Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Syns den nye Blur ikke er så gær’n.
    Sikkert grei nok, men jeg ble i tillegg satt ut av den dårlige lyden. Det er egentlig ganske lenge siden jeg tenkte på loudness war, men det slo meg igjen i går kveld. Kommer nok ikke til å bli spilt mer hos meg 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Finn heller fram Parklife og The Great Escape.
    Angående Prefab Sprout er det Swoon som gjelder. Låtsnekkeri av ypperste sort 😉
    Tror ikke jeg gidder gammelt gjenhør med Blur, men skal etter hvert få testet ut, Swoon. Takk for tips 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.749
    Antall liker
    11.362
    Torget vurderinger
    2
    Blues kommer nok aldri til å bli min greie, men liker det innimellom i fornuftige porsjoner. Ble i går sittende og se dokumentaren fra Notodden bluesfestival med Steven van Zandt. Det var vel sistnevnte som gjorde at jeg trykket play, men dokumentaren var skikkelig severdig. Nesten så jeg vurderer å debutere på festivalen neste år.

    Hadde ikke spilt denne nå hvis det ikke var for gårsdagens dokumentar (som også inneholdt søstrene som mange på HFS får hakaslepp av………av forskjellige grunner) 😊

    Vis vedlegget 935997
    Du vide verden, begynner det å bli folk av deg?? :D

    Den Virud-skiva har høy rotasjon i Casa Rognlien. Vært på flere konserter med Virud, traff til og med en helt ny kjæreste på en av hans konserter en gang!! :love:

    Hvorfor ikke debutere på Notodden inneværende år? Selveste Uriah Heep (i den grad de fortsatt finnes) skal beære Notodden med sitt nærvær! Jeg skåler gjerne med deg på torget, unge mann! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Finn heller fram Parklife og The Great Escape.
    Angående Prefab Sprout er det Swoon som gjelder. Låtsnekkeri av ypperste sort 😉
    A-side From Langley Park:love: liker man ikke den så trenger man ikke gå videre i katalogen.
    Forsøkte meg på begge. Blir litt for sukkersøtt, så jeg kommer nok aldri til å bli Prefab Sprout fan. Hadde ikke noe forhold til musikken deres i ungdommen, og det er nok en viktigere grunn enn det sukkersøte 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vide verden, begynner det å bli folk av deg?? :D

    Den Virud-skiva har høy rotasjon i Casa Rognlien. Vært på flere konserter med Virud, traff til og med en helt ny kjæreste på en av hans konserter en gang!! :love:

    Hvorfor ikke debutere på Notodden inneværende år? Selveste Uriah Heep (i den grad de fortsatt finnes) skal beære Notodden med sitt nærvær! Jeg skåler gjerne med deg på torget, unge mann! :)
    En Virud-seanse i Casa Rognlien var nok vel så viktig som dokumentaren for at det ble akkurat ham som ble spilt da jeg hadde litt blues inspirasjon 😊 Kunne vært gøyalt med Notodden og ikke minst noen øl med deg på torget, men tidspunktet blir for tett opp til noen langveisfarende vi får på besøk.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.749
    Antall liker
    11.362
    Torget vurderinger
    2
    En Virud-seanse i Casa Rognlien var nok vel så viktig som dokumentaren for at det ble akkurat ham som ble spilt da jeg hadde litt blues inspirasjon 😊 Kunne vært gøyalt med Notodden og ikke minst noen øl med deg på torget, men tidspunktet blir for tett opp til noen langveisfarende vi får på besøk.
    Da har vi en løs avtale neste år i stedet. Jeg er uansett på plass hvert år. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vinyl er og forblir en deilig anakronisme, men som kritikerne ofte hevder; det er dyrt og tungvint. De har selvfølgelig helt rett, noe som underbygges gjennom min tur til byen i går for å kjøpe en plate med Stranglers:

    Tok bussen til byen, og for ikke å forhaste meg stakk vi innom Folk & Røvere for et par øl (kjekt sted).
    Oppdaget plutselig at det var tid for lunsj. Derfor bar det bort på Pygmalion for en burger og øl (særdeles oppskrytt).
    Langt å gå til Apollon, så på veien tok vi heisen opp i 9. etasje til MM Cafe & Bar for å hvile beina, ja, og en liten GT (hvem bryr seg om utsikt som stort sett handler om andre tak).
    Deretter full fart til Apollon for å kjøpe Stranglers-albumet. Ekspeditøren hadde ualminnelig god tid med en annen kunde, og jeg oppdaget at jeg hadde blingset på bussruten. Dette medførte at jeg måtte legge fra meg platen og løpe til bussen. Uforrettet sak der altså.

    I dag tok jeg bilen til byen. Parkerte oppe på fortauet utenfor Apollon til hevede øyenbryn fra fotgjengerne. Fikk hanket inn platen og overså fullstendig tre fire biler som blinket og tutet bakenfor bilen min da jeg kom ut. Endelig var platen min.

    Ingen tvil om at dette, som gikk over to dager, var relativt tungvint for en skarve plate (eller ikke en skarve plate, vi snakker tross alt, Stranglers). Må derfor gi kritikerne rett angående tungvindt. Platen kom vel med omkringliggende utgifter på rundt regnet 1300kr, så kritikerne har vel også rett i at det er dyrt med plater. Selv synes jeg det var relativt billig da parkeringen min i dag ikke ble observert av hverken politi eller parkeringsvakter 😊

    IMG_4672.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.097
    Antall liker
    61.146
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg pleier å regne inn platekjøp i alkoholregnskapet, og ikke omvendt slik som du gjør.
    Vet egentlig ikke hva som er best /verst, så det går vel ut på ett. 🙄

    Gratulerer med ny Stranglers 👍🎈.
    Jeg må si at Rattus Norvegicus etter alle år fortsatt troner på toppen i Stranglers- discografien på min liste, men vil vurdere om dette samlealbumet bør inn. Det er ei sterk sporliste på dette "best of" albumet.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg pleier å regne inn platekjøp i alkoholregnskapet, og ikke omvendt slik som du gjør.
    Vet egentlig ikke hva som er best /verst, så det går vel ut på ett. 🙄

    Gratulerer med ny Stranglers 👍🎈.
    Jeg må si at Rattus Norvegicus etter alle år fortsatt troner på toppen i Stranglers- discografien på min liste, men vil vurdere om dette samlealbumet bør inn. Det er ei sterk sporliste på dette "best of" albumet.
    Stranglers har jeg ikke veldig mye med, så her kunne nok en god samler være på sin plass, hmm...
    Stranglers er definitivt veldig høyt oppe på stjernehimmelen i min bok, og som du sier, dette er en sterk sporliste! Jeg mener det er få som kan sette sammen et dobbeltalbum med så mange kremlåter som dette………men så var det det med Stranglers og meg da 😄 Jeg har ikke spilt platen enda, og husker heller ikke hvordan de andre Stranglers-platene mine låter, men låter denne platen så bra som den gjør på streaming (kanskje bedre 😳) så er dette en no brainer! Og Lagga, en mann med din musikksmak og bredde på platesamlingen……løp og kjøp! 😊
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ikke de mest spilte her hjemme men det jeg har spilt av de kan man jo mer enn like, la en bestilling på 429,- for den, det er den verdt :cool:

    "Originally released in June 2002 on CD, Peaches - this 20-track collection will be released on vinyl for the first time on RSD Black Friday and will be the only Stranglers Best of available on vinyl"

    mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.031
    Antall liker
    28.847
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Stranglers er definitivt veldig høyt oppe på stjernehimmelen i min bok, og som du sier, dette er en sterk sporliste! Jeg mener det er få som kan sette sammen et dobbeltalbum med så mange kremlåter som dette………men så var det det med Stranglers og meg da 😄 Jeg har ikke spilt platen enda, og husker heller ikke hvordan de andre Stranglers-platene mine låter, men låter denne platen så bra som den gjør på streaming (kanskje bedre 😳) så er dette en no brainer! Og Lagga, en mann med din musikksmak og bredde på platesamlingen……løp og kjøp! 😊
    Her er det ikke noe å lure på, skjønner jeg, har bestilt det. 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke de mest spilte her hjemme men det jeg har spilt av de kan man jo mer enn like, la en bestilling på 429,- for den, det er den verdt :cool:

    "Originally released in June 2002 on CD, Peaches - this 20-track collection will be released on vinyl for the first time on RSD Black Friday and will be the only Stranglers Best of available on vinyl"

    mvh
    Godt å se det finnes diamanter i cd-samlingen din innimellom alt gullet fra David Sylvian, Talk Talk og ECM 😊
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.301
    Antall liker
    2.835
    En kar var interessert i å kjøpe noen billige høyttalerkabler av meg, men mistet interessen da han hørte de var noen år gamle da han betraktet kobberkabler som ferskvare. Han har nok en litt annen tilnærming til kabler enn meg 😊
    Ferskvare vet jeg ikke. Men mulig han kan ha vært borti Monster sine høytalerkabler? Jeg hadde et M1 Sonic Reference sett som korroderte ille fælt på enkelttrådene og som låt helt forferdelig etter et tiår. Når man erstattet M1 med .75 kvadrat lampettledning og lyden åpner seg opp som en blomsterbukett tok man det som en forsiktig indikasjon på at det var tjenelig med utskifting :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.502
    Antall liker
    13.348
    Man har en del Stranglers skiveer, inkludert J.J.Burnel - Euroman Comet og Hugh Cornwell/Robert Williams - Nosferatu.
    Begge solo prosjektene kom i 1979 før the Raven (deres fjerde album, innkjøp året etter den kom ut). Dette albumet markerte en ny overgang i bandets lydbilde som ble mer kompleks og melodisk. Hopper da over samlealbumet ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    5.224
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    En kar var interessert i å kjøpe noen billige høyttalerkabler av meg, men mistet interessen da han hørte de var noen år gamle da han betraktet kobberkabler som ferskvare. Han har nok en litt annen tilnærming til kabler enn meg 😊
    Utbrente kabler gir grå bakgrunn og rotete lydbilde vet du.:cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man har en del Stranglers skiveer, inkludert J.J.Burnel - Euroman Comet og Hugh Cornwell/Robert Williams - Nosferatu.
    Begge solo prosjektene kom i 1979 før the Raven (deres fjerde album, innkjøp året etter den kom ut). Dette albumet markerte en ny overgang i bandets lydbilde som ble mer kompleks og melodisk. Hopper da over samlealbumet ;)
    Jeg har vel også (hatt) litt ymse fra bandet og det medlemmer innenfor døren, inkludert Euroman Comet. Har også vært på konsert med gutta, samt fått med meg Hugh Cornwell i Hilversom med en 20-30 personer i salen. Jeg kom helt klart til en annen konklusjon enn deg vedrørende samlealbumet 😊

    IMG_0443.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig var bare Pelsdotten og jeg igjen i huset. Hadde tenkt meg et par timer med musikk, men så kom denne Tor på besøk, og faenskapet hadde lagt igjen hammeren hjemme til fordel for en fotsid slegge 🙁

    Slanker meg fremdeles. I dag røk 22 plater ut døren. Fremdeles umulig å få solgt plater med kvinneglam. Det nærmste jeg kom var en plate med Savoy 😊

    IMG_4673.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.502
    Antall liker
    13.348
    Jeg har vel også (hatt) litt ymse fra bandet og det medlemmer innenfor døren, inkludert Euroman Comet. Har også vært på konsert med gutta, samt fått med meg Hugh Cornwell i Hilversom med en 20-30 personer i salen. Jeg kom helt klart til en annen konklusjon enn deg vedrørende samlealbumet 😊
    Ser man det. Jeg er jeg intet "hardcore" fan, og har ikke hvert på konsert, verken med J.J.Burnel, Hugh Cornwell eller bandet. Jeg likte dem best når J.J.Burnel, Hugh Cornwell og Jet Black var med i besetningen, og digger mye av det de komponerte og fremførte mellom 1977 - 1990.

    Så har det seg slik at jeg på et tidspunkt i min lidenskap for musikk utviklet allergi mot samlealbum, the best of.....between 1972-1992 etc.
    Rare greie, men jeg tror ikke jeg har et eneste "best of" album i hus lenger :unsure:
    Men se det er meg.
    Kos deg med Stranglers - Peaches samleren, så setter jeg på Rattus Norvegicus og/eller the Raven :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenkte jeg skulle ta en runde med de to platene jeg solgte i dag.

    Først ut var denne. Sikkert kvalitet, men for meg gav det følelsen av å høre på NRK og håpe at de til slutt ville spille en ålreit låt på Ønskekonserten.

    IMG_1487.jpeg

    Deretter anti-helten til en del på HFS. En fantastisk låtsmed med flotte melodier. Kan ikke skjønne at det er mulig å mislike musikken på denne platen, men det er sikkert vel så mange som ikke skjønner at jeg kan kjede meg med bossa nova 😊

    IMG_1486.jpeg

    Begge eksportert til Horten. Sikkert godt for mangfoldet i den byen. Onde tunger hevder at de der borte bare spiller Bremnes, Keith Don’t go og Tin Pan Alley 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har søkt ly for solen. Føler man seg mer levende av å spille musikk av folk som døde yngre enn en selv 🤔

    IMG_1489.jpeg

    Definitivt ikke! Jekker meg en øl og tenker ut mer ørevennlige alternativer 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spilte 21 av albumets 24 låter, og sammen med en øl medførte det et akutt behov for å legge seg i fosterstilling og snakke med baby-stemme til min psykolog. Satser på noe kjent og kjært som kan dra meg opp og ta meg tilbake til virkelighetens verden.

    IMG_1492.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.570
    Antall liker
    89.514
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Du fikk med deg at ringen hans ble solgt på auksjon i dag og gikk for $1 million. Er vist rekord for en rubinring. 😉
    IMG_3815.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du fikk med deg at ringen hans ble solgt på auksjon i dag og gikk for $1 million. Er vist rekord for en rubinring. 😉 Vis vedlegget 938167
    Registrerte at ringen hans skulle auksjoneres bort, og det var vel også grunnen til at jeg husket jeg hadde bestemt meg for å høre ham igjen (ble belemret med en del sånn musikk da min sønn var inne i sin crap-periode (heldigvis ikke crack) for en 10-års tid siden). Tror ringen ble solgt til en kar med Burmester rigg 😎😆
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.703
    Antall liker
    4.453
    Sted
    Bartistan
    Spilte 21 av albumets 24 låter, og sammen med en øl medførte det et akutt behov for å legge seg i fosterstilling og snakke med baby-stemme til min psykolog. Satser på noe kjent og kjært som kan dra meg opp og ta meg tilbake til virkelighetens verden.

    Vis vedlegget 938166
    Jeg har de site partre årene brukt Rampant til å rekalibrere skallen når jeg gått meg vill i labbarundten og havna for langt utpå feil jorde der ute i strømmeland.
    Funker aldeles überknall :love:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har de site partre årene brukt Rampant til å rekalibrere skallen når jeg gått meg vill i labbarundten og havna for langt utpå feil jorde der ute i strømmeland.
    Funker aldeles überknall :love:
    Erfarent! Meget erfarent! Dr. Karmana foreskriver innimellom musikalske resepter for haifai-folk i nød, men skjønner at trøndelagen er i trygge hender gjennom Professor Skrangles tilnærming.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt for tidlig for røslig volum på pop-anlegget. Venter et par tre timer med å sprette forseglingen på Stranglers, og sjekke om PVCen låter like bra (eller bedre) enn ved streaming. Fikk forresten fire flunkanes nye eksemplarer av samme plate i posten i går. Så mange av samme 😳 Da må den jo være bra 😊

    IMG_4685.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.127
    Antall liker
    14.836
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Et av livets større mysterier er hvordan man kan ha en svært kapabel rørforsterker stående i anlegget og ikke spille på den. :unsure::whistle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.972
    Antall liker
    66.576
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et av livets større mysterier er hvordan man kan ha en svært kapabel rørforsterker stående i anlegget og ikke spille på den. :unsure::whistle:
    Er litt mer hassle å koble frem og tilbake ift hvordan jeg hadde det i Drotningsvik. Da var racket mellom høyttalerne og jeg hadde to sett høyttalerkabler (og to DACer). Blir nok å koble den opp hvis den ikke er solgt før høsten 😊

    PS. jeg anser deg som hipster frem til du har oppdatert signaturen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn