Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jokke inn, Jokke ut………for å begynne på en måte som smågrisene på HFS forstår.

    I dag hentet jeg Jokke-boksen med de limiterte nyutgivelsene i forskjellige farge. Satser på at det er bra greier, selv om den er presset i sørfylket 😆 Har i min mangel på visdom funnet ut at Pønk i Norge Hyller Jokke, raskt vil ende opp som hyllevarmer på Foldnes. Har derfor lagt den ut på Finn, og satser på at jeg får igjen pengene. Bedre at noen andre får glede av den enn at den samler støv hos meg.

    Altså; Jokke inn, Jokke ut 😆

    IMG_7132.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.926
    Antall liker
    19.497
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jokke inn, Jokke ut………for å begynne på en måte som smågrisene på HFS forstår.

    I dag hentet jeg Jokke-boksen med de limiterte nyutgivelsene i forskjellige farge. Satser på at det er bra greier, selv om den er presset i sørfylket 😆 Har i min mangel på visdom funnet ut at Pønk i Norge Hyller Jokke, raskt vil ende opp som hyllevarmer på Foldnes. Har derfor lagt den ut på Finn, og satser på at jeg får igjen pengene. Bedre at noen andre får glede av den enn at den samler støv hos meg.

    Altså; Jokke inn, Jokke ut 😆

    Vis vedlegget 1054931
    Berømmer selvinnsikten din😆 Jeg har mye hyllefull og du skal ikke se bort fra at jeg ender opp med Jokke boksen din😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk også en slik boks i dag. Dessverre ikke noen fancy farge på Frelst, men fornøyd likevel. Får spare den til helga da allsangfaktoren er litt høyere enn på en mandag.
    Vis vedlegget 1054984
    Må innrømme jeg ble litt svimmel da jeg åpnet boksen. Trodde vi som kjøpte den på Bidra.no fikk den på farget vinyl, men alle mine er svart som natten (noe jeg egentlig liker best). Sikkert meg som har surret, og når jeg tenker etter, husker jeg et eller annet om heldige som får Frelst på gul vinyl. Det eksklusive ligger vel da i at boksen ikke kan kjøpes på Big Dipper, kun platene 🤔 Samma det! Jokke gjør seg best med en øl så jeg gjør som deg, venter med snurringen til helgen 😊
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    568
    Antall liker
    1.160
    Torget vurderinger
    11
    Må innrømme jeg ble litt svimmel da jeg åpnet boksen. Trodde vi som kjøpte den på Bidra.no fikk den på farget vinyl, men alle mine er svart som natten (noe jeg egentlig liker best). Sikkert meg som har surret, og når jeg tenker etter, husker jeg et eller annet om heldige som får Frelst på gul vinyl. Det eksklusive ligger vel da i at boksen ikke kan kjøpes på Big Dipper, kun platene 🤔 Samma det! Jokke gjør seg best med en øl så jeg gjør som deg, venter med snurringen til helgen 😊
    Tror det er enkelt skivene som ble solgt som farget, og innholdet i våre bokser med button`s, klistremerker og konsert plakater +++ var greia...
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.148
    Antall liker
    4.710
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Flott boks! Angrer på at jeg ikke la inn en bestilling på Bidra.no.. ! :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan ikke det fort bli stygt ;):unsure:
    Jeg synes å minnes en låt som går slik "To fulle menn rider igjen...."
    Hva og hvem de rir vites ikke, men det kan som kjent fort utarte seg :rolleyes:
    Selvbegrensning er som kjent negativt, men at noe utarter seg mellom mann og kvinne og inkluderer salongberuselse, er å betrakte som positivt 😆
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.148
    Antall liker
    4.710
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ja, forundrer meg at ikke samlergenet ditt slo inn (hvis du visste om Bidra.no) 😊
    Joda jeg fikk den med meg, en kamerat kjøpte en eller to.. Var lenge oppe til vurdering, jeg er ikke sååå fan så jeg lot den gå (også pga mangelen på kr kr kr) :rolleyes: 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joda jeg fikk den med meg, en kamerat kjøpte en eller to.. Var lenge oppe til vurdering, jeg er ikke sååå fan så jeg lot den gå (også pga mangelen på kr kr kr) :rolleyes: 😁
    Det virker som du har så du klarer deg og vel så det, både av software og hardware 😊
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.926
    Antall liker
    19.497
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Goggen fikk juling, og jeg ble taua……….kan bli tøffe tak i helgen når rampen skal drikke øl og spille fra Jokke-boksen 😆
    Fy faen… jeg har drukket mye øll til Jokke. Mye allsang og gutta stemning. Har mistet hele fest kondisen egentlig. Kanskje nøkkelen til comeback party Sevald er å finne frem Jokke igjen😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fy faen… jeg har drukket mye øll til Jokke. Mye allsang og gutta stemning. Har mistet hele fest kondisen egentlig. Kanskje nøkkelen til comeback party Sevald er å finne frem Jokke igjen😆
    Verd et forsøk! Hvis det buklander er det bare å bestille abonnement på fyrstekake og hive seg i gang med duematingen 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fortsetter å streame litt i det blinde fra dyreriket før jeg vender oppmerksomheten mot snurring av Jokke 😊

    Synes denne gamle røveren er passe sløy samtidig som den likevel er interessant. Låter fett! Instrumentene er panorert ut i hver sin høyttalere, og klarinetten (tror jeg det er) henger vektløst i midten. Sjeldent jeg liker sånn miks, men dette funker riktig så bra hos meg!

    IMG_0400.jpeg

    Var akkurat på en liten tur med kona og Pelsdotten. Vi gikk forbi et vindu hvor jeg så det sto noen hifi-komponenter plassert i stuen. Da smalt det litt misbilligende fra kona; det var da et pinglete anlegg. Nevnte jeg at hun er en keeper 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.328
    Antall liker
    35.455
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fredag den 13…….. tørr du egentlig drive med denna Jokkinga da…..?😅🥹

    gismo

    Fikk også en slik boks i dag. Dessverre ikke noen fancy farge på Frelst, men fornøyd likevel. Får spare den til helga da allsangfaktoren er litt høyere enn på en mandag.
    Vis vedlegget 1054984
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.821
    Antall liker
    11.568
    Torget vurderinger
    2
    Kommet noe nærmere en konklusjon på hvor mange divisjoner du rykker ned med din nye RIAA...? :cool:

    (La meg bare, som den feigingen jeg er, umiddelbart rykke ut og be om unnskyldning for denne åpenbare provokasjonen. Årsaken er at jeg i dag har byttet fra en helt fantastisk Mercedes til en Nissan Leaf. Jeg har behov for å plage noen, og nå ble du den første jeg snublet over)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommet noe nærmere en konklusjon på hvor mange divisjoner du rykker ned med din nye RIAA...? :cool:

    (La meg bare, som den feigingen jeg er, umiddelbart rykke ut og be om unnskyldning for denne åpenbare provokasjonen. Årsaken er at jeg i dag har byttet fra en helt fantastisk Mercedes til en Nissan Leaf. Jeg har behov for å plage noen, og nå ble du den første jeg snublet over)
    Hmmm, det er kanskje bedre å være plaget enn unngått 🤔😄
    Gratulerer med elektrisk rullator! Håper du har kjøpt soltak så du ikke må krølle deg sammen og ødelegger ryggen. Du trenger ikke takke for omsorgen. Empati og kjærlighet har jeg i bøtter og spann………ovenfor meg selv 😆 Jeg regner det som sikkert at du tester om den elektriske rullatoren klarer å frakte deg til Gøteborg neste fredag……..
    Når man ikke har annet å skryte av i bygda enn Dikemark, er det ikke unaturlig at Herr Fragoso rykker opp i Eliteserien 😆 Har foreløpig ikke byttet tilbake til Aura. Du får dra deg over fjellet, og få sånn hakaslepp at du begynner å disse han taskenspilleren på utsiden av Brighton 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk beskjed av Bluesbreaker å teste RIAAene med Massey Hall og finne ut når jeg føler meg «mest hjemme i salen». Turde ikke gjøre noe annet da jeg har hørt at han er medlem av Innlands-mafiaen, og de kødder du bare ikke med! Føler meg riktig så hjemme i salen her nå, men er såpass i flyt at jeg ikke gidder å kable fra og kable inn Aura RIAAen. Nu kjør vi 😊

    IMG_7137.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du hadde jo allerede verdens beste RIAA, men er noe med matchen med resten av Ayre produktene som ser 10/10 ut 😄
    Hehe, har alltid vært fornøyd med RIAAen vi begge har, noe som ikke endrer seg selv om det nå er kommet en ny Ayre boks i huset 😊 Som uttalt fanboy av Ayre ift myfi er det vel fare for at det blir en subjektiv konklusjon 😆 Neida, jeg er ikke verre på det enn at jeg kvitter meg med Ayre RIAAen hvis Aura låter bedre når jeg kobler tilbake til den……………men, hvis det er uavgjort er det ingen tvil 😊
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    721
    Antall liker
    896
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, har alltid vært fornøyd med RIAAen vi begge har, noe som ikke endrer seg selv om det nå er kommet en ny Ayre boks i huset 😊 Som uttalt fanboy av Ayre ift myfi er det vel fare for at det blir en subjektiv konklusjon 😆 Neida, jeg er ikke verre på det enn at jeg kvitter meg med Ayre RIAAen hvis Aura låter bedre når jeg kobler tilbake til den……………men, hvis det er uavgjort er det ingen tvil 😊
    Er riaen helbalansert?
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    721
    Antall liker
    896
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gjør det ikke. RCA inn i RIAA og XLR fra RIAA til amp.
    Jeg har fått laget en rca til xlr kabel som går fra SL-1200g og til Project phono Box RS. Skjermen på XLR kabel ligger åpent fra platespilleren, men koblet til jord på XLR. Er jordingskabel i tillegg fra platespiller til Riaa. Funker fint det, ikke noe støy!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn