Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Poden kom veivene med Little Feat platen. Han gav meg tydelig beskjed om at den der selger du aldri. Litt usikker på om det vitner om god eller dårlig oppvekst 😆
    Er nok en sjukdom som har spredd sæ over store deler av landet…..den strekker seg fra Bergen og helt opp i Blåskogen😅🤣

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.582
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Poden kom veivene med Little Feat platen. Han gav meg tydelig beskjed om at den der selger du aldri. Litt usikker på om det vitner om god eller dårlig oppvekst 😆
    Oppvekst og dannelse til sønnen er det åpenbart ikke noe feil med. 👍

    Jeg har sett mye fin ungdom gått i fortapelse i Rap, EDM, og Vassendgutane.

    Forstår gått at poden reagerer med klar tekst når han ser Sailin' Shoes går i salgsbunken.
    Jeg vil uten omsvøp si at det er skandaløst!

    Hvis dette faktisk er tilfelle, får man håpe i sitt innerste at faderen har fratrådt plassen som rollemodell, og den unge mannen tviholder på sin barnetro.

    Det jeg har aller mest von om, er at Karmis fremdeles er ved god helse og sine fulle fem.
    Dvs at det dreier seg om en dublett, eller aller helst triplett, og det hele således kan betraktes som en skinnmanøver.

    Jeg har ennå tilgode å høre noen som helst digital utgave som kan måle seg med en god vinylutgave av albumet.
    Å vri seg unna med en høykvalitets-streamer er derfor ikke mulig i dette tilfelle.
    Dog skal sies at dårlige pressinger med flisete eller flat lyd forekommer, så hvis det dreier seg om en av disse, har jeg forståelse for at dette eksemplaret ikke får plass blant Karmamas
    *Celestial Five Hundred Albums * 😇

    Som alle vet (?) ; Sailin Shoes, inneholder bl.a. tidenes beste trailersjåførsang:

    PS
    God tur over fjellet. Plutselig sees vi. 😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelig min godeste @bluesbreaker 😄

    Her sitter man intetanende i fergekø i Hardanger, og plutselig treffes man av sjikane fra de mest grissgrendte strøk 😄 Er det rart det er krig i Europa 😆

    Hverken jeg eller min sønn har problemer med å skrive under på at Willin’ er en kanonlåt som også kan spilles av andre enn trailersjåfører…….men deretter er det om ikke bratt, så jaffal utforbakke 😊 Hjelper heller ikke at jeg har vært på konsert med dem i Molde på begynnelsen av 90-tallet 😊

    Litt skinnmanøver er det kanskje, men for sikkerhets skyld bør vel begge likevel medbringe balltre hvis du skulle dukke opp i Asker i helgen 😆
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.836
    Antall liker
    16.059
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig min godeste @bluesbreaker 😄

    Her sitter man intetanende i fergekø i Hardanger, og plutselig treffes man av sjikane fra de mest grissgrendte strøk 😄 Er det rart det er krig i Europa 😆

    Hverken jeg eller min sønn har problemer med å skrive under på at Willin’ er en kanonlåt som også kan spilles av andre enn trailersjåfører…….men deretter er det om ikke bratt, så jaffal utforbakke 😊 Hjelper heller ikke at jeg har vært på konsert med dem i Molde på begynnelsen av 90-tallet 😊

    Litt skinnmanøver er det kanskje, men for sikkerhets skyld bør vel begge likevel medbringe balltre hvis du skulle dukke opp i Asker i helgen 😆
    Du bør være forsiktig med hva du skriver nå. Den godeste Bluesbreaker fremstår som en rolig og sindig mann. Men disser du Little Feat så tror jeg han kan bli direkte olm 😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du bør være forsiktig med hva du skriver nå. Den godeste Bluesbreaker fremstår som en rolig og sindig mann. Men disser du Little Feat så tror jeg han kan bli direkte olm 😂
    Næh, rolig jeg. Innlendinger er som indianerne; greie så lenge de ikke får ildvann 😆 Hvis de skulle bli forbannet av mine skriverier, er de likevel så trauste at det tar noen dager før de får bestemt seg for stump vold, og da er jeg på vei hjem 😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.582
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hva skal man me fiender når man har slike venner?
    Tror det skal gå bra uten balltre denne gangen også. 🥰

    Little Feat har faktisk spilt på Hamar. Riktig nok ikke i den klassiske perioden, men det var mens Paul Barrere fremdeles var i live.
    Selfølgelig var jeg der. Det låt ubeskrivelig fett og jeg tviler på om gølvet på Gregers noen gang har gjynga mer enn da de satte i gang med Spanish Moon.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.582
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Næh, rolig jeg. Innlendinger er som indianerne; greie så lenge de ikke får ildvann 😆 Hvis de skulle bli forbannet av mine skriverier, er de likevel så trauste at det tar noen dager før de får bestemt seg for stump vold, og da er jeg på vei hjem 😆
    Jeg er nokså grei og snill jeg. Det vet du jo.
    Ikke pleier jeg å bli krakilsk etter noen drammer heller. 😇

    Det er sikkert riktig at de fleste av oss Innlendinger ikke er så bråsinte, - i hvert fall ikke før vi får tenkt oss om.
    Jeg må likevel advare på det sterkeste å gå ut i fra at dette er almenngyldig.
    Plutselig kan man møte et hardt unntak. 💥
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å nærme meg Casa Rognlien, men foruten å levere Zardoz til ny eier, tok jeg en liten omvei og fikk meg en runde med dette systemet 😊

    IMG_5984.jpeg
    IMG_5986.jpeg


    Det er noe avhengighetsskapende med store anlegg med masse kapasitet og bass-system (6 Shyhorn bak forhenget) 😊 Heldigvis er jeg så gammel at jeg sikkert har glemt alt når jeg kommer hjem og derfor likevel kan kose meg med eget oppsett 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som vanlig mye flott og en del forglemmelig å lytte til på haifai-messen. Det beste med turen var nå likevel å drikke øl og fortelle røverhistorier foran fyrverkeriet til Rognlien 😊 Note to self; en gang skal jeg ha noen høyttalere i denne finishen!

    IMG_5996.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel hjemme, og pent plassert foran haifaien etter en fin tur til Asker 😊

    Tok ikke noe særlig med bilder og var (spesielt på lørdagen) ganske ukonsentrert i lytterommene. Grunnen skyldtes i hovedsak mye folk og at Evo dyttet i meg to store øl før jeg hadde satt en fot i noen av lytterommene 😄 Helt greit, hovedgrunnen til turen var vel så mye det sosiale, og jeg traff veldige mange hyggelig folk, både kjente og ukjente (dokkar vet kem dokkar e) 😊 Lørdagen ble i det hele tatt ganske bratt med første øl kl 12 og siste kl 0130 natt til søndag. Veldig kjekt, foruten et Led Zeppelin tribute band hvor vokalisten forsøkte å hyle høyere enn Robert Plant (e det mulig!). Må være første gang jeg har savnet plugger i ørene 😆

    Jeg var ellers skikkelig imponert over messen. Synes det var et skikkelig bra opplegg som gjorde at det i større grad enn Horten lignet på messer i det store utland. Synes mange hadde fått til bra lyd og like mange hadde vel litt å gå på 😊 Nå gjelder det bare å få snobbene i Vika til å henge seg på, så har vi snart fått samlet Norge til ett rike 😆

    Ser mange mener forskjellig om Børresen oppsettet. Jeg tok meg en lang seanse der på søndagen, godt plassert midt mellom høyttalerne (ble litt forbauset over hvor smal sweet-spoten var). Børresen fikk forresten spørsmål om hvor mye hele oppsettet kostet og svarte: 2 millioner…….og etter en kunstpause, Euro. Videre at det var synd den norske kronen var så lav at ikke flere hadde råd til det. Selvfølgelig med et smil i øyenkroken 😄 Jeg driter i prisen, og synes bare det er kjekt å få anledning til å høre slike statement oppsett. I motsetning til en del andre synes jeg det låt veldig veldig bra……..spesielt på elektronisk musikk. På annen musikk er det definitivt for «tørt» for meg og mine preferanser, men oppløsning, luftighet og trøkk gjennom hele frekvensspennet var imponerende. Litt stygt sagt. Det var som å være på tivoli. Utrolig moro en god stund, men jeg vil ikke gå på tivoli flere timer daglig 😊

    IMG_5997.jpeg


    Jeg har de siste årene latt meg imponere av Lyngdorf og deres in wall oppsett med romkorreksjon. Satt en stund alene der på søndagen. Koste meg skikkelig. Syntes det låt riktig så bra, men kjekt nok, syntes det for et par tre år siden låt enda bedre i Warszawa i et større rom med atskillig færre høyttalere. Tror det systemet kostet rundt 250K.

    IMG_0026.jpeg


    En ting som forbauser meg litt er at mange nevner Gryphon Wilson komboen som beste lyd på messen. For meg kan dette være riktig, men kun hvis vi snakker om potensiale. Jeg var innom flere ganger på søndagen og flyttet meg litt rundt om i lokalet, men kom til samme konklusjon hver gang. Det trøkket ekstremt bra med veldig god lyd, men da direkte fra høyttalerne. Jeg syntes det skjedde forbausende lite mellom høyttalerne ift hva man burde forvente fra et slikt system. Her tror jeg plassering eller/og rom ikke fikk lokket frem det beste av oppsettet. Meg om det 😊

    Det er ellers tøffe tak å komme hjem, og hive seg rundt i vaskingen 😆

    IMG_6001.jpeg


    Jeg har satt plater og Degritter oppå barkisten min. Det kan sikkert være like greit etter en helg i Asker 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vasker plater og sløver foran haifaien med Pelsdotten i påvente av tur. Hviler ellers blikket på min sønn som klargjør for litt snadder senere i dag. Har skjønt såpass at det blant annet blir to gode champagner, østers, skinke og kaviar. Akkurat sånn vi i middelklassen liker våre onsdager 😆

    Hvis noen har behov for å høre litt musikk i singer/songwriter tradisjonen, så kan man umulig tråkke feil med å lytte til denne her!

    IMG_0027.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir litt som Gla’ Påsk.
    Mente bare “Ha en fin Onsdag".
    Må nesten være svensk eller Bergenser for å skjønne det. :)
    Og da blir jo du sånn midt i mellom da… :)
    Du får se om du får svingt innom Foldnes og hjelpe til med litt Gla’Påsk 😊 Langfredag hadde vært en super dag for et par øl og røverhistorier 😊
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    540
    Antall liker
    642
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det må vi til kristendommen for å forklare. Alle mennesker består av sin bibelske Kain, men også sin indre Kong David 😆
    Bibelske Kain, høres litt slitsom ut!

    Men håper du ellers trives i Bergenstraktene!! 👍🏻
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Drittvær, og da er det jo kjekt å bedrive litt vasking av banankassen med plater jeg kjøpte før helgen. Litt gøyalt å logge dem på Discogs og se hvilke som er verd noen glassperler. Eksempelvis artig å se hva hvordan Vømmøl og Vazelina prises 😳 Kjekt også å finne en førsteutgave av Jan Johansson klassikeren 😊

    IMG_6002.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.370
    Antall liker
    63.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Burde ikke du være i smøreboden og fullt opptatt med å bli høy på fluor? Påsken er like rundt hjørnet:

    Vis vedlegget 1007852
    Her tror jeg du har blandet ganske kraftig mellom meg og deg. Med all min fritid, foretrekker jeg skigåing alle andre tidspunkt enn akkurat påsken. Jeg satser heller på å skjemme meg ut på et haifaitreff med øl og bøll i sørfylket 😆
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Her tror jeg du har blandet ganske kraftig mellom meg og deg. Med all min fritid, foretrekker jeg skigåing alle andre tidspunkt enn akkurat påsken. Jeg satser heller på å skjemme meg ut på et haifaitreff med øl og bøll i sørfylket 😆
    Skal ikke se bort i fra at jeg hilser på, hvis ting går som planlagt ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn