Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    " De som liker det sært og individuelt er ofte de største snobbene.....:rolleyes::cool: " - trodde dette var kjennetegnet på alle bergensere jeg.. ?? :rolleyes:... Men du er stril så for deg er det kanskje bedre å følge massene og være litt ignorant for det som er utenfor skylappene ? ;)...

Seriøst, synes det er litt sånn "opp som en bjørn" osv med enkelte produsenter.. Voldsom hype for det dør hen.. Det er egentlig rart hvor mange produsenter som kun overlever som merke sålenge grunnlegger/konstruktør gidder styre med det.Mine egne Hørning er et eksempel og på dette . Men de er langt ifra det verste eksempelet. Slik sett er det intr med produsenter som blir værende over flere tiår. Det er vel mest vanlig med høyttaler - produsenter. Og Platespiller produsenter. Forsterkere, ikke mange som har gått over flere ti-år. ARC er en av de.Men det er ikke så gammelt.

Trivelig at G blir med. Han får møte frisk og uthvilt så han ikke blir trøtt og krakilsk utover natta.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    1
    I og med at jeg er en latkuk, begynner det å bli på tide å reservere bord for lørdagen om to uker. Tenkte på Restaurant Su. Ligger en kort rusletur fra meg, all inclusive sak hvor man velger mellom, wok, varmretter, sushi, koldtbord og til slutt et dessertbord. Dette til den sympatiske prisen av 27,50€, noe som også inkluderer tre glass rødvin/øl i prisen. Er selv ikke den store tilhenger av spis så mye du vil restauranter, men dette er faktisk ganske så bra greier.

2.
    Ellers så har byen et utall restauranter av forskjellig nasjonalitet. I og med at jeg er eldste offiser gir jeg dere bare ett alternativ, og det er en veldig ålreit indisk restaurant som jeg har spist på et par ganger.

3.
    Siste alternativ er muligheten for å få seg en real biff. Da satser vi i tilfelle på samme restaurant som vi var på sist dere var på besøk. Har spist biff her et par ganger i det siste, og den har vært av skikkelig kvalitet og med et hvitløksmør som freser i kjeften. En bonus er at de her har muligheten for å sitte ute og spise. Hadde blitt forundret om dette ikke lot seg gjøre i slutten av juni.

Vi kan selvfølgelig kjøre en gourmet pakke med 5 eller 7-retter på en av de litt finere restaurantene, men tror det blir overkill med tanke på at vi har vært på farten hele dagen med sikkert et jevnt tilsig av jodlevann.

1,2 eller 3, hvis du ønsker å påvirke juryen (som strengt tatt bare består av meg) :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det noe annet alternativ enn nummer 3 ? Alt annet vil være brudd med kodeksen som MENN. Nummer 2 utgår uansett for min del da da jeg får pels, hoggtenner og dårlig ånde av indisk mat. Liker det rett og slett ikke. Blir det en tur "I toer'n" så tar jeg heller en burger.. :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det noe annet alternativ enn nummer 3 ? Alt annet vil være brudd med kodeksen som MENN. Nummer 2 utgår uansett for min del da da jeg får pels, hoggtenner og dårlig ånde av indisk mat. Liker det rett og slett ikke. Blir det en tur "I toer'n" så tar jeg heller en burger.. :p
    Du er notert med en sutrete 3 mod. :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trodde ærlighet og åpenhet var dyder var gode dyder jeg ? :p..I all beskjedenhet.. ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.924
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Supert sjef.
    Det spørs om det er like greit du tar kommandoen, det gikk veldig bra sist, men det er sympatisk at du vil høre hva de vænnue foretrekker å ha i seg av fast føde.
    (Vænnu,-nesten som kresen på hedmarkdialekt, men adskillig mer negativt lada! De lite sildeglade kan man også kalle klæssete, dvs vrange i matvegen.)

Sjansen for at gourmet er perler for svin er stor i denne settingen.
    Som dere vet er jeg stort sett altetende, og må ikke ha sild.

Biff synes jeg ofte at jeg lager like godt sjøl, men slår meg ikke vrang om folk er kjøttsultne.

KORT rusletur er et godt argument! Kanskje ikke dum den i.o.m. at det er forskjellig å velge på slik at de fleste finner noe som faller i smak, og at visakortet også kommer til å virke senere i ferien.

Regner med at folk svarer for seg sjøl, men tror Morten er glad i Indisk,ga uttrykk for det hos meg.
    Gismo trener på indisk, har gjort store framskritt og tipper han er positiv(?):eek:
    Jeg er meget positiv til indisk. Da kan man drikke IPA.

The Votes from Hamar: 12 points goes to restaurant 1.; SU
    12 points to restaurant 2. The Best Indian in Hilversum.

Bøyer meg for flertallet bare jeg får godt øl.:)

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vænlepa er og et uttrykk for de som er litt vrange i matveien... ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det kaudervelske fra dere begge minner meg om at jeg har en albatross å plukke med, blues. Hmmm, må tenke litt :)

Notert blues. Kanskje vi kjører indisk. HC er jo tydelig med haifai på at han setter pris på det individuelle. Kanskje da det beste at han vagler seg opp utenfor med en burger. Det vil jo også se passé sært ut... Det er ikke måte på hva jeg er villig til å gjøre for deg, HC :cool:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.368
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Supert sjef.
    Det spørs om det er like greit du tar kommandoen, det gikk veldig bra sist, men det er sympatisk at du vil høre hva de vænnue foretrekker å ha i seg av fast føde.
    (Vænnu,-nesten som kresen på hedmarkdialekt, men adskillig mer negativt lada! De lite sildeglade kan man også kalle klæssete, dvs vrange i matvegen.)

Sjansen for at gourmet er perler for svin er stor i denne settingen.
    Som dere vet er jeg stort sett altetende, og må ikke ha sild.

Biff synes jeg ofte at jeg lager like godt sjøl, men slår meg ikke vrang om folk er kjøttsultne.

KORT rusletur er et godt argument! Kanskje ikke dum den i.o.m. at det er forskjellig å velge på slik at de fleste finner noe som faller i smak, og at visakortet også kommer til å virke senere i ferien.

Regner med at folk svarer for seg sjøl, men tror Morten er glad i Indisk,ga uttrykk for det hos meg.
    Gismo trener på indisk, har gjort store framskritt og tipper han er positiv(?):eek:
    Jeg er meget positiv til indisk. Da kan man drikke IPA.

The Votes from Hamar: 12 points goes to restaurant 1.; SU
    12 points to restaurant 2. The Best Indian in Hilversum.

Bøyer meg for flertallet bare jeg får godt øl.:)

mvh
    Har fått opp stimen på dette nå, så den er flott for min del:):)
    + IPA!!!!

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det kaudervelske fra dere begge minner meg om at jeg har en albatross å plukke med, blues. Hmmm, må tenke litt :)

Notert blues. Kanskje vi kjører indisk. HC er jo tydelig med haifai på at han setter pris på det individuelle. Kanskje da det beste at han vagler seg opp utenfor med en burger. Det vil jo også se passé sært ut... Det er ikke måte på hva jeg er villig til å gjøre for deg, HC :cool:
    Og ja, blir det indisk tar jeg med meg JJ og tar en BIFF et annet sted... :cool:. Men seriøst, indisk spiser jeg rett og slett ikke. På tross av 6 år i Asia er blandingen av karri og koriander noe jeg får brekninger over. Så da gjør det mat-valget enkelt for min del. At slik mat er eksotisk for de som knapt har sett utafor stue-døra si får så være, jeg gidder ikke presse meg selv til å spise fordrevet kjøtt fordekt i krydder sopt opp fra gata... I all beskjedenhet.. ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Ser jeg ut som et kvinnfolk... oppfører jeg meg sånn ? :cool:

Nei... blir det ikke BIFF så blir det meg og HC på nærmeste burgersjappe

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Og ja, blir det indisk tar jeg med meg JJ og tar en BIFF et annet sted... :cool:. Men seriøst, indisk spiser jeg rett og slett ikke. På tross av 6 år i Asia er blandingen av karri og koriander noe jeg får brekninger over. Så da gjør det mat-valget enkelt for min del. At slik mat er eksotisk for de som knapt har sett utafor stue-døra si får så være, jeg gidder ikke presse meg selv til å spise fordrevet kjøtt fordekt i krydder sopt opp fra gata... I all beskjedenhet.. ;)
    De har mat fra Nepal også på denne restauranten :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Jordskjelv-støv og yak okse ? :p.. Har gitt mine surt opptjente penger til støtte..Om jeg ikke må spise maten deres og.. ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    BIFF og HORN må det værra... dog ikke alltid isammen, selvom det andre medfører det første :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    2. Ekte Argentinsk biff fra høylandet. Eneste som kan overgå det er biff ifra Kobe kyr i Japan..Og det er ikke så lett å få til. takker og bukker for et meget godt alternativ. Og de har nok både IPA og mye mer i tillegg ser det ut som. :)

( la og merke til denne HC Hilversum...)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.924
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke likt seg. Alle vil ha ikke det samme.
    Hadde vært like greit om kapteinen hadde besørget rasjonen.
    Demokratiske prinsipper er ikke like høyt aktet hos alle på denne reisen. Lite effektivt, men når man først har åpnet opp for dialog er det vel rimelig å vente til alle har uttalt seg før denne viktige beslutningen tas.
    Det er jo ikke maten som er det viktigste, men at vi har det hyggelig sammen så vær litt romslig nå HC.
    Kjenner jeg får mer og mer lyst på indisk jeg som knapt har vært utafor stuedøra.
    Du er liksom ganske god til å få oss til å vise vrangsida HC:p

Hva er ekte Argentinsk Biff,-altså ikke falsk argentinsk biff (som er fra HedOpp? )
    Jeg pleier å spise økologisk elg noen ganger i året, det tror jeg forresten Sundkoien gjør også.
    Vi er litt fine på det.

Det var greit du tok opp dette såpass tidlig TOMZ;)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, var vel ikke helt uventet at jeg åpnet pandoras eske, og enkelte har nå en gang fleksibilitet som et spett :cool:;)

Gisle kommer forresten fredagen, og drar hjemover lørdag ettermiddag. Ser likevel ut som vi får nok å krangle om selv om vi bare blir seks til bords ;)

D

Dåbbel J

Gjest
    Jeg er fleksibel bare jeg får vilja mi... ække meg det skal stå på sånn sett 8)

D

Dåbbel J

Gjest
    Argentinsk biff og matlaging... kluet er GRILL og det er ikkenoe leketøy dernede.. ei heller no Weber stæsj....

grill.jpg

Argentina-steak.jpg

beef-ribs.jpg

bbq-steak.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.368
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Det spøker litt for "øss som itte har vøri anne utafør stuedøra" nå skjønner je:rolleyes:
    Så da får vi vel satse på en "seig/trå biff" da TOMZ:cool::p
    Sånn at disse "mannegutta" får sæ noe i magan dom åsså:confused:;);)

Bare je får IPA je, så går alt ned:D

gismo

D

Dåbbel J

Gjest
    Hvis det er noen som "itte har vøri anne utafør stuedøra" så er det meg........ innrømmer det glatt.
    Men har prøvd såpass at jeg vet hva ganen min foretrekker.

Ellers så syntes jeg ikke en døyt sorry for u guys/gays :cool:

Høres ut som kjerrninger som syntes synd på seg sjæl - skjerpings :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Livet består av vanskelige og tøffe avgjørelser!

Herrene JJ, HCS og Gismo, som bukket under for gruppepress, gikk for biff på Agentinsk restaurant.
    Herrene Blues, Sundkoien (delegerte stemmeavgivelsen til Blues) og undertegnede gikk for restaurant Su med litt forskjellig på menyen.

En slik kompleks avgjørelse krever kompleks musikk. Avgjørelsen ble fattet under en cowboy-strekk hvor Ornette Coleman sto for musiseringen. Det var helt likt, men med tanke på at verten iht. til interne statutter har en dobbeltstemme samt tjenestegjør i Sjøforsvaret, ble avstemningen 4-3 i favør av restaurant Su. En tøff valgkamp, og da spesielt fra elementer i Hornalliansen ble denne gangen dessverre ikke kronet med seier.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.274
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    "ordered drinks were not served!" ----> Dette blir spennende 8)

"
    lots of great choices and something for everyone" ----> Skal vi vedde? ;D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.368
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Herrene JJ, HCS og Gismo, som bukket under for gruppepress, gikk for biff på Agentinsk restaurant.
    Herrene Blues, Sundkoien (delegerte stemmeavgivelsen til Blues) og undertegnede gikk for restaurant Su med litt forskjellig på menyen.

En slik kompleks avgjørelse krever kompleks musikk. Avgjørelsen ble fattet under en cowboy-strekk hvor Ornette Coleman sto for musiseringen. Det var helt likt, men med tanke på at verten iht. til interne statutter har en dobbeltstemme samt tjenestegjør i Sjøforsvaret, ble avstemningen 4-3 i favør av restaurant Su. En tøff valgkamp, og da spesielt fra elementer i Hornalliansen ble denne gangen dessverre ikke kronet med seier.
    En rettferdig avgjørelse "tycker jag", med dobbeltstemme gikk jo dette fint TOMZ:p
    Sikker noe for oss alle på Su :D:D (det sier i alle fall googleren RoDa:cool:....)

gismo

(har dom flæsk og duppe TOMZ...:rolleyes:)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

En rettferdig avgjørelse "tycker jag", med dobbeltstemme gikk jo dette fint TOMZ;)
    Sikker noe for oss alle på Su :D:D (det sier i alle fall googleren RoDa:cool:....)

gismo

(har dom flæsk og duppe TOMZ...:rolleyes:)
    Rettferdighet er viktig :cool:

Hadde jeg visst om en flesk og duppe plass i Hilverstaden hadde valget vært enkelt ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Premierer meg selv etter en tøff avgjørelse. E det mandag så e det mandag!
    Manu Katche sin Third Round på stereoen for å senke skuldrene. Får tromme sammen nabolaget og få flyttet bilene før dere ankommer. Vil ikke ha noen dekk tilgjengelig for gjestene.....;)

image.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.368
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Manu Katche sin Third Round på stereoen for å senke skuldrene. Får tromme sammen nabolaget og få flyttet bilene før dere ankommer. Vil ikke ha noen dekk tilgjengelig for gjestene.....;)

Vis vedlegget 326281
    General, Manu Katche og Chimay...hmm livet leker der nede ser je;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

gismo
    Hehe, kinderegg for voksne :D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.368
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

gismo
    Hehe, kinderegg for voksne :D
    Ja ja, da gikk det sånn i dag åsså:cool:

image.jpg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må slå et lite slag for nederlandsk musikk. Kjøpte ved en tilfeldighet andre albumet Undertones til gruppen Klerkx & the Secret. Dette er en litt nedpå plate som etter hvert kryper inn under huden på en. Fantastisk bra greier synes jeg. Hva skal jeg karakterisere det som? Velprodusert rolig luksuspop, kanskje :) Dette er en lite kjent gruppe, men gutta fortjener et større publikum spør du meg. Får også litt ekstra sympati med dem da øvingslokalet med instrumenter og alt brant ned på slutten av året i fjor.

image.jpg

Dette er så pass smalt at det er lite å finne på Youtube. Det som finnes fra denne platen er av såpass dårlig kvalitet at det ikke yter dem rettferdig. Legger derfor heller med en video fra det siste albumet deres. Virker som de her har skrudd opp tempoet litt så det låter litt annerledes enn den platen jeg har.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kina mat... Ja, ja.. De er vel iferd med å bli like sjeldne som Mac D.. Men det ble ikke karri så da er det berre lekkert..

Og ja blues, jeg har det litt moro med å spisse litt.. Noen biter på, noen ikke. Uansett, bereiste, er vel neppe noen av oss i den store sammenhengen. Derfor er en slik tur vi skal på nå gull. Nå litt fikling for å få ut en annonse på torget igjen..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spent! Enda flere ting du ikke får lov til å beholde av samboeren :cool:

• Laster inn…