Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser en herværende forhandler slår et slag for kablene til TARA Labs. Ut fra nedennevnte er jeg litt usikker på om de passer best til haifaien eller som kunst på veggen. Kanskje begge deler 🤔😆

    It’s the precision work done by expert artist technicians who’ve been do this for years and decades.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    652
    Antall liker
    2.034
    Torget vurderinger
    1
    Sånn sett er de flotte nye kablene dine mer eksklusive. Nesten så jeg får lyst å prøve slike selv, Fana altså. Burde ikke de kommet med silkeskjerf?

    Ha en strålende dag

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sånn sett er de flotte nye kablene dine mer eksklusive. Nesten så jeg får lyst å prøve slike selv, Fana altså. Burde ikke de kommet med silkeskjerf?

    Ha en strålende dag

    Atle
    Litt usikker på linolje, men du får sikkert Ronnyen til å montere noe i silke i den fargen du måtte ønske 😆 Tror nok du fremdeles har en fot eller to nedi det semi-eksotiske, så tror enda det tar en stund før du er moden for, Fana audio 😎😆
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.473
    Antall liker
    21.512
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    En ting, jeg ikke helt forstår.
    Her tales det om priser av alle slags (bortset fra fredspris da), bare fordi Kramgoa-mana legger
    ut ett tilsagn om bestilling av en "oldies"-box??
    Vel ikke annet enn å konstatere, at "the Former Caftein" virkelig ta´r sin tid å komme "ut av busken"??
    Tenk, at han skulle nå å bli pensionär og bli smittet med Corona/Covid for x´nte gang, før han tok seg sammen??
    Disse har stått her i heimen i nermest en ½ menneskealder 😂 😂 😂

    L1000842.JPG

    L1000841.JPG
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    652
    Antall liker
    2.034
    Torget vurderinger
    1
    Litt usikker på linolje, men du får sikkert Ronnyen til å montere noe i silke i den fargen du måtte ønske 😆 Tror nok du fremdeles har en fot eller to nedi det semi-eksotiske, så tror enda det tar en stund før du er moden for, Fana audio 😎😆
    Jobber meg sakte men sikkert nedover. Solgte nettopp to hel-eksotiske kabler, la oss kalle de sørvest, de forsvant til det store utland, null interesse fra gnore. Pengene fikk raskt bein å gå på...

    Håper kårånna slipper taket etter hvert. Her i havgapet har til og med kikhoste vært innom.

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ting, jeg ikke helt forstår.
    Her tales det om priser av alle slags (bortset fra fredspris da), bare fordi Kramgoa-mana legger
    ut ett tilsagn om bestilling av en "oldies"-box??
    Vel ikke annet enn å konstatere, at "the Former Caftein" virkelig ta´r sin tid å komme "ut av busken"??
    Tenk, at han skulle nå å bli pensionär og bli smittet med Corona/Covid for x´nte gang, før han tok seg sammen??
    Disse har stått her i heimen i nermest en ½ menneskealder 😂 😂 😂

    Vis vedlegget 976073
    Vis vedlegget 976074
    Den utenlandske herren tar feil på opptil flere områder. Først og fremst har det blitt snakket om fredsprisen her i tråden, så får jeg heller se mellom fingrene med at bluesbreaker påsto at det var lite sannsynlig at jeg blir nominert. Ham om det 😡 Videre er begge de to boksene å betrakte som gæmlis-bokser sammenlignet med min Rektale boks, men du har nok rett i at du har hatt dem i hyllen en halv menneskealder. Flere feil følger. Jeg har kun debutert med Kåråna, og en gudbenådet sjel som meg har da aldri hatt behov for å ta meg sammen. Noen feil der altså, noe skal ikke ta fra deg mer enn høflig applaus for hva som finnes i de danske hyller 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jobber meg sakte men sikkert nedover. Solgte nettopp to hel-eksotiske kabler, la oss kalle de sørvest, de forsvant til det store utland, null interesse fra gnore. Pengene fikk raskt bein å gå på...

    Håper kårånna slipper taket etter hvert. Her i havgapet har til og med kikhoste vært innom.

    mvh Atle
    Spennende å se hvordan penger med bein ser ut, men jeg er vel enda mer spent på hva det medførte 😊
    Kårånaen er ikke verre stilt enn at jeg i dag har vært i byen for et dypdykk i rødvin. Smakte kanskje ikke allverden, men virkningen var det ingenting å utsette på, og det er jo tross alt det viktigste 😆
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.473
    Antall liker
    21.512
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Videre er begge de to boksene å betrakte som gæmlis-bokser sammenlignet med min Rektale boks
    Forgive my ignorance
    Men hva er det med dig og tiltrekning til det dér Butt-Box (ikke å forveksle med Botox) 😂 😂
    Og hvori består det "rektale"?? Jeg er jo bare utlenning og begriper ikke det dypere, norske sproget.
    Er det en SÅNN du har fått tak i, eller??
    Forklaring settes veldig pris på.
    På forhånd takk 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forgive my ignorance
    Men hva er det med dig og tiltrekning til det dér Butt-Box (ikke å forveksle med Botox) 😂 😂
    Og hvori består det "rektale"?? Jeg er jo bare utlenning og begriper ikke det dypere, norske sproget.
    Er det en SÅNN du har fått tak i, eller??
    Forklaring settes veldig pris på.
    På forhånd takk 😁
    Ja, det er en slik boks fra det herrens år 2004 som har entret stuen på Foldnes.Det rektale handler mer om min dårlige humor ved at den er utgitt av Anal(ogue) Productions 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten avslutning på hvorfor Creedence er verdens beste rockegruppe gjennom tidene 😊

    Da jeg var liten hadde min far et for den tiden ganske så påkostet stereoanlegg. Det var dessverre ikke allverdens av rock å finne i hyllene for en liten nysgjerrig pode, men et par kassetter med Creedence hadde han. De ble spilt jevnt og trutt av meg. Min far, med særdeles begrenset peiling på rock, mente hardnakket frem til han ikledde seg furudress at Creedence var verdens beste rockegruppe gjennom tidene. Da jeg var yngre var jeg veldig uenig, men ble mer og mer enig ettersom årene gikk. I tillegg uttalte min sønn for noen år siden; finnes ikke bedre rockegruppe enn Creedence. Tre subjektive bør gå som en objektiv; ergo er Creedence å regne som verdens beste rockeband 😆

    Den strøkne boksen som ble sendt fra vårt nordligste fylke ankom Foldnes i går. Ut fra coveret er det ingenting som tyder på at de var blant de tøffeste gutta i klassen, men musikken er jo tøff så det holder. Gleder meg til å spille dem i kronologisk rekkefølge, og lese bookleten! Hanket i dag inn et gammelt eksemplar av Willy and the Poor Boys. Den skal en dag testes opp mot pressingen fra Analogue Productions, og forhåpentligvis er det noen kvalitetsforskjeller 😊

    IMG_5479.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg i dag kjøpte Creedence platen nappet jeg også med meg en med Jonas Fjeld og Chatham County Line. Litt rask streaming bekreftet det jeg trodde. Chatham County Line kompet blir aldri min greie, men jeg liker alt som inkluderer stemmen til Jonas Fjeld 🥰 Platen er nok kjøpt på en konsert da den er signert av hele gjengen. Har aldri skjønt greien med å få autografer på platene 😳

    IMG_5483.jpeg
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    632
    Antall liker
    763
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg i dag kjøpte Creedence platen nappet jeg også med meg en med Jonas Fjeld og Chatham County Line. Litt rask streaming bekreftet det jeg trodde. Chatham County Line kompet blir aldri min greie, men jeg liker alt som inkluderer stemmen til Jonas Fjeld 🥰 Platen er nok kjøpt på en konsert da den er signert av hele gjengen. Har aldri skjønt greien med å få autografer på platene 😳

    Vis vedlegget 976363
    IMG_1392.png
    For en som ikke er så bevandret i Credence CR, hvilken synes du er de beste?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 976366
    For en som ikke er så bevandret i Credence CR, hvilken synes du er de beste?
    Det naturlige svaret er selvfølgelig…….de fleste 😊 Jeg synes det er vanskelig å plukke ut det beste (hadde vært greiere med 4-5). Jeg synes du skulle kjøpte Chronicle, som du vel nevnte tidligere, hvor kremlåtene kommer på rekke og rad 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.998
    Antall liker
    60.426
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 976366
    For en som ikke er så bevandret i Credence CR, hvilken synes du er de beste?
    Hvis jeg får lov blande meg inn... 🙈
    Karmana gir et litt sånn "fegis-svar" med helgardering. 🙊
    Jeg er av den oppfatning at hvert enkelt album er laget som en helhet med sin spesielle stemning. For å ta vare på dette, går man IKKE for et samlealbum. 😎
    (Selv om Chronicle er en sterk samling)

    Mitt valg er GREEN RIVER.
    Albumet graver ned til grunnfjellet av Americana. Et destilat av rock, blues, rockabilly, country og soul.
    Røsker litt med sin "rett på" lydproduksjon og twangy gitarlyd.

    Cosmos Factory er et alternativ.
    Særlig hvis man liker å tralle med. 😊
    Her er flere av de store Fogerty - sangene.

    Alle har sine favoritter, så det er nok ikke full enighet om hvilket som er best.
    Som Karmana sier er det vanskelig å velge kun en, men altså hvis jeg må ; GREEN RIVER.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her har jeg gått videre til det nærmeste jeg kommer en fersk utgivelse fra et av de beste gamle rockebandene 😊

    Snakker ikke Rolling Stones eller Keith Richards look-alikes, og det involverer naturligvis ikke trekkspill.

    IMG_1681.jpeg


    Jeg snakker da om smått legendariske, Bad Company. Vokalisten, Paul Rodgers er igjen begynt å røre på seg og kom ut med dette albumet for en par tre måneder siden.

    IMG_1680.jpeg

    Hmmm, ikke ueffent dette, men kanskje litt overprodusert 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hentet akkurat en liten platebunke. Veldig betegnende for hvordan platekjøpene mine foregår for tiden. 8 med ræl (jaffal for meg), 9 til salgsbunkene (hvis de er i god stand), og grunnen til kjøpet; The Aller Værste (som plasseres pent inn i platesamlingen min) 😊

    IMG_5487.jpeg
     

    kmolds

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Innlegg
    373
    Antall liker
    760
    Sted
    Ulsteinvik
    Her en dag drømte jeg at Brann(!) spilte kamp for å unngå nedrykk. Men så kom målet de trengte på overtid og plassen ble berget. Det var forøvrig Zlatan Ibrahimovic som gjorde målet. Jeg lurer fryktelig på hvorfor jeg har slike drømmer!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.998
    Antall liker
    60.426
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så verst den bunken du har kjøpt, synes jeg.

    Rock'n Roll Animal! 🤩
    Du vet.

    Disneyland i de tusen hjem er vel verdt noen kroner i 1.utgave.
    Er det bare den som beholdes?

    Ikke verst den Petty-plata.
    Lenge sida jeg har spilt den, men husker hvertfall en bra versjon American Girl.

    Eagles Greatest, er perler på ei snor.

    Flere bra låter på Joan Jett.
    Dette er den dårligste, men den er til gjengjeld høyaktuell. 😊

     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her en dag drømte jeg at Brann(!) spilte kamp for å unngå nedrykk. Men så kom målet de trengte på overtid og plassen ble berget. Det var forøvrig Zlatan Ibrahimovic som gjorde målet. Jeg lurer fryktelig på hvorfor jeg har slike drømmer!
    Jeg tror det med Zlatan handler om et undertrykt seksuelt begjær, mens å drømme om Brann og Bergen når man bor i Ulsteinvik, fremstår som veldig normalt 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke så verst den bunken du har kjøpt, synes jeg.

    Rock'n Roll Animal! 🤩
    Du vet.

    Disneyland i de tusen hjem er vel verdt noen kroner i 1.utgave.
    Er det bare den som beholdes?

    Ikke verst den Petty-plata.
    Lenge sida jeg har spilt den, men husker hvertfall en bra versjon American Girl.

    Eagles Greatest, er perler på ei snor.

    Flere bra låter på Joan Jett.
    Dette er den dårligste, men den er til gjengjeld høyaktuell. 😊

    Joda, mye bra, men de fleste er dubletter. Kommer nok til å ta en gjenhør med Joan Jett, men planen er at det kun er The Aller Værste som får oppholdstillatelse 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Frihet blir bare en fantasi når det kommer til hvilken utgave som har best lydkvalitet! Objektivt så det holder gjennom at jeg har testet ved hjelp av den berømte haifai testmetodikken; kona hørte klar forskjell fra kjøkkenet 😆 Kjekt for meg. Hadde vært kjipt hvis den gamle utgaven låt bedre enn den i Analogue Productions boksen 😊

    IMG_5494.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den gamle utgaven din er vel en svensk press det forklarer vel att den ikke holder følge :rolleyes: :p selg selg.
    Creedence Clearwater Revival – Willy And The Poor Boys (1969, Vinyl) - Discogs
    Pent underbygget med at du har Fantasy utgaven (etter hva jeg fikk med meg i tråden din) 😊
    Kommer en kar og henter åtte rælplater som jeg la ut som gis bort på Finn. I og med at jeg oppfører meg som en ustadig nisse store deler av året, leker jeg nå litt julenisse og legger ved Creedence platen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter snurring av Pink Floyd føltes det naturlig å gå videre med Bjørn Riis. Nå over til streaming for å sjekke om et Chris Rea album er så bra som @sundkoien påstår……….eller om det er sedvanlig fløyelsmuzak som gjør det umulig å ikke glippe med øynene 😊

    IMG_5495.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Desember er et mareritt for oss som alltid styrer klar av selvbegrensningens kunst. Julelunsj hos Kystvakten i dag med pinnekjøtt, svineribbe og riskrem………og medister-helvete (som jeg heldigvis er fornuftig og ikke tilsmusser kroppen min med). Nå lades det for lutefisk i kveld, og det ser ut som de neste dagene også innbyr til tøffe tak. Dr Karmana har derfor nå skrevet ut en liten Lagga for å se om det hjelper på appetitten. Poden har nettopp blitt hvit somalier med drueklase på jakkeslaget, noe som medfører at akevitten til fisken byttes ut med noe franske greier 😡 Tøffe tak!

    Heldigvis svinger Joan Jett så bra at jeg nok skal få ristet lunsjen på plass slik at jeg kan laste innpå med lutefisk, uten at bukskinnet sprekker 😆

    IMG_5504.jpeg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.998
    Antall liker
    60.426
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ganske bra den Joan Jett synes jeg.
    Tøff versjon av Crimson and Clover og Jetts signaturlåt I love Rock'n Roll.

    Flott at guttungen snart er kvalifisert vinekspert. 👍😊
    (Hadde nå ellers ikke trodd at du skulle få en sønn som spyttet i glasset. 🙈😆)
    Regner med at kompetansen vil komme oss alle til gode med gode vintips.🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.841
    Antall liker
    65.839
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ganske bra den Joan Jett synes jeg.
    Tøff versjon av Crimson and Clover og Jetts signaturlåt I love Rock'n Roll.

    Flott at guttungen snart er kvalifisert vinekspert. 👍😊
    (Hadde nå ellers ikke trodd at du skulle få en sønn som spyttet i glasset. 🙈😆)
    Regner med at kompetansen vil komme oss alle til gode med gode vintips.🥰
    Jepp, god nostalgi å rense øregangene med litt Joan Jett 😊

    Poden besto eksamen å kan nå titulere seg sommelier. Utfordringen nå blir å få ham til finne gode kjøp i betalbare prisklasser og ikke bare viner som krever forlenger på stigen for å nå opp til rett hylle på Polet 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.998
    Antall liker
    60.426
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, god nostalgi å rense øregangene med litt Joan Jett 😊

    Poden besto eksamen å kan nå titulere seg sommelier. Utfordringen nå blir å få ham til finne gode kjøp i betalbare prisklasser og ikke bare viner som krever forlenger på stigen for å nå opp til rett hylle på Polet 😊
    Gratulerer så mye!
    Jeg ser for meg at det er en del å holde styr på innen vinfaget, og at man også må kunne å møte mennesker med ulike krav og forutsetninger for å gi gjestene en god opplevelse.
    Han har så vidt hilst på meg, så hils han og si; Godt gjort!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn