Meg bekjent driver ikke Kystvakten med fisking, men inspeksjon av fiskeriene. Når du har inspisert noen år, føles det ganske puslete og kjedelig det du selv er i stand til å dra opp ved hjelp av en fiskestangBle det da brukt sonar for fisking?
![Smilende fjes med smilende øyne :blush: 😊](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f60a.png)
|
Meg bekjent driver ikke Kystvakten med fisking, men inspeksjon av fiskeriene. Når du har inspisert noen år, føles det ganske puslete og kjedelig det du selv er i stand til å dra opp ved hjelp av en fiskestangBle det da brukt sonar for fisking?
Det må være Marinen detHehe ja, sonar for å finne stimen, en velplassert dypvannsbombe, og hove inn alt som flyter opp.........
Mvh
Jeg får bare krysse fingrene. Jeg klarer (minst) samme avstand mellom høyttalerne som jeg har i stuen, minst samme avstand til frontvegg som i dag og minst samme avstand til bakvegg. Men for all del, skråtak (og en vegg der oppe) kan nok gi noen utfordringer. Den som lever får se, men kjerringa blirSkal itte male fanden på veggen ang din 2. etg unge mann. Det går an å få tell, men skråtak konstruksjon slet jeg med oppe i min 2 etg i maaange år
Var riktig nok noe mindre enn det ser ut til hos deg…. Men men.
For min del ble det en lydmessig og mental gudegave å få ut daværende kjerring og få flytte inn i en krok i stua🥹
Volum bak sweetspot var vel det beste som skjedde hos meg
Pluss litt akustikk greier den siste tiden
gismo
Det er fint ute på Turøy!
Det er ofte litt vrient å finne parkeringsplass nede i båthavna, men det er et veldig fint sted å stå med en slukstang ytterst på moloen der.
Mvh
Er ingen tvil om at hvis resten av Noregs befolkning hadde hatt samme selvinnsikt og selvbildeAlt er større og bedre her på rette siden av fjellene........![]()
Betryggende ang kjærringa, hyggelig og søt dame så hun er nok en «stayer»Jeg får bare krysse fingrene. Jeg klarer (minst) samme avstand mellom høyttalerne som jeg har i stuen, minst samme avstand til frontvegg som i dag og minst samme avstand til bakvegg. Men for all del, skråtak (og en vegg der oppe) kan nok gi noen utfordringer. Den som lever får se, men kjerringa blir![]()
Jeg syns du overdriver en smule, hun ser ikke akkurat veldig diger ut
Kvasse ører hører bare kvass lyd.Da får jeg snart et par kvasse ører på besøk. På tide å varme opp anlegget og finne frem demomusikken som ikke kan låte hoggorm![]()
Da kan han nok ikke ha kvasse ører likevelKvasse ører hører bare kvass lyd.
Det gledes! Håper på en prat og kanskje ett felles glass sammen ila helgen?Da skal mammon være på vei fra Danmark, og jeg skal levere forsterkeren på østlandet samme helgen som haifai-messen i Asker. Tilfeldig dato for overlevering? Neppe
Vis vedlegget 1003181
Noe annet ville jo vært helt skandaløst!Det gledes! Håper på en prat og kanskje ett felles glass sammen ila helgen?
Skandaler skal man jo holde seg unna. Eller var det omvendt?Noe annet ville jo vært helt skandaløst!
Pelsdotten er fremdeles hjertelig tilstede. På dagens besøk oppførte han seg innimellom like uoppdragent som bestefarenHvor har det blitt av Dotten, Pels Dotten?![]()
Den er etter hva jeg ser på romfordelingen rett i nærheten av der du pusher plater. Tilfeldig? NeppeSkandaler skal man jo holde seg unna. Eller var det omvendt?Du finner meg i nærmeste bar både fredag og lørdag
![]()
Jepp. I tillegg har jeg med meg The Stig, så muligheten til periodisk drukkenskap er tilstede underveisDen er etter hva jeg ser på romfordelingen rett i nærheten av der du pusher plater. Tilfeldig? Neppe![]()
Har du kjøpt dæ Diptyque talere?…….eller er det en Mill vi ser på bildePelsdotten er fremdeles hjertelig tilstede. På dagens besøk oppførte han seg innimellom like uoppdragent som bestefarenDette reflekteres ikke på bildet hvor han tok en ufortjent pause. Lyttebesøket sa ikke så mye om lyden annet enn at det låt mye bedre enn når vi bodde i Drotningsvik, og at han var imponert over sammenhengen i lydbildet. Det var egentlig litt i overkant av superlativer………..han er tross alt sørlending
Vis vedlegget 1003408
Nja, her misforstår du som vanlig. Pelsdotten er ualminnelig sjalu på kona og meg, og har stukket av med leketøyet vårtDu kunne jo gjemt unna sexleketøyet til Pelsdotten før Folkevogn Bobla ankom![]()
Panel brukes kun på vegger og ovner her på beste vestkant av NorgeHar du kjøpt dæ Diptyque talere?…….eller er det en Mill vi ser på bilde
gismo
Trodde du bodde i Bergen jegPanel brukes kun på vegger og ovner her på beste vestkant av Norge![]()
Det er vel strengt tatt feil.Trodde du bodde i Bergen jeg![]()
Mye kjekke ting å bruke pengene på……..eller restskatt hvis futen i disse dager kommer på usympatiske ideerden kan vel veksles i noen kasser vin
Restskatt er langt å foretrekke framfor «å få igjen på skatten», som innebærer at du har lånt staten penger til altfor dårlig rente.![]()
RESTSKATT - ikke bruk slike redselsfulle ord!!!
Sant det, du er stril duDet er vel strengt tatt feil.
Når jeg ser på opplysningene dine på HFS, kan vi vel konkludere med at vi bor samme sted![]()
Restskatt er langt å foretrekke framfor «å få igjen på skatten», som innebærer at du har lånt staten penger til altfor dårlig rente.
Helvete, tror det er første gang jeg er enig med to stykker fra Tiggerstaden på en gangVel... litt snau rente på noen få tusenlapper er mindre plagsomt for en arbeidsledig fattigmann enn å gi fra seg noen tusenlapper.
I så måte bør enfoldighet og varig svekkede sjelsevner fremstå som et mål å strebe etterDeal with it. Det er her hjernetrusten befinner seg. Etter hvert som det siver litt inn hos deg også så vil du erfare mer enighet og klarsyn![]()
Fjedlafestningjen?Flott dag på Norges beste vestkant! Til de som måtte lure, kan jeg rapportere at pensjonister også har eget kontor, men i motsetning til folk flest, foretrekker mange av oss åpne kontorlandskap
Vis vedlegget 1003932
Traff ellers i dag på denne lille rakkeren. Våren kan vel derfor offisielt åpnes her på beste vestkant. Sikkert noenlunde ålreite kryp, men det blir lett litt utfordrende når pelsdotten vår ikke har forsynt seg grådig i kunnskapens brønn
Vis vedlegget 1003933
PyttaneFjedlafestningjen?
Mvh