Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Satser vel på at blues, du og jeg høyner kvota med sprit fra sist. Ca to liter sprit på under to timer.. Gismo legger seg vel tidlig, som sist, anyway..
    Det gjør`n vettu og da med pucken:rolleyes:;)
    Men spriten kan dere boltre dere i.....:cool:

gismo

Hadde vondt av naboene sist gang åsså je.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gode greier, pass på pucken du, gismo! :)
    Har på delvis dannet vis forsøkt å få naboen til å skjønne at det kan være til deres fordel å reise bort den helgen. De kan visst ikke siden yngste datteren skal feire bursdag. Tror vi har fått en løslig avtale om at søndag er en fin dag å feiere bursdag på, da antar jeg HCS kjører fysen eremitt-tilværelse likevel ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Satser vel på at blues, du og jeg høyner kvota med sprit fra sist. Ca to liter sprit på under to timer.. Gismo legger seg vel tidlig, som sist, anyway..
    Leveren min skjelver allerede av skrekkblandet fryd. Det gjenstår å se om skøyeren i one-piece fra Vestbredden kan drikke Genever med begge hender....

D

Dåbbel J

Gjest
    Er det ikke det som kalles kattepiss? 8)

Tror jeg holder meg til gøysaft og H melk ......

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det ikke det som kalles kattepiss? 8)

Tror jeg holder meg til gøysaft og H melk ......
    Vi har ikke gøysaft, og H melk her nede, men kattepiss kan ordnes hvis det kniper ;) Hvis du ikke liker smaken på G, gå etter virkningen. When in Rome...og de greiene der :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Captain Morgan Spiced Gold.... ikke no fancy.. men lite Coca Cola så sitter det som ei kule 8)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg kan sikkert skjenke litt forsiktig.. Hva skal du foresten oppgradere til når jeg har blåst ut de elementene du har nå Tomz? :eek:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal du begynne å prakke på oss parfymert brennevin med cola? Fint det om er 16,men trodde du var forbi det JJ..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan sikkert skjenke litt forsiktig.. Hva skal du foresten oppgradere til når jeg har blåst ut de elementene du har nå Tomz? :eek:
    Du får bare se å holde deg i garasjen du :mad: Blir en grei tilvenning, du endte jo opp på samme sted på Biri også ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg bøyer meg ydmykt, tkr er kjappere i kjeften en jeg er ;)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.097
    Captain Morgan Spiced Gold.... ikke no fancy.. men lite Coca Cola så sitter det som ei kule 8)
    Døøøhhh...den der og Bacardi var vi ferdig med sånn like etter gymnaset JJ.
    Prøv et glas Ron Zacapa 23 ans UTEN COLA, men med en liten skvett kaffe til, og kafftein Morgan vil aldri bli det samme igjen.
    M:rolleyes:en for all del ......

D

Dåbbel J

Gjest
    Jeg kan kvalitets stæsjet og... men skjønner ikke hvorfor en skal bruke det på en fylletur?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan kvalitets stæsjet og... men skjønner ikke hvorfor en skal bruke det på en fylletur?
    Fylletur!!!:mad::mad::mad: Dette er en dannet forsamling middelaldrende menn som skal kontemplere rundt livets viderverdigheter, samtidig som de dannet nyter ett krus øl med passende bakgrunnsmusikk :cool:;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye sild har du kjøpt inn til de to nye som skal innvies? Gismo mangler vel og ei halv sild.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    THÅMZ........... Du har en lang vei og gå..... :cool:

Start nå du...... ;)
    Ja du vet, når man som meg ikke har hørt et skikkelig hornoppsett så står en stort sett bare tilbake med kjeften ;) På mange måter ikke så ulikt de dedikerte hornfolka :rolleyes::cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Solen brøler i Hilversum. Kan ikke sitte her og vrøvle mer. Hvitvin og litt fisk (i den rekkefølgen) på uterestaurant kaller :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.394
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Start nå du...... ;)
    Ja du vet, når man som meg ikke har hørt et skikkelig hornoppsett så står en stort sett bare tilbake med kjeften ;) På mange måter ikke så ulikt de dedikerte hornfolka :rolleyes::cool:
    Ja de er raskt frempå TOMZ, det er itte bare deg:cool:
    Hørte to sett talere på Stereofil denne uka, god tid og alene sammen med blues i begge lytterommene.
    Tannoy imponerte meg:D, de svære horna som sto oppi hjørnet i det andre lytterommene ga fra seg mye lyd, pang, smell, ropert oppmerksomhet osv. Forsåvidt morro i 10 min men så var det over:cool: Det var dårlig med oppløsning og ikke så godt balansert lydbilde. Ble heller ikke imponert av de nedover (butte og stutte i bassen) og finesser i lydbilde var de blottet for:rolleyes: Blir for mye PA for min del;);) men spille høyt kan de for de som verdsetter sånt:rolleyes:;)

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.954
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er man ikke voksen nok til å spise sild får man være uten brennvin.
    Det er nå min mening.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Start nå du...... ;)
    Ja de er raskt frempå TOMZ, det er itte bare deg:cool:
    Hørte to sett talere på Stereofil denne uka, god tid og alene sammen med blues i begge lytterommene.
    Tannoy imponerte meg:D, de svære horna som sto oppi hjørnet i det andre lytterommene ga fra seg mye lyd, pang, smell, ropert oppmerksomhet osv. Forsåvidt morro i 10 min men så var det over:cool: Det var dårlig med oppløsning og ikke så godt balansert lydbilde. Ble heller ikke imponert av de nedover (butte og stutte i bassen) og finesser i lydbilde var de blottet for:rolleyes: Blir for mye PA for min del;);) men spille høyt kan de for de som verdsetter sånt:rolleyes:;)

gismo
    Hehe, kan bli noen gøyale diskusjoner i Hilverstaden ;) Blir nok som en bordtenniskamp med et glimt i øyenkroken.

Hadde vært gøyalt å høre de store guttene til Tannoy. Uavhengig av hvor god de er kommer de ikke inn i min stue, jeg har hverken røkejakke eller bibliotek :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.954
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var Klipschhorn til rundt 140.000 vi hørte.
    Helt klart best på rock`n roll,-og det ble ikke spilt.
    Når det er sagt, så har jeg hørt de mindre Scala spille bedre i et annet anlegg og rom.
    Tannoy var klar vinner hos meg med sine coax. Bedre enn SF Olympica slik jeg husker det.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En klassisk sommar tallrik i Sverige består av nypoteter og matjesill, Hollændene er helt rett ut med sine sill anrettninger!
    Vis vedlegget 325861
    Må vel dessverre ydmykt innrømme at jeg har et heller avslappet forhold til sild, cash :) På den annen side, det der så godt ut og en liten rømmeklatt løfter et hvert måltid på samme måte som en liten nubbe på siden :)

Kan ellers informere om at den svenske sildetallerkenen er "Amsterdam style". De fleste nederlenderene (og blues) tar den i halefinnen, bøyer hodet mer eller mindre elegant bakover og lar det stå til. Fra gammelt av var Matjes så pass dyrt at det ikke var for hvermansen. Derfor delte de i Amsterdam silden opp i småbiter slik at alle kunne ha råd til en liten smakebit. Virkelig sosialdemokratisk i sin tilnærming ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare for og vise hvordan mat ser ut.......... :cool:

Vis vedlegget 325874

Ethvert skikkelig mannfolk klarer å få ned en sildebit når premien er kvalitetsbrennevin!
    Stigmatisering med glimt i øyet blant venner er krydder til en enhver vellykket kveld!
    men fy f...n hvor lekkert det kjøttstykket så ut! Tror helt klart det trumfer både sild, genever og stigmatisering for hva en vellykket kveld angår :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var Klipschhorn til rundt 140.000 vi hørte.
    Helt klart best på rock`n roll,-og det ble ikke spilt.
    Når det er sagt, så har jeg hørt de mindre Scala spille bedre i et annet anlegg og rom.
    Tannoy var klar vinner hos meg med sine coax. Bedre enn SF Olympica slik jeg husker det.

Mvh
    Coax? Dual concentric vet jeg mye om. Coax aner jeg ikke hva du mener blues, explain. Og til dere som digget tannoy. . Fulltoner med HORN lading er sjelden feil... Er det noen som vil "danse" er det greit for meg.. Hehe

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn