Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.452
    Antall liker
    12.591
    Sted
    Sørlandet
    Har hatt dem før, i tillegg til The Køln Concert. Ingen tvil om at det er kvalitet, men her på Foldnes ville de nok endt opp som hyllevarmere. Blir nok derfor etter hvert lagt ut for salg, og så streamer jeg dem heller når lysten melder seg 😊
    Kvalitet er det, men steike så irriterende det er med bablingen til Jarret når han han spiller. Kunne han bare konsentrert seg om å la fingrene ta seg av musikken..

    Godt nytt år til deg og dine! Måtte 2024 bli et positivt år for pensjonisten.
     
    Sist redigert:

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    559
    Antall liker
    666
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Østenfor folkeskikken er de mest kjent for å tuske til seg alle de statlige arbeidsplassene, og nå har de jaggu også stukket av med mesteparten av snøen i kongeriket (foruten en skjerv til halvdanskene i Sør-Norge). Blir bare så misunnelig…….eller ikke 😆
    God Nytt År i snøfattigdomen i Bergen!! :)

    Jeg har blitt litt i tvil om hva «Bergensere» skal kalles fra nå av, da du kaller sørlendinger «Halvdansker», men regner med at pga. Hansiat-tiden må Bergensere kalles halvtyskere? :cool:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.977
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kvalitet er det, men steike så irriterende det er med bablingen til Jarret når han han spiller. Kunne han bare konsentrert seg om å la fingrene ta seg av musikken..

    Godt nytt år til deg og dine! Måtte 2024 bli et positivt år for pensjonisten.
    Jarret er kanskje en av de som høres mest.
    Har lest at han har en egen mikrofon som gjør at dette SKAL høres. Altså må det høres som en del av den musikalske opplevelsen. 😊
    Men det er flere som babler, grynter og nynner.
    Så Oscar Peterson i Oslo konserthus for mange år sida. Mye lyd, ikke bare fra pianoet. Errol Garner, Bill Evans, Thelonius Monkog flere andre kan høres på opptak.
    Sterk "tradisjon" for dette.
    Også i klassisk musikkverden finnes de som nynner med. Den store Glen Gould er kjent for dette. Noe man må ta på kjøpet later det til. En får nynne med, etter beste evne. 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kvalitet er det, men steike så irriterende det er med bablingen til Jarret når han han spiller. Kunne han bare konsentrert seg om å la fingrene ta seg av musikken..

    Godt nytt år til deg og dine! Måtte 2024 bli et positivt år for pensjonisten.
    Sol, snøfritt og snart på tur etter varmen, så det starter riktig så greit 😊 Godt nytt år til deg og dine!
    Mye ekstra lyd på Jarrett. Samme med Glen Gould (som bluesbreaker nevner). Hadde det ikke vært for at begge hendene var opptatt, skulle man tro de tusket med seg selv mens de spilte 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God Nytt År i snøfattigdomen i Bergen!! :)

    Jeg har blitt litt i tvil om hva «Bergensere» skal kalles fra nå av, da du kaller sørlendinger «Halvdansker», men regner med at pga. Hansiat-tiden må Bergensere kalles halvtyskere? :cool:
    Godt nytt år til deg og dine!
    Sikkert litt tysk og mye annet i Bergenserne som er/har vært bosatt i kyst-verdensmetropolen. I sedvanlig ydmykhet liker jeg å tenke på oss som…………😄

    IMG_1715.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har tenkt litt den siste tiden på om det er endringer jeg ønsker å gjøre med oppsettet. Har vel kommet frem til at 2024 blir et rolig år. Er egentlig godt fornøyd med lyden. Jeg tror bedre hardware og høyttalere, som samtidig passer inn i stuen, fort blir dyrt, og ikke nødvendigvis bedre. Bytte av platespiller kunne vært gøyalt, men min begrensede bruk forsvarer egentlig ikke et seriøst sprett oppover stigen. Blir nok derfor en rolig tråd fremover, men med det vanlige fjaset, kraftig krydret med ironi og sleivspark 😊

    IMG_5564.jpeg


    Jeg har den siste tiden blitt ualminnelig sliten av å se på all snømåkingen som foregår på sør- og østlandet. Føler derfor at jeg nå har fortjent litt ferie!!! Derfor stikker kona og jeg et par uker til Kanarifugløyene i morgen. Jeg har i så måte et lønnlig håp om at vi på lørdag da har det nærmere 50 grader varmere enn rampen østenfor folkeskikken 😎😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God tur!
    Vi kan jo kalle det vaktavløsning, vi kommer hjem i morgen. Da kan jo jeg holde Periferien i ørene inntil du er tilbake igjen. :D
    Mvh
    Godt å høre! Periferien burde da være i trygge hender, og du trenger nok også litt patruljering etter forsøket på å spise og drikke deg gjennom Gdansk og nærliggende byer 😆 Kan overta vakten en 10 dagers tid når vi kommer hjem, men deretter må nok du ta en ny økt 😆
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.932
    Antall liker
    14.130
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    God ferie.
    Takk for muligheten til å bruke noen få tusenlapper her rett før jul. Det skal snurres og sidebyttetrimmes med stor glede. 😎👍
    En liten undring med på ferien: Jeg digger oppsettet ditt med komponentene på siden og ute av synet.
    Men stiften i rillene lager jo littegrann lyd sånn av seg selv og ikke bare som et signal, er ikke den plagsom i høyreøret?

    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.433
    Antall liker
    13.037
    Det ryktes om en mk.II utgave av Babell høyttalerne :unsure:
    Det må kanskje undersøkes?

    I mellomtiden skal jeg passe godt på kulda her nede i Østfold.
    Fyller et par flasker med svinkald luft til deg, og sender over til det foldede neset.
    "Instant freeze" ved hjemkomst.

    God tur til det nordiske Lalaland ude i Atlanteren.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gøyalt å se at trådens lesere har begynt å legge inn sine egne feriebilder 😆
    Med sedvanlig mangel på selvinnsikt liker jeg å tenke på meg selv som annerledes enn den jevne Kanarifugl-pensjonist, og kan betrygge @ou812rh at jeg på denne turen har tenkt å sykle en del…………seff elektrisk og i bynære områder. Faen jeg er visst en vanlig pensjonist likevel 😄
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God ferie.
    Takk for muligheten til å bruke noen få tusenlapper her rett før jul. Det skal snurres og sidebyttetrimmes med stor glede. 😎👍
    En liten undring med på ferien: Jeg digger oppsettet ditt med komponentene på siden og ute av synet.
    Men stiften i rillene lager jo littegrann lyd sånn av seg selv og ikke bare som et signal, er ikke den plagsom i høyreøret?

    mvh
    Kjekt at trim-platene kom til et bedre hjem der de blir brukt 😊

    Jeg har aldri snurret plater med volumkontrollen på 0, og det er vel et par meter fra høyre øre til stift, så dette er et ikke eksisterende problem på Foldnes 😊 Du må likevel aldri skrive slikt som «plages du ikke av lyden fra stiften»! The sky is the limit for potensielle haifai-nevroser, og de er som kjent kilen å bli kvitt 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Målet om nesten 50 graders temperaturforskjell mellom store deler av Gnore og Kanarifugløyene ser ut til å være nådd 😎😊

    Litt mer kilent er lokasjonen vår her på øyen. Min kone visste det, jeg visste det ikke 😳 Tror nesten hun har dradd meg hit for å teste ut mine fordommer eller mangel på sådanne 😳 Vi har øyensynlig landet i homsenes paradis 😳😄 Definitivt mye rart å se i gatene for en enkel kar fra steinrøysa 😳😄

    IMG_5566.jpeg
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    559
    Antall liker
    666
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Målet om nesten 50 graders temperaturforskjell mellom store deler av Gnore og Kanarifugløyene ser ut til å være nådd 😎😊

    Litt mer kilent er lokasjonen vår her på øyen. Min kone visste det, jeg visste det ikke 😳 Tror nesten hun har dradd meg hit for å teste ut mine fordommer eller mangel på sådanne 😳 Vi har øyensynlig landet i homsenes paradis 😳😄 Definitivt mye rart å se i gatene for en enkel kar fra steinrøysa 😳😄

    Vis vedlegget 984135
    Bra du har funnet et sted som du føler deg hjemme i!!

    Husk beskyttelse!!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.977
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Målet om nesten 50 graders temperaturforskjell mellom store deler av Gnore og Kanarifugløyene ser ut til å være nådd 😎😊

    Litt mer kilent er lokasjonen vår her på øyen. Min kone visste det, jeg visste det ikke 😳 Tror nesten hun har dradd meg hit for å teste ut mine fordommer eller mangel på sådanne 😳 Vi har øyensynlig landet i homsenes paradis 😳😄 Definitivt mye rart å se i gatene for en enkel kar fra steinrøysa 😳😄

    Vis vedlegget 984135
    Dette kunne jeg fortalt deg. 🙈😊
    Så du ikke hva som stod under sladden?
    Screenshot_20240107_152917.jpg

    Mulighet for nye impulser og inspirasjon. Love is love. Nyt! 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette kunne jeg fortalt deg. 🙈😊
    Så du ikke hva som stod under sladden?
    Vis vedlegget 984516
    Mulighet for nye impulser og inspirasjon. Love is love. Nyt! 🥰
    Har etter hvert funnet ut hvordan jeg skjærer klar det mest utagerende, men det ekskluderer ikke at hvis jeg blir diktator for en dag………bør man frykte for livet hvis man synes det er ålreit å sprade rundt i speedo…….hvilket har ingenting med seksuell legning å gjøre! 😆
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.433
    Antall liker
    63.786
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Med sedvanlig selvutslettende tilnærming, kom jeg under lunsjen i dag til å reflektere over hvordan den norske middelklassen har det og hvilke utfordringer de møter i hverdagen. Min empati for andres tidsklemme, kulde og snømåking er grenseløs……….så lenge jeg selv kan bade i sol, vin og velsmakende retter 😆
    IMG_5576.jpeg
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.156
    Antall liker
    32.806
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke helt jeg, bare jeg slipper sol, sand, varme, tomater og turister, klarer jeg det meste ganske bra. Regnet ut at altanen tåler en meter våt snø, 40 cm tørr pudder er bare pent det. Så empatien kan heller skusles bort på… Nei si det. Vi tar den gjerne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn