp om bedre forhold hva innsamling av tomgods angår, slik at innfrielse av kapital for handel av Ledfoot skiver oppnås.

    Vis vedlegget 934710

    PS! Hvordan smakte for øvrig den "billige" vinen til sølle fireogenhalv Frognertier 🥳

    Herover bugner barskapet av brunt brennevin :cool:
    I forgårs fant jeg en flaske med Navy Strenght gin (57,1 %), destillert av søta bror på en bortgjemt gård i Skåne.
    Det gledes over fortreffelig smak av naturens grøde.
    Hehe, Ledfoot og de gamle greiene hans er bra saker! Godt kjent med de to der, men plada uden tittel må jeg få sjekket ut. Er jo mest på selgeren av plater, men jaggu trykket jeg ikke nettopp kjøp på en gammel klassiker innen rølpe-rock (sikkert bare for det jeg følte jeg trenger en motvekt til all puse-musikken jeg lytter til for tiden) 😃

    Rolls Royce vinen hadde definitivt noen lukter og smaker jeg ikke er vant til i det daglige. Fascinerende, men jeg har nok ikke så forfinet gane eller lommebok til at den forsvarte prisen. Koste meg nettopp like mye med et glass billig Bordeaux til pizzaen 😊

    Kos demses med sommeren og naturens grøde 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.442
    Antall liker
    13.068
    Jeg har heldigvis ikke den desimeringstrangen av musikk samlingen, verken på vinyl eller CD siden.
    Jeg kom hjem fra Alta for et par uker siden med en pose fra Puskas som inneholdt 7 vinylskiver, hvorav flere ble rasket med på bakgrunn av gamle anbefalinger.
    I sum kunne jeg spart meg for en av de syv.

    Men jeg gliste godt når jeg fant en brukt gammel klassiker som ikke dukker opp så ofte.
    Coveret var sjarmerende herjet i kantene, men vinylskiva bar tydelig preg av at det meste av "pot and beer" festlighetene hadde foregått på selve skiva 🥳🙃:rolleyes:
    Damen skulle ha 1000 kr for det utslitte og mishandlede eksemplaret o_O makan!
    Coveret kunne til nød rammes inn, og henges på veggen.
    Den utslitte vinylskiva kan like gjerne leveres til det lokale asfaltverket.
    Da må jeg bare søke videre etter den manglende Edgar Broughton Band skiva :sneaky:
    Men kan da se frem til å bla i nye vinylbunker.

    Godt å høre at du ikke ble for snobbete etter å ha smakt på den overprisede rødvinen.
    Kos med sommer, brennevin og sigarer skal bli :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har heldigvis ikke den desimeringstrangen av musikk samlingen, verken på vinyl eller CD siden.
    Jeg kom hjem fra Alta for et par uker siden med en pose fra Puskas som inneholdt 7 vinylskiver, hvorav flere ble rasket med på bakgrunn av gamle anbefalinger.
    I sum kunne jeg spart meg for en av de syv.

    Men jeg gliste godt når jeg fant en brukt gammel klassiker som ikke dukker opp så ofte.
    Coveret var sjarmerende herjet i kantene, men vinylskiva bar tydelig preg av at det meste av "pot and beer" festlighetene hadde foregått på selve skiva 🥳🙃:rolleyes:
    Damen skulle ha 1000 kr for det utslitte og mishandlede eksemplaret o_O makan!
    Coveret kunne til nød rammes inn, og henges på veggen.
    Den utslitte vinylskiva kan like gjerne leveres til det lokale asfaltverket.
    Da må jeg bare søke videre etter den manglende Edgar Broughton Band skiva :sneaky:
    Men kan da se frem til å bla i nye vinylbunker.

    Godt å høre at du ikke ble for snobbete etter å ha smakt på den overprisede rødvinen.
    Kos med sommer, brennevin og sigarer skal bli :cool:
    Ja, det er fascinerende/sjokkerende å se prisingen på en del vinyl. Mange er ikke ukjent med å skulle gjøre gråstein til gull 😊

    Du driver med maksimering av platesamling, men jeg driver ikke med desimering, men optimalisering 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I et patetisk forsøk på å demme opp for det frie (for)fallet mot sløy-jazz-nisse fyr, hanket jeg med meg denne røveren i dag. Kjøpt brukt, men forseglet (man er da kjip). Klassiker, men jeg er mer enn usikker på hva jeg skal med denne jubileumsutgaven med tre LPer, men som med alt, det kunne vært verre. Den finnes tross alt i en versjon med syv LPer 😊

    IMG_4631.jpeg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.442
    Antall liker
    13.068
    Ja, det er fascinerende/sjokkerende å se prisingen på en del vinyl. Mange er ikke ukjent med å skulle gjøre gråstein til gull 😊

    Du driver med maksimering av platesamling, men jeg driver ikke med desimering, men optimalisering 😊
    Nja, om jeg skulle drevet med maksimering av platesamlingen må jeg nok opp på Grumpys nivå.
    Jeg har vel under 1/15 del av hva den herremann har av vinylskiver.
    Jeg føler mer at jeg driver med forsiktig beiting i ytterkanten, og mer heller mot optimalisering av enkelte artister og gruppers katalog, samt nye oppdagelser.
    Samtidig lar jeg den sprelske anti kommerse delen av vinylsamlingen få stå, tross lav avspillingsgrad (Cabaret Voltaire, Pere Ubu, This Heat, Chrome, The Fall etc.).
    Samlingen reflekterer min oppvekst og levd liv.
    Men jeg kan røpe at et mørkt sidesprang i samlingen ble effektivt luket ut på begynnelsen av 80-tallet ;)
    Jeg hadde den gang en kamerat med litt i overkant fjollete musikksmak efter mitt skjønn 😵
    Jeg jobbet iherdig med å vaksinere ham med Deep Purple, Led Zeppelin og Black Sabbath :devilish:
    En ting skal dog herremannen ha, og det var introduksjon til Steely Dan, og den mesterlige skiven til Metro.
    Vi mistet dessverre kontakten når han installerte "Girlfriend 1.0" rundt 1980.
    Trist i ettertid, men mannen forsvant bokstavelig talt i et halvt år mellom laknene/lårene.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.977
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke plass i feriebilen til stæsj, men denne lager jeg plass til. Du fikk mitt eks i en innfall av godhet, skjebnen ledet meg til denne, signert av Rønli å co!
    IMG_20230714_143951.jpg

    Fortsatt god sommer

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nja, om jeg skulle drevet med maksimering av platesamlingen må jeg nok opp på Grumpys nivå.
    Jeg har vel under 1/15 del av hva den herremann har av vinylskiver.
    Jeg føler mer at jeg driver med forsiktig beiting i ytterkanten, og mer heller mot optimalisering av enkelte artister og gruppers katalog, samt nye oppdagelser.
    Samtidig lar jeg den sprelske anti kommerse delen av vinylsamlingen få stå, tross lav avspillingsgrad (Cabaret Voltaire, Pere Ubu, This Heat, Chrome, The Fall etc.).
    Samlingen reflekterer min oppvekst og levd liv.
    Men jeg kan røpe at et mørkt sidesprang i samlingen ble effektivt luket ut på begynnelsen av 80-tallet ;)
    Jeg hadde den gang en kamerat med litt i overkant fjollete musikksmak efter mitt skjønn 😵
    Jeg jobbet iherdig med å vaksinere ham med Deep Purple, Led Zeppelin og Black Sabbath :devilish:
    En ting skal dog herremannen ha, og det var introduksjon til Steely Dan, og den mesterlige skiven til Metro.
    Vi mistet dessverre kontakten når han installerte "Girlfriend 1.0" rundt 1980.
    Trist i ettertid, men mannen forsvant bokstavelig talt i et halvt år mellom laknene/lårene.
    Det der med heterofili har en tendens til periodevis å stå i veien for oppbyggelig smak og hobbyer. Alternativet har jo også sine skyggesider 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke plass i feriebilen til stæsj, men denne lager jeg plass til. Du fikk mitt eks i en innfall av godhet, skjebnen ledet meg til denne, signert av Rønli å co!
    Vis vedlegget 934903
    Fortsatt god sommer

    Atle
    Se så, hele gruppen å ikke bare en død vokalist. I min bok er Anders Bru konge 😊 Bra med egen signert kopi, men slutt nå for all del ikke med godheten……..ovenfor meg 😊

    Fortsatt god ferie!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når man bor i en solskinnsby kan man ikke alltid ha øltime på fredagen………noen ganger er det også GT time med lett smektende musikk til glede for min usedvanlig mye bedre halvdel 😊

    IMG_4632.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Snart kommer et par barnebarn på besøk/overnatting og dette glir sømløst over i huset fullt av folk til middag i morgen. Blir kakofoni og ikke musikk av sånt. Kjenner jeg må få energien opp før besøket ankommer, og The Jam bør være et bra valg (selv om Paul Weller sin solokarriere ikke er min greie). Når jeg tenker meg om trenger jeg egentlig ikke å få energi-nivået opp. De er barn av i dag, så vi må sikkert bruke stump vold for fravriste dem mobiltelefonene 😆

    IMG_1459.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En kar var interessert i å kjøpe noen billige høyttalerkabler av meg, men mistet interessen da han hørte de var noen år gamle da han betraktet kobberkabler som ferskvare. Han har nok en litt annen tilnærming til kabler enn meg 😊
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En kar var interessert i å kjøpe noen billige høyttalerkabler av meg, men mistet interessen da han hørte de var noen år gamle da han betrakter kobberkabler som ferskvare. Han har nok en litt annen tilnærming til kabler enn meg 😊
    Det hadde jo vært svært interessant å hørt hans teori rundt akkurat det.

    Regner med at han da også med jevne intervaller bytter alt av kabler i huset og til samtlige el-installasjoner han måtte ha.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helgen med ungeglam og familiemiddag er bare et fjernt minne. Kona har dradd på jobb og poden lufter Pelsdotten før han etter hvert skal mekke noe middag til oss. Det betyr at det nå er musikk på røslig volum i stuen. Røyk forresten ni plater ut av døren i formiddag. Seff kun musikk med menn. Er visst umulig å få solgt plater med kvinnebreking.

    Får starte litt rufsete.

    IMG_1470.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det labre salget av plater med kvinnemennesker,
    - kan det muligens komme av det sjabre utvalget?🙊 🙃

    Merk også pianisten.
    (Bill Payne-Little Feat🥰)
    Solgte to Little Feat plater i går. Dixie Chicken og Sailin’ Shoes. Ikke mye å samle på selvfølgelig.

    Utvalget av kvinnelige vokalister er naturlig nok begrenset på Foldnes, men kvaliteten burde være grei nok for dem med forkjærlighet for kvinneglam:

    Regina Spektor - Begin to hope, Sire 9362-49211-9, 500kr Janis Joplin - Greatest Hits, CBS 32190, 100kr Janis Joplin - Pearl, S64188, 125kr Eurythmics - Savage, PL71555, 50kr Kim Carnes - St Vincent’s court, 1A0381575191, 50kr Thompson Twins - Close to the bone, 208143, 50kr Laurie Anderson - Mister heartbreak, 925077-1, 50kr (noen striper, ikke sjekket om hørbart) Carole King - Wrap around joy, ODESP77024, 50kr Nada Surf - You know who you are, SLANG50090LP, 200kr Various - Aktuellt toppen, FIB101, 150kr The Bloom Green Group - Discoteque, LP-7118, 500kr Beth Hart - Fire on the floor, PRD75061-2, 300kr Diana Ross - Greatest Hits/2, STML12036, 50kr Joni Mitchell - Court and spark, 8122798618, 225kr Janis Ian - Breaking Silence, APP027, 600kr Madonna - The Immaculate collection, 7599-26440-1, 200kr Whtney Houston - I’m your baby tonight, 211039, 100kr Sophie Zelmani - Time to kill, 88985403561, 350kr Marianne Faithfull - Dangerous Acquaintances, ILPS9648, 50kr Marianne Faithfull - Broken english, M1, 100kr Marianne Faithfull - A childs adventure, ILPS9734, 50kr Pretenders - II, 203890-320, 75kr Grace Jones - Nightclubbing, 203481-320, 75kr Caitlin Rose - The stand-in, NAMES48LP, 300kr Rickie Lee Jones - Samme, 8122-79963-5, 300kr Rickie Lee Jones - The other side of desire, TOSOD Music, 200kr Tori Amos - Under the pink, MOVLP830, 300kr

    Den eneste som har forbarmet seg over kvinneglammet er tkr som kjøpte The Hunter (i rett utgave) 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.759
    Antall liker
    59.199
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må innrømme at det er overraskende mye bra der. 👍
    Dessuten tror jeg du vet det ikke er så alvorlig ment.

    tkr tok med seg en godbit, for det er vel Impex-utgaven?

    Analogue Productions Breaking Silence, med Ianis Ian, er ei plate som bør interessere hifi-folket. Topp vinyl og innpakning, og musikken er innspilt på studioutstyr laget /satt opp av HiFi-guru ; Tim Paravicini.

    Noen burde plukke Regina Spector-plata, Begin to Hope. Den begynner å koste noen kroner på discog ser jeg, men det er ei genial pop-plate, og lyden er godt over snittet. 🙂

    Zelmani også. Nokså begrenset opplag så vidt jeg husker. Skikkelig hifi. 🙂

    Håper dette innlegget får fart på salget! 😆
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.442
    Antall liker
    13.068
    Jeg har solgt 32 plater i dag. Kun mannlige artister! Dette beviser ettertrykkelig at musikalsk pikeglam bare er for spesielt interesserte med tvilsom smak! 😆
    Her kommer tøffe tøffe tøff, yeah, yeah......🤣
    At salget av vinylskiver med pikeglam går tregt skyldes naturligvis at øvrige menn her på HFS som ikke er redd for å ha kontakt med sin feminine side har de fleste av de skivene cafteinen med røslig hårmatte på brøstkassa har lagt ut for salg.
    Senest i går bestilte jeg 2 vinylskiver av en spennende canadisk sangfugl anbefalt av Bluesbreaker/Grumpy/Gismo.
    Så du må nok nesten sette din lit til onkel Finn.no hva salg angår.

    Ad musikksmak, så har vel herren på (En)Fold(ig)nes en noe enklere smak enn gjennomsnittet, sett i forhold til en del andre herremenn som liker litt mer sofistikert musisering og stemmer med mer enn halvannen oktav mellom øvre diskant og midtre mellomtone ;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.481
    Antall liker
    64.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg må innrømme at det er overraskende mye bra der. 👍
    Dessuten tror jeg du vet det ikke er så alvorlig ment.

    tkr tok med seg en godbit, for det er vel Impex-utgaven?

    Analogue Productions Breaking Silence, med Ianis Ian, er ei plate som bør interessere hifi-folket. Topp vinyl og innpakning, og musikken er innspilt på studioutstyr laget /satt opp av HiFi-guru ; Tim Paravicini.

    Noen burde plukke Regina Spector-plata, Begin to Hope. Den begynner å koste noen kroner på discog ser jeg, men det er ei genial pop-plate, og lyden er godt over snittet. 🙂

    Zelmani også. Nokså begrenset opplag så vidt jeg husker. Skikkelig hifi. 🙂

    Håper dette innlegget får fart på salget! 😆
    Hehe, mener jeg har bra peil på ironi og hyggelig erting 🥰

    Mener bestemt det var Impex utgaven tkr hanket med seg. Har ellers ingen hast med platesalget. Synes egentlig det kun er hyggelig å holde på med det (foruten at min kone har et sterkt ønske om færre banakasser i huset). Litt rart hvordan salget går i bølger. Har vært stille en stund, men i går og i dag røk det plutselig nærmere 50 plater ut av døren 😳😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn