Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vurderte i sted om jeg skulle dra på posten og hente den nye boksen med farget vinyl av Jokkes album. Et glass Champagne og litt musikk fristet mer, og det vil likevel ikke bli spilt vinyl her i kveld. Greit å ha noe å glede seg til 😊

    Jeg er sikkert ikke den eneste som i dag spiller det nye albumet til David Gilmour. Synes det er litt kjedelig, men bedre enn fryktet, og kommer nok til å få noen flere gjennomspillinger hos meg. Kommer sikkert til å bli bedre av det, om enn ikke legendarisk, men helt klart mye bedre enn det gymsokken Roger Waters har laget av ny musikk etter Amused to Death (er vel strengt tatt kun ett album).

    IMG_0388.jpeg

    Jeg har alltid likt, The The. Det begynner å bli veeeeeldig lenge siden de/han var ute med noe nytt. Ensoulment er en skikkelig positiv overraskelse! Er mer nedpå enn tidligere (synes det kler musikken), men soundet og nerven i musikken er der fremdeles. Dette kommer til å bli spilt mye på Foldnes fremover (jaffal hos meg 😊). Anbefaler alle å gi dette albumet en sjanse, og hvis du liker soundet til Matt Johnson har du mye å glede deg til i katalogen deres 😊

    IMG_0387.jpeg

    Da er det bare å cruise inn fredagskvelden og glede seg til morgendagens mat og ciderfestival i Bergen sentrum 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    3.789
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har alltid likt, The The. Det begynner å bli veeeeeldig lenge siden de/han var ute med noe nytt. Ensoulment er en skikkelig positiv overraskelse! Er mer nedpå enn tidligere (synes det kler musikken), men soundet og nerven i musikken er der fremdeles. Dette kommer til å bli spilt mye på Foldnes fremover (jaffal hos meg 😊). Anbefaler alle å gi dette albumet en sjanse, og hvis du liker soundet til Matt Johnson har du mye å glede deg til i katalogen deres 😊

    Vis vedlegget 1054234

    Da er det bare å cruise inn fredagskvelden og glede seg til morgendagens mat og ciderfestival i Bergen sentrum 😊
    Gratuleret med ny RIAA. Tøft at du kjører linja (nesten) helt ut med samme merke. 😊 Og The The er god knall. Vært fan siden «Infected» kom ut i forrige årtusen. Få som gjør introer bedre og sangene er ikke så halvgal de heller. 😎

    IMG_6925.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt godt å drikke og en oksekjake i byen, og plutselig ligger innehaveren av Foldnes Øl&Bøll og vaker på sofaen og lytter til en annen gæmlis på haifaien. Det er ikke det at vi dro tidlig tilbake fra byen som plager meg………..problemet er at jeg liker det 😆😊

    IMG_7127.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.939
    Antall liker
    29.494
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt godt å drikke og en oksekjake i byen, og plutselig ligger innehaveren av Foldnes Øl&Bøll og vaker på sofaen og lytter til en annen gæmlis på haifaien. Det er ikke det at vi dro tidlig tilbake fra byen som plager meg………..problemet er at jeg liker det 😆😊

    Vis vedlegget 1054498
    Join the Club. Det følger med kamferdrops og fyrstekake. :cool:


    Mvh
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.937
    Antall liker
    22.873
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vurderte i sted om jeg skulle dra på posten og hente den nye boksen med farget vinyl av Jokkes album. Et glass Champagne og litt musikk fristet mer, og det vil likevel ikke bli spilt vinyl her i kveld. Greit å ha noe å glede seg til 😊

    Jeg er sikkert ikke den eneste som i dag spiller det nye albumet til David Gilmour. Synes det er litt kjedelig, men bedre enn fryktet, og kommer nok til å få noen flere gjennomspillinger hos meg. Kommer sikkert til å bli bedre av det, om enn ikke legendarisk, men helt klart mye bedre enn det gymsokken Roger Waters har laget av ny musikk etter Amused to Death (er vel strengt tatt kun ett album).

    Vis vedlegget 1054233

    Jeg har alltid likt, The The. Det begynner å bli veeeeeldig lenge siden de/han var ute med noe nytt. Ensoulment er en skikkelig positiv overraskelse! Er mer nedpå enn tidligere (synes det kler musikken), men soundet og nerven i musikken er der fremdeles. Dette kommer til å bli spilt mye på Foldnes fremover (jaffal hos meg 😊). Anbefaler alle å gi dette albumet en sjanse, og hvis du liker soundet til Matt Johnson har du mye å glede deg til i katalogen deres 😊

    Vis vedlegget 1054234

    Da er det bare å cruise inn fredagskvelden og glede seg til morgendagens mat og ciderfestival i Bergen sentrum 😊
    Kann på det varmeste annbefale denne også.
    Den første som kom, etter at det hadde vært "stille på lenge".
    4-LP konsert fra Royal Albert Hall (2021),
    og er man fan av Johnson, er det ikke en eneste "feil" låt på den konserten 🥰

    L1010406.JPG
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    4.918
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny flott riaa, det ble meget pent. Så nå må du bygge opp vinyl samlingen. 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uansett hvordan dette låter, racket ditt begynner å bli griselekker👍🏼🤗
    Drit i lyden om den ikke er helt der….holdt tyst om det og nyt det estetiske unge mann😅😂
    Grattis😀

    Vis vedlegget 1054512

    gismo
    Takker! Får se hvordan jeg organiserer det når en gang SACD spilleren kommer tilbake fra service………..kan selvfølgelig ljuge hvis RIAAen ikke svarer til forventningene, men på den annen side; min kone sier jeg er for sosialt uintelligent til å la være å si hva jeg mener 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jokke hadde vært 60 år i dag om han hadde vært hardere på fyrstekake enn øl (og sikkert en del andre greier). Hadde han bodd i Bergen hadde han sikkert byttet ut «vintern», og skrevet låten, Her Kommer Regnet. På tide å hanke med seg Pelsdotten og komme seg ut før nok en utgave av syndefloden 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    675
    Antall liker
    2.139
    Torget vurderinger
    1
    Av og til dukker det opp musikktips her i tråden som treffer. La til the the - ensoulment, og lot det stå til. Plutselig tok musikken slutt! Jeg hadde hørt hele albumet, på streaming, uten å røre iPaden. Etterpå fikk siste Glimour prøvd seg, det hadde ikke jeg tålmodighet til.

    ha en fin dag

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Av og til dukker det opp musikktips her i tråden som treffer. La til the the - ensoulment, og lot det stå til. Plutselig tok musikken slutt! Jeg hadde hørt hele albumet, på streaming, uten å røre iPaden. Etterpå fikk siste Glimour prøvd seg, det hadde ikke jeg tålmodighet til.

    ha en fin dag

    Atle
    Begynner så smått å få troen på vestsiden av Periferien 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg gjort en rask sammenligning av mine to RIAAer.

    Spilte en låt med Aura RIAA og koblet deretter opp Ayre og spilte samme låt. Gjorde ingen endringer på innstillinger på Ayre da forrige eier også hadde benyttet en low output PU. Hvordan det låt? Ingenting å skryte av!

    Da var det bare å få skrudd av lokket å sjekke hvilken gain-setting den var innstilt med. Valgene er enkle. Low, Medium eller High. Fant til min overraskelse at den var innstilt på Low, så forandret den naturligvis til High. Reduserte deretter impedansen fra 47K til 100 ohm.

    IMG_7130.jpeg


    God plass når chassis på RIAAen skal matche de andre komponentene 😊

    Nå låt det riktig så bra 🥰 Det er for tidlig å være bastant på forskjellene. Skal bytte tilbake etter hvert. Førsteinntrykket er at jeg opplever en litt større «ro» i lydbildet med Ayre, og det er jo alltid kjekt 🥰 Aura RIAAen kan man så vidt høre når man legger øret mot høyttalerelementet, men med Ayre må man konsentrere seg for å høre ørlite granne susing. Dette må kunne kategoriseres som tyst 🥰 Når jeg etter hvert bytter tilbake (blir ikke i dag), skal jeg konsentrere meg om å lytte etter forskjeller på detaljer i lydbildet. So far so good 😊

    IMG_7131.jpeg


    Forrige eier kan ikke ha fått ut potensiale i denne RIAAen med innstillingene han benyttet til sin PU, men det er jo helt greit for meg 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.328
    Antall liker
    35.455
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Høres jo lovende ut med «tyst» riaa😀
    Men støy/sus er jo ikke noe tema for øss streamere😎, nei nå må du lytte på lydbildets innehold!!
    Detaljering, nyanser, oppløsning og dynamikk gode mann🤗 Spennende😉🎶

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres jo lovende ut med «tyst» riaa😀
    Men støy/sus er jo ikke noe tema for øss streamere😎, nei nå må du lytte på lydbildets innehold!!
    Detaljering, nyanser, oppløsning og dynamikk gode mann🤗 Spennende😉🎶

    gismo
    Nja, det er ikke et mål for meg av vinyl-avspillingen skal låte som streaming. Jeg har jo streamer 😊 Satser heller på FFF; Fett, Fyldig med Fot 😊

    Innbiller meg at Ayre gir et litt mørkere og tilbakelent/«rundere» lydbilde enn Aura, og at Aura lyser mer på detaljene og har litt mer attakk. Sånn sett ligner nok Aura mer på streaming-lyden. Føler likevel at Ayre låter mer som vinyl skal låte 🤔 The proof is in the eating of the pudding, så jeg får se om jeg mener det samme når jeg kobler tilbake. Ikke sikkert det. Foreløpig synes jeg Ayre spiller FFF uten imponatorartefakter 😊
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    4.918
    Torget vurderinger
    1
    Når man skal spille musikk, er det en fordel at kabelen til tonearmen er lang nok 😊 Hullet i midten til venstre skal jo likevel fylles av SACD-spilleren min (hvis den noengang kommer tilbake fra service).
    Ser den med tonearms kabelen, SACD- spilleren din må jo kunne fixses slik at du får glede av den og at det blir orden i Racket igjen.😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser den med tonearms kabelen, SACD- spilleren din må jo kunne fixses slik at du får glede av den og at det blir orden i Racket igjen.😊
    Får håpe den spilleren etter hvert finner sin vei tilbake til racket. Mange dårlige unnskyldninger og noen gode for hvorfor den ikke er reparert enda. Snakker med innestemme til dem som har den til service da det ikke hjelper med utestemme. Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg tålmodig.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.400
    Antall liker
    63.021
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er helt enig med deg at vinylen ikke må låte som streaming. Absolutt noe av poenget.

    Spill "Massey Hall" LPn du har med Neil Young.
    Når du føler deg mest hjemme i salen, da vet du hvilken riaa du beholder.

    Auraen er bra, så dette blir antagelig et spørsmål om personlig smak.
    Et viktig parameter er "kjøtt på benet".

    Er du i tvil kan du prøve Radka Toneff og hvordan pianoet til Dobrogoz låter. Anslag og hvordan det klinger ut.
    (men den har du vel solgt unna kjenner jeg deg... 🙈😆)
    Lykke til med valget.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her finner jeg det riktig og helt på sin plass å huske og være sosialt uintelligent :p
    Absolutt på sin plass, men da får jeg den tilbake og er tilbake til scratch. Nå er visst reparatøren sykemeldt (igjen), men når han er tilbake blir det nok først innestemme og deretter sosial uintelligens 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er helt enig med deg at vinylen ikke må låte som streaming. Absolutt noe av poenget.

    Spill "Massey Hall" LPn du har med Neil Young.
    Når du føler deg mest hjemme i salen, da vet du hvilken riaa du beholder.

    Auraen er bra, så dette blir antagelig et spørsmål om personlig smak.
    Et viktig parameter er "kjøtt på benet".

    Er du i tvil kan du prøve Radka Toneff og hvordan pianoet til Dobrogoz låter. Anslag og hvordan det klinger ut.
    (men den har du vel solgt unna kjenner jeg deg... 🙈😆)
    Lykke til med valget.
    Du kjenner meg angående Radka, men skal sjekke dem opp mot Massey og se hvilken av dem som får meg til å føle meg mest hjemme hjemme 😊

    Tror nok du har rett; til slutt ender det opp med hva som treffer best på personlig smak.………..og hva som er best eye-candy i racket, og der har helt klart Ayre et forsprang til den endelige avgjørelsen 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn